ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія) Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва: ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія. Закупівля на 2026 рік Процедура закупівлі – відкриті торги, з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з урахуванням змін
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
40 000
Аукціон
Cтарт аукціону
12.12.2025 11:38
Позиція
Опис предмета закупівлі
Електрична енергія
Код ДК 021:2015
09310000-5 -
Електрична енергія
Кількість
500 000
Одиниця виміру
Кіловат-година
Адреса постачання
66700, Україна, Одеська область, Захарівка, до межі балансової належності електроустановок замовника
Дата постачання по
31.12.2026 15:24
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
20
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Оплата рахунка та акту приймання-передачі товару Постачальника має бути здійснена Споживачем у строки, визначені у рахунку та акті приймання-передачі товару, протягом 14 календарних днів від дати його отримання, але не пізніше 20-го числа (включно) місяця, наступного за місяцем поставки електричної енергії. Згідно зі статтею 23 Бюджетного кодексу України бюджетні зобов’язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення. У разі затримки фінансування на вказані цілі, Споживач здійснює розрахунки з Постачальником протягом 20 (двадцяти) календарних днів з дня надходження коштів на його рахунок.
Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» у вигляді оригіналу або копії фінансового балансу за 2024 рік; оригінал або копія звіту про фінансові результати за 2024 рік; оригінал або копія звіту про рух грошових коштів за 2024 рік (за наявності), яка складається та подається таким учасником згідно положень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», разом з копією квитанції про отримання відповідної звітності Центром обробки електронних звітів Держстату України. У випаду якщо учасник створений у 2025 році, надається фінансова звітність за період, що встановлений для такого суб’єкту господарювання згідно положень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» разом з копією квитанції про отримання відповідної звітності Центром обробки електронних звітів Держстату України. - Довідка у довільній формі про наявність фінансової спроможності та вільних від зобов’язань оборотних коштів в частині можливості здійснити попередню закупівлю та поставку товару.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
04.12.2025 15:19
Значення, яке очікується
0,814664
Спосіб підтвердження
Назва
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
Опис
Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: електронної банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації та оголошенні про закупівлю разом із відомостями від банку, який надає забезпечення тендерної пропозиції, а також в якому відкритий валютний рахунок, у формі документа за підписом уповноваженої особи банку щодо відображення структури власності (засновників) такого банку. Гарантія обов’язково має містити реквізити, що передбачені розділом 3 глави 2 Постанови НБУ № 639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», а також відповідати Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» із зазначенням таких істотних умов Договору про закупівлю як кількість поставки та кінцевий строк поставки товару. Розмір забезпечення тендерної пропозиції – не перевищує 3% очікуваної вартості закупівлі та складає: 40 000,00 грн. (Сорок тисяч гривень 00 копійок). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. В складі документів тендерної пропозиції надається відповідний лист-згода від Банку-Гаранту на внесення змін до тексту банківської гарантії на вимогу Замовника щодо подовження терміну її дії та довідка (інформація) від банку, що банк-гарант не включений до переліку юридичних осіб, щодо яких державними органами України, США або країн ЄС застосовано спеціальні економічні чи інші обмежувальні санкції. Застереження щодо випадків, у разі якщо забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику вказані у пункті 3 цього Розділу. До електронної банківської гарантії додаються: ліцензія банку або витяг з Державного реєстру банків та довіреність на уповноваженого підписанта банку або документ, що засвідчує повноваження цієї особи вчиняти дії від імені банку. Вказані документи повинні надавати підтвердження чинності повноважень підписанта банку-гаранту протягом всього періоду дії забезпечення тендерної пропозиції. Пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до пункту 44 Постанови про особливості. Усі витрати, пов’язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок Учасника.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.12.2025 15:19
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.12.2025 15:19
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.12.2025 15:19
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.12.2025 15:19
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.12.2025 15:19
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Захарівська селищна рада Роздільнянського района Одеської області
Поштовий індекс
66700
Країна
Україна
Область або регіон
Одеська область
Населений пункт
Захарівка
Адреса
вул.Центральна ,69
Електрична енергія
Тендер:
UA-2025-12-04-015568-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-12-04-015568-a.c1
Дата:
08.12.2025 16:42
Стан:
Прийнято до розгляду
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ 365» (далі – Скаржник) є ліцензованим електропостачальником, який здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії споживачу на підставі Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII та ліцензії, виданої НКРЕКП відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469.
