Звернення:
За тендером : 09310000-5 Електрична енергія (електрична енергія)
Тема:
У зв’язку з викладеним вимагаємо надати офіційне письмове обґрунтування із зазначенням: який саме вид аудиту Ви називаєте “антикорупційним”; яким нормативно-правовим актом України врегульовано порядок його проведення; яким органом або суб’єктом господарювання він має здійснюватися, на підставі якої ліцензії або сертифікації; яким чином такий аудит впливає на здатність учасника здійснювати постачання електричної енергії
Зміст:
Доброго дня. Звертамо Вашу увагу, що чинне законодавство України не містить жодного нормативно-правового визначення терміна “антикорупційний аудит”, не встановлює: форми та змісту такого аудиту; вимог до суб’єкта, який має право його проводити; порядку чи процедури його проведення; обов’язковості надання результатів такого аудиту в межах процедур публічних закупівель; вимоги до сертифікації “аудитора”, який нібито має виконувати відповідні дії. Жоден закон, у тому числі Закон України «Про запобігання корупції», Закон України «Про аудиторську діяльність», Закон України «Про публічні закупівлі» та підзаконні акти, не містять поняття “антикорупційний аудит” як інструменту підтвердження спроможності учасника закупівлі. Згідно з: частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не може містити вимог, що не передбачені законодавством; пунктом 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178, при закупівлі електричної енергії Замовнику прямо заборонено вимагати будь-які документи, не визначені законодавством, у тому числі такі, що не мають жодного відношення до предмета закупівлі. Встановлена Вами вимога щодо надання “антикорупційного аудиту” є не лише безпідставною, а й протиправною, оскільки: відсутній об’єкт правового регулювання — такого виду аудиту у правовій системі України не існує; не визначено орган чи суб’єкт, який має повноваження проводити такий аудит; відсутній нормативний акт, що передбачає необхідність його надання у сфері постачання електричної енергії; вимога жодним чином не пов’язана з предметом закупівлі, що суперечить принципу пропорційності, закріпленому у статті 5 Закону. У зв’язку з викладеним вимагаємо надати офіційне письмове обґрунтування із зазначенням: який саме вид аудиту Ви називаєте “антикорупційним”; яким нормативно-правовим актом України врегульовано порядок його проведення; яким органом або суб’єктом господарювання він має здійснюватися, на підставі якої ліцензії або сертифікації; яким чином такий аудит впливає на здатність учасника здійснювати постачання електричної енергії; яким чином ця вимога узгоджується зі статтею 22 Закону та пунктом 29 Особливостей № 1178. У разі ненадання належної відповіді та невилучення незаконної вимоги з тендерної документації ми будемо вимушені звернутися до: Антимонопольного комітету України; Державної аудиторської служби України; для належної правової оцінки дій Замовника та притягнення відповідальних осіб до передбаченої законодавством відповідальності. Додатково звертаємо Вашу увагу, що відповідно до статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення за порушення законодавства у сфері публічних закупівель, у тому числі встановлення дискримінаційних вимог та вимагання документів, не передбачених законодавством, до уповноваженої особи Замовника може бути застосовано адміністративну відповідальність у вигляді штрафу. Окрім того, у разі умисного внесення до тендерної документації вимог, що мають ознаки зловживання службовим становищем, перешкоджають конкуренції або створюють корупційні передумови, дії уповноваженої особи можуть містити ознаки складу кримінальних правопорушень, передбачених, зокрема, статтями 364, 365 та 367 Кримінального кодексу України (зловживання владою або службовим становищем, перевищення влади або службових повноважень, службова недбалість), що тягне за собою кримінальну відповідальність. Таким чином, уповноважена особа Замовника несе персональну адміністративну та кримінальну відповідальність за прийняті рішення, у тому числі за встановлення незаконних вимог у тендерній документації та ухилення від їх усунення після офіційного звернення учасника.
Дата оприлюднення звернення:
09.12.2025 10:53