Звернення:
За тендером : 66510000-8 Страхові послуги Послуги з проведення актуарних розрахунків теперішньої вартості зобов’язань підприємства по пенсійним та іншим довгостроковим виплатам працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» станом на 31.12.2025 та 31.12.2026
Тема:
зміни до Переліку документів
Зміст:
Шановний замовнику!
Учасник уважно ознайомилось з умовами Тендерної документації (далі – ТД) Замовника по закупівлі та вважає окремі положення кваліфікаційних критеріїв, встановлених у пункті 2 та пункті 3, які викладені в Переліку документів, що вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону, розміщеному в Додатку 1 до Тендерної документації (далі – ТД) Замовника, дискримінаційними та такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі.
По-перше.
2.1.1. Не менше трьох працівників / фахівців, які будуть безпосередньо залучені до надання послуг з актуарних розрахунків, працюють на умовах повної зайнятості та / або з якими укладений трудовий договір та / або з якими укладено договір про надання послуг. Дата прийняття працівників / фахівців на роботу та / або укладення трудового договору та / або укладення договору про надання послуг не повинна бути пізніше дати оголошення про проведення цієї закупівлі.
Вимога Замовника, яка висувається ним в підпункті 2.1, як обов’язкова для Учасника в частині наявності трьох працівників / фахівців, які будуть безпосередньо залучені до надання послуг з актуарних розрахунків, працюють на умовах повної зайнятості суперечить законодавству та порушує права Учасника та працівників Учасника, а її застосування Замовником не дозволить Учаснику взяти участь в процедурі закупівлі на рівних умовах та дискримінує його з наступних міркувань та доказів.
Пунктом 2.1.2. вимагається не менше одного працівника / фахівця з переліку осіб, зазначених у п. 2.1.1, з рівнем кваліфікації, яка передбачає право здійснювати актуарні розрахунки та посвідчувати їх (актуарні розрахунки зі страхування життя та/або з видів страхування інших, ніж страхування життя) відповідно до «Положення про авторизацію осіб, які мають право здійснювати актуарну діяльність у сфері страхування, та осіб, які можуть виконувати обов’язки відповідального актуарія» затверджене Постановою правління НБУ від 25.12.2023 №187 (далі – Постанова НБУ №187).
Пунктом 2.1.3. вимагається хоча б одного працівника / фахівця з переліку осіб, зазначених у п. 2.1.1., який має документ (диплом, свідоцтво тощо) про успішне складання професійних екзаменів, передбачених американською та / або британською екзаменаційними системами відповідно до Положення НБУ № 187.
Замовник не обґрунтував, яким чином вибір трьох працівників / фахівців буде впливати на підготовку актуарного звіту та фактично встановив вимоги до освіти (сертифікації) для 1 працівника / фахівця. Оскільки особа, яка має документ (диплом, свідоцтво тощо) про успішне складання професійних екзаменів, передбачених американською та / або британською екзаменаційними системами відповідно до Положення НБУ № 187, вже включена до реєстру згідно п.2.1.2. Також Замовник не визначив, відповідальних осіб за підписання актуарного звіту.
Учасник вимагає від Замовника скасувати дану вимогу у вищевказаній частині та внести відповідні зміни в ТД виклавши п.2.1.1. у такій редакції.
2.1.1. Не менше двох штатних працівників / фахівців, які будуть безпосередньо залучені до надання послуг з актуарних розрахунків та які.
2.1.1.1. Які працюють за основним місцем роботи;
2.1.1.2. Які мають відповідний досвід актуарних розрахунків не менше трьох років;
2.1.1.3. Із яких не менше ніж два працівника з рівнем кваліфікації, яка передбачає право здійснювати актуарні розрахунки та посвідчувати їх (актуарні розрахунки зі страхування життя та/або з видів страхування інших, ніж страхування життя) відповідно до «Положення про авторизацію осіб, які мають право здійснювати актуарну діяльність у сфері страхування, та осіб, які можуть виконувати обов’язки відповідального актуарія» затверджене постановою правління НБУ від 25.12.2023 №187, який буде безпосередньо взаємодіяти з замовником та підписувати Звіт з актуарних розрахунків;
2.1.1.4. Із яких не менше ніж один працівник має диплом, свідоцтво тощо про успішне складання професійних іспитів, зокрема, з актуарних технологій (методів), передбачених американською та/або британською екзаменаційними системами.
На підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційному критерію, до довідки додаються наступні документи:
- По підпункту 2.1.1.1.:
а) копію штатного розпису або витяг з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування Учасника ;
б) копію наказу про приймання на роботу, в якому зазначено що працівник Учасника прийнятий за основним місцем роботи та/або копію заяви працівників Учасника про прийняття на роботу за основним місцем роботи.
