Звернення:
За тендером : Послуги автоцистерн для перевезення між виробничими об’єктами АТ «Укрнафта»
Тема:
Пропозиції щодо зміни умов договору
Зміст:
ТОВ “ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ” розглянуло проєкт договору та пропонує внести зміни до його умов:
1) У Додатку 2 “Розрахунок вартості та інші умови оплати” до проєкту договору вказано про строк оплати послуг - 90 календарних днів. Для нашого Товариства цей строк занадто значний, оскільки для безперебійного надання послуг перевезення необхідно забезпечувати заправку та ремонт транспортних засобів, виплату заробітної плати працівникам. Для цього необхідно внести наступні зміни:
“1. Строки оплати Послуг: протягом 45 (сорока п’яти) календарних днів з дати підписання Сторонами кожного з Актів приймання-передачі наданих послуг.”
2) Штрафні санкції Замовника за не виконання зобов’язань за договором у 10 разів менші ніж штрафні санкції Перевізника. Для забезпечення належної організації перевезень необхідне належне фінасування, яке має бути забезпечене вчасною оплатою послуг. Це забезпечить наступна зміна:
“6.5 За несвоєчасне проведення розрахунків за надані послуги Перевізник має право нарахувати Замовнику пеню у розмірі 1% за кожний день прострочення від суми боргу, але не більше облікової ставки НБУ, що діяла в період, за який сплачується пеня, яку Замовник зобов’язаний сплатити Перевізнику.”
3) Оскільки у Замовника передбачено дві можливості розірвання договору в односторонньому порядку просимо додати одну таку можливість для Перевізника:
9.9. Перевізник має право достроково розірвати Договір в односторонньому порядку, без укладання додаткової угоди, повідомивши Перевізника про це у строк за 60 (шістдесят) календарних днів до дати розірвання, шляхом направлення письмового (паперова форма чи у формі електронного документу) повідомлення на адресу Замовника із зазначенням дати розірвання Договору. В цьому випадку Договір вважається розірваним (припиненим) з дати, зазначеної в повідомленні Перевізника.
4) У сучасних умовах ринку перевезень спостерігається суттєвий дефіцит кваліфікованих водіїв, зумовлений загальноекономічними та соціальними чинниками. Обмежена доступність персоналу транспортної галузі об’єктивно може впливати на можливість своєчасного залучення водіїв до виконання перевезень, що у свою чергу створює ризик зупинки виробничих процесів підприємств Замовника.
Включення до договору зазначеної умови спрямоване на забезпечення стабільності та безперервності технологічних процесів Замовника та мінімізацію ризиків повної зупинки виробництва у разі тимчасової неможливості залучення персоналу для здійснення перевезень:
“У разі відсутності достатньої кількості водіїв Перевізника для виконання перевезення відповідно до замовлення, Перевізник зобов’язаний письмово повідомити Замовника про таку обставину не пізніше ніж за 14 (чотирнадцять) календарних днів до запланованої дати виконання перевезення.
У такому випадку Перевізнику надається строк до 30 (тридцяти) календарних днів для забезпечення залучення іншого водія, який відповідає кваліфікаційним вимогам та має право здійснювати відповідні перевезення.
На період пошуку та залучення водія Сторони погоджуються, що невиконання перевезення з причин, передбачених цим пунктом, не вважається порушенням умов Договору та не тягне застосування штрафних санкцій, за умови належного та своєчасного повідомлення Замовника.”
5) Відповідно до п. 7 ч. 5 ст. 41 ЗУ “Про публічні закупівлі” є можливість змінити договір при зміні встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміні курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Просимо встановити у договорі такий порядок зміни:
“12.10. Істотними умовами цього договору є ціна, предмет та строк його дії.
12.10.1. Ціна за одиницю послуги, визначена у цьому Договорі, може бути змінена виключно у випадках та за умов, передбачених законодавством у сфері публічних закупівель, у разі документально підтвердженої зміни одного з таких показників:
?індексу споживчих цін, оприлюдненого органами державної статистики;
?офіційного курсу іноземної валюти, встановленого Національним банком України;
?біржових котирувань або показників Platts чи ARGUS;
?регульованих державою цін (тарифів) та нормативів.
12.10.2. У разі застосування відповідного показника перерахунок ціни здійснюється за однією з формул, визначених у Договорі (Додатку до Договору):
– при зміні індексу споживчих цін:
Нова ціна = Базова ціна ? (ІСЦ_поточний / ІСЦ_базовий)
– при зміні курсу іноземної валюти:
Нова ціна = Базова ціна ? (Курс НБУ_поточний / Курс НБУ_базовий)
– при зміні біржових котирувань (Platts / ARGUS):
Нова ціна = Базова ціна ? (Котирування_поточне / Котирування_базове)
12.10.3. Базові значення показників визначаються станом на дату укладення цього Договору (або на іншу дату, прямо визначену в Додатку до Договору). Ініціатор зміни ціни зобов’язаний надати документальне підтвердження зміни відповідного показника (офіційні дані Держстату, НБУ, витяг з Platts/ARGUS тощо).”
