Закупівля «Щебенева продукція» (Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 14210000-6 Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі) від Оноківська сільська рада.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.12.2025 06:13
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.12.2025 06:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.12.2025 06:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.12.2025 06:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.12.2025 06:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
08.12.2025 06:13
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
«Щебенева продукція» (Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 14210000-6 Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі)
Тендер:
UA-2025-12-08-000080-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-12-08-000080-a.a1
Дата:
12.12.2025 18:02
Стан:
Очікує розгляду
Скарга на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Оноківською сільською радою було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-12-08-000080-a.
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МАКСИМУМ-2007" має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
На момент написання скарги кінцевим строком подання пропозицій є 13.12.2025 – 00:00, таким чином скарга подана у відповідний строк.
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МАКСИМУМ-2007" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак, тендерна документація, що затвердженаРішенням уповноваженої особи
від 08 грудня 2025 року - Протокол №11/12містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
1.Відповідно до пункту 4 Розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника встановлено наступне:
«Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої — п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей.
Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів».
1.1. Відповідно до пункту 3.6 Розділу 3 Додатку №1 тендерної документації Замовника встановлено наступне: учасник має надати: «Гарантійнийлист про те, щовін не перебуваєпіддієюспеціальнихекономічних та іншихобмежувальнихзаходів, передбачених Законом України «Про санкції», спеціальнихсанкцій за порушеннязаконодавства про зовнішньоекономічнудіяльність, ранішезастосованихзамовникомвідповідно до пункту 4 частини 1 статті 236 Господарського кодексу України оперативно-господарськихсанкцій, а також будь-якихіншихобставин та заходів нормативного, адміністративногочиіншого характеру, щоперешкоджаютьукладенню та/абовиконанню договору про закупівлю».
Просимо орган оскарження, зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації у зв’язку з тим, що відповідно до частини третьої статті 17 «Перехідні та прикінцеві положення» Закону України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об'єднань юридичних осіб» визнано Господарський кодекс України (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., NN 18 - 22, ст. 144) таким, що втратив чинність, з дня введення в дію цього Закону.Відповідно до інформації, щоміститься на сайтіhttps://zakon.rada.gov.ua/laws/card/4196-20зазначений Закон набрав чинності 28 лютого 2025 року та відповідно введений в дію 28 серпня 2025 року.
Отже, 28 серпня 2025 року Господарський кодекс Українивизнано таким, щовтративчинність. Вказанеозначає, що даний Кодексприпинив свою дію і більше не маєжодноїюридичноїсили, відповідно не можезастосовуватися/реалізовуватися при правовідносинах. При цьомузвертаємоувагу, щотендерну документацію та додатки до неїрозміщеноЗамовником в електроннійсистемізакупівель08 грудня 2025 року, а самепіслявтратичинностіГосподарським кодексом України.
Відповідно, положенняпункту 4 Розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю»та пп. 3.6. Розділу 3 Додатку №1Документації щодо норм застосування Господарського кодексу України, який на момент оголошення закупівлі є таким, що втратив чинність, не відповідають вимогам законодавства і, у разі визначення переможцем “небажаного учасника”, створюють для Замовника можливість здійснювати певні маніпуляції, наприклад - скасувати торги через нібито допущені порушення під час їх проведення, що в подальшому може призвести до порушення права та законні інтереси учасників торгів, зокрема Скаржника.
Звертаємо увагу, що частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Тому просимо, задля подальшого уникнення дискримінації – внести зміни до Тендерної документації. Враховуючивикладене, просимо зобов'язатиЗамовника внести зміни до Документації з метою усуненнянеузгодженостейізположеннямизаконодавства.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, для підтвердження зазначеного в п. 1 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи від 08 грудня 2025 року - Протокол №11/12.
2. Закон України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4196-20#Text.
2. Відповідно до п.1.1. Додатку №1 та п.1.1. Додатку №6 тендерної документації Замовником встановлено вимогу: «Мінімальні вимоги до учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
- Обов’язкова наявність в Учасника майданчика та/або складських територій для зберігання та відвантаження сипучих матеріалів, що становлять предмет закупівлі та з яких буде виконуватись відвантаження продукції за предметом закупівлі Замовнику. Для зменшення витрат Замовника на логістику при отриманні товару, місце відпуску (відвантаження) товару повинно бути: Закарпатська область, Ужгородський район, Територія Оноківської територіальної громади та/або в радіусі до 10км від місцезнаходження Замовника.