- По підпункту 2.1.1.2.:
а) копію трудової книжки працівника Учасника (всі заповнені cторінки та наступна за останнім записом сторінка)
- По підпункту 2.1.1.3.:
а) копію чинного Свідоцтва про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками виданих відповідно до «Положення про авторизацію осіб, які мають право здійснювати актуарну діяльність у сфері страхування, та осіб, які можуть виконувати обов’язки відповідального актуарія» затверджене постановою правління НБУ 25.12.2023 № 187;
або копію Витягу Національного банку України з реєстру осіб, які мають право здійснювати актуарну діяльність у сфері страхування, та осіб, які можуть виконувати обов’язки відповідального актуарія в якому зазначено рівень кваліфікації «Особа, що має право виконувати обов’язки відповідального актуарія за класами страхування іншого, ніж страхування життя»;
- По підпункту 2.1.1.4.:
а) копія диплому, свідоцтва тощо про успішне складання професійних іспитів, зокрема, з актуарних технологій (методів), передбачених американською та/або
британською екзаменаційними системами (назва, номер, дата, ким виданий) та переклад такого документу українською мовою.
По-друге.
3.1. Довідка, складена за формою № 1/3 про наявність в Учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), в якій має бути зазначено про наявність в Учасника досвіду виконання не менше 3 (трьох) договорів з аналогічним предметом закупівлі* (далі – аналогічний договір) підприємствам, у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам щодо яких проводились актуарні розрахунки) становила не менше 5 000 осіб. Із них не менш 2 (двох) аналогічних договорів мають бути з підприємствами, що становлять суспільний інтерес (у визначені Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV).
Крім того, у довідці Учасник зазначає найменування компанії-аудитора, що здійснювала прийняття (погодження) актуарних розрахунків, здійснених за відповідним аналогічним договором. Прийняття результатів актуарних розрахунків має бути здійснено хоча б однієї з перелічених компаній: E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, BDO, Baker Tilly для не менше 2-х договорів / виконаних робіт з довідки.
Вимога Замовника, яка висувається ним в підпункті 3.1, як обов’язкова для Учасника в частині наявності 3 (трьох) договорів з аналогічним предметом закупівлі* (далі – аналогічний договір) підприємствам, у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам щодо яких проводились актуарні розрахунки) становила не менше 5 000 осіб суперечить законодавству та порушує права Учасника, а її застосування Замовником не дозволить Учаснику взяти участь в процедурі закупівлі на рівних умовах та дискримінує його з наступних міркувань та доказів.
Замовник не обґрунтував, яким чином наявність 3 (трьох) договорів з аналогічним предметом закупівлі підприємствам, у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам щодо яких проводились актуарні розрахунки) становила не менше 5 000 осіб вливає на спроможність розрахунків. Також Замовник не визначив, яким чином відбувається перевірка кількості працівників та перевірка компанії аудитора.
Учасник вимагає від Замовника скасувати дану вимогу у вищевказаній частині та внести відповідні зміни в ТД виклавши п.3.1. у такій редакції.
3.1. Довідка, складена за формою № 1/3 про наявність в Учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), в якій має бути зазначено про наявність в Учасника досвіду виконання не менше 5 (пяти) договорів з аналогічним предметом закупівлі* (далі – аналогічний договір) підприємствам, у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам щодо яких проводились актуарні розрахунки) становила не менше 3 000 осіб або підприємствами, що становлять суспільний інтерес (у визначені Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV).
Крім того, у довідці Учасник зазначає найменування компанії-аудитора, що здійснювала прийняття (погодження) актуарних розрахунків, здійснених за відповідним аналогічним договором. Прийняття результатів актуарних розрахунків має бути здійснено хоча б однієї з перелічених компаній: E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, BDO, Baker Tilly для всіх договорів / виконаних робіт з довідки.
3.2. На підтвердження інформації, зазначеної в довідці № 1/3, потрібно надати наступні підтверджуючі документи:
3.2.1. Скан - копії аналогічних договорів разом з додатками, які є невід’ємною частиною договору (якщо такі додатки є) для всіх договорів, зазначених в довідці. Допускається відсутність окремих сторінок договору та/або додатків до нього, у випадку якщо зміст відсутніх сторінок не впливає на можливість Замовника упевнитися, що наданий договір є аналогічним, і що надані підтвердні документи стосуються безпосередньо наданого договору.
3.2.2. Скан - копії документів, які підтверджують виконання аналогічних договорів зазначених в довідці за формою № 1/3, а саме: лист-відгук та / або акт наданих послуг.
Досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) враховується, якщо усі вищевказані вимоги виконані.
*Лист-відгук повинен бути оформлений на бланку підприємства, організації (контрагента учасника) за підписом керівника або уповноваженої особи, з зазначенням предмету виконаного договору/переліку наданих послуг, та по можливості: номеру та дати договору, П.І.Б., контактного телефону і посади особи, яка може підтвердити вказані дані, кількість осіб, по яким Учасником здійснювалися актуарні розрахунки у протягом 2020-2025 років; інформації про аудитора та наявність зауважень з його боку.
Дата оприлюднення звернення:
12.12.2025 15:20