Закупівля 09310000-5 Електрична енергія (Активна електрична енергія) від Комунальне некомерційне підприємство "Закарпатський обласний клінічний центр кардіології та кардіохірургії" Закарпатської обласної ради .
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
04.12.2025 19:41
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії (додаток 6) (безвідкличної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639 та наказу Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020 р.), із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього Розділу, відшкодувати на рахунок Замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції. Гарантія повинна бути видана банком в якому обслуговується учасник на умовах грошового забезпечення (покриття), або іншого забезпечення такої гарантії згідно чинного законодавства (шляхом списання (бронювання) коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії, якщо це передбачено договором про надання гарантії, укладеним між принципалом і банком-гарантом; надання гарантії за рахунок банківського кредиту або під заставу відповідно до укладених договорів між банком-гарантом і принципалом про надання кредиту під гарантію або договору застави, або іншого забезпечення, прийнятного для банку-гаранта) з метою забезпечення виконання зобов'язання за гарантією в повному обсязі у разі настання випадків, передбачених частиною 3 цього Розділу. Грошова гарантія повинна бути підтверджена оригіналом довідки виданої банком-гарантом не пізніше дати видачі гарантії (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту. Перерахування коштів здійснюється на р/р UA023052990000026000013605194 в АТ КБ «ПРИВАТБАНК», м. Ужгород, ЄДРПОУ 26464748 Електронна банківська гарантія повинна мати електронний цифровий підпис уповноваженої особи банку. Разом із банківською гарантією надаються у електронному форматі “PDF” або “JPEG” копія ліцензії, виданої банку та копія документа про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію. Зазначені копії повинні бути завірені банком. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 110 000,00 грн. (сто десять тисяч грн. 00 коп.) Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 100 календарних днів, із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
При наданні забезпечення у формі банківської гарантії підтверджується, що
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
04.12.2025 19:41
Значення, яке очікується
5
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Замовник даних торгів згідно ст.27 Закону має право вимагати від переможця не пізніше дати укладення договору про закупівлю внесення таким учасником забезпечення виконання договору про закупівлю. Замовником вимагається надання Учасником забезпечення виконання договору у формі електронної банківської гарантії (безвідкличної, безумовної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639), із зобов’язанням банку у разі порушення умов Договору, відшкодувати на рахунок Замовника кошти у сумі забезпечення виконання договору. Гарантія повинна бути видана банком в якому обслуговується учасник на умовах грошового забезпечення (покриття), з метою забезпечення виконання зобов'язання за гарантією в повному обсязі. Перерахування коштів здійснюється на р/р UA023052990000026000013605194 в АТ КБ «ПРИВАТБАНК», м. Ужгород, ЄДРПОУ 26464748 або інший вказаний Замовником. Електронна банківська гарантія повинна мати електронний цифровий підпис уповноваженої особи банку. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю становить 5 відсотків вартості договору про закупівлю.
Тип
Документ
Забезпечення виконання договору
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.12.2025 19:41
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.12.2025 19:41
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.12.2025 19:41
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.12.2025 19:41
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.12.2025 19:41
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
04.12.2025 19:41
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Комунальне некомерційне підприємство "Закарпатський обласний клінічний центр кардіології та кардіохірургії" Закарпатської обласної ради
Поштовий індекс
88014
Країна
Україна
Область або регіон
Закарпатська область
Населений пункт
місто Ужгород
Адреса
Вулиця Олега Куцина ( кол. Тімірязєва) будинок 15 А
09310000-5 Електрична енергія (Активна електрична енергія)
Тендер:
UA-2025-12-04-021610-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-12-04-021610-a.a1
Дата:
05.12.2025 16:39
Стан:
Прийнято до розгляду
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Відповідно до оголошення № UA-2025-12-04-021610-a , яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 04 грудня 2025 року (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2025-12-04-021610-a ) Замовником – Комунальне некомерційне підприємство "Закарпатський обласний клінічний центр кардіології та кардіохірургії" Закарпатської обласної ради, було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю Електричної енергії.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 12 грудня 2025 року о 19:25 год.
Оскаржувані вимоги Тендерної документації
1. Відповідно до додатку 2 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ІНШИМ КРИТЕРІЯМ» Замовник вимагає надати
1.1. Довідка від оператора системи розподілу, а саме відповідно до п.15 додатку 2 до Тендерної документації вимагається:
«15) Довідка від оператора системи розподілу, до електричних мереж якого приєднані об’єкти Замовника, щодо наявності або відсутності у Учасника віртуальних точок комерціи?ного обліку (ЕІС-коди типу «ZV») електропостачальника по площадках вимірювання групи «А» та групи «Б» не раніше 2025 року»
1.2. Інформація про те, що Учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД), а саме відповідно до п.15 додатку 2 до Тендерної документації вимагається:
«29) З метою щоденного формування та управління даними комерційного обліку, надання можливості аналізування та прогнозування, оптимізації електроспоживання, отримання Замовником якісних послуг з постачання та комерційного обліку електричної енергії, Учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з вказаною функцією повинна бути внесена в реєстр постачальників послуг комерційного обліку (ППКО), розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy».
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі.
Обставини, що свідчать про порушення прав та інтересів Скаржника
Скаржник є ліцензованим електропостачальником, який здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII (далі – Закон про ринок електроенергії).
Скаржник має достатній досвід постачання електричної енергії споживачам, однак:
• Скаржник не має довідку від оператора системи розподілу, до електричних мереж якого приєднані об’єкти Замовника, щодо наявності або відсутності у Учасника віртуальних точок комерціи?ного обліку (ЕІС-коди типу «ZV») електропостачальника по площадках вимірювання групи «А» та групи «Б» не раніше 2025 року, оскільки для постачання електричної енергії така довідка не є обов’язковою та не впливає на спроможність постачати електроенергію належної якості;
• Скаржник не має статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)».
