Звернення:
За тендером : Послуги із забезпечення цілодобової охорони правопорядку та громадського порядку відділення екстреної медичної допомоги (в рамках проекту “Emergency”) Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської ради «Білоцерківська міська лікарня № 2» (в подальшому – Відділення), за адресою: Київська область, місто Біла Церква, вулиця Ігоря Зінича, будинок 9 із залученням одного цілодобового поста охорони з КТС та групи швидкого реагування в кількості не менше 2 осіб в нічний час з 22.00 до 06.00, із засобами активної оборони, для забезпечення охорони громадського порядку на прилеглій території відділення екстреної медичної допомоги
Тема:
Дискримінаційні вимоги
Зміст:
Шановний Замовнику!
У тендерній документації передбачено вимогу щодо надання фото- або відеодоказів того, що місце дислокації транспортного засобу групи швидкого реагування знаходиться біля об’єкта охорони в межах часу доїзду 6 хвилин. Звертаємо увагу, що зазначена вимога є дискримінаційною та такою, що не ґрунтується на жодному нормативно-правовому акті, який регулює діяльність суб’єктів охоронної діяльності.
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України № 960, а також Закон України «Про охоронну діяльність» не містять жодного положення, яке зобов’язує суб’єкта охоронної діяльності:
– мати стаціонарне місце дислокації групи реагування саме поруч із конкретним об’єктом охорони;
– підтверджувати його фото- чи відеоматеріалами;
– завчасно розміщувати мобільні екіпажі біля об’єкта до моменту укладення договору;
– забезпечувати певну кількість хвилин доїзду до укладення договору.
Зазначені вимоги є надмірними, необґрунтованими та такими, що штучно звужують коло потенційних учасників до локальних компаній, які фізично розташовані у конкретному районі міста. Суб’єкти охоронної діяльності, які надають послуги по всій території України та мають мобільну матеріально-технічну базу, не можуть здійснювати розміщення екіпажів біля об’єкта, який вони ще не охороняють за договором. Це суперечить природі надання послуг і здоровому глузду.
Замовник не може вимагати від учасника доведення факту фізичного розташування мобільних працівників та транспортних засобів біля об’єкта до моменту визначення переможця та укладення договору, оскільки учасник не має правових підстав перебувати на чужій території або здійснювати оперативне чергування без укладеного договору.
Водночас учасник має повне право підтверджувати готовність до забезпечення необхідного часу реагування гарантійним листом, інформацією про мобільність матеріально-технічної бази, досвідом виконання аналогічних договорів та наявністю груп швидкого реагування, що відповідає вимогам законодавства.
Таким чином, вимога щодо надання фото- або відеодоказів місця розташування екіпажу реагування в межах 6 хвилин до об’єкта є дискримінаційною, суперечить принципам недискримінації та рівної конкуренції, визначеним статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», і не відповідає жодному нормативно-правовому акту, який регулює охоронну діяльність в Україні.
У зв’язку з викладеним просимо вилучити дану вимогу як таку, що порушує законодавство, є необґрунтованою та такою, що штучно обмежує коло учасників процедури закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 10:37
За результатами розгляду Вашого питання про виключення вимоги про місце дислокації транспортного засобу груп швидкого реагування повинно знаходитись біля об’єкту охорони, в межах доїзду до об’єкту 6 (шість) хвилини підтверджене фото або відео доказами, повідомляємо наступне. Вимога у тендерній документації з проведення закупівлі послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку Послуги із забезпечення цілодобової охорони правопорядку та громадського порядку відділення екстреної медичної допомоги (в рамках проекту “Emergency”) Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської ради «Білоцерківська міська лікарня № 2» (в подальшому – Відділення), за адресою: Київська область, місто Біла Церква, вулиця Ігоря Зінича, будинок 9 із залученням одного цілодобового поста охорони з КТС та групи швидкого реагування в кількості не менше 2 осіб в нічний час з 22.00 до 06.00, із засобами активної оборони, для забезпечення охорони громадського порядку на прилеглій території відділення екстреної медичної допомоги, щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям Учасників закупівлі є такою, що не суперечить ст. ст. 5, 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та наказу Мінекономрозвитку від 13.04.2016 р. N 680 "Про затвердження примірної тендерної документації". Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення публічних закупівель: є максимальна економія та ефективність. Ефективність від закупівлі послуг охорони об`єктів полягає саме у збереженні матеріальних цінностей Замовника. Згідно п.29 ч.1 ст.1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником. Відповідно до ст. 22 Закону тендерна документація повинна містити перелік складових, визначених вказаною статтею, зокрема «…один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 Закону…». Відповідно до ст. 16 Закону, Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник встановлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх критеріям, зазначаються в тендерній документації. Враховуючи викладене, Замовник самостійно визначає перелік документів, які Учасники повинні надати на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям. Так, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію – наявність обладнання та матеріально-технічної бази нами, як Замовником зазначено у тендерній документації умову - « місце дислокації транспортного засобу груп швидкого реагування повинно знаходитись біля об’єкту охорони, в межах доїзду до об’єкту 6 (шість) хвилини підтверджене фото або відео доказами. Ваше посилання на те, що дана умова є дискримінаційною та обмежує коло учасників, є надуманим. Зокрема, в м. Біла Церква діють охоронні підрозділи багатьох охоронних фірм, серед яких і такі, що зареєстровані в інших регіонах України, мають на території нашого міста діючі підрозділи охорони, надають послуги з фізичної охорони та реагування групами швидкого реагування, що забезпечує достатню конкуренцію серед охоронних структур, здатних організувати надання послуг з охорони в м. Біла Церква на належному рівні, відповідно до законних вимог Замовника. Отже, ця умова жодним чином не перешкоджає участі у закупівлі охоронним компаніям, як зареєстрованим в м. Біла Церква, так і таким, що зареєстровані в інших регіонах України, за умови, що вони мають групи швидкого реагування. Необхідність включення цієї умови до тендерної документації викликана прагненням ефективного використання бюджетних коштів на закупівлю послуг з охорони належної якості від учасника, який має реальну можливість ефективної організації надання послуг охорони, забезпечення своїх працівників необхідним матеріальним ресурсом, наявності автомобілів реагування, тощо, а також можливості контролю за несенням служби з боку представників охоронного підприємства безпосередньо на постах охорони та постійну взаємодію з представником замовника щодо якісного надання послуг з охорони. Звертаємо Вашу увагу на те, що тендерною документацією також передбачено підтвердження наявності груп швидкого реагування. Якщо учасник подає у складі пропозиції інформацію про можливість реагування в м. Біла Церква групами швидкого реагування, але не в змозі підтвердити їх фактичну присутність в нашому місті , достовірність цієї інформації викликає сумніви. Враховуючи все вищевикладене, вважаємо, що встановлені тендерною документацією кваліфікаційні критерії до учасників відповідають діючому законодавству, не можуть бути визнані дискримінаційними, такими, що обмежують права можливих учасників торгів, або такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, тому не можуть бути виключені з тексту тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
08.12.2025 15:33