Звернення:
За тендером : Послуги з вогнезахисного обробляння дерев'яних конструкцій покрівлі. Будівля Капітанівського ліцею Новомиргородської міської ради Кіровоградської області за адресою: Кіровоградська область, Новоукраїнський район, смт. Капітанівка, вул. Смілянська, 55 (ДК 021:2015: 77220000-8 — Послуги з просочування деревини)
Тема:
Дискримінаційні вимоги
Зміст:
Шановний замовнику!
Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 р. № 222-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон № 222-VIII) визначено, що ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) входить до пункту 6 Переліку.
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852 (далі – Ліцензійні умови), передбачено вимоги щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення).
Пунктом 29 та 30 Ліцензійних умов передбачено кадрові вимоги, а саме:
29. Керівник робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”);
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
30. Виконавці робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинні мати:
для виконання робіт з вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення) - маляра (штукатура) не нижче 3-го розряду;
для виконання робіт з вогнезахисного обробляння (обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення - робітника не нижче 3-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт визначається згідно з відповідним регламентом робіт з вогнезахисту і повинна становити не менше двох осіб.
Ліцензійні умови не передбачають наявність у суб’єкта господарювання: інженера з охорони праці, інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, верхолазів. Вимагаємо прибрати вимоги про підтвердження вище зазначених працівників та надання підтверджуючих документів стосовно них.
Також, Ліцензійні умови не передбачають наявність у суб’єкта господарювання наявність посвідчень та протоколів про перевірку знань з електробезпеки, в тому числі з групою з електробезпеки не нижче IV та з групою з електробезпеки не нижче II, виданих відповідно до вимог Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, які ви вимагаєте в підпункті 1.2.3 Додатку 1.
Також, Ліцензійні умови не передбачають наявність у суб’єкта господарювання наявність посвідчень та протоколів, що зазначені в п. 1.2.4. "На посадових осіб та інших працівників, які безпосередньо зайняті на роботах, зазначених у Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженому наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України від 15.02.2005 № 232/10512, та Переліку робіт, де є потреба у професійному доборі, затвердженому наказом МОЗ та Держнаглядохоронпраці України від 23.09.94 № 263/121 і зареєстрованому Міністерством юстиції України 25.01.95 з № 18/554 , надати в складі пропозиції підтверджуючі документи (посвідчення та протокол (виписка або витяг з протоколу, що мають бути видані спеціалізованим навчальним центром та/або організацією та/або установою) про навчання та/або перевірку знань з: НПАОП 0.00-1.15-07 Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті, НПАОП 0.00-1.71-13 Правила охорони праці під час роботи з інструментами та пристроями, загального курсу з охорони праці, ДБН А.3.2.-2-2009 Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека у будівництві. Основні положення (НПАОП 45.2-7.02-12). НПАОП 45.2-7.03-17 Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках - Згідно до Вимог до роботодавця щодо захисту працівників від шкідливого впливу хімічних речовин, з метою уникнення нещасних випадків при виконанні надати на: керівника робіт підтверджуючі документи (протокол та посвідчення) про проходження вищезазначеного навчання."
Вимагаємо відкоригувати підпункт 1.2.1 Додатку 1, та прибрати підпункти 1.2.3 та 1.2.4. Вам потрібна вогнезахисна обробка в 2025 році??? В іншому випадку змушені будемо звернутися в АМКУ і надання послуг з вогнезахисної обробки в цьому році може не відбутися.
Дата оприлюднення звернення:
09.12.2025 16:56
Шановний Учаснику!
Замовник повністю погоджується з тим, що Постанова № 852 визначає обов’язкові мінімальні кадрові вимоги до суб’єкта господарювання, який виконує роботи з вогнезахисту. Зазначені Ліцензійні умови є базою, але не обмеженням щодо встановлення додаткових вимог, викликаних:
1. Особливістю об’єкта – дерев'яні конструкції покрівлі на висоті.
2. Необхідністю забезпечити безпечні умови праці (роботи на висоті є роботами підвищеної небезпеки).
3. Потребою відповідності проектним рішенням (Додаток 2).
4. Вимогами Рамкової угоди Ukraine Facility, що передбачає підвищені критерії контролю та якості.
Підпункти 1.2.3 та 1.2.4 Додатку 1 визначають вимоги виключно для забезпечення охорони праці та дотримання НПАОП, які є обов’язковими при виконанні будь-яких будівельних та ремонтних робіт на висоті.
Жодна із зазначених вимог не суперечить Постанові № 852 та не замінює її вимоги, а лише доповнює їх у контексті проектної документації.
Статтею 2 Закону України «Про охорону праці» передбачено: «Дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих».
Відповідно до статті 18 Закону України «Про охорону праці» працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії.
Статтею 13 Закону України «Про охорону праці» задекларовано наступну вимогу:
«Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме:
створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання …»
Підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об’єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій - стаття 70 Кодексу ЦЗУ.
Враховуючи, що надання послуг є складним технологічним процесом, що може завдати шкоди здоров’ю працівників, які задіяні у вказаній діяльності, вимога про наявність у штаті учасника уповноваженого працівника за дотримання законодавства про охорону праці, електро- та пожежної безпеки, гігієни праці, наданні першої (домедичної) допомоги в разі нещасного випадку, що буде безпосередньо задіяний у виконанні умов постачання, а також наявності у керівника аналогічних знань та посвідчень про проходження навчання як особи, що контролює усю діяльність суб’єкта господарювання є обов’язковою.
Перевірка наявної інформації надасть змогу Замовнику врахувати можливі ризики в своєчасному отримані замовленої партії товару, що може виникнути у зв’язку із допуском до постачання осіб, які не мають знань про поводження із порядком навантаження/розвантаження і перевезення легкозаймистих сумішей.
Більш цього, запитувана інформація від Держпраці є формою державного контролю в сфері охорони праці, що свідчить про рівні можливості для всіх без винятку учасників закупівлі отримати запитуваний документ.
Учасником не надано доказів та не доведено, що ним подавались звернення до Держпраці на проходження відповідного навчання своїми працівниками, і державним органом надано відмову в оформленні запитуваного документу або проходженні відповідного навчання або роз’яснення стосовно відсутності потреби заявнику оформлювати зазначений документ.
Враховуючи це, Замовник не має підстав для внесення змін до зазначених пунктів.
Дякуємо за звернення.
Дата оприлюднення відповіді:
11.12.2025 09:08