Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
неправомірна вимога
Зміст:
Відповідно до Додатку № 1 до тендерної документації, Вами встановлено безпідставну, таку, що не передбачена жодною нормою чинного законодавства, вимогу щодо надання лист керівника та підписанта про ознайомлення з кримінальною відповідальністю, встановленою Ст. 358. Кримінального кодексу України "Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів" та Ст. 366. "Службове підроблення" та гарантування, що всі завантажені для участі у процедурі закупівель документи не мають ознак документів, віднесених до ст.358, 366 КК України. Наголошуємо, що будь-які вимоги до керівника та підписанта учасника, пов’язані з їхньою відповідальністю чи правовим статусом, чітко регламентуються Законом України «Про публічні закупівлі» та пунктом 47 Особливостей, які встановлюють виключний перелік підстав для відмови в участі. Жодних положень, що зобов’язували б учасника надавати додаткові гарантійні листи про відсутність у поданих документах ознак кримінально караних діянь, законодавство не містить. Більше того, Замовник власноруч у тій же тендерній документації декларує, що не вимагає документального підтвердження публічної інформації, доступної у відкритих державних реєстрах, що саме по собі суперечить встановленій вимозі. Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5) — стандартизований товар, якість якого визначається виключно ДСТУ EN 50160:2023. Цей стандарт не містить жодних вимог щодо надання учасником гарантійних листів про кримінальну відповідальність або будь-яких документів, пов’язаних із підробленням документів, службовим підробленням чи безпекою ланцюга постачання. Вимога Уповноважено особи, яка несе персональну відповідальність виходить далеко за межі предмета закупівлі, не має технічного чи правового обґрунтування та є прямим втручанням у діяльність господарюючих суб’єктів. Частина друга статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» однозначно встановлює, що Замовник має право вимагати у тендерній документації лише ті критерії та документи, які прямо передбачені Законом. Натомість встановлення вимог, не передбачених законодавством, є грубим порушенням принципу законності, визначеного статтею 5 Закону, та створює штучні дискримінаційні бар’єри, спрямовані на обмеження конкуренції та усунення небажаних учасників. Особливо звертаємо вашу увагу, що наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 № 11712 затверджено примірну тендерну документацію для закупівлі електричної енергії, яка не містить і натяку на подібні вимоги. Тобто Ваші дії не тільки не відповідають законодавству, а й прямо суперечать офіційно затвердженим державою підходам до формування тендерної документації в енергетичній сфері. Це свідчить про перевищення повноважень, упередженість та навмисне створення перешкод для участі добросовісних постачальників у закупівлі. З огляду на викладене, вимагаємо негайно виключити зазначену вимогу з тендерної документації як незаконну, дискримінаційну та таку, що не має жодного правового підґрунтя. У разі невиконання даної вимоги залишаємо за собою право негайного звернення до Антимонопольного комітету України, уповноваженого здійснювати контроль у сфері публічних закупівель, із поданням відповідної скарги та вимогою притягнення відповідальних осіб до відповідальності за порушення законодавства.
Дата оприлюднення звернення:
13.12.2025 21:24
дякую за зауваження, незабаром виправлю
Дата оприлюднення відповіді:
13.12.2025 21:38