Обгрунтування використання процедури
• Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав та свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
• Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 03.02.2026 року.
• Відповідно до статті 1 Закону України «Про теплопостачання» від 02.06.2005 №2633-IV постачання теплової енергії (теплопостачання) - господарська діяльність, пов’язана з наданням теплової енергії (теплоносія) споживачам за допомогою технічних засобів транспортування та розподілом теплової енергії на підставі договору.
• Згідно Закону України від 20.04.2000 № 1682-III «Про природні монополії», природна
• монополія - стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги) (далі - товари), суб'єкт природної монополії - суб'єкт господарювання (юридична особа) будь-якої форми власності, який виробляє (реалізує) товари на ринку, що перебуває у стані природної монополії. Державне регулювання діяльності суб’єктів природних монополій здійснюється національними комісіями регулювання природних монополій, які утворюються і функціонують відповідно до цього Закону з особливостями, встановленими законом, Президентом України.
• Частиною другою статті 5 Закону України «Про природні монополії» передбачено, що перелік суб’єктів природних монополій складається та ведеться Антимонопольним комітетом України. Зведений перелік суб’єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово- комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, - національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісії. Відповідно до пункту 7 «Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій», затвердженого розпорядженням Комітету від 28.11.2012 № 874-р, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.12.2012 за № 2119/22431, зведений перелік суб’єктів природних монополій розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua).
• Відповідно до «Зведеного переліку суб’єктів природних монополій» станом на 31.10.2025 Приватне підприємство «КОМПАНІЯ МАСТЕРОК» займає монопольне становище на ринку з транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами.
• Крім цього, закупівля теплової енергії здійснюється і з технічних причин, оскільки мережі Замовника приєднані безпосередньо до потужностей котельні Приватного підприємства «КОМПАНІЯ МАСТЕРОК». Постачання теплової енергії можливе виключно через його теплові мережі
• Враховуючи вищевикладене, постачальником теплової енергії за адресою розташування КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД (ЯСЛА-САДОК) № 7 "ПРОЛІСОК" КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ, є Приватне підприємство «КОМПАНІЯ МАСТЕРОК», що підтверджується витягом із Зведеного переліку природних монополій станом на 31.10.2025.
• Таким чином, з огляду на норми Постанови від 12.10.2022 №1178 є необхідність та підстави прийняття рішення щодо здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі послуг з постачання теплової енергії відповідно до підпункту 5 пункту 13 цієї Постанови.
• Водночас, як передбачено Постановою, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
• Враховуючи вищезазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, як найшвидшого забезпечення потреби у закупівлі в умовах воєнного стану, прийнято рішення про застосування під час здійснення закупівлі вищевизначеного винятку за Постановою.