На підтвердження даного критерію Учасник повинен надати документи на право
володіння чи користування щодо обладнання, матеріально-технічної бази чи технологій зазначених в таблиці».
2.1. Відповідно до п.3.4. Додатку №3 тендерної документації Замовником встановлено вимогу: «Місце відпуску товару: Закарпатська область, Ужгородський район, Територія Оноківської територіальної громади та/або в радіусі до 10км від місцезнаходження Замовника; Учасником надається гарантійний лист на всі умови поставки згідно пункту 3.4».
2.2. Відповідно до п.3.5. Додатку №3 тендерної документації Замовником встановлено вимогу: «Для зменшення витрат Замовника на логістику при отриманні товару та для цілей пункту 1 технічного завдання, місце відвантаження продукції повинно знаходитись на території Оноківської територіальної громади та/або в радіусі до 10км від місцезнаходження Замовника. На підтвердження чого Учасник надає гарантійний лист, картографічне зображення з місцем розташування складу та маршрут з відстанню до місця знаходження Замовника».
Звертаємо увагу органу оскарження, що описані в пунктах 2, 2.1, 2.2. Скарги вимоги пов’язані з однією й тією ж самою вимогою, а саме:
Усіпункти (п.1.1.Додатку №1, п.3.4 і п.3.5 Додатку №3) спрямовані на одне:
забезпечитинаявністьвучасника реального майданчика/складу для зберігання та відвантаження товару на близькійвідстанівідЗамовника (територіяОноківськоїгромадиаборадіус до 10 кмвідмісцязнаходженняЗамовника).
Тобтологічнийланцюгтакий:
1. Учасникмаємати склад/майданчик у заданійгеографічнійзоні.
2. Відвантаження товару повинно здійснюватисясамеізЗакарпатськоїобластіУжгородського району, а саметериторіїОноківськоїтериторіальноїгромади та/або в радіусі до 10км відмісцезнаходженняЗамовника.
Дискримінаційністьданоївимоги для Скаржникаполягає в тому, що ми, як потенційнийУчасник, не можемовиконатиданувимогу.
Зазначенувимогумаєможливістьвиконатилишеоднепідприємство: що не даєможливостііншимучасникамприйняти участь у закупівлі та призводить до порушеньпринципівздійсненняпублічнихзакупівель, яківизначені в ст.5 ЗУ “Про публічнізакупівлі”.
Відтак, попередньозамовникомОноківськасільська рада було проведено закупівлю, яка не відбулася через дискваліфікаціюобохтендернихпропозицій за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-10-13-010543-a. в електроннійсистемізакупівельрозміщенаінформація, яка можеслугуватидоказом того, щолишеоднепідприємствоможевиконатиданувимогущодовідстані. Данимидоказами є:
1. Довідка про адресу.PDF
2. Гарантійний про поставку.PDF
3.Гарантійний лист про маршут.PDF,
якінадані в складіпропозиції ТОВ "КОМПАНІЯ "БУД ТРЕЙДІНГ":
Скаржникзнає та розуміє, щоіншізакупівлі не можуть бути частиноюрозглядупоточноїзакупівлі за ідентифікатором: UA-2025-12-08-000080-a, проте, можутьслугувати, як частинадоказів, якіпідтверджують, щотендернадокументаціїрозробляєтьсяпід “конкретного” Учасника ТОВ "КОМПАНІЯ "БУД ТРЕЙДІНГ", якиймаєможливістьвиконативимогущододистанції та територіїЗамовника.
Скаржникмаєскладськутериторію для зберігання та відвантаженнясипучихматеріалів, щостановлять предмет закупівліщопідтверджуєтьсяДоговором №1 оренди площадки-складу від 06 січня 2025 року.
Разом з тим, даний склад знаходиться за адресою: Закарпатська область, Хустський район, с. Стеблівка, вул. Дружби, будинок 4, якийзнаходиться на відстані 128 км відЗамовника.
