Звернення:
За тендером : Капітальний ремонт мереж внутрішнього електропостачання з улаштуванням сонячної станції для будівлі закладу дошкільної освіти «Карамелька » Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області за адресою : с.Крижанівка вул . Софіївська , 4
Тема:
Огляд
Зміст:
Шановний Замовнику.
Вами встановлена вимога: На етапі подання тендерної пропозиції потенційний Учасник разом з Замовником повинен виїхати на об’єкт для його огляду, заздалегідь попередивши Уповноважену особу Замовника в телефонному режимі про день та час виїзду.
Виїзд на об’єкт може здійснюється з метою оцінювання обсягу потенційних робіт, проведення необхідних вимірів та за необхідності отримати додаткову інформацію про об’єкт. Це необхідно для визначення договірної ціни з врахуванням ризиків щодо додаткових робіт, які можуть виникнути на об’єкті під час виконання робіт. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Акт в довільній формі з наданням фото фіксації об’єкту, який засвідчує, що учасник дійсно оглянув об’єкт.
Дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників.
Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Крім того, обстеження об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, А НЕ ПРИ ОСОБИСТІЙ ЗУСТРІЧІ, з складанням паперового АКТУ обстеження. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. (Будь які попередні контакти до кінцевого терміну подання пропозиції, між Замовником та потенційними учасниками, можуть нести в собі корупційні ризики)
Аналогічна позиція міститься в рішеннях АМКУ № 9320-р/пк-пз від 26.06.2023 та № 9329-р/пк-пз від 26.06.2023
Просимо внести зміни, щоб не затягувати проведення закупівлі скаргою до АМКУ
Дата оприлюднення звернення:
10.12.2025 11:41
Відповідно до п.1.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 «Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану» встановлені стандартні вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень «Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва», затверджених Кабінетом Міністрів України на виконання статті 39-2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Обстеження об’єкта є елементами нагляду, які визначають технічний стан об’єкту. Ця норма поширюється на проведення обстежень об'єктів для діагностування їх технічного стану та на моніторинг технічного стану під час використання за призначенням, а також (за потреби) в періоди нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення, консервації та ліквідації. Учасник, перед подачею пропозиції, повинен оглянути об'єкт в натурі у присутності особи, яка відповідає за дотримання вимог належного виконання робіт, призначених Замовником. Зазначена вимога щодо попереднього огляду об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення обстеження будівель і споруд, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж, у разі потреби, і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності. Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівлі, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Вимога щодо огляду об’єкту дозволяє врахувати вичерпаний перелік та об’єм робіт, що призводить до добросовісної конкуренції, виявляє максимальну економію та ефективність, відкритість та прозорість, що є основними принципами здійснення публічних закупівель. Проте кожен учасник має право надати роз’яснення щодо не додання документів, які вимагаються тендерною документацію, але на думку учасника не передбачені законодавством.
Дата оприлюднення відповіді:
12.12.2025 10:14