Звернення:
За тендером : послуги з управління побутовими відходами (перевезення та видалення (захоронення) твердих побутових та великогабаритних відходів)
Тема:
Виключення недоцільної та необґрунтованої вимоги
Зміст:
Шановний Замовнику!
Додатком 1 до тендерної документації визначено, що Учасник в складі пропозиції повинен надати копію рішення органу місцевого самоврядування про визначення учасника суб’єктом господарювання, який здійснює відновлення побутових відходів, що передбачено постановою КМУ №941 від 05.03.2023р.
Звертаємо Вашу увагу на наступне.
Постановою КМУ №941 від 05.03.2023 р. затверджується Порядок, який встановлює процедуру та механізм визначення суб’єктів господарювання, які здійснюють відновлення та/або видалення побутових відходів (далі - суб’єкти господарювання) з урахуванням правил благоустрою населеного пункту, регіонального та місцевих планів управління відходами на території територіальної громади за територіальним принципом та за видами побутових відходів.
Суб’єкти господарювання зобов’язані забезпечувати здійснення операцій з відновлення та/або видалення побутових відходів на об’єктах оброблення відходів, які включені до правил благоустрою населеного пункту, регіонального та місцевих планів управління відходами.
Об’єкт оброблення відходів - установка, інженерна споруда або інший об’єкт, що використовується для здійснення операцій з відновлення або видалення відходів з метою зменшення їх негативного впливу, повернення матеріалів в обіг або безпечного захоронення, згідно із Законом України «Про управління відходами». Це може бути сміттєсортувальний завод, біогазовий комплекс, інсинератор (для спалювання), установка для компостування та т.і.
Постановою КМУ №941 від 05.03.2023 р. визначені операції з відновлення побутових відходів відповідно до переліку, наведеного в додатку 2 до Закону про Управління відходів від 20 червня 2022 року № 2320-IX., а саме:
ПЕРЕЛІК
операцій з відновлення відходів
R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*
R2 Відновлення/регенерація розчинників
R3 Рециклінг/відновлення органічних речовин, що не використовуються як розчинники, у тому числі компостування та інші процеси біологічної трансформації, а також підготовка до повторного використання, газифікація та піроліз, коли компоненти використовуються як хімікати, та відновлення органічних матеріалів у вигляді засипки
R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаючи підготовку до повторного використання)
R5 Рециклінг/відновлення інших неорганічних матеріалів (включаючи підготовку до повторного використання, рециклінг неорганічних будівельних матеріалів, відновлення неорганічних матеріалів у вигляді зворотного заповнення та очищення ґрунту, що приводить до відновлення ґрунту)
R6 Регенерація кислот чи основ
R7 Відновлення компонентів, що використовуються для зменшення забруднення
R8 Відновлення компонентів із каталізаторів
R9 Очищення нафтопродуктів чи інші види їх повторного використання
R10 Оброблення ґрунту, що сприяє веденню сільського господарства чи поліпшує стан навколишнього природного середовища
R11 Використання відходів, утворених під час здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R10 цього додатка
R12 Попередні операції з відходами для здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R11 цього Додатка. Якщо інший код R не підходить, це може включати попередні операції до відновлення, включаючи попереднє оброблення, у тому числі демонтаж, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування, перепакування, відокремлення, змішування або змішування перед подачею на будь-які операції, визначені у позиціях R1- R11 цього додатка
R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання)
* Включає також установки термічного оброблення побутових відходів, якщо їхня енергетична ефективність становить не менше:
0,60 - для установок, експлуатацію яких розпочато до набрання чинності цим Законом;
0,65 - для установок, експлуатацію яких розпочато після набрання чинності цим Законом.
Для визначення енергетичної ефективності використовується формула:
ЕЕ = [(Ep - (Ef + Ei)) / (0,97 ? (Ew + Ef))] ? ККК, де:
ЕЕ - енергетична ефективність;
Ep - річний обсяг виробництва електричної та теплової енергії (ГДж/рік), що обчислюється за формулою:
Ер = 2,6 ? Ее + 1,1 ? Еt, де
Ее - річний обсяг виробництва електричної енергії;
Еt - річний обсяг виробництва теплової енергії;
Ef - річний обсяг енергії, використаної для виробництва пари (теплової енергії) (ГДж/рік);
Ew - потенційний річний обсяг енергії, що можна отримати від оброблення відходів (ГДж/рік), на основі врахування при розрахунку їх мінімальної калорійності (теплотворної здатності);
Ei - річний обсяг додаткової енергії, що надходить до технологічного процесу, крім Ew та Ef (ГДж/рік);
0,97 - коефіцієнт, що враховує втрати енергії, спричинені утворенням шлаку та випромінюванням.
Під час розрахунку показника енергоефективності установок термічного оброблення побутових відходів враховуються кліматичні умови в місці розташування установки, які залежать від оцінки потреби в опалюванні зазначеної території (ПГД - показник градусо-діб).
ККК - коригуючий коефіцієнт клімату.
ККК для установок, експлуатацію яких розпочато до набрання чинності цим Законом:
ККК = 1 - якщо ПГД не менше 3350;
ККК = 1,25 - якщо ПГД не більше 2150;
ККК = - (0,25 / 1200) ? ПГД + 1,698 - за інших значень ПГД.
ККК для установок, експлуатацію яких розпочато після набрання чинності цим Законом:
ККК = 1 - якщо ПГД не менше 3350;
ККК = 1,12 - якщо ПГД не більше 2150;
ККК = - (0,12 / 1200) ? ПГД + 1,335 - за інших значень ПГД.
Отримане значення ККК округлюється до трьох знаків після коми.
ПГД - показник градусо-діб (оцінка потреби в опалюванні) розраховується як річна сума різниць між температурою 18°С та середньоденною температурою (лише для тих днів, коли температура не перевищує 15°С). При цьому середньоденні температури визначаються, як середні між максимальною та мінімальною добовою температурою.
Плановий показник на певний рік для кожної установки термічного оброблення побутових відходів розраховується як середній за останніх 20 років для населеного пункту, в якому розміщено установку.
Таким чином процесс відновлення побутових відходів з урахуванням вищеперелічених операцій не має ніякого відношення до предмету закупівлі: Послуги з управління побутовими відходами (перевезення та видалення (захоронення) твердих побутових та великогабаритних відходів).
Суб’єкти господарювання (потенційні учасники), які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів до місць їх видалення (захоронення) не повинні мати, у відповідності до чинного законодавства, статус суб’єкта господарювання, який здійснює відновлення побутових відходів.
На підставі вищенаведеного, просимо Вас виключити дану вимогу з тендерної документації у зв’язку з її недоцільністю та необґрунтованість , та внести відповідні зміни.
Дата оприлюднення звернення:
07.12.2025 12:32
Доброго ранку, Шановний Учаснику! Відповідні зміни внесені до Додатку 1 та до Додатку " Тендерної документації
Дата оприлюднення відповіді:
08.12.2025 10:32