Захарівською селищною радою Роздільнянського району Одеської області (далі – Замовник) затверджено тендерну документацію за процедурою відкритих торгів з особливостями на закупівлю електричної енергії на 2026 рік (UA-2025-12-02-017809-a). Тендерна документація містить, зокрема, Додаток № 3 – Перелік документів, які подаються у складі тендерної пропозиції, де передбачені оскаржувані вимоги .
Скаржник має намір взяти участь у процедурі закупівлі, однак вимоги Додатку № 3, а саме:
вимога документального підтвердження кваліфікації внутрішнього аудитора ISO 9001:2015 на працівника учасника з наданням наказу про прийняття на роботу та повідомлення до ДПС;
вимога, щоб банк-гарант надав довідку, що принципал (учасник) раніше не допускав гарантійних випадків за іншими торгами;
вимога додаткових документів від банку про структуру власності банку та довідку, що банк не під санкціями України, США або країн ЄС;
є дискримінаційними та такими, що не відповідають вимогам законодавства у сфері публічних закупівель.
II. Нормативно-правове регулювання
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII встановлює принципи здійснення публічних закупівель, зокрема: добросовісна конкуренція, максимальна економія та ефективність, пропорційність, недискримінація учасників, рівне ставлення до них, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Частина четверта статті 22 Закону № 922-VIII прямо передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також забороняється вимагати документальне підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або відкритих даних.
Пункт 29 Особливостей (постанова КМУ від 12.10.2022 № 1178) встановлює, що при закупівлі електричної енергії замовник:
не застосовує пункти 1 та 2 частини другої статті 16 Закону № 922-VIII (щодо обладнання, матеріально-технічної бази, технологій, наявності працівників відповідної кваліфікації);
не може встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом.
Національний стандарт для товару «електрична енергія» – ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» – визначає технічні параметри якості електроенергії (напруга, частота, симетрія фаз, вміст гармонік тощо), але не встановлює вимог:
до систем управління якістю ISO 9001 чи внутрішніх аудиторів ISO;
до структури персоналу постачальника;
до додаткової інформації про банківську історію учасника чи структуру власності банку-гаранта.
Наказ Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» встановлює вичерпні обов’язкові вимоги до банківської гарантії як форми забезпечення тендерної пропозиції. Замовник має право вимагати відповідності гарантії цим Вимогам, але не розширювати зміст забезпечення додатковими умовами, що стосуються відносин між банком та клієнтом в інших торгах.
1. Додаток 3, розділ 1 – внутрішній аудитор ISO 9001:2015 на працівника учасника
У Додатку 3 розділу 1 тендерної документації встановлено, що додатково, з метою підтвердження належного функціонування системи управління якістю та внутрішнього контролю за імплементацією вимог ISO 9001:2015, Учасник зобов’язаний надати документальне підтвердження кваліфікації внутрішнього аудитора системи менеджменту якості у вигляді:
сертифікату «Внутрішній аудитор ISO 9001:2015» на працівника учасника;
копії наказу про прийняття цього працівника на роботу;
копії повідомлення до ДПС про прийняття на роботу (з квитанцією ДПС).
Порушення:
Ця вимога є вимогою до персоналу учасника, тобто застосуванням кваліфікаційного критерію щодо «наявності працівників відповідної кваліфікації» за змістом п. 2 ч. 2 ст. 16 Закону № 922-VIII, що прямо заборонено п. 29 Особливостей для закупівель електричної енергії.
Жодна норма Закону № 2019-VIII, ПРРЕЕ, Ліцензійних умов НКРЕКП № 1469 чи ДСТУ EN 50160:2023 не встановлює обов’язку мати внутрішнього аудитора ISO 9001 або надавати кадрові документи на такого працівника як умову допуску до тендеру. Це не є вимогою до предмета закупівлі (якості електроенергії) і не випливає з національного стандарту.