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Так, предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Вищезазначені документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014.
З огляду на вище зазначене, такі вимоги є дискримінаційними, незаконними, а тому має бути вилучена з тексту тендерної документації.
Також звертаємо увагу, що жодним чинним нормативно-правовим актом не передбачено необхідності для Постачальників електричної енергії мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)», втому числі бути включеними в реєстр постачальників послуг комерційного обліку (ППКО), розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy/.
Таким чином, у зв’язку з оскаржуваними вимогами ТД Скаржник фактично позбавлений можливості подати тендерну пропозицію, хоча за всіма суттєвими професійними та матеріальними критеріями здатний виконати договір постачання електричної енергії.
Це свідчить про порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922, зокрема принципів недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості.
Правове регулювання
1. Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII:
o частина перша та четверта статті 5 – встановлюють принципи здійснення закупівель, зокрема недискримінацію учасників та заборону встановлювати дискримінаційні вимоги;
o частина друга та четверта статті 22 – визначають зміст тендерної документації та прямо забороняють вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників;
o стаття 18 – регламентує порядок оскарження до органу оскарження (АМКУ).
2. Постанова КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель…» (далі – Особливості):
o пункт 29 Особливостей (у чинній редакції) передбачає, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі, зокрема, електричної енергії, положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону № 922 (щодо кваліфікаційних критеріїв) не застосовуються, а замовники не можуть встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для предмета закупівлі).
3. ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності», прийнятий наказом ДП «УкрНДНЦ» від 04.12.2023 № 330 (чинний з 08.12.2023, з 01.03.2024 застосовується замість ДСТУ EN 50160:2014). Даний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), передбачений для електричної енергії, який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник.
4. ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
На підставі викладеного, керуючись ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктами 28, 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178, а також з урахуванням узагальненої практики та рішень Комісії АМКУ
1. Відповідно до додатку 2 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ІНШИМ КРИТЕРІЯМ» Замовник вимагає надати
Тендер
UA-2025-12-04-021610-a
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
1. Відповідно до додатку 2 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ІНШИМ КРИТЕРІЯМ» Замовник вимагає надати
1.1. Довідка від оператора системи розподілу, а саме відповідно до п.15 додатку 2 до Тендерної документації вимагається:
«15) Довідка від оператора системи розподілу, до електричних мереж якого приєднані об’єкти Замовника, щодо наявності або відсутності у Учасника віртуальних точок комерціи?ного обліку (ЕІС-коди типу «ZV») електропостачальника по площадках вимірювання групи «А» та групи «Б» не раніше 2025 року»
1.2. Інформація про те, що Учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД), а саме відповідно до п.15 додатку 2 до Тендерної документації вимагається:
«29) З метою щоденного формування та управління даними комерційного обліку, надання можливості аналізування та прогнозування, оптимізації електроспоживання, отримання Замовником якісних послуг з постачання та комерційного обліку електричної енергії, Учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з вказаною функцією повинна бути внесена в реєстр постачальників послуг комерційного обліку (ППКО), розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy».
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі.
Обставини, що свідчать про порушення прав та інтересів Скаржника
Скаржник є ліцензованим електропостачальником, який здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII (далі – Закон про ринок електроенергії).
Скаржник має достатній досвід постачання електричної енергії споживачам, однак:
• Скаржник не має довідку від оператора системи розподілу, до електричних мереж якого приєднані об’єкти Замовника, щодо наявності або відсутності у Учасника віртуальних точок комерціи?ного обліку (ЕІС-коди типу «ZV») електропостачальника по площадках вимірювання групи «А» та групи «Б» не раніше 2025 року, оскільки для постачання електричної енергії така довідка не є обов’язковою та не впливає на спроможність постачати електроенергію належної якості;
• Скаржник не має статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)».
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Так, предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Вищезазначені документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014.
З огляду на вище зазначене, такі вимоги є дискримінаційними, незаконними, а тому має бути вилучена з тексту тендерної документації.
Також звертаємо увагу, що жодним чинним нормативно-правовим актом не передбачено необхідності для Постачальників електричної енергії мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)», втому числі бути включеними в реєстр постачальників послуг комерційного обліку (ППКО), розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy/.
Таким чином, у зв’язку з оскаржуваними вимогами ТД Скаржник фактично позбавлений можливості подати тендерну пропозицію, хоча за всіма суттєвими професійними та матеріальними критеріями здатний виконати договір постачання електричної енергії.
Це свідчить про порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922, зокрема принципів недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості.
Правове регулювання
1. Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII:
o частина перша та четверта статті 5 – встановлюють принципи здійснення закупівель, зокрема недискримінацію учасників та заборону встановлювати дискримінаційні вимоги;
o частина друга та четверта статті 22 – визначають зміст тендерної документації та прямо забороняють вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників;
o стаття 18 – регламентує порядок оскарження до органу оскарження (АМКУ).
2. Постанова КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель…» (далі – Особливості):
o пункт 29 Особливостей (у чинній редакції) передбачає, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі, зокрема, електричної енергії, положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону № 922 (щодо кваліфікаційних критеріїв) не застосовуються, а замовники не можуть встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для предмета закупівлі).
3. ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності», прийнятий наказом ДП «УкрНДНЦ» від 04.12.2023 № 330 (чинний з 08.12.2023, з 01.03.2024 застосовується замість ДСТУ EN 50160:2014). Даний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), передбачений для електричної енергії, який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник.
4. ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
На підставі викладеного, керуючись ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктами 28, 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178, а також з урахуванням узагальненої практики та рішень Комісії АМКУ
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти дану скаргу до розгляду Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, Ідентифікатор закупівлі UA-2025-12-04-021610-a , у ЦБД, а саме виключити п.15 та п.29 з додатку 2 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ІНШИМ КРИТЕРІЯМ»:
«15) Довідка від оператора системи розподілу, до електричних мереж якого приєднані об’єкти Замовника, щодо наявності або відсутності у Учасника віртуальних точок комерціи?ного обліку (ЕІС-коди типу «ZV») електропостачальника по площадках вимірювання групи «А» та групи «Б» не раніше 2025 року»
«29) З метою щоденного формування та управління даними комерційного обліку, надання можливості аналізування та прогнозування, оптимізації електроспоживання, отримання Замовником якісних послуг з постачання та комерційного обліку електричної енергії, Учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з вказаною функцією повинна бути внесена в реєстр постачальників послуг комерційного обліку (ППКО), розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy».
ПОЯСНЕННЯ на скаргу № UA-2025-12-04-021610-a.a1 від 05.12.2025р.
1. Відповідно до п.15 додатку 2 вимагається надання «Довідка від оператора системи розподілу, до електричних мереж якого приєднані об’єкти Замовника, щодо наявності або відсутності у Учасника віртуальних точок комерціи?ного обліку (ЕІС-коди типу «ZV») електропостачальника по площадках вимірювання групи «А» та групи «Б» не раніше 2025 року». Для отримання зазначеної довідки необхідно визначити оператора системи розподілу, звернутись до нього з запитом через сайт чи особистий кабінет , вказавши реквізити об'єкта (адреса, номер точки обліку, можливо, договір) та надати прохання надати довідку про наявність чи відсутність у Скаржника віртуальних точок обліку (ЕІС-коди типу "ZV") по всіх ваших точках вимірювання/обліку. Незрозуміло чому Скаржник не міг взяти зазначену довідку протягом січня – листопада 2025 року. Ч. 3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» дозволяє Замовнику включати іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Зазначена вимога не є дискримінаційною бо стосується всіх учасників торгів. Скаржник не довів чому не може виконати зазначені вимоги документації.
2.Відповідно до п.29 додатку 2 вимагається надання «З метою щоденного формування та управління даними комерційного обліку, надання можливості аналізування та прогнозування, оптимізації електроспоживання, отримання Замовником якісних послуг з постачання та комерційного обліку електричної енергії, Учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з вказаною функцією повинна бути внесена в реєстр постачальників послуг комерційного обліку (ППКО), розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy/.» ППКО використовується в контексті Автоматизованих Систем Комерційного Обліку Електроенергії (АСКОЕ), які відповідають за точний облік та контроль за споживанням електроенергії на різних об’єктах. Такі організації керуються Кодексом комерційного обліку, який був затверджений НКРЕКП 14 березня 2018. ППКО забезпечує збір даних про споживану електроенергії та аналізує їх. Вони також можуть надавати звіти та аналітику клієнтам для оптимізації споживання електроенергії та зниження витрат. Головна мета ППКО – забезпечити точний та справедливий розрахунок споживаної електроенергії, що дозволяє ефективно управляти енергетичними ресурсами та зменшити зайві витрати для підприємств та організацій. У склад комплексу послуг комерційного обліку електроенергії входять: • Установка, налаштування, заміна, переобладнання, введення або виведення з експлуатації технічних засобів комерційного обліку. • Забезпечення технічної підтримки, а також обслуговування систем комерційного обліку разом з допоміжним обладнанням та програмним забезпеченням. • Здійснення збору інформації та управління даними, пов’язаними з комерційним обліком, відповідно до вимог Кодексу комерційного обліку. Надання послуг комерційного обліку здійснюються на конкурентних засадах за умови реєстрації ППКО та реєстрації його автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії АКО. Це важливий елемент сучасного ринку електроенергії. Вони забезпечують ефективний і прозорий облік електроенергії, що дозволяє споживачам контролювати свої витрати та оптимізувати споживання. Предметом даної закупівлі є Постачання електричної енергії Споживачу, що передбачає в процесі комерційний облік, а отже споживач користуючись своїм правом встановив вимогу, що може бути виконана будь-яким постачальником. Ч. 3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» дозволяє Замовнику включати іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.. Зазначена вимога не є дискримінаційною бо стосується всіх учасників торгів. Скаржник не довів чому не може виконати зазначені вимоги документації.
ПОЯСНЕННЯ на скаргу № UA-2025-12-04-021610-a.a2 від 08.12.2025р.
1.Відповідно до п.13 додатку 2 вимагається надання «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та " Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений КЕП учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі. Колегія АМКУ звернулася до Міністерства цифрової трансформації України із запитом уточнити, чи може УЕП вважатися аналогом КЕП (лист від 10.02.2021 № 20-29/06-1616-пз). Тобто, чи вважається кваліфікованим той електронний підпис, який під час перевірки на сайті ЦЗО має такі характеристики: тип підпису — удосконалений, тип носія — незахищений. У відповідь на запит Міністерство цифрової трансформації України повідомило наступне (лист від 16.02.2021 № 1/06-3-1587): «Якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим.» Таким чином, якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то, враховуючи лист Міністерства цифрової трансформації України, зазначений підпис не є кваліфікованим електронним підписом. У зв'язку з цим просимо звернути увагу на наведену вище інформацію під час формування замовниками своїх тендерних документацій та під час підготовки учасниками своїх тендерних пропозицій". Виготовлення КЕП займає 1-2 робочі дні в одному з 32 акредитованих АЦСК (https://www.ukrstat.gov.ua/elektr_zvit/inf_akcen/centr.htm). Зазначена вимога не є дискримінаційною бо стосується всіх учасників торгів та підтверджується рішенням АМКУ №15264-р/пк-пз від 13.09.2024р. Скаржник не довів чому не може виконати зазначені вимоги документації.