Таким чином, через прив’язку до знаходження складу/майданчику на територіїОноківськоїтериторіальноїгромади та/або в радіусі до 10км відмісцезнаходженняЗамовникаСкаржник не маєможливостіприймати учась у закупівлі.
Просимо орган оскарженнязобов’язатизамовника внести зміни до тендерноїдокументації шляхом видаленнявимог, якістосуютьсязнаходження складу/майданчику на територіїОноківськоїтериторіальноїгромади та/або в радіусі до 10км відмісцезнаходженняЗамовника.
Просимо зазначенівищепунктивикласти в наступнійредакції:
ВимогиЗамовника ПропозиціяУчасникавикластивимогу в новійредакції:
п.1.1. Додатку №1 та п.1.1. Додатку №6 тендерної документації Замовником встановлено вимогу: «Мінімальні вимоги до учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
- Обов’язкова наявність в Учасника майданчика та/або складських територій для зберігання та відвантаження сипучих матеріалів, що становлять предмет закупівлі та з яких буде виконуватись відвантаження продукції за предметом закупівлі Замовнику. Для зменшення витрат Замовника на логістику при отриманні товару, місце відпуску (відвантаження) товару повинно бути: Закарпатська область, Ужгородський район, Територія Оноківської територіальної громади та/або в радіусі до 10км від місцезнаходження Замовника.
На підтвердження даного критерію Учасник повинен надати документи на право
володіння чи користування щодо обладнання, матеріально-технічної бази чи технологій зазначених в таблиці».
п.1.1. Додатку №1 та п.1.1. Додатку №6 тендерної документації Замовником: «Мінімальні вимоги до учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
- Обов’язкова наявність в Учасника майданчика та/або складських територій для зберігання та відвантаження сипучих матеріалів, що становлять предмет закупівлі та з яких буде виконуватись відвантаження продукції за предметом закупівлі Замовнику.
На підтвердження даного критерію Учасник повинен надати документи на право
володіння чи користування щодо обладнання, матеріально-технічної бази чи технологій зазначених в таблиці».
п.3.4. Додатку №3 тендерної документації Замовником встановлено вимогу:«Місце відпуску товару: Закарпатська область, Ужгородський район, Територія Оноківської територіальної громади та/або в радіусі до 10км від місцезнаходження Замовника; Учасником надається гарантійний лист на всі умови поставки згідно пункту 3.4».
п.3.4. Додатку №3 тендерної документації: ВИДАЛИТИ ВИМОГУ.
п.3.5. Додатку №3 тендерної документації Замовником встановлено вимогу:«Для зменшення витрат Замовника на логістику при отриманні товару та для цілей пункту 1 технічного завдання, місце відвантаження продукції повинно знаходитись на території Оноківської територіальної громади та/або в радіусі до 10км від місцезнаходження Замовника. На підтвердження чого Учасник надає гарантійний лист, картографічне зображення з місцем розташування складу та маршрут з відстанню до місця знаходження Замовника».
п.3.5. Додатку №3 тендерної документації: ВИДАЛИТИ ВИМОГУ.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, для підтвердження зазначеного в п. 2 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Довідка про адресу.PDF (ТОВ "КОМПАНІЯ "БУД ТРЕЙДІНГ")
2. Гарантійний про поставку.PDF (ТОВ "КОМПАНІЯ "БУД ТРЕЙДІНГ")
3.Гарантійний лист про маршут.PDF (ТОВ "КОМПАНІЯ "БУД ТРЕЙДІНГ").
4. Договір №1 оренди площадки-складу від 06 січня 2025 року.
Інформуємо орган оскарження про те, що, наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник ПП «Максимум-2007»бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтованівимогиЗамовникаПП «Максимум-2007» не можеприйняти участь у закупівлі.
Скаржник є активнимучасником процедур закупівель та в повномуобсязіналежним чином виконував та виконуєумовидоговорів про закупівлю, якібулоукладено з ним за результатами проведенихторгів, в якостіїхпереможця. ОскаржуванимидискримінаційнимиумовамиЗамовникпозбавляєможливості не лишеСкаржникавзяти участь у данійзакупівлі, а й іншихУчасників, якіспроможнізабезпечити поставку товару у строки і спосібпередбаченийЗамовником та належним чином виконатиумови договору.