Вимога надавати наказ про прийняття на роботу та повідомлення до ДПС на конкретну фізичну особу виходить за межі предмета публічної закупівлі, вторгається в сферу трудових/кадрових відносин учасника, не передбачена Законом № 922-VIII й дискримінує тих учасників, які:
організували систему менеджменту якості в інший спосіб;
використовують аутсорсингові послуги з внутрішнього аудиту;
не мають у штаті окремої особи «внутрішній аудитор ISO 9001:2015».
З огляду на п. 29 Особливостей, будь-які вимоги до персоналу/штату при закупівлі електроенергії не можуть встановлюватися. Отже, зазначена вимога є такою, що суперечить п. 29 Особливостей, ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII і обмежує конкуренцію.
2. Додаток 3, розділ 1 – довідка банку про відсутність гарантійних випадків по учаснику
Додаток 3 розділу 1 також вимагає, щоб у складі документів щодо забезпечення тендерної пропозиції Учасник надав:
електронну банківську гарантію;
довідку з банку, що засвідчує, що клієнт (учасник торгів – принципал) раніше не вчиняв порушень в рамках інших торгів (гарантійні випадки), за якими банк-гарант змушений був перераховувати забезпечення на користь замовників інших торгів.
Порушення:
Наказ Мінекономіки № 2628 встановлює форму та мінімальні обов’язкові реквізити забезпечення тендерної пропозиції (банківської гарантії). Вимога надати додаткову довідку про історію гарантійних випадків не передбачена цим Наказом, Законом № 922-VIII чи Особливостями, а отже є надмірною та такою, що виходить за межі регулювання забезпечення тендерних пропозицій.
Така довідка фактично оцінює історію участі учасника в інших торгах (у стосунках з іншими замовниками), створює новий не передбачений законом критерій допуску («ніколи не було гарантійних випадків») і може використовуватись як підстава для відмови в участі, що суперечить логіці ст. 17 Закону № 922-VIII (вичерпний перелік підставдля відхилення).
Інформація про несплату/відшкодування за банківськими гарантіями не є пов’язаною з якістю предмета закупівлі (електроенергії) й не передбачена ДСТУ EN 50160:2023, відтак вимога такої довідки не може бути виправдана як «вимога до предмета закупівлі» в розумінні п. 29 Особливостей.
Вказана вимога дискримінує учасників, які в минулому могли мати спірні ситуації з іншими замовниками (де, наприклад, гарантія була реалізована з підстав, не пов’язаних з їхньою технічною або фінансовою неспроможністю), і створює ризик подвійного покарання за минулі правовідносини, які не мають відношення до даної процедури.
3. Додаток 3, розділ 4 – додаткові вимоги до банківської гарантії (структура власності банку, санкції)
Розділ IV та Додаток 3 до тендерної документації встановлюють, що:
забезпечення тендерної пропозиції надається у формі електронної банківської гарантії разом із відомостями від банку про структуру власності (засновників) банку-гаранта;
у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати довідку (інформацію) від банку, що банк-гарант не включений до переліку юридичних осіб, щодо яких державними органами України, США або країн ЄС застосовано санкції;
окремо вимагаються копії ліцензії банку/витягу з реєстру банків, довіреність на підписанта тощо.
Порушення:
Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції визначені ст. 25 Закону № 922-VIII, Особливостями та Наказом № 2628. Вони передбачають істотні умови банківської гарантії (сума, строк, безвідкличність, згадка на оголошення/тендер, порядок сплати тощо).
Вимога подавати додаткові відомості щодо структури власності банку виходить за межі необхідного для забезпечення зобов’язання за гарантією і обмежує коло банків, з якими можуть працювати учасники.
Вимога довідки, що банк не під санкціями України/США/ЄС, моделює перевірку санкційного статусу самого банку, тоді як Закон № 922-VIII та Особливості:
встановлюють санкційні обмеження щодо учасника процедури закупівлі (постачальника), а не щодо банку-гаранта;
не містять обов’язку учасника подавати окрему довідку банку про санкційний статус самого банку.