2. Відповідно до п.4 додатку 2 вимагається надання «Довідка/и від уповноваженого органу (ДПСУ), про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника та про систему оподаткування учасника, виданою не раніше 4 кварталу 2025 року». Мінфін наказом від 11.10.2022 р. №326 (зареєстрований в Мін'юсті 07.12.2022 р. за №1551/38887) вніс зміни до Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів. Ними, зокрема створено можливості для платника податків надсилати до ДПС в електронній формі через Електронний кабінет або з використанням електронних комунікаційних мереж запит про отримання витягу з журналу реєстрації повідомлень про відкриття/закриття рахунків у фінансових установах. Тому незрозуміло чому Скаржник не міг отримати зазначену довідку, а також жодним чином не повідомляє, яким чином зазначена вимога перешкоджає взяти йому участь в закупівлі, не надає інформації стосовно звернення до ДПС задля отримання відповідної інформації, не довів неможливість виконання зазначеної вимоги. Оголошення про проведення торгів розміщено у системі 02.12.2025, таким чином у Скаржника був цілий жовтень, листопад та 10 днів грудня на те щоб виконати зазначену вимогу, проте, Скаржник не наводить жодного доказу на підтвердження неможливості отримати зазначену довідку. Немає доказів звернення Скаржника до органів ДПСУ у встановленому порядку, а також, відсутні докази відмови в видачі такої довідки. Звертаємо увагу, що вимога про надання довідки з ДПСУ стосується УЧАСНИКА, а не предмету закупівлі, його технічних чи якісних характеристик тощо. Зазначена вимога документації не є дискримінаційною бо стосується всіх учасників торгів. Скаржник не довів чому не може виконати вимогу документації та яким чином зазначена умова документації перешкоджає подати Скаржнику тендерну пропозицію, що підтверджується рішеннями АМКУ №19219-р/пк-пз від 03.12.2024р., №928-р/пк-пз від 21.01.2025р. та №1959-р/пк-пз від 10.02.2025р.
3. Відповідно до п.6 додатку 2 вимагається подання «Документ, що виданий органом ДСНС України про відсутність пожеж та надзвичайних ситуацій в учасника протягом 2024 року виданий не раніше 4 кварталу 2025 року та інформацію, що надана на ім’я такого Учасника не раніше 4 кварталу 2025 року з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Пенсійного фонду України або його територіального органу про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника протягом 2024 року». Незрозуміло чому Скаржник не міг отримати зазначену довідку, а також жодним чином не повідомляє, яким чином зазначена вимога перешкоджає взяти йому участь в закупівлі, не надає інформації стосовно звернення до органів ДСНС, Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Пенсійного фонду України або його територіального органу задля отримання відповідної інформації, не довів неможливість виконання зазначеної вимоги. Оголошення про проведення торгів розміщено у системі 02.12.2025, таким чином у Скаржника був цілий жовтень, листопад та 10 днів грудня на те щоб виконати зазначену вимогу, проте, Скаржник не наводить жодного доказу на підтвердження неможливості отримати зазначену довідку. Немає доказів звернення Скаржника до органів ДПСУ, Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Пенсійного фонду України або його територіального органу у встановленому порядку, а також, відсутні докази відмови в видачі такої довідки. Звертаємо увагу, що вимога про надання зазначених довідок стосується УЧАСНИКА, а не предмету закупівлі, його технічних чи якісних характеристик тощо. Зазначена вимога документації не є дискримінаційною бо стосується всіх учасників торгів. Скаржник не довів чому не може виконати вимогу документації та яким чином зазначена умова документації перешкоджає подати Скаржнику тендерну пропозицію.
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» (далі – Скаржник) здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії споживачу на підставі Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII та ліцензії, виданої НКРЕКП, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469.
КНП «Закарпатський обласний клінічний центр кардіології та кардіохірургії» ЗОР (далі – Замовник) затвердив тендерну документацію для проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю електричної енергії (09310000-5) на 2026 рік. Тендерна документація оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу та включає, зокрема, Додаток 2 – Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції іншими критеріями .
Скаржник планує взяти участь у процедурі закупівлі, однак вважає, що окремі умови тендерної документації є дискримінаційними та такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства України, а саме:
Вимога підписання тендерної пропозиції виключно кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Вимога Додатку 2, п. 4 – довідка(и) ДПСУ про зареєстровані рахунки та систему оподаткування, видана не раніше 4 кварталу 2025 року.
Вимога Додатку 2, п. 6 – документ ДСНС про відсутність пожеж/НС за 2024 рік і довідка(и) Держпраці/ПФУ про наявність/відсутність нещасних випадків на підприємстві у 2024 році, видані не раніше 4 кварталу 2025 року.
У зв’язку з цим Скаржник реалізує право на оскарження тендерної документації до органу оскарження відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII).
1. Вимога підписання тендерної пропозиції виключно КЕП
У тендерній документації Замовник встановив, що тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений КЕП учасника/уповноваженої особи (згідно з Додатком 2, п. 13 та розділом ІІІ ТД).
Порушення:
Закон № 2155-VIII визначає, що кваліфікований електронний підпис є різновидом удосконаленого електронного підпису на кваліфікованому сертифікаті; при цьому закон не творить двох «окремих» режимів – КЕП та інший удосконалений підпис на кваліфікованому сертифікаті, а розглядає їх як юридично рівнозначні.
Вимога Замовника «виключно КЕП» без формулювання «електронний підпис, який базується на кваліфікованому сертифікаті» створює ризик надмірного формалізму та можливість формального відхилення пропозиції у випадках, коли технічна реалізація підпису в системі відображається як «удосконалений на кваліфікованому сертифікаті» тощо, хоча за суттю відповідає Закону № 2155-VIII.
Така вимога не має жодного відношення до якості чи характеристики предмета закупівлі (електроенергії), не випливає з ДСТУ EN 50160:2023 і є надмірною вимогою до форми подання, що суперечить принципу пропорційності (ст. 5 Закону № 922-VIII).