Закон України «Про публічнізакупівлі» установлюєправові та економічні засади здійсненнязакупівельтоварів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальноїгромади. Метою цього Закону є забезпеченняефективного та прозорогоздійсненнязакупівель, створення конкурентного середовища у сферіпублічнихзакупівель, запобіганняпроявамкорупції у ційсфері, розвитокдобросовісноїконкуренції.
Одним ізпринципівздійсненняпублічнихзакупівель є принцип недискримінаціїучасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічнізакупівлі». Дотриманняданого принципу означає, щоЗамовник не можевстановлюватидискримінаційнівимоги до учасників. Крімцього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендернадокументація не повинна міститивимог, щообмежуютьконкуренцію та призводять до дискримінаціїучасників.
На підставівищевикладеногокеруючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, щотендернадокументаціяЗамовникаміститьдискримінаційнівимоги та вимоги, якіпорушуютьчиннінормиОсобливостей та Закону, а саместаттю 5 Закону «Принципиздійсненняпублічнихзакупівель та недискримінаціяучасників» та частину 4 статті 22 «Тендернадокументація не повинна міститивимог, щообмежуютьконкуренцію та призводять до дискримінаціїучасників», Постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи від 08 грудня 2025 року - Протокол №11/12.
2. Закон України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4196-20#Text.
3. Довідка про адресу.PDF (ТОВ "КОМПАНІЯ "БУД ТРЕЙДІНГ").
4. Гарантійний про поставку.PDF (ТОВ "КОМПАНІЯ "БУД ТРЕЙДІНГ").
5. Гарантійний лист про маршут.PDF (ТОВ "КОМПАНІЯ "БУД ТРЕЙДІНГ").
6. Договір №1 оренди площадки-складу від 06 січня 2025 року.
Документи зазначені для виконання вимог ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, а також додаються до скарги як документальне підтвердження/докази у відповідності з ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей.
ПП «Максимум – 2007»просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі «Щебеневапродукція» (Код згідно ДК 021:2015 "Єдинийзакупівельний словник" - 14210000-6 Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі)ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-12-08-000080-a.
3) Зобов’язати Замовника –Оноківськусільськураду– привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
1.Відповідно до пункту 4 Розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника встановлено наступне:
«Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої — п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей.
Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів».
1.1. Відповідно до пункту 3.6 Розділу 3 Додатку №1 тендерної документації Замовника встановлено наступне: учасник має надати: «Гарантійнийлист про те, щовін не перебуваєпіддієюспеціальнихекономічних та іншихобмежувальнихзаходів, передбачених Законом України «Про санкції», спеціальнихсанкцій за порушеннязаконодавства про зовнішньоекономічнудіяльність, ранішезастосованихзамовникомвідповідно до пункту 4 частини 1 статті 236 Господарського кодексу України оперативно-господарськихсанкцій, а також будь-якихіншихобставин та заходів нормативного, адміністративногочиіншого характеру, щоперешкоджаютьукладенню та/абовиконанню договору про закупівлю».
Просимо орган оскарження, зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації у зв’язку з тим, що відповідно до частини третьої статті 17 «Перехідні та прикінцеві положення» Закону України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об'єднань юридичних осіб» визнано Господарський кодекс України (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., NN 18 - 22, ст. 144) таким, що втратив чинність, з дня введення в дію цього Закону.Відповідно до інформації, щоміститься на сайтіhttps://zakon.rada.gov.ua/laws/card/4196-20зазначений Закон набрав чинності 28 лютого 2025 року та відповідно введений в дію 28 серпня 2025 року.
Отже, 28 серпня 2025 року Господарський кодекс Українивизнано таким, щовтративчинність. Вказанеозначає, що даний Кодексприпинив свою дію і більше не маєжодноїюридичноїсили, відповідно не можезастосовуватися/реалізовуватися при правовідносинах. При цьомузвертаємоувагу, щотендерну документацію та додатки до неїрозміщеноЗамовником в електроннійсистемізакупівель08 грудня 2025 року, а самепіслявтратичинностіГосподарським кодексом України.