Перевірка санкційного статусу банків є компетенцією державних органів (НБУ, РНБО, КМУ), а не замовника через тендерну документацію.
Обидві вимоги (структура власності банку та відсутність санкцій) адресовані до третьої особи – банку, а не до учасника як постачальника електроенергії. Це:
ускладнює участь, оскільки далеко не кожен банк готовий видавати такі спеціальні довідки під конкретну закупівлю;
штучно звужує коло банків-гарантів та, відповідно, коло потенційних учасників, що суперечить принципу недискримінації (ст. 5 Закону № 922-VIII).
Зміст банківської гарантії та базові вимоги до банку-гаранта вже врегульовані Постановою НБУ № 639 та Наказом № 2628. Вимоги щодо структури власності та санкційного статусу банку не передбачені цими актами й тому є надмірними і такими, що не ґрунтуються на законі.
IV. Порушення прав та інтересів Скаржника
Скаржник, як ліцензований постачальник електричної енергії, має законне право на участь у процедурах закупівель електроенергії на території України. Оскаржувані вимоги Додатку 3:
змушують Скаржника або штучно змінювати свою організаційну та кадрову структуру (наймати окремого працівника – внутрішнього аудитора ISO 9001:2015; збирати та розкривати кадрові документи), або утриматися від участі в закупівлі;
вимагають додаткові документи від банку-гаранта, які не передбачені Законом № 922-VIII, Особливостями та Наказом № 2628, чим обмежують вибір банків-партнерів та фактично можуть зробити участь економічно або організаційно невигідною;
створюють дискримінаційні бар’єри, що не випливають з ДСТУ EN 50160:2023 і не стосуються якості чи кількості електричної енергії як предмета закупівлі.
У разі незміни тендерної документації Скаржник або не зможе подати пропозицію, або його пропозиція буде відхилена з формальних підстав, які не передбачені Законом № 922-VIII та Особливостями. Це порушує принципи добросовісної конкуренції, рівного ставлення та пропорційності, закріплені в ст. 5 Закону № 922-VIII, та ч. 4 ст. 22 цього Закону.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Визнати вимогу Додатку 3, розділ 1 щодо обов’язкового надання документів про внутрішнього аудитора ISO 9001:2015 (сертифікат, наказ про прийняття на роботу, повідомлення до ДПС) такою, що порушує ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII та п. 29 Особливостей, оскільки є забороненим вимаганням документів про персонал учасника, не передбаченим національним стандартом якості електроенергії.
Визнати вимогу Додатку 3, розділ 1 щодо надання довідки банку про відсутність гарантійних випадків по учаснику (принципалу) такою, що порушує ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII та Наказ № 2628, оскільки вимагає документального підтвердження інформації, що не є обов’язковою складовою забезпечення тендерної пропозиції та не стосується предмета закупівлі.
Визнати вимоги Додатку 3, розділ 4 щодо обов’язкового надання від банку-гаранта документів про структуру власності банку та довідки про відсутність санкцій України/США/ЄС такими, що порушують ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII та Наказ № 2628, оскільки необґрунтовано звужують коло можливих банків-гарантів і виходять за межі регулювання забезпечення тендерної пропозиції.
Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації процедури закупівлі UA-2025-12-04-015568-a шляхом виключення зазначених вимог із Додатку 3 як дискримінаційних і таких, що не відповідають вимогам законодавства України у сфері публічних закупівель.
ГРУНТОВНІ ПОЯСНЕННЯ в задоволення усіх вимог Скаржника за Скаргою та внесення відповідних змін на підставі скарги ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРДЖІ 365»
Замовником 09 грудня 2025 року було оприлюднено зміни до тендерної документації, що стосувались усунення УСІХ порушень, про які Скаржником зазначалось за Скаргою. Відповідно до змін до тендерної документації питання за Скаргою були повністю задоволені Замовником та відповідні вимоги виключені зі змісту тендерної документації.