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII, тендерна документація не може містити дискримінаційних вимог. Обмеження лише одним формально названим видом підпису (без врахування юридично рівнозначних підписів на кваліфікованому сертифікаті) створює необґрунтовану перешкоду для участі.
Висновок: вимога «виключно КЕП» у формулюванні, яке допускає формальне відхилення пропозицій за суто технічною ознакою відображення підпису, порушує ст. 5 і ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII.
2. Додаток 2, п. 4 – довідка(и) ДПСУ про зареєстровані рахунки та систему оподаткування, видана не раніше 4 кварталу 2025 року
Відповідно до п. 4 Додатку 2 Замовник вимагає:
«Довідка/и від уповноваженого органу (ДПСУ), про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника та про систему оподаткування учасника, виданою не раніше 4 кварталу 2025 року.»
Порушення:
Інформація про систему оподаткування та банківські рахунки платника податків є інформацією, яка:
або вже міститься в реєстрах та електронних кабінетах ДПС;
або підтверджується іншими стандартними документами (свідоцтво/витяг платника ПДВ/єдиного податку, реквізити рахунків у Статуті/довідці банку тощо).
Вимагати спеціальну окрему довідку ДПСУ «не раніше 4 кварталу 2025 року» – це надмірний формалізм, який не передбачений законодавством.
Ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII прямо забороняє вимагати документальне підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих електронних реєстрах або може бути отримана електронною системою.
Замовник сам у розділі V тендерної документації вказує, що не вимагає документального підтвердження публічної інформації з відкритих реєстрів, однак одночасно Додатком 2 вимагає від Учасника довідку ДПСУ з інформацією, яка за своєю природою підпадає під цю норму – що є внутрішньо суперечливим та незаконним.
Встановлення вимоги щодо конкретного періоду видачі (не раніше 4 кварталу 2025 року) також не має правового обґрунтування та штучно звужує коло учасників, які не встигли отримати такі довідки в задані Замовником часові рамки, хоча їхня податкова інформація не змінилася.
Вимога цієї довідки не пов’язана з технічною якістю електроенергії, не випливає з ДСТУ EN 50160:2023, а отже не може бути обґрунтована як «технічна» або «предметна» вимога.
Висновок: п. 4 Додатку 2 суперечить ч. 4 ст. 22 та ст. 5 Закону № 922-VIII, оскільки вимагає надлишкове документальне підтвердження інформації, яка або вже міститься в публічних реєстрах, або може бути отримана Замовником без покладення такого обов’язку на учасника.
3. Додаток 2, п. 6 – документи ДСНС та Держпраці/ПФУ про пожежі, НС і нещасні випадки у 2024 році
Пункт 6 Додатку 2 встановлює обов’язок Учасника надати:
«Документ, що виданий органом ДСНС України про відсутність пожеж та надзвичайних ситуацій в учасника протягом 2024 року, виданий не раніше 4 кварталу 2025 року, та інформацію, що надана на ім’я такого Учасника не раніше 4 кварталу 2025 року з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Пенсійного фонду України або його територіального органу про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника протягом 2024 року.»
Порушення:
Жодна норма Закону № 922-VIII, Особливостей № 1178, Закону № 2019-VIII «Про ринок електричної енергії», ПРРЕЕ чи ДСТУ EN 50160:2023 не встановлює наявність/відсутність пожеж, надзвичайних ситуацій або нещасних випадків у діяльності постачальника як умову допуску до участі в тендері на постачання електроенергії.
Вимога довідок ДСНС та Держпраці/ПФУ стосується загального стану охорони праці/пожежної безпеки підприємства і є елементом загального нагляду за господарською діяльністю, який здійснюється відповідними органами, але не є кваліфікаційним критерієм у розумінні Закону № 922-VIII для постачальника електричної енергії.
Це фактично додатковий кваліфікаційний критерій «бездоганної історії без пожеж, НС і нещасних випадків», який:
не передбачений ст. 16 Закону № 922-VIII;
не входить до переліку підстав для відхилення за ст. 17 Закону № 922-VIII;
не пов’язаний безпосередньо з предметом закупівлі (електроенергія) або її технічними параметрами.
Вимога «виданий не раніше 4 кварталу 2025 року» встановлює штучний часовий коридор, що додатково ускладнює участь та примушує учасника проходити додаткові процедури звернення до ДСНС/Держпраці/ПФУ під конкретну закупівлю, хоча ці органи і так ведуть відповідні журнали/реєстри.
Такі вимоги не відповідають п. 29 Особливостей (оскільки не є ні технічною характеристикою електроенергії, ні передбаченими національним стандартом вимогами до предмета закупівлі), а отже є зайвим навантаженням на учасників, яке не має нормативного підґрунтя.
Вони обмежують конкуренцію та дискримінують:
учасників, щодо яких у 2024 році проводилися заходи ДСНС/Держпраці/ПФУ і які, навіть при формальних чи усунених порушеннях, можуть отримати «небажану» інформацію у довідці;
учасників, які фізично не встигають отримати такі довідки в установлені Замовником строки.
Висновок: вимоги п. 6 Додатку 2 є дискримінаційними, такими, що не випливають із Закону № 922-VIII, Закону № 2019-VIII, Особливостей № 1178, ДСТУ EN 50160:2023 та створюють додаткові, не передбачені законом бар’єри для участі в закупівлі.
IV. Порушення прав та інтересів Скаржника
Скаржник є ліцензованим електропостачальником, який здійснює діяльність на ринку електроенергії відповідно до Закону № 2019-VIII та Ліцензійних умов НКРЕКП.
Оскаржувані вимоги тендерної документації:
зобов’язують Скаржника виконувати надмірні та непередбачені законом дії (отримання додаткових довідок ДПСУ, ДСНС, Держпраці/ПФУ, дотримання формально вузького формату КЕП), які не пов’язані безпосередньо з предметом закупівлі;
створюють ризик безпідставного відхилення тендерної пропозиції виключно з формальних причин, не пов’язаних з ціною чи якістю електроенергії;
порушують принципи недискримінації, пропорційності, добросовісної конкуренції (ст. 5 Закону № 922-VIII) та заборону вимагати підтвердження публічної інформації (ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII).
