Звернення:
За тендером : Послуги з проведення зовнішньої оцінки якості функції внутрішнього аудиту
Тема:
Загальні питання
Зміст:
1) Термін виконання завдання значною мірою залежить від дати початку робіт. Враховуючи, що такі завдання зазвичай вимагають не менше 6 тижнів на виконання з урахуванням всіх етапів (інтерв'ю, аналіз, розробка звіту, затвердження), поточні строки виглядають недостатніми для якісного виконання робіт. Для забезпечення високої якості і дотримання всіх технічних вимог просимо розглянути можливість продовження термінів.
2) Стандартний шаблон Договору, що використовується на платформі «Прозоро», містить пункти, які з точки зору нашого ризик менеджменту є неприйнятними (зокрема, існують положення щодо необмеженої відповідальності). Просимо підтвердити принципову можливість внесення модифікацій в шаблон Договору (його нефінансову частину) на етапі його підписання.
Дата оприлюднення звернення:
09.12.2025 13:20
Шановний Учаснику! Відповідь надано ініціаторами закупівлі:
1) Договір про закупівлю укладається відповідно до умов тендерної документації, складовою частиною якої є проєкт договору, та тендерної пропозиції учасника-переможця, який, подаючи таку пропозицію, фактично надає згоду дотримуватися всіх умов тендерної документації. Відповідно, строк надання послуг, встановлений умовами тендерної документації, в т.ч. проєктом договору, має відображатися і в укладеному за результатами процедури закупівлі договорі без будь-яких коригувань. Слід зауважити, що строк є істотною умовою договору.
Згідно пункту 19 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості), істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених цим пунктом серед яких:
продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю (пп. 4 п.19 Особливостей).
2) Згідно пункту 6 частини першої Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Умови договору про закупівлю визначаються замовником на етапі формування тендерної документації, оскільки проект договору є її складовою частиною ( п. 8 ч. 2 ст. 22 Закону). А тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі повинна відповідати всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації (ст. 1 Закону, пп. 2 п. 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості). Тобто подання учасником тендерної пропозиції базується на його готовності дотримуватися у подальших своїх діях умов тендерної документації, в тому числі проєкта договору, на основі якого потім укладається договір з переможцем процедури закупівлі.
У свою чергу, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (ч. 4 ст. 41 Закону, п. 18 Особливостей). Відповідно, договір, що укладається за результатами процедури закупівлі, повинен цілком відповідати проєкту договору, опублікованого на веб-сторінці закупівлі у складі тендерної документації. В інакшому випадку такий договір буде визнаний нікчемним ( пп. 2 п. 21 Особливостей).
Виходячи із зазначеного, очевидним є, що укладення договору на умовах, відмінних від зазначених у проєкті договору на веб-сторінці закупівлі, не вбачається можливим.
Разом з тим, слід зауважити, що зазначені у проєкті договору заходи відповідальності містять чітко окреслені санкції – їх розмір, підстави застосування, а отже, не корелюються з поняттям «необмежена відповідальність». Дані положення мають на меті стимулювати сторони, зокрема виконавця, до сумлінного виконання договірних зобов’язань. При цьому, замовник зацікавлений не у застосуванні до контрагента штрафних санкцій, а у вчасному і належному отриманні від нього передбачених договором послуг. Тобто включення у договір умов відповідальності має превентивний характер, що не применшує надію і налаштованість замовника на плідну співпрацю з виконавцем на засадах добросовісності і повного порозуміння.
Дата оприлюднення відповіді:
11.12.2025 11:37