Не даючи оцінку абсурдності вказаного оскарження Уповноваженою особою прийнято рішення все ж таки задовільнити усі вказані вимоги Скаржника шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, якими виключено вказані вимоги. Зміни до тендерної документації оприлюднені Замовником 08 грудня 2025 року за адресою https://prozorro.gov.ua/uk/tender/ UA-2025-12-04-015568-a
У відповідності до підпункту 3 пункту 63 Постанови про особливості «Орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, коли:
3) замовником відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі;».
У випадку прийняття Скарги до розгляду відповідно до пункту 64 Постанови про особливості: «Орган оскарження приймає рішення про припинення розгляду скарги в разі, коли обставини, зазначені в підпунктах 1-4 пункту 63 цих особливостей, установлені органом оскарження після прийняття скарги до розгляду»
З урахуванням добровільного характеру внесення змін до тендерної документації Замовником закупівлі та виключення з її вимог умов, що оскаржуються Скаржником просимо Колегію АМКУ залишити без розгляду або припинити розгляд Скарги в цій частині.
Зміст:
Для чого документи, які стосуються банківської гарантії (додаткові листи та довідки) розкидані по всій тендерній документації? Ви намагаєтесь заздалегідь підлаштуати платформу для можливості відхилення учасників по ненаданню документів в складі банківської гарантії. Ви вимагаєте додаткові листи і довідки які не передбачені Постановою НБУ № 639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», а також відповідати Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції». Дані вимоги прописані під конкретного постачальника.
Дата оприлюднення звернення:
07.12.2025 21:19
Дякуємо за Ваше питання щодо необхідності надання додаткових листів та довідок у складі документів, що стосуються банківської гарантії. Хочемо зазначити, що вимога Замовника про надання усіх зазначених документів повністю відповідає чинному законодавству та має на меті забезпечення законних інтересів Замовника, а саме – гарантування безпечного та прозорого проведення закупівлі. Захист Замовника від ризиків: Документи від банку-гаранта, включно з довідками про відсутність порушень у попередніх торгах, підтверджують, що учасник торгів (принципал) є надійним та добросовісним контрагентом, а банк-гарант готовий виконати свої зобов’язання у випадку настання гарантійних випадків. Це зменшує ризик неповернення коштів забезпечення тендерної пропозиції та гарантує фінансову відповідальність сторін. Повна перевірка електронної банківської гарантії: Вимога надавати електронну банківську гарантію у форматі, придатному для перевірки електронного підпису, разом із довідкою банку, забезпечує можливість Замовника перевірити легітимність підписанта та чинність гарантії протягом усього періоду дії. Це відповідає вимогам Наказу Мінекономіки України № 2628 від 14.12.2020, а також Постанови НБУ № 639 від 15.12.2004 щодо реквізитів банківської гарантії. Підтвердження правомочності банку: Ліцензія банку, довіреність або документ про повноваження підписанта підтверджують, що особа, яка підписала гарантію, має юридичну можливість виконувати такі дії. Це необхідно для легітимності гарантії і недопущення ризиків відмови банку у виплаті у випадку настання гарантійних обставин. Вимоги щодо санкцій та фінансової безпеки: Довідки банку про відсутність обмежень або санкцій щодо банку-гаранта необхідні для того, щоб забезпечення було дійсним і не підпадало під ризик блокування через міжнародні або державні санкції. Це є вимогою безпеки і зменшує правові ризики для Замовника. Підтвердження повної структури забезпечення: Листи банку щодо погодження внесення змін або подовження терміну дії гарантії дозволяють Замовнику впевнено керувати ризиками протягом всього процесу закупівлі та після підписання договору, відповідно до умов тендерної документації. Таким чином, усі додаткові листи та довідки не є «штучними» вимогами, спрямованими проти конкретного учасника, а є обґрунтованими заходами для перевірки надійності банківської гарантії та забезпечення фінансової безпеки Замовника відповідно до законодавства. Невиконання цих вимог ускладнює оцінку гарантій та може поставити під ризик повернення коштів тендерного забезпечення, що є прямим порушенням інтересів Замовника.
Дата оприлюднення відповіді:
09.12.2025 11:55
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
Щодо класу напруги
Зміст:
Шановний Замовник.
Постановою НКРЕКП від 25.08.2021 № 1430, внесено зміни до Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 05.10.2018 № 1175.