У разі незміни тендерної документації Скаржник або буде змушений утриматись від участі, або його пропозиція буде неправомірно відхилена, що безпосередньо порушує його права як потенційного учасника.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Прийняти цю скаргу ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» до розгляду в порядку ст. 18 Закону № 922-VIII.
Визнати вимогу тендерної документації про підписання тендерної пропозиції виключно КЕП такою, що порушує ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII, оскільки надмірно звужує форму електронного підпису, не враховуючи рівнозначність кваліфікованого електронного підпису й удосконаленого електронного підпису на кваліфікованому сертифікаті відповідно до Закону № 2155-VIII.
Визнати вимогу Додатку 2, п. 4 щодо надання довідки(ок) ДПСУ про зареєстровані рахунки та систему оподаткування учасника, виданих не раніше 4 кварталу 2025 року, такою, що порушує ч. 4 ст. 22 та ст. 5 Закону № 922-VIII, як вимогу про документальне підтвердження інформації, яка є публічною та (або) може бути отримана безпосередньо Замовником.
Визнати вимогу Додатку 2, п. 6 щодо обов’язкового подання документів ДСНС про відсутність пожеж/надзвичайних ситуацій та довідок Держпраці/ПФУ про наявність/відсутність нещасних випадків за 2024 рік такими, що:
не випливають із Закону № 922-VIII, Закону № 2019-VIII, Особливостей № 1178 та ДСТУ EN 50160:2023;
порушують ст. 5 і ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII та п. 29 Особливостей, як додаткові дискримінаційні кваліфікаційні вимоги.
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою UA-2025-12-04-021610-a шляхом уточнення вимоги, передбачивши, що тендерна пропозиція може бути підписана електронним підписом, який базується на кваліфікованому сертифікаті, відповідно до Закону № 2155-VIII (кваліфікованим електронним підписом/удосконаленим підписом на кваліфікованому сертифікаті), виключення довідок ДПСУ (п. 4 Додатку 2) та довідок ДСНС/Держпраці/ПФУ (п. 6 Додатку 2).
Автор:
41447959, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ 365"
01135, Україна, Київська область, Київ, просп. Берестейський, 5А
09310000-5 Електрична енергія (Активна електрична енергія)
Звернення:
За тендером : 09310000-5 Електрична енергія (Активна електрична енергія)
Тема:
договір про надання юридично-консультаційних послуг
Зміст:
Замовником торгів укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг при проведенні процедури закупівлі. Вартість юридично – консультаційних послуг становить 25000,00 грн.(двадцять п’ять тисяч грн.) 00 коп. Для чого ця інформація в тендерній документації? Замовник не має права вимагати жодної іншої оплати ніж та що передбачена договором. У Вас договір про консультативні послуги укладений, то Ви ці послуги самостійно і оплачуєте, при чьому тут Учасник? Приберіть це з ТД
Дата оприлюднення звернення:
06.12.2025 21:57
Замовником торгів укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг при проведенні процедури закупівлі. Незрозуміло як зазначений пункт документації перешкоджає подати тендерну пропозицію учаснику.
Дата оприлюднення відповіді:
09.12.2025 21:05
Звернення:
За тендером : 09310000-5 Електрична енергія (Активна електрична енергія)
Тема:
часові межі
Зміст:
Довідка/и від уповноваженого органу (ДПСУ), про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника та про систему оподаткування учасника, виданою не раніше 4 кварталу 2025 року. Чим відрізняється інформаія в такій довідці за 2024 рік яка отримана до 4 кварталу 2025 року відрізнятимиться від отриманої в 4 кварталі 2025 року? Це незаконно встановлені часові межі, видаліть їх з умов тендерної пропозиції.
Дата оприлюднення звернення:
06.12.2025 22:16
Пункт 4 стосується інформації щодо зареєстрованих рахунків учасника та про систему оподаткування учасника, а не відповідності с.16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Незрозуміло чому Скаржник не міг отримати зазначені довідки протягом 4 кварталу 2025 року. Зазначені вимоги не є дискримінаційними бо стосуються всіх учасників закупівлі. Скаржник не довів чому не може виконати зазначені вимоги документації.
Дата оприлюднення відповіді:
09.12.2025 21:06
Звернення:
За тендером : 09310000-5 Електрична енергія (Активна електрична енергія)
Тема:
часові межі
Зміст:
Документ, що виданий органом ДСНС України про відсутність пожеж та надзвичайних ситуацій в учасника протягом 2024 року виданий не раніше 4 кварталу 2025 року.Чим відрізняється інформаія в такій довідці за 2024 рік яка отримана до 4 кварталу 2025 року відрізнятимиться від отриманої в 4 кварталі 2025 року? Це незаконно встановлені часові межі, видаліть їх з умов тендерної пропозиції.
Дата оприлюднення звернення:
06.12.2025 22:18
Пункт 6 стосується інформації щодо відсутності пожеж та надзвичайних ситуацій, а не відповідності с.16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Незрозуміло чому Скаржник не міг отримати зазначені довідки протягом 4 кварталу 2025 року. Зазначені вимоги не є дискримінаційними бо стосуються всіх учасників закупівлі. Скаржник не довів чому не може виконати зазначені вимоги документації.
Дата оприлюднення відповіді:
09.12.2025 21:07
Звернення:
За тендером : 09310000-5 Електрична енергія (Активна електрична енергія)
Тема:
часові межі
Зміст:
інформацію, що надана на ім’я такого Учасника не раніше 4 кварталу 2025 року з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Пенсійного фонду України або його територіального органу про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника протягом 2024 року. Чим відрізняється інформаія в такій довідці за 2024 рік яка отримана до 4 кварталу 2025 року відрізнятимиться від отриманої в 4 кварталі 2025 року? Це незаконно встановлені часові межі, видаліть їх з умов тендерної пропозиції.
