Звернення:
За тендером : Послуги з вивезення твердих побутових відходів для гуртожитку Академії на 2026 рік
Тема:
Усунення дискримінаційних умов тендерної документації
Зміст:
Шановний замовнику!
1. Відповідно до вимог додатку 2 тендерної документації передбачено, що учасники повинні надати у складі пропозиції оригінал договору, на утилізацію або сортування твердих побутових відходів, що діє на весь період надання послуг.
Згідно до «Порядку визначення суб’єктів господарювання, які здійснюють відновлення та видалення побутових відходів» затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 р. № 941, встановлено процедуру та механізм визначення суб’єктів господарювання, які здійснюють відновлення та/або видалення побутових відходів (далі - суб’єкти господарювання) з урахуванням правил благоустрою населеного пункту, регіонального та місцевих планів управління відходами на території територіальної громади за територіальним принципом та за видами побутових відходів.
У місті Києві діють «Правила благоустрою міста Києва» затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 р. N 1051/1051 (далі – Правила).
Пунктом 1.1.3. правил встановлено, Правила є містять загальнообов'язкові на території міста норми, за порушення яких передбачена відповідальність згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення.
Як вбачається з підпункту 7.1.1 пункту 7.1 розділу VII «Правил благоустрою міста Києва» затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 р. N 1051/1051 (далі – Правила) зокрема встановлено, що збирання і вивезення відходів, очистка території в м. Києві регулюються відповідно до Схеми санітарної очистки міста, затвердженої виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією). Підпунктами 2.4.5.1. – 2.4.5.5. Пункту 2.4.5. (том. 1, стор. 87-99) «Схеми санітарної очистки міста» затвердженого розпорядженням Виконавчого органу Київської міської ради № 193 від 10.02.2014 року (далі – Схема, Схема та розпорядження № 193 від 10.02.2014 р., посилання на схему - https://golos-2023.kyivcity.gov.ua/content/karta-mista-kyieva.html, том 1 - https://golos-2023.kyivcity.gov.ua/files/2014/6/19/TOM-1.pdf) визначені об’єкти на яких здійснюється захоронення побутових відходів у м. Києві, а саме: - Полігон № 1 ПАТ "Київспецтранс" (не працює); - Полігон будівельних відходів № 6 ПАТ "Київспецтранс" (працює, захоронення будівельних, великогабаритних побутових відходів); - Полігон для захоронення ТПВ № 5 ПАТ "Київспецтранс" (працює, захоронення побутових відходів); - Полігон будівельних відходів ТОВ "Рекультивація" (не працює, захоронення будівельних, великогабаритних побутових відходів); - полігон ТОВ "Десна-2" (не працює); - полігон ТОВ "Еко-сервіс" (не працює); - полігон РВУ ЖКГ (не працює).
Також відповідно підпункту 2.4.1. пункту 2.4. (том. 1, стор. 80) Схеми, визначені об’єкти поводження з відходами у м. Києві зокрема якими є сміттєспалювальний завод філіал "Завод Енергія «Київенерго" (СП «Завод «Енергія» КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО») який проводить діяльність з оброблення (відновлення) побутових відходів шляхом їх спалювання.
Враховуючи викладене з урахуванням вимог діючих нормативно-правових актів, оброблення відходів шляхом захоронення побутових відходів відповідно Схеми у м. Києві може здійснюватись на діючому (працюючому) полігоні № 5 ПАТ "Київспецтранс", а також здійснюватись спалювання побутових відходів на діючому (працюючому) сміттєспалювальному заводі СП «Завод «Енергія» КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».
Вивезення побутових відходів міста Києва до інших місць захоронення/спалення буде порушенням Закону, Правил та Схеми.
Відповідно до п. 7.3.2. Правил, обумовлено, що підприємства, установи, організації та громадяни (власники, балансоутримувачі садиб) зобов'язані укладати договори на вивезення сміття та вторинних матеріалів з житлоексплуатуючими організаціями чи спеціалізованими підприємствами-перевізниками, які мають договірні відносини зі спеціалізованими підприємствами, що проводять утилізацію та знешкодження відходів у відповідності до діючих галузевих нормативно-правових актів.
Зважаючи на сталу господарську практику договори з ПАТ "Київспецтранс" (полігон № 5) та сміттєспалювальним заводом СП «Завод «Енергія» КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» укладаються та/або пролонгуються на момент закінчення строків їх дії.
Враховючи викладене, просимо Вас, внести зміни у додаток 2 тендерної документації і надати можливість потенційним Учасникам отримати та надати у складі пропозицій гарантійні листи від суб’єктів господарювання (звалище, полігон, підприємство з утилізації чи переробки) в яких вони підтверджують укладання та/або пролонгацію існуючих договорів на 2026 рік.
2. Відповідно до вимог додатку 2 тендерної документації передбачено, що учасник повинен мати власні або орендовані автомобілі-сміттєвози з бічним завантаженням та з габаритами, які не перевищують 6,50 метрів у довжину та 2,50 метрів у ширину для вивезення ТПВ з важкодоступних місць у кількості не менше однієї одиниці.
Учасником було здійснено виїзд за місцем надання послуг за закупівлею та не було виявлено контейнери для автомобілів-сміттєвозів з бічним завантаженням. За місцем надання послуг за закупівлею виявлені контейнери для заднього завантаження. Просимо Вас, обґрунтувати та пояснити причину обумовленої вимоги. Окрім викладеного слід зазначити, що існують автомобілі-сміттєвози полегшеного типу з запитуваними Вами габаритами, а також автомобілі-сміттєвози з переднім завантаженням які можуть під’їхати у важкодоступні місця за адресою надання послуг за закупівлею.
3. Відповідно до вимог додатку 2 тендерної документації передбачено, що Учасник повинен мати власний або орендований малогабаритний самоскид (вантажопідйомністю 5 т) з габаритами, які не перевищують 6,50 метрів у довжину та 2,50 метрів у ширину для вивезення великогабаритних ТПВ з важкодоступних місць.
Просимо Вас обґрунтувати та пояснити причину використання саме автомобілів самоскидів. Наприклад автомобіль MAN 05 обладнаний системою мультиліфт може виконати аналогічну функцію як і заявлений Вами малогабаритний самоскид.
Загально, просимо Вас, надати нормативне обґрунтування та/або усунити дискримінаційні умови тендерної документації і внести відповідні за питаннями обумовленими даним зверненням, що надасть змогу іншим учасникам прийняти участь у закупівлі, розширіть їх коло та створить добросовісну конкуренцію і усуне дискримінацію потенційних учасників, створе рівне ставлення до них, а також за рахунок розширення кола учасників призведе до максимальної економії, ефективності та пропорційності, уникнення скарг та контролю правоохоронними та контролюючими органами.
Дата оприлюднення звернення:
12.12.2025 14:19