Абзацами другим-четвертим пункту 8.1 глави 8 Порядку визначено, що споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою 27,5 кВ та вище, а також споживачі, приєднані до шин електростанцій (за винятком суб'єктів господарювання, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел, а саме з енергії сонячного випромінювання, біогазу, біомаси, енергії вітру та мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), відносяться до 1 класу напруги.
Споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою нижче 27,5 кВ, відносяться до 2 класу напруги.
Клас напруги встановлюється споживачу окремо за кожною межею балансової належності.
Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу.
Просимо повідомити який клас напруги Ваших площадок вимірювання.
Дана інформація необхідна для проведення розрахунку і визначення вартості товару.
Дякуємо!
Дата оприлюднення звернення:
07.12.2025 21:19
Повідомляємо, що за інформацією оператора системи розподілу, усі точки комерційного обліку Замовника належать до 2-го класу напруги, Група «Б» без використання АСКОЕ. Це відповідає вимогам постанови НКРЕКП №1430, згідно з якою споживачі, що отримують електроенергію на межі балансової належності з номінальною напругою нижче 27,5 кВ, відносяться до 2 класу напруги. Тендерна документація сформована з урахуванням цього показника.
Дата оприлюднення відповіді:
09.12.2025 11:55
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
АСКОЕ
Зміст:
Шановний Замовник.
Для споживачів групи «А», що є споживачами за вільними цінами, погодинна ціна буде розраховуватися на основі фактичного графіка погодинного електроспоживання цих клієнтів та погодинних цін закупівлі електроенергії на ринку.
Якщо на Вашому підприємстві присутні точки, які відносяться до групи «А» - прохання надати орієнтовний погодинний графік споживання електричної енергії за місяць по цим точкам.
Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу.
Дана інформація необхідна для розрахунку ціни учасниками, для надання Вам найкращого варіанту.
Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
07.12.2025 21:20
Повідомляємо, що відповідно до наявних технічних даних та інформації, отриманої від оператора системи розподілу, усі об’єкти електроспоживання Захарівська селищна рада Роздільнянського района Одеської області належать до групи «Б». Точки комерційного обліку Замовника не обладнані АСКОЕ, ЛУЗОД чи іншими системами погодинного зчитування, що підтверджує віднесення їх саме до групи «Б». У зв’язку з цим Замовник не володіє погодинними графіками споживання, оскільки такі дані не формуються на об’єктах групи «Б» та не передаються до ОСР у погодинному форматі. Водночас зазначаємо, що тендерна документація складена відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії»; Кодексу комерційного обліку електричної енергії; Ліцензійних умов НКРЕКП.
Дата оприлюднення відповіді:
09.12.2025 11:55
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
Щодо групи площадок вимірювання
Зміст:
Шановний Замовник.
Споживачі розподіляються на групи відносно організації обліку (група «А»/група «Б»).
Споживачі групи «А» – це споживачі, площадки вимірювання яких забезпечені прийнятою до розрахунків за електричну енергію схемою обліку електричної енергії (де вимірюється надходження електричної енергії на площадку) із встановленими та введеними в експлуатацію ЛУЗОД, АСКОЕ, АСЗД або лічильниками диференційного (погодинного, зонного) обліку електричної енергії із гарантованим щодобовим зчитуванням показів, належать до групи «А» за умови забезпечення визначеним споживачем, Оператором АСКОЕ або ППКО щодобового зчитування, формування та передачі сформованих погодинних даних комерційного обліку до ОСР/НЕК.
Споживачі групи «Б» – це споживачі, площадки вимірювання яких, не відповідають вимогам щодо організації обліку електроенергії для групи «а».
Процедура віднесення площадок вимірювання споживачів до групи “А” врегульована додатком до Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період, затвердженого постановою НКРЕКП від 28 грудня 2018 року N 2118.
Принципи нарахування за електроенергію для споживачів групи «А»/групи «Б». Для споживачів групи «А», що є споживачами за вільними цінами, погодинна ціна буде розраховуватися на основі фактичного графіка погодинного електроспоживання цих клієнтів та погодинних цін закупівлі електроенергії на ринку. Для споживачів групи «Б» ціна буде розраховуватися з урахуванням графіку погодинного споживання усіх клієнтів групи «Б» постачальника в цілому та погодинної вартості на ринку.
