Звернення:
За тендером : Послуги з технічне обслуговування генераторів
Тема:
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі
Зміст:
Шановний Замовник, відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак, тендерна документація, затверджена Рішенням уповноваженої особи від 08.12.2025 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Відповідно до Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі встановлено:
Протокол огляду генераторів в закладах освіти Довгинцівського району, згідно Додатку 2 до проекту Договору про закупівлю.
Учасник вважає, що вказана умова Документації щодо складання та надання в складі тендерної пропозиції Протоколу огляду генераторів, підписаного Замовником та Учасником жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
З незалежних від учасника підстав керівник Замовника може не підписати зазначений протокол, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників.
Більше того, нічого не заважає Замовнику не надати протокол огляду або "уникнути" огляду технічного стану дизельних генераторів потенційним учасником. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати протокол огляду генераторів Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників.
З незалежних від учасника підстав представник Замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта та не підписати протокол огляду генераторів, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозиції? таких учасників. Таким чином, можливість участі у закупівлі ставиться в залежність від третьої особи, яка має зацікавленість у закупівлі.
Крім того, вимога про відвідування об'єктів з метою проведення огляду порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже для участі у закупівлі учаснику необхідно провести огляд, тобто ще до відкриття пропозицій учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже відомі потенційні учасники закупівлі, що порушує положення статті 24 Закону, яка передбачає, що спілкування із Замовником здійснюється виключно через систему закупівель без ідентифікації особи.
Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників.
Адже після огляду технічного стану дизельних генераторів інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною.
Надання протоколу огляду не є технічним або якісним критерієм товару чи послуги. Його наявність або відсутність не свідчить про здатність учасника якісно виконати договір.
Таким чином, вважаємо, що вказана вимога є надмірною, дискримінаційною, такою, що обмежує конкуренцію, та підлягає виключенню. Крім того, вважаємо, що Замовник не обґрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції.
А також залишаємо за собою право звернутись до Антимонопольного комітету України та оскаржити вищеназвану вимогу. В більшості випадків аналогічних вимог Антимонопольний комітет України приймає сторону Скаржника.
Дата оприлюднення звернення:
08.12.2025 13:49