Звернення:
За тендером : ДК 021:2015: 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (послуги з проведення періодичних медичних оглядів для працівників)
Тема:
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Зміст:
Шановний Замовнику!
Після ознайомлення з тендерною документацією повідомляємо, що вимога щодо обов’язкової наявності у учасника “стаціонарного цифрового рентгенівського діагностичного комплексу з функцією томосинтезу, магнітно-резонансного томографа не менше 1,5 Тл та комп’ютерного томографа (не менше 16 зрізів)” є необґрунтованою та такою, що порушує принципи закупівель.
- Вимоги не відповідають предмету закупівлі та нормативним документам
Нормативна база МОЗ України, що регламентує проведення попередніх та періодичних медичних оглядів (Порядок №246, Наказ №579 та інші профільні маршрути), не містить обов’язкової вимоги про наявність МРТ, КТ 16-зрізів або томосинтезу для проведення обов’язкового медичного огляду працівників.
- Вимога є надмірною та дискримінаційною
Наявність МРТ чи КТ високої продуктивності не впливає на можливість закладу виконувати стандартні дослідження в межах ОМО. Такі вимоги:
• суперечать ч. 4 ст. 5 Закону “Про публічні закупівлі”,
• штучно звужують коло потенційних учасників,
• не є співмірними предмету закупівлі.
- Заклад має все необхідне обладнання для проведення обов’язкових досліджень
Повідомляємо, що наш медичний заклад має у наявності необхідне рентгенологічне обладнання для проведення флюорографічного дослідження, яке передбачено нормативними документами МОЗ для обов’язкових медичних оглядів працівників.
Це забезпечує повну можливість виконання діагностичного обсягу, визначеного чинними медичними протоколами.
- Порушення принципу пропорційності
Закупівля повинна відповідати потребам предмета. Вимоги щодо високовартісного обладнання, яке не використовується у стандартних ОМО, виходять за розумні межі, що порушує принципи ефективності та добросовісної конкуренції.
Також вважаємо вимогу щодо заборони залучення субпідрядників до проведення профілактичних медичних оглядів такою, що порушує основні принципи та норми законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципи добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та пропорційності, призводить до необґрунтованого обмеження кола потенційних учасників і має ознаки дискримінаційної умови. Нормативно передбачена можливість залучення інших закладів.
Порядок №1393 дозволяє залучення інших суб'єктів господарювання за договором субпідряду для проведення окремих досліджень, якщо вони потрібні за медичними показаннями.
Ваша вимога фактично ігнорує цю законну можливість. Пункт 18 частини 2 статті 22 Закону зобов’язує замовника встановити вимогу в тендерній документації про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю — у разі закупівлі робіт або послуг. Отже, у разі проведення закупівлі послуг шляхом проведення відкритих торгів з особливостями замовник зобов’язаний передбачити можливість залучення учасником субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
________________________________________
ВИМАГАЄМО:
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності
шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації в цій частині.
Частиною 1 ст.5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом
недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних
вимог до учасників.
Частиною 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог,
що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо
документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо
така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України
"Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
З огляду на вищезазначене, просимо зобов'язати Замовника привести у відповідність
вищенаведені пункти тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог
оскільки Замовник свідомо обмежує коло учасників та прописує документацію під конкретних
учасників.
У разі невнесення змін залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України.
Дата оприлюднення звернення:
15.12.2025 12:18
ПрАТ «АК «Київводоканал» є об’єктом критичної інфраструктури. Працівники Підприємства задіяні в експлуатації обладнання підвищеної небезпеки, у зв’язку з чим якість, своєчасність та оперативність проведення обов’язкових медичних оглядів є критично важливими для безпеки виробничих процесів та запобігання можливим техногенним наслідкам, а відсутність працівника на робочому місці через проходження медогляду повинне бути мінімальним.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).
Частиною 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) визначено, що Замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Аналогічні положення передбачені пунктом 28 Особливостей.
Виходячи зі специфіки діяльності Підприємства, враховуючи потреби окремих структурних підрозділів Замовником сформовано технічну специфікацію до предмета закупівлі, що викладено в додатку 5 до тендерної документації. Відтак, технічною специфікацією визначено перелік, обсяги та умови надання послуг, зокрема, але не виключно:
? надання послуги за принципом «єдиного вікна» в одне відвідування, включаючи рентгенографію органів грудної клітини, за однією адресою Виконавця з понеділка по п’ятницю з 8-00 до 14-00.
? у разі виявлення патології при проведенні профілактичних медичних обстежень, проведення додаткових обстежень та консультацій по лікуванню виявлених захворювань за місцем медогляду. Цей пункт дає можливість проходити медичний огляд якомога швидше при виявлені патрологій, що є пріоритетом в інтересах компанії та своєчасного виявлення у працюючого того чи іншого захворювання, а також своєчасного проведення лікування.
Таким чином, кваліфікаційний критерій щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зокрема, стаціонарного цифрового рентгенівського діагностичного комплексу з функцією томосинтезу, томографа не менше 1,5 тесла та томографа комп’ютерного, встановлено Замовником виключно виходячи зі змісту та обсягу послуг, визначених Технічною специфікацією, що є в Додатку 5 до тендерної документації, керуючись ч. 2 ст. 16 Закону та п. 28 Особливостей.
В свою чергу, наказ МОЗ України №1393 дозволяє (але не зобов’язує) залучення інших суб’єктів господарювання (субпідрядників) для проведення окремих досліджень. Водночас, залучення субпідрядних організацій у межах даної закупівлі унеможливлює надання послуг з дотриманням принципу «єдиного вікна», та підтверджуватиме неможливість Учасника надати послуги відповідно до вимог технічної специфікації. Залучення субпідряду в медичних оглядах призводить до збільшення трати часу на його проведення, а це в свою чергу призводить до втрат робочого часу, який проводить працівник при проведені медогляду. Враховуючи специфіку роботи Підприємства може призвести до серйозних негативних наслідків в роботі.
Також звертаємо вашу увагу що посилання на Наказ МОЗ від 21.05.2007р № 246 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій», що до невідповідності предмету закупівлі, є неправомірною так як цей наказ втратив чинність з 18.11.2025 року.
Враховуючи викладене, тендерна документація не містить дискримінаційних вимог, застосовується однаково до всіх потенційних учасників незалежно від форми власності чи організаційно-правової форми та не обмежує конкуренцію, а лише визначає об’єктивно необхідні умови для належного надання послуг з урахуванням специфіки діяльності Замовника
Дата оприлюднення відповіді:
17.12.2025 09:51