Відповідно, положенняпункту 4 Розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю»та пп. 3.6. Розділу 3 Додатку №1Документації щодо норм застосування Господарського кодексу України, який на момент оголошення закупівлі є таким, що втратив чинність, не відповідають вимогам законодавства і, у разі визначення переможцем “небажаного учасника”, створюють для Замовника можливість здійснювати певні маніпуляції, наприклад - скасувати торги через нібито допущені порушення під час їх проведення, що в подальшому може призвести до порушення права та законні інтереси учасників торгів, зокрема Скаржника.
Звертаємо увагу, що частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Тому просимо, задля подальшого уникнення дискримінації – внести зміни до Тендерної документації. Враховуючивикладене, просимо зобов'язатиЗамовника внести зміни до Документації з метою усуненнянеузгодженостейізположеннямизаконодавства.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, для підтвердження зазначеного в п. 1 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи від 08 грудня 2025 року - Протокол №11/12.
2. Закон України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4196-20#Text.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо орган оскарження, зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації у зв’язку з тим, що відповідно до частини третьої статті 17 «Перехідні та прикінцеві положення» Закону України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об'єднань юридичних осіб» визнано Господарський кодекс України (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., NN 18 - 22, ст. 144) таким, що втратив чинність, з дня введення в дію цього Закону.Відповідно до інформації, щоміститься на сайтіhttps://zakon.rada.gov.ua/laws/card/4196-20зазначений Закон набрав чинності 28 лютого 2025 року та відповідно введений в дію 28 серпня 2025 року.
Отже, 28 серпня 2025 року Господарський кодекс Українивизнано таким, щовтративчинність. Вказанеозначає, що даний Кодексприпинив свою дію і більше не маєжодноїюридичноїсили, відповідно не можезастосовуватися/реалізовуватися при правовідносинах. При цьомузвертаємоувагу, щотендерну документацію та додатки до неїрозміщеноЗамовником в електроннійсистемізакупівель08 грудня 2025 року, а самепіслявтратичинностіГосподарським кодексом України
Відповідно до п.1.1. Додатку №1 та п.1.1. Додатку №6 тендерної документації Замовником встановлено вимогу: «Мінімальні вимоги до учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
- Обов’язкова наявність в Учасника майданчика та/або складських територій для зберігання та відвантаження сипучих матеріалів, що становлять предмет закупівлі та з яких буде виконуватись відвантаження продукції за предметом закупівлі Замовнику. Для зменшення витрат Замовника на логістику при отриманні товару, місце відпуску (відвантаження) товару повинно бути: Закарпатська область, Ужгородський район, Територія Оноківської територіальної громади та/або в радіусі до 10км від місцезнаходження Замовника.
На підтвердження даного критерію Учасник повинен надати документи на право
володіння чи користування щодо обладнання, матеріально-технічної бази чи технологій зазначених в таблиці».
2.1. Відповідно до п.3.4. Додатку №3 тендерної документації Замовником встановлено вимогу: «Місце відпуску товару: Закарпатська область, Ужгородський район, Територія Оноківської територіальної громади та/або в радіусі до 10км від місцезнаходження Замовника; Учасником надається гарантійний лист на всі умови поставки згідно пункту 3.4».
2.2. Відповідно до п.3.5. Додатку №3 тендерної документації Замовником встановлено вимогу: «Для зменшення витрат Замовника на логістику при отриманні товару та для цілей пункту 1 технічного завдання, місце відвантаження продукції повинно знаходитись на території Оноківської територіальної громади та/або в радіусі до 10км від місцезнаходження Замовника. На підтвердження чого Учасник надає гарантійний лист, картографічне зображення з місцем розташування складу та маршрут з відстанню до місця знаходження Замовника».
Звертаємо увагу органу оскарження, що описані в пунктах 2, 2.1, 2.2. Скарги вимоги пов’язані з однією й тією ж самою вимогою, а саме:
Усіпункти (п.1.1.Додатку №1, п.3.4 і п.3.5 Додатку №3) спрямовані на одне:
забезпечитинаявністьвучасника реального майданчика/складу для зберігання та відвантаження товару на близькійвідстанівідЗамовника (територіяОноківськоїгромадиаборадіус до 10 кмвідмісцязнаходженняЗамовника).
