Звернення:
За тендером : Роботи з надання послуг інженера-консультанта для здійснення робіт по виконанню функцій контролю та нагляду за будівельними роботами на об’єкті KV05A_26_СSC «Реконструкція будівлі «Вишнівського ліцею «ІДЕАЛ» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» за адресою: вул. Машинобудівників 3, м. Вишневе, Київської області» (Корегування)
Тема:
Щодо проекту договору
Зміст:
Шановний Замовнику, просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
До Додатку 2 ПРОЕКТ ДОГОВОРУ про надання послуг інженера-консультанта в будівництві за закупівлею «Роботи з надання послуг інженера-консультанта для здійснення робіт по виконанню функцій контролю та нагляду за будівельними роботами на об’єкті KV05A_26_СSC «Реконструкція будівлі «Вишнівського ліцею «ІДЕАЛ» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» за адресою: вул. Машинобудівників 3, м. Вишневе, Київської області» (Корегування), який розроблено на основі Наказу Мінрегіону від 13.04.2020 № 89 «Про затвердження примірних форм договорів про здійснення технічного нагляду та про надання інженерно-консультаційних послуг у будівництві» та з урахуванням Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.12.2022 № 244, яким затверджено Зміну 2 до Настанови з визначення вартості будівництва, яка набирає чинності з 1 січня 2023 року.
Звертаємо вашу увагу, на заміну Наказу Мінрегіону від 13.04.2020 № 89 «Про затвердження примірних форм договорів про здійснення технічного нагляду та про надання інженерно-консультаційних послуг у будівництві» (https://ips.ligazakon.net/document/FN060850) на який посилається Замовник, Мінінфраструктури прийнято Наказ від 06.08.2024 № 787 Про затвердження примірних форм договорів про надання інженерно - консультаційних послуг у будівництві, про надання інженерно- консультаційних послуг у будівництві (послуг інженера-консультанта) та про здійснення технічного нагляду у будівництві.
Додатком 2 до договору «Календарний план надання інженерно-консультаційних послуг» та Додатком 3 до договору «Розрахунок договірної ціни інженерно- консультаційних послуг» передбачено одиниці виміру в людино-днях / людино-місяцях.
Відповідно до статті 17 Закону України «Про інвестиційну діяльність» вартість будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, кредитів, наданих під державні гарантії, визначається на підставі кошторисних норм України щодо ціноутворення у будівництві відповідно до статті 7 Закону України «Про ціни і ціноутворення».
Статтею 7 Закону України «Про ціни і ціноутворення» установлено, що при обчисленні вартості будівництва об’єктів, що будуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, кредитів, наданих під державні гарантії, застосовуються кошторисні норми України щодо ціноутворення у будівництві, затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері містобудування та архітектури.
Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (зі змінами), установлено основні правила визначення вартості будівництва об’єктів, у тому числі щодо визначення вартості здійснення технічного нагляду та залучення інженера-консультанта на етапі складання інвесторської кошторисної документації та при проведенні взаєморозрахунків, форми актів приймання наданих послуг тощо. Кошторисні норми є обов’язковими для об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Пунктом 4.32 цієї Настанови установлено, що до глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірингові послуги» окремими рядками включаються, зокрема кошти на здійснення технічного нагляду в розмірі 1,5 % від підсумку глав 1 – 9 ЗКР та надання послуг інженера-консультанта за договором про надання інженерно-консультаційних послуг, залежно від етапу, на якому він залучений, в розмірі 3 % від підсумку глав 1 – 9 ЗКР (без урахування вартості технологічного обладнання, у тому числі медичного, а також меблів та інвентаря).
Зміною 4 до КНУ передбачено, взаєморозрахунки за здійснення технічного нагляду та надання послуг інженера-консультанта проводяться в обсязі договірної ціни інжинірингових послуг у пропорційному відношенні до вартості фактично виконаних робіт на основі актів приймання наданих послуг за формами, наведеними в додатках 43, 44, 45 цієї Настанови.
У разі залучення інженера-консультанта не на весь строк будівництва або у разі залучення його для надання окремих функцій, передбачених в договірній ціні, оплата за надання послуг може бути здійснена фіксованими сумами згідно з умовами договору за формою, наведеною в додатку 47 цієї Настанови».