Отже, для правильного розрахунку економічно вигідної ціни пропозиції для торгів учаснику необхідно знати яка група відносно організації обліку у Замовника.
Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу.
Просимо надати інформацію щодо групи відносно організації обліку Замовника група «А» чи група «Б».
Від даної інформації залежить і правильність розрахунку економічно вигідної ціни і подальший супровід Замовника в разі укладення договору.
Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
07.12.2025 21:20
Повідомляємо, що відповідно до підтвердженої інформації оператора системи розподілу, всі об’єкти електроспоживання Замовника віднесені до групи «Б». Площадки вимірювання: • не мають АСКОЕ, ЛУЗОД або систем дистанційного зчитування; • не забезпечують щодобового зчитування інтервальних даних; • мають приєднану потужність менше 150 кВт та середньомісячне споживання менше 50 тис. кВт•год. Таким чином, підстав для віднесення об’єктів Замовника до групи «А» згідно з ККОЕЕ — відсутні. Тендерна документація враховує статус Замовника як споживача групи «Б» і повністю відповідає вимогам чинного законодавства
Дата оприлюднення відповіді:
09.12.2025 11:56
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
Щодо групи площадок вимірювання А стимулююча
Зміст:
Шановний Замовник.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), 10.12.2024 прийняла постанову №2079, якою скасовано процедуру віднесення площадок вимірювання споживачів до групи "а". Відтепер визначення площадок комерційного обліку, які належать до групи «а», здійснюється згідно з п.4.4.11 Кодексу комерційного обліку електричної енергії (ККОЕЕ).
Відповідно до групи «а» належать об’єкти, які мають електроустановки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год (фактичним за попередній календарний рік або заявленим для нових електроустановок), крім багатоквартирних житлових будинків та побутових споживачів.
Нагадуємо, що з 01.01.2025 споживачі які віднесені до групи «а», зобов’язані:
забезпечити свої вузли комерційного обліку сучасними інтелектуальними лічильниками, які повинні функціонувати у складі автоматизованої системи та гарантувати щодобове дистанційне зчитування інтервальних даних (п.4.4.12 ККОЕЕ); розробити та погодити з Оператором системи розподілу програму модернізації вузлів обліку у частині встановлення таких лічильників; реалізувати програму модернізації.
На підставі п.12.1.5-12.1.6 ККОЕЕ, модернізація вузлів обліку та розробка «Програми модернізації» відбувається за рахунок власника точки комерційного обліку (ВТКО).
Звертаємо увагу: з 01.01.26 для споживачів групи «а», які не забезпечать гарантоване автоматичне дистанційне зчитування інтервальних даних, буде застосовано стимулюючий погодинний графік із врахуванням ринкових цін, що може призвести до збільшення загальної вартості електроенергії для таких споживачів.
Оператори системи розподілу направляли повідомлення споживачам щодо переходу в групу «а» або необхідністю укладання договору з ППКО((ДК 021:2015 код 72310000-1 — Послуги з обробки даних) у зв’язку з тим, що деякі точки, відповідно до п.4.4.11 ККОЕЕ по критеріям стали відповідати групі «а», а до цього відносились до групи «б». У зв’язку з таким переходом ціна електричної енергії по таким точкам суттєво зросла. Отже, якщо на Вашому підприємстві є точки які перейшли в групу «а», а в тендерній документації Вами не зазначена дана інформація (або не надано чіткої відповіді на запитання Учасника), то в майбутньому це призведе до можливого розірвання договору, так як розрахунок по таким точкам буде відповідно до стимулюючого погодинного графіку із врахуванням ринкових цін, про що Учасник розраховуючи ціну для пропозиції фактично не знав і не розумів як саме необхідно проводити розрахунок ціни для пропозиції.
Просимо повідомити чи є на вашому підприємстві точки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год – які наразі відносяться до групи «а» і чи встановлено на таких точках ЛУЗОД/АСКОЕ/АСЗД.