Тобтологічнийланцюгтакий:
1. Учасникмаємати склад/майданчик у заданійгеографічнійзоні.
2. Відвантаження товару повинно здійснюватисясамеізЗакарпатськоїобластіУжгородського району, а саметериторіїОноківськоїтериторіальноїгромади та/або в радіусі до 10км відмісцезнаходженняЗамовника.
Дискримінаційністьданоївимоги для Скаржникаполягає в тому, що ми, як потенційнийУчасник, не можемовиконатиданувимогу.
Зазначенувимогумаєможливістьвиконатилишеоднепідприємство: що не даєможливостііншимучасникамприйняти участь у закупівлі та призводить до порушеньпринципівздійсненняпублічнихзакупівель, яківизначені в ст.5 ЗУ “Про публічнізакупівлі”.
Відтак, попередньозамовникомОноківськасільська рада було проведено закупівлю, яка не відбулася через дискваліфікаціюобохтендернихпропозицій за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-10-13-010543-a. в електроннійсистемізакупівельрозміщенаінформація, яка можеслугуватидоказом того, щолишеоднепідприємствоможевиконатиданувимогущодовідстані. Данимидоказами є:
1. Довідка про адресу.PDF
2. Гарантійний про поставку.PDF
3.Гарантійний лист про маршут.PDF,
якінадані в складіпропозиції ТОВ "КОМПАНІЯ "БУД ТРЕЙДІНГ":
Скаржникзнає та розуміє, щоіншізакупівлі не можуть бути частиноюрозглядупоточноїзакупівлі за ідентифікатором: UA-2025-12-08-000080-a, проте, можутьслугувати, як частинадоказів, якіпідтверджують, щотендернадокументаціїрозробляєтьсяпід “конкретного” Учасника ТОВ "КОМПАНІЯ "БУД ТРЕЙДІНГ", якиймаєможливістьвиконативимогущододистанції та територіїЗамовника.
Скаржникмаєскладськутериторію для зберігання та відвантаженнясипучихматеріалів, щостановлять предмет закупівліщопідтверджуєтьсяДоговором №1 оренди площадки-складу від 06 січня 2025 року.
Разом з тим, даний склад знаходиться за адресою: Закарпатська область, Хустський район, с. Стеблівка, вул. Дружби, будинок 4, якийзнаходиться на відстані 128 км відЗамовника.
Таким чином, через прив’язку до знаходження складу/майданчику на територіїОноківськоїтериторіальноїгромади та/або в радіусі до 10км відмісцезнаходженняЗамовникаСкаржник не маєможливостіприймати учась у закупівлі.
Просимо орган оскарженнязобов’язатизамовника внести зміни до тендерноїдокументації шляхом видаленнявимог, якістосуютьсязнаходження складу/майданчику на територіїОноківськоїтериторіальноїгромади та/або в радіусі до 10км відмісцезнаходженняЗамовника.
Просимо зазначенівищепунктивикласти в наступнійредакції:
ВимогиЗамовника ПропозиціяУчасникавикластивимогу в новійредакції:
п.1.1. Додатку №1 та п.1.1. Додатку №6 тендерної документації Замовником встановлено вимогу: «Мінімальні вимоги до учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
- Обов’язкова наявність в Учасника майданчика та/або складських територій для зберігання та відвантаження сипучих матеріалів, що становлять предмет закупівлі та з яких буде виконуватись відвантаження продукції за предметом закупівлі Замовнику. Для зменшення витрат Замовника на логістику при отриманні товару, місце відпуску (відвантаження) товару повинно бути: Закарпатська область, Ужгородський район, Територія Оноківської територіальної громади та/або в радіусі до 10км від місцезнаходження Замовника.
На підтвердження даного критерію Учасник повинен надати документи на право
володіння чи користування щодо обладнання, матеріально-технічної бази чи технологій зазначених в таблиці».