Зазначаємо, що жодних обґрунтовуючих розрахунків, у т.ч. виходячи з трудовитрат інженерів- консультантів та узгодженого сторонами показника вартості людино-дня, на цей час документами з ціноутворення у будівництві (а саме, кошторисними нормами України), а також жодними законодавчими актами України не передбачено.
Отже, з урахуванням Кошторисних норм України та наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 06.08.2024 №787 просимо привести тендерну документацію, зокрема проект Договору про надання послуг інженера-консультанта в будівництві.
Дата оприлюднення звернення:
10.12.2025 15:29
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше повторне звернення та детальне обґрунтування щодо внесення змін до проєкту Договору про надання послуг інженера-консультанта (Додаток 2). Проте, розглянувши Вашу вимогу, Замовник не погоджується вносити зміни до проєкту Договору в частині, що стосується методології визначення вартості та взаєморозрахунків (перехід від людино-днів до виключно % від вартості будівельних робіт). Наводимо докази правомірності дій Замовника та аргументацію щодо збереження розрахунків на основі трудомісткості (людино-днів): Стаття 627 Цивільного кодексу України (ЦКУ): Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог законодавства. Стаття 6 Закону України «Про публічні закупівлі»: Замовник має право самостійно визначати умови закупівлі, які найкраще відповідають його потребам, за умови, що вони не суперечать загальним принципам законодавства. Методологія визначення ціни: Примірна форма договору, навіть оновлена Наказом № 787, має рекомендаційний, а не імперативний характер. Замовник має право обрати таку методологію розрахунку ціни, яка забезпечує якість та контроль за наданням послуг.
Послуги інженера-консультанта (відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність») – це постійний контроль, аналіз, перевірка документації та прийняття рішень, що вимагає сталої присутності фахівців на об'єкті або залучення їхніх часових ресурсів. Використання одиниць виміру людино-дня/людино-місяця дозволяє Замовнику: Контролювати фактичне залучення необхідних спеціалістів (інженерів різних категорій) до виконання функцій, визначених Договором. Уникнути ризику формального надання послуг при відсутності фактичної роботи на об'єкті, особливо на етапах призупинення робіт або їх низької інтенсивності. Чітко визначити вартість фахівців, що забезпечують конкретні функції інженера-консультанта. Ваше посилання на КНУ та розрахунок вартості у відсотках (до $3\%$ від ЗКР) стосується етапу складання інвесторської кошторисної документації (визначення очікуваної вартості будівництва) та включення цієї суми до Зведеного кошторисного розрахунку. Очікувана вартість (КНУ): Кошторисні норми визначають граничний розмір коштів, які можуть бути передбачені на ці послуги у ЗКР (до 3%). Це є індикативом для планування, а не єдиним обов'язковим методом для укладення договору та взаєморозрахунків. Договірна ціна (ЗПУ): Договірна ціна, яку Замовник укладає з переможцем публічної закупівлі, формується на основі пропозиції Учасника та може бути обґрунтована детальними розрахунками трудомісткості, виходячи з реальних потреб об'єкта та тривалості будівництва. Додаток 47 до КНУ: Навіть сама Настанова (КНУ, зі Зміною 4) передбачає, що оплата за надання послуг може бути здійснена фіксованими сумами згідно з умовами договору, особливо «у разі залучення його для надання окремих функцій». Це підтверджує, що метод виключно пропорційного відношення до вартості виконаних робіт не є єдино можливим і обов’язковим. Замовник підтверджує, що для даної закупівлі обраний метод розрахунку на основі трудомісткості (людино-днів/місяців) забезпечує: Найбільшу прозорість фактичного залучення фахівців. Контроль за використанням коштів відповідно до часу, витраченого на виконання функцій. З огляду на це, Замовник відхиляє вимогу щодо зміни методології розрахунків у Додатку 3 (Розрахунок договірної ціни) та збереження одиниць виміру "людино-дні / людино-місяці", оскільки це є правомірним рішенням Замовника, що ґрунтується на принципі свободи договору та потребі ефективного контролю. Нагадуємо, що У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови), встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною’ та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України (далі – ПВУ), ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обовязкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру. Тендерна документація затверджена Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України та вносити зміни до цієй ТД заборонено.
Дата оприлюднення відповіді:
11.12.2025 09:53