Дата оприлюднення звернення:
08.12.2025 16:40
АТ «Укрнафта» висловлює свою повагу, дякує за інтерес до процедури закупівлі. Уважно розглянувши Ваше звернення інформуємо:
1) встановлення строку оплати послуг протягом 90 (дев’яноста) календарних днів з дати підписання Сторонами кожного з Актів приймання-передачі наданих послуг є вимушеним кроком нашого товариства, спрямованим на тимчасове вивільнення обігових коштів, необхідних для ліквідації наслідків пошкоджень, спричинених ворожими обстрілами, та відновлення стратегічних активів нашої компанії, які мають критичне значення для енергетичної стабільності України.
2) штрафні санкції Замовника встановлені з метою захисту інтересів компанії: денний відсоток пені 0,01% з обмеженням обліковою ставкою НБУ та 5% від суми несвоєчасно виконаних грошових зобов’язань є типовими для господарських договорів і регулюють правовідносини, встановлені відповідно до статей 611 та 612 Цивільного кодексу України.
З метою захисту своїх інтересів, відповідно до ст. 627 та з урахуванням ст. 6 Цивільного кодексу України, та ст. 628 ЦКУ замовник має право самостійно визначати на власний розсуд умови договору. Додатково зазначаємо, що відповідальність за невиконання своїх зобов’язань за Договором замовником є однаковою для всіх договорів та визначається внутрішніми локальними документами компанії.
3) Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до пункту 9.6 проєкту договору про надання послуг з перевезення вантажів (далі – Проєкт договору) дострокове розірвання Договору можливе лише за взаємною письмовою згодою Сторін, що оформлюється шляхом укладання додаткової угоди до цього Договору, крім випадків, передбачених цим Договором. Відповідно до пункту 9.7 Проєкту договору у випадку невиконання (неналежного виконання) умов цього Договору Перевізником, Замовник має право розірвати Договір в односторонньому порядку шляхом направлення Перевізнику повідомлення про розірвання Договору у спосіб, визначений пунктами 12.9.-12.9.4. цього Договору. В такому випадку Договір вважається розірваним з дати, зазначеної в повідомленні про відмову від Договору. Таким чином, запропонований Вами пункт 9.9 створює значний дисбаланс прав і обов'язків на користь Перевізника: Замовник відповідно до пункту 9.8 Проєкту договору має право на розірвання договору тільки за наявності порушення з боку Перевізника, а Перевізник – без будь-якої причини: на власний розсуд. У зв’язку з відсутністю аналогічного права на одностороннє розірвання без причини у Замовника, запропонований Вами пункт є неприйнятним та таким, що порушує права Замовника.
З метою захисту своїх інтересів, відповідно до ст. 627 та з урахуванням ст. 6 Цивільного кодексу України, та ст. 628 ЦКУ замовник має право самостійно визначати на власний розсуд умови договору. Додатково зазначаємо, що відповідальність за невиконання своїх зобов’язань за Договором замовником є однаковою для всіх договорів та визначається внутрішніми локальними документами компанії.
4) Проаналізувавши Вашу пропозицію щодо надання Перевізнику 30-денного строку звільнення від штрафних санкцій через дефіцит водіїв, Замовник інформує про її відхилення.
Обґрунтуванням відмови є те, що включення такої умови суттєво збільшує виробничі ризики Замовника, а саме ризик повної зупинки технологічних процесів на неприпустимо тривалий термін (до 30 днів), що є критичним.
Замовник не може прийняти на себе комерційні та виробничі ризики Перевізника, пов'язані з його кадровою політикою та забезпеченістю ресурсами. Очікується, що Учасник торгів, який подає пропозицію, повністю здатний виконувати договірні зобов'язання у повному обсязі та в узгоджені строки.
5) Згідно з принципами публічних закупівель договір укладається за фіксованою ціною (ціною тендерної пропозиції). Ми не заперечуємо проти можливості зміни ціни за обставин, передбачених Законом, але не вважаємо за необхідне вводити формули, які автоматично призводять до зростання ціни. Метою є мінімізація зміни ціни, а не її полегшення. Пропоновані формули автоматично призведуть до необхідності перегляду ціни при будь-якому коливанні (навіть незначному), що суперечить принципу стабільності ціни договору. Замовник, в умовах війни, не може дозволити собі механізм, який зобов'язує його ініціювати підвищення ціни. Як Замовник, ми не згодні з тим, що зміна зовнішнього показника (наприклад, котирувань палива) повинна впливати на всю ціну послуги. Це економічно необґрунтовано, оскільки частина Ваших витрат є гривневою і не залежить від цих показників.
Отже, Замовник не буде вносити зміни до Проєкту договору, який був наданий у тендерній документації. Просимо Вас врахувати цей факт під час подання Вашої тендерної пропозиції.
Дата оприлюднення відповіді:
11.12.2025 17:10