п.1.1. Додатку №1 та п.1.1. Додатку №6 тендерної документації Замовником: «Мінімальні вимоги до учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
- Обов’язкова наявність в Учасника майданчика та/або складських територій для зберігання та відвантаження сипучих матеріалів, що становлять предмет закупівлі та з яких буде виконуватись відвантаження продукції за предметом закупівлі Замовнику.
На підтвердження даного критерію Учасник повинен надати документи на право
володіння чи користування щодо обладнання, матеріально-технічної бази чи технологій зазначених в таблиці».
п.3.4. Додатку №3 тендерної документації Замовником встановлено вимогу:«Місце відпуску товару: Закарпатська область, Ужгородський район, Територія Оноківської територіальної громади та/або в радіусі до 10км від місцезнаходження Замовника; Учасником надається гарантійний лист на всі умови поставки згідно пункту 3.4».
п.3.4. Додатку №3 тендерної документації: ВИДАЛИТИ ВИМОГУ.
п.3.5. Додатку №3 тендерної документації Замовником встановлено вимогу:«Для зменшення витрат Замовника на логістику при отриманні товару та для цілей пункту 1 технічного завдання, місце відвантаження продукції повинно знаходитись на території Оноківської територіальної громади та/або в радіусі до 10км від місцезнаходження Замовника. На підтвердження чого Учасник надає гарантійний лист, картографічне зображення з місцем розташування складу та маршрут з відстанню до місця знаходження Замовника».
п.3.5. Додатку №3 тендерної документації: ВИДАЛИТИ ВИМОГУ.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, для підтвердження зазначеного в п. 2 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Довідка про адресу.PDF (ТОВ "КОМПАНІЯ "БУД ТРЕЙДІНГ")
2. Гарантійний про поставку.PDF (ТОВ "КОМПАНІЯ "БУД ТРЕЙДІНГ")
3.Гарантійний лист про маршут.PDF (ТОВ "КОМПАНІЯ "БУД ТРЕЙДІНГ").
4. Договір №1 оренди площадки-складу від 06 січня 2025 року.
Інформуємо орган оскарження про те, що, наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник ПП «Максимум-2007»бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтованівимогиЗамовникаПП «Максимум-2007» не можеприйняти участь у закупівлі.
Скаржник є активнимучасником процедур закупівель та в повномуобсязіналежним чином виконував та виконуєумовидоговорів про закупівлю, якібулоукладено з ним за результатами проведенихторгів, в якостіїхпереможця. ОскаржуванимидискримінаційнимиумовамиЗамовникпозбавляєможливості не лишеСкаржникавзяти участь у данійзакупівлі, а й іншихУчасників, якіспроможнізабезпечити поставку товару у строки і спосібпередбаченийЗамовником та належним чином виконатиумови договору.
Закон України «Про публічнізакупівлі» установлюєправові та економічні засади здійсненнязакупівельтоварів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальноїгромади. Метою цього Закону є забезпеченняефективного та прозорогоздійсненнязакупівель, створення конкурентного середовища у сферіпублічнихзакупівель, запобіганняпроявамкорупції у ційсфері, розвитокдобросовісноїконкуренції.
Одним ізпринципівздійсненняпублічнихзакупівель є принцип недискримінаціїучасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічнізакупівлі». Дотриманняданого принципу означає, щоЗамовник не можевстановлюватидискримінаційнівимоги до учасників. Крімцього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендернадокументація не повинна міститивимог, щообмежуютьконкуренцію та призводять до дискримінаціїучасників.
На підставівищевикладеногокеруючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, щотендернадокументаціяЗамовникаміститьдискримінаційнівимоги та вимоги, якіпорушуютьчиннінормиОсобливостей та Закону, а саместаттю 5 Закону «Принципиздійсненняпублічнихзакупівель та недискримінаціяучасників» та частину 4 статті 22 «Тендернадокументація не повинна міститивимог, щообмежуютьконкуренцію та призводять до дискримінаціїучасників», Постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації.
Автор:
34460955, ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МАКСИМУМ-2007"
90400, Україна, Закарпатська область, Хуст, ВУЛИЦЯ ІВАНА ФРАНКА, будинок 41