Дата оприлюднення звернення:
06.12.2025 22:18
Пункт 6 стосується інформації щодо відсутності нещасних випадків на підприємстві, а не відповідності с.16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Незрозуміло чому Скаржник не міг отримати зазначені довідки протягом 4 кварталу 2025 року. Зазначені вимоги не є дискримінаційними бо стосуються всіх учасників закупівлі. Скаржник не довів чому не може виконати зазначені вимоги документації.
Дата оприлюднення відповіді:
09.12.2025 21:09
Звернення:
За тендером : 09310000-5 Електрична енергія (Активна електрична енергія)
Тема:
Щодо класу напруги
Зміст:
Шановний Замовник.
Постановою НКРЕКП від 25.08.2021 № 1430, внесено зміни до Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 05.10.2018 № 1175.
Абзацами другим-четвертим пункту 8.1 глави 8 Порядку визначено, що споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою 27,5 кВ та вище, а також споживачі, приєднані до шин електростанцій (за винятком суб'єктів господарювання, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел, а саме з енергії сонячного випромінювання, біогазу, біомаси, енергії вітру та мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), відносяться до 1 класу напруги.
Споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою нижче 27,5 кВ, відносяться до 2 класу напруги.
Клас напруги встановлюється споживачу окремо за кожною межею балансової належності.
Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу.
Просимо повідомити який клас напруги Ваших площадок вимірювання.
Дана інформація необхідна для проведення розрахунку і визначення вартості товару.
Дякуємо!
Дата оприлюднення звернення:
07.12.2025 20:45
Доброго дня! 2 клас напруги
Дата оприлюднення відповіді:
09.12.2025 21:23
Звернення:
За тендером : 09310000-5 Електрична енергія (Активна електрична енергія)
Тема:
АСКОЕ
Зміст:
Шановний Замовник.
Для споживачів групи «А», що є споживачами за вільними цінами, погодинна ціна буде розраховуватися на основі фактичного графіка погодинного електроспоживання цих клієнтів та погодинних цін закупівлі електроенергії на ринку.
Якщо на Вашому підприємстві присутні точки, які відносяться до групи «А» - прохання надати орієнтовний погодинний графік споживання електричної енергії за місяць по цим точкам.
Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу.
Дана інформація необхідна для розрахунку ціни учасниками, для надання Вам найкращого варіанту.
Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
07.12.2025 20:45
Замовник належить до групи площадок вимірювання «б»(без АСКОЕ)
Дата оприлюднення відповіді:
09.12.2025 21:24
Звернення:
За тендером : 09310000-5 Електрична енергія (Активна електрична енергія)
Тема:
Щодо групи площадок вимірювання
Зміст:
Шановний Замовник.
Споживачі розподіляються на групи відносно організації обліку (група «А»/група «Б»).
Споживачі групи «А» – це споживачі, площадки вимірювання яких забезпечені прийнятою до розрахунків за електричну енергію схемою обліку електричної енергії (де вимірюється надходження електричної енергії на площадку) із встановленими та введеними в експлуатацію ЛУЗОД, АСКОЕ, АСЗД або лічильниками диференційного (погодинного, зонного) обліку електричної енергії із гарантованим щодобовим зчитуванням показів, належать до групи «А» за умови забезпечення визначеним споживачем, Оператором АСКОЕ або ППКО щодобового зчитування, формування та передачі сформованих погодинних даних комерційного обліку до ОСР/НЕК.
Споживачі групи «Б» – це споживачі, площадки вимірювання яких, не відповідають вимогам щодо організації обліку електроенергії для групи «а».
Процедура віднесення площадок вимірювання споживачів до групи “А” врегульована додатком до Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період, затвердженого постановою НКРЕКП від 28 грудня 2018 року N 2118.
Принципи нарахування за електроенергію для споживачів групи «А»/групи «Б». Для споживачів групи «А», що є споживачами за вільними цінами, погодинна ціна буде розраховуватися на основі фактичного графіка погодинного електроспоживання цих клієнтів та погодинних цін закупівлі електроенергії на ринку. Для споживачів групи «Б» ціна буде розраховуватися з урахуванням графіку погодинного споживання усіх клієнтів групи «Б» постачальника в цілому та погодинної вартості на ринку.
Отже, для правильного розрахунку економічно вигідної ціни пропозиції для торгів учаснику необхідно знати яка група відносно організації обліку у Замовника.
Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу.
Просимо надати інформацію щодо групи відносно організації обліку Замовника група «А» чи група «Б».
Від даної інформації залежить і правильність розрахунку економічно вигідної ціни і подальший супровід Замовника в разі укладення договору.
Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
07.12.2025 20:45
Замовник належить до групи площадок вимірювання «б»(без АСКОЕ)
Дата оприлюднення відповіді:
09.12.2025 21:24
Звернення:
За тендером : 09310000-5 Електрична енергія (Активна електрична енергія)
Тема:
Щодо групи площадок вимірювання А стимулююча
Зміст:
Шановний Замовник.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), 10.12.2024 прийняла постанову №2079, якою скасовано процедуру віднесення площадок вимірювання споживачів до групи "а". Відтепер визначення площадок комерційного обліку, які належать до групи «а», здійснюється згідно з п.4.4.11 Кодексу комерційного обліку електричної енергії (ККОЕЕ).
Відповідно до групи «а» належать об’єкти, які мають електроустановки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год (фактичним за попередній календарний рік або заявленим для нових електроустановок), крім багатоквартирних житлових будинків та побутових споживачів.