Інформацію, щодо переведення точок групи «б» на групу «а» стимулююча Ви можете отримати у свого діючого постачальника або оператора системи розподілу з яким укладено договір про надання послуг з розподілу електричної енергії.
Ознайомитися з роз’ясненнями та рекомендаціями НКРЕКП щодо переходу на дистанційне зчитування даних для групи «А» можна на офіційному сайті НКРЕКП за посиланням:
https://www.nerc.gov.ua/news/osoblivosti-perehodu-spozhivachiv-z-ploshchadkamikomercijnogo-obliku-grupi-na-distancijne-zchituvannya-pokaziv-lichilnikiv-elektrichnoyienergiyi
Дата оприлюднення звернення:
07.12.2025 21:20
Замовник ознайомлений із положеннями постанови НКРЕКП №2079 від 10.12.2024 та вимогами пп. 4.4.11–4.4.12 ККОЕЕ щодо переходу споживачів до групи «А». Повідомляємо, що жоден із об’єктів Захарівська селищна рада Роздільнянського района Одеської області НЕ відповідає критеріям групи «а», а саме: • приєднана потужність кожної точки — менше 150 кВт; • середньомісячне споживання кожної точки — значно менше 50 тис. кВт•год; • ОСР не надсилав Замовнику повідомлень про переведення будь-яких точок у групу «а». Також на жодному об’єкті Замовника не встановлено інтелектуальних лічильників, ЛУЗОД, АСКОЕ або АСЗД, які є обов’язковими для групи «а». Тому ризики застосування стимулюючого погодинного графіку до Замовника — відсутні. Уся інформація про належність Замовника до групи «Б» відображена у тендерній документації, яка складена відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та ККОЕЕ.
Дата оприлюднення відповіді:
09.12.2025 11:56
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
Щодо вимоги про працівників
Зміст:
Шановний Замовник.
Додаток 3 тендерної документації містить незаконну вимогу, а саме: «Додатково, з метою підтвердження належного функціонування системи управління якістю та забезпечення постійного внутрішнього контролю за імплементацією вимог ISO 9001:2015 або еквівалентної системи, Учасник у складі тендерної пропозиції зобов’язаний надати документальне підтвердження кваліфікації внутрішнього аудитора системи менеджменту якості у вигляді відповідного сертифікату на працівника учасника з підтвердженням працевлаштування такої особи в штаті учасника (надається копія наказу про прийняття на роботу такого працівника з повідомленням ДПС на працівника про прийняття на роботу (з відміткою або електронною квитанцією ДПС про реєстрацію/прийняття). Документ має підтверджувати проходження відповідним працівником учасника навчання та сертифікації за програмою «Внутрішній аудитор ISO 9001:2015» (або еквівалентною програмою), виданого навчальним чи сертифікаційним органом, що здійснює підготовку внутрішніх аудиторів.»
Відповідно до абз.п.29 постанови КМУ від 12.10.2022 року №1178 - У РАЗІ ПРОВЕДЕННЯ ВІДКРИТИХ ТОРГІВ ЗГІДНО З ЦИМИ ОСОБЛИВОСТЯМИ ДЛЯ ЗАКУПІВЛІ твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ ПОЛОЖЕННЯ ПУНКТІВ 1 І 2 ЧАСТИНИ ДРУГОЇ СТАТТІ 16 ЗАКОНУ ЗАМОВНИКОМ НЕ ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ. Отже, Замовник не має права вимагати наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (ч.2 ст.16) - це є прямим порушенням норм законодавства.
Відповідно до абз.2 п.29 Особливостей - У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предмет закупівлі– електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5) для якого є чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023, в якому не передбачено вищевказаних вимог.
Видаліть дискримінаційні та НЕЗАКОННІ вимоги з тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
07.12.2025 21:23
Дякуємо за Ваше питання будуть внесені відповідні зміни
Дата оприлюднення відповіді:
09.12.2025 11:56
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
4 910 000
грн.
Період подання пропозицій
до
14.12.2025 00:00
Замовник:
Захарівська селищна рада Роздільнянського района Одеської області