Звернення:
За тендером : Утилізація сміття та поводження зі сміттям
Тема:
Усунення дискримінаційних умов тендерної документації та рівне ставлення до потенційних учасників
Зміст:
Шановний Замовнику!
Відповідно до частини першої статті 6 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15 березня 2022 року № 2136-IX (далі - Закон) передбачено, що нормальна тривалість робочого часу у період дії воєнного стану може бути збільшена до 60 годин на тиждень для працівників, зайнятих на об’єктах критичної інфраструктури (в оборонній сфері, сфері забезпечення життєдіяльності населення тощо).
Частиною третьою статті 6 Закону встановлено, що п’ятиденний або шестиденний робочий тиждень встановлюється роботодавцем.
Згідно частини сім статті 6 Закону зазначено, що у разі встановлення нормальної тривалості робочого часу відповідно до частин першої та другої цієї статті понад норму, встановлену відповідно до законодавства, оплата праці здійснюється у розмірі, збільшеному пропорційно до збільшення норми праці.
Враховуючи викладені норми, роботодавець може встановити шестиденний робочий тиждень (понеділок-субота), а у разі залучення працівників понад норму тривалості робочого часу, зобов’язаний сплатити подвійний розмір оплати праці працівника.
Зважаючи на технічні вимоги тендерної документації, потенційний учасник повинен надавати послуги двічі на тиждень (середа, неділя) тобто поза межами максимально дозволеного шестиденного робочого тижня, що як наслідок призводить зобов’язання учасника сплатити подвійний розмір оплати праці працівників залучених до надання послуг за закупівлею.
Основною метою публічних закупівель є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Закупівлі здійснюються за такими принципами як добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Просимо Вас надати нормативне обґрунтування та/або усунити дискримінаційні умови тендерної документації і внести відповідні зміни щодо періодичності вивезення відходів обумовлених технічними вимогами тендерної документації з урахуванням вимог частини третьої статті 6 Закону, що надасть змогу іншим учасникам прийняти участь у закупівлі, розширіть їх коло та створить добросовісну конкуренцію і усуне дискримінацію потенційних учасників та створе рівне ставлення до них, а також за рахунок розширення кола учасників призведе до максимальної економії, ефективності та пропорційності, уникнення скарг та контролю правоохоронними та контролюючими органами.
Дата оприлюднення звернення:
12.12.2025 13:21
Повідомляємо, що встановлення у тендерній документації конкретної періодичності та днів надання послуг обумовлено фактичними потребами Замовника та безпосередньо пов’язане з предметом закупівлі. При цьому визначення дня надання послуг у неділю саме по собі не означає встановлення обов’язкового виконання робіт у вихідний день, оскільки відповідно до законодавства режим робочого часу (п’ятиденний або шестиденний робочий тиждень, змінність, чергування тощо) визначається роботодавцем самостійно. Зазначені вимоги застосовуються однаково до всіх потенційних учасників, не встановлюють переваг чи обмежень для окремих суб’єктів господарювання та не містять ознак дискримінації у розумінні статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Організація режиму роботи персоналу та пов’язані з цим витрати належать до сфери господарської діяльності учасників та враховуються ними під час формування тендерної пропозиції.
Дата оприлюднення відповіді:
12.12.2025 15:38