Нагадуємо, що з 01.01.2025 споживачі які віднесені до групи «а», зобов’язані:
забезпечити свої вузли комерційного обліку сучасними інтелектуальними лічильниками, які повинні функціонувати у складі автоматизованої системи та гарантувати щодобове дистанційне зчитування інтервальних даних (п.4.4.12 ККОЕЕ); розробити та погодити з Оператором системи розподілу програму модернізації вузлів обліку у частині встановлення таких лічильників; реалізувати програму модернізації.
На підставі п.12.1.5-12.1.6 ККОЕЕ, модернізація вузлів обліку та розробка «Програми модернізації» відбувається за рахунок власника точки комерційного обліку (ВТКО).
Звертаємо увагу: з 01.01.26 для споживачів групи «а», які не забезпечать гарантоване автоматичне дистанційне зчитування інтервальних даних, буде застосовано стимулюючий погодинний графік із врахуванням ринкових цін, що може призвести до збільшення загальної вартості електроенергії для таких споживачів.
Оператори системи розподілу направляли повідомлення споживачам щодо переходу в групу «а» або необхідністю укладання договору з ППКО((ДК 021:2015 код 72310000-1 — Послуги з обробки даних) у зв’язку з тим, що деякі точки, відповідно до п.4.4.11 ККОЕЕ по критеріям стали відповідати групі «а», а до цього відносились до групи «б». У зв’язку з таким переходом ціна електричної енергії по таким точкам суттєво зросла. Отже, якщо на Вашому підприємстві є точки які перейшли в групу «а», а в тендерній документації Вами не зазначена дана інформація (або не надано чіткої відповіді на запитання Учасника), то в майбутньому це призведе до можливого розірвання договору, так як розрахунок по таким точкам буде відповідно до стимулюючого погодинного графіку із врахуванням ринкових цін, про що Учасник розраховуючи ціну для пропозиції фактично не знав і не розумів як саме необхідно проводити розрахунок ціни для пропозиції.
Просимо повідомити чи є на вашому підприємстві точки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год – які наразі відносяться до групи «а» і чи встановлено на таких точках ЛУЗОД/АСКОЕ/АСЗД.
Інформацію, щодо переведення точок групи «б» на групу «а» стимулююча Ви можете отримати у свого діючого постачальника або оператора системи розподілу з яким укладено договір про надання послуг з розподілу електричної енергії.
Ознайомитися з роз’ясненнями та рекомендаціями НКРЕКП щодо переходу на дистанційне зчитування даних для групи «А» можна на офіційному сайті НКРЕКП за посиланням:
https://www.nerc.gov.ua/news/osoblivosti-perehodu-spozhivachiv-z-ploshchadkamikomercijnogo-obliku-grupi-na-distancijne-zchituvannya-pokaziv-lichilnikiv-elektrichnoyienergiyi
Дата оприлюднення звернення:
07.12.2025 20:46
Замовник належить до групи площадок вимірювання «б»(без АСКОЕ)
Дата оприлюднення відповіді:
09.12.2025 21:24
Звернення:
За тендером : 09310000-5 Електрична енергія (Активна електрична енергія)
Тема:
Цифровий підпис
Зміст:
Шановний Замовнику!
Ваша вимога щодо підписання документів кваліфікованим електронним підписом є дискримінаційною та такою, що порушує Закон України “Про електронні довірчі послуги”, тому пропонуємо Вам внести зміни до тендерної документації і замість вимоги накладення КЕП вказати КЕП/ УЕП.
УЕП - (удосконалений електронний підпис) – удосконалена форма електронного підпису, призначена для використання пересічними громадянами для зручності та мобільності останніх. Зберігається на звичайних флешках або на файлових носіях.
КЕП - (кваліфікований електронний підпис) – передбачає найвищий рівень безпеки даних. Зберігається лише на захищених носіях – токенах.
Відповідно до п.23 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. КЕП/ УЕП застосовується для ідентифікації особи, яка підписала документ, а відповідно до п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» ідентифікація особи - процедура використання ідентифікаційних даних особи з документів, створених на матеріальних носіях, та/або електронних даних, в результаті виконання якої забезпечується однозначне встановлення фізичної, юридичної особи або представника юридичної особи.
І КЕП, і УЕП містить інформацію, яка ідентифікує особу, яка підписала документи тендерної пропозиції.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2023 р. № 1298 використання удосконалених електронних підписів учасниками не забороняється.
Приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. .
До того ж ч.5 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» також дозволяє використання Учасниками УЕП, так як Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Жоден, чинний на сьогоднішній день, законодавчий нормативно-правовий акт, не містить прямої заборони або обмеження у використанні Учасниками, які є приватними юридичними особами, при поданні пропозиції саме удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті.
Отже, виходячи з викладеного, внесіть зміни у тендерну документацію та її додатки і замініть КЕП на КЕП/УЕП, щоб не перешкоджати приватним юридичним особам брати участь у закупівлі і таким чином штучно звужуючи кількість учасників.
Врахуйте також, що при аварійних відключеннях світла електронний підпис (КЕП) не зчитується системою, так як мережі Інтернет (в т.ч. мобільних операторів) не вистачає потужностей.
Просимо ознайомитись з одним із цьогорічних рішень АМКУ в процедурі UA-2025-11-13-007148-a
Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
07.12.2025 20:46
Відповідно до ЗУ "Про електронні довірчі послуги", тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений КЕП учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі. Виготовлення КЕП займає 1-2 робочі дні в одному з 32 акредитованих АЦСК. Зазначені вимоги стосуються всіх учасників закупівлі, Скаржник не довів чому не може виконати зазначені умови документації.
Дата оприлюднення відповіді:
09.12.2025 21:09
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
3 885 000
грн.
Період подання пропозицій
до
12.12.2025 19:25
Замовник:
Комунальне некомерційне підприємство "Закарпатський обласний клінічний центр кардіології та кардіохірургії" Закарпатської обласної ради