Звернення:
За тендером : Стерилізатор повітряний ГП-320 (дводверний)
Тема:
Дискримінація учасників та завищення ціни на товар
Зміст:
Шановний Замовник, ціна на ці стерелізатори від виробника обладнання складає 107900 грн.
З актуальною ціною можете ознайомитись на офіційному сайті виробника обладнання ( https://miz-ma.ua/sterylizator-povitrianyi-hp-320-dvodvernyi/).
За для не дискримінації учасників просимо прибрати авторизаційний лист та сменшити очікувану вартість предмету закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
09.12.2025 09:59
Шановний учаснику!!!
Ми вдячні за Вашу зацікавленість у оголошеній закупівлі і бажаємо Вам успіху під час її проведення. Однак по суті Вашого питання повідомляємо:
1.Дійсно тендерна документація містить наступну вимогу:
«Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним Товару, у кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника.
На підтвердження Учасник повинен надати файл відсканований з Оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, а також гарантії щодо терміну гарантійного обслуговування.».
Однак твердження, що зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, не відповідає дійсності.
Тендерна документація не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, тому ми не обмежуємо коло Учасників конкретним виробником.
При встановленні вимог до учасників замовник користувався виключно чинним законодавством, в тому числі статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої, тендерна документація може містити інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Вимога щодо гарантійних листів зумовлена бажанням недопущення постачання фальсифікованого товару, зриву термінів поставки товару або умисного спотворення результатів торгів. Листи виробників або їх представників, яким також є дистриб’ютори, потрібні для гарантії того, що переможець торгів матиме змогу своєчасно поставити нам необхідну кількість продукції, адже вони підтверджують те, що виробники врахували у планах власного виробництва на рік товар у об’ємах цих електронних торгів.
Вимога щодо надання такого листа жодним чином не порушує вимоги статті 3 «Принципи здійснення закупівель», статті 5 «Недискримінація учасників» Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки, будь-який потенційний учасник може запропонувати товар будь-якого виробника. Такий лист (офіційного представництва) свідчить про те, що товар є офіційним від виробника, пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які підтверджує учасник та товар, що пропонується, матиме гарантію саме від виробника, якою в подальшому Замовник може скористатися.
Додатково до вищенаведеного, повідомляємо, що надання гарантійного листа направлене на підтвердження дотримання вимог пункту 2 постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 , згідно з яким: «замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран»
2. При підготовці процедури закупівлі були враховані можливі виробники обладнання згідно предмету закупівлі. Оголошена вартість закупівлі визначена з урахуванням цін на обладнання як вітчизняного так і іноземного виробництва.
Дата оприлюднення відповіді:
09.12.2025 11:03