Закупівля ДК 021:2015:79713000-5 - Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (Охорона приміщень (Послуги з фізичної охорони закладів освіти)), ДК 021:2015:79711000-1- Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації (Охорона приміщень бюджетних установ (спостереження за допомогою пунктів централізованого спостереження за станом сигналізації та їх технічне обслуговування)) від УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ АДМІНІСТРАЦІЇ НЕМИШЛЯНСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
ДК 021:2015:79713000-5 - Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (Охорона приміщень (Послуги з фізичної охорони закладів освіти)), ДК 021:2015:79711000-1- Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації (Охорона приміщень бюджетних установ (спостереження за допомогою пунктів централізованого спостереження за станом сигналізації та їх технічне обслуговування))
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
ДК 021:2015:79713000-5 - Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (Охорона приміщень (Послуги з фізичної охорони закладів освіти)), ДК 021:2015:79711000-1- Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації (Охорона приміщень бюджетних установ (спостереження за допомогою пунктів централізованого спостереження за станом сигналізації та їх технічне обслуговування))
ДК 021:2015:79711000-1- Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації (Охорона приміщень бюджетних установ (спостереження за допомогою пунктів централізованого спостереження за станом сигналізації та їх технічне обслуговування))
Код ДК 021:2015
79710000-4 -
Охоронні послуги
Кількість
42
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
61000, Україна, Харківська область, Харків, заклади освіти Немишлянського району м. Харкова відповідно до дислокації
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.12.2025 19:15
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.12.2025 19:15
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.12.2025 19:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.12.2025 19:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.12.2025 19:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.12.2025 19:15
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Departament for Edukation of Administration of Nemyshlyanskyi District of Kharkiv Citi Council
Повна назва
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ АДМІНІСТРАЦІЇ НЕМИШЛЯНСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Повна назва (англійською мовою)
Departament for Edukation of Administration of Nemyshlyanskyi District of Kharkiv Citi Council
Поштовий індекс
61091
Країна
Україна
Область або регіон
Харківська область
Населений пункт
Харків
Адреса
вулиця Каденюка, будинок 15/2
ДК 021:2015:79713000-5 - Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (Охорона приміщень (Послуги з фізичної охорони закладів освіти)), ДК 021:2015:79711000-1- Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації (Охорона приміщень бюджетних установ (спостереження за допомогою пунктів централізованого спостереження за станом сигналізації та їх технічне обслуговування))
Тендер:
UA-2025-12-03-021329-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-12-03-021329-a.c1
Дата:
05.12.2025 16:25
Стан:
Прийнято до розгляду
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги (ДК 021:2015:79713000-5 - Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (Охорона приміщень (Послуги з фізичної охорони закладів освіти))), (ДК 021:2015:79711000-1- Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації (Охорона приміщень бюджетних установ (спостереження за допомогою пунктів централізованого спостереження за станом сигналізації та їх технічне обслуговування))) Назва та код номенклатурної позиції предмета закупівлі: 1) ДК 021:2015:79713000-5 - Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (Охорона приміщень (Послуги з фізичної охорони закладів освіти)); 2) ДК 021:2015:79711000-1- Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації (Охорона приміщень бюджетних установ (спостереження за допомогою пунктів централізованого спостереження за станом сигналізації та їх технічне обслуговування))
Управлінням освіти адміністрації Немишлянського району Харківської міської ради (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-12-03-021329-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги (ДК 021:2015:79713000-5 - Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (Охорона приміщень (Послуги з фізичної охорони закладів освіти))), (ДК 021:2015:79711000-1- Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації (Охорона приміщень бюджетних установ (спостереження за допомогою пунктів централізованого спостереження за станом сигналізації та їх технічне обслуговування))) Назва та код номенклатурної позиції предмета закупівлі: 1) ДК 021:2015:79713000-5 - Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (Охорона приміщень (Послуги з фізичної охорони закладів освіти)); 2) ДК 021:2015:79711000-1- Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації (Охорона приміщень бюджетних установ (спостереження за допомогою пунктів централізованого спостереження за станом сигналізації та їх технічне обслуговування)).
Оголошення було опубліковано 03 грудня 2025 року, кінцеву дату подання учасниками тендерних пропозицій було визначено 11 груд. 00:00.
Ознайомившись з редакцією тендерної документації Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:
Згідно Додатку 1 тендерної документації маємо наступну вимогу:
«2.1. Документи, що підтверджують наявність у учасника/співвиконавця транспорту реагування (що є спеціальним транспортом) у кількості не менше п’яти автомобілів, для забезпечення негайного виїзду персоналу охорони на протиправні дії щодо об'єкта охорони або на події та обставини, що завдають (можуть завдати) майнової шкоди або створюють можливу загрозу особистій безпеці співробітників замовника, громадян, а саме – свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів з відміткою про те, що транспорт є спеціальним, в яких учасник/співвиконавець зазначений як власник.
Транспорт реагування учасника/співвиконавця має бути обладнаний відповідно до Закону України «Про охоронну діяльність» (зі змінами), на підтвердження чого надати дозволи на встановлення та використання на транспортному засобі реагування спеціальних світлових сигнальних пристроїв та чинні протоколи перевірки технічного стану цих транспортних засобів, що видані організацією, яка має на це право.
Документи надаються на кожен транспортний засіб.»
По-перше, вимога щодо кількості транспорту реагування має дискримінаційний характер, оскільки у закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, що мають у власності або залучають у субпідрядника не менше 5 (п’яти) автомобілів траспорту реагування.
Керуючись здоровим глуздом та усвідомленням факту, що всі об’єкти знаходяться в Харкові, Скаржник вважає, що 2 (двох) автомобілів реагування є достатньо.
Автомобілі- це ті засоби пересування, що використовуються в момент реагування на тривогу чи виклик, отже необхідності перебування їх на об’єкті постійно немає, а отже і власності у кількості, не менше 5 (п’яти) теж немає, керуючись практикою застосування технічних агрегатів та багаторічним досвідом надання послуг з охорони об’єктів Скаржник підтверджує факт власності двох автомобілів.
Більше того, дискримінаційна вимога щодо не менше п’яти автомобілів виглядає як така, що свідомо прописана для конкретного учасника тендеру та має на меті обмежити доступ інших учасників, що є грубим порушенням антимонопольного законодавства.
Враховуючи вищенаведені аргументи, об’єктивно зрозуміти вимоги Замовника щодо кількості не менше п’яти автомобілів складно та не є можливим.
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки ТОВ «Грізлі-Сторож» не може взяти участь у закупівлі, оскільки не має 5 (п’ять) автомобілів транспорту реагування, але має 2 (два) автомобілі. Вважаємо, що наявність двох автомобілів достатньо для надання послуг Замовнику.
По-друге, вимога щодо чинних протоколів перевірки технічного стану цих транспортних засобів, що видані організацією, яка має на це право має дискримінаційний характер, оскільки законодавством України передбачений порядок регулювання перевірки конструкції та технічного стану колісних транспортних засобів, а також встановлений перелік суб’єктів, що мають здійснювати обов’язковий технічний контроль транспортних засобів.
Згідно Постанови КМУ від 30.01.2012 року №137 «Про затвердження Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу», порядок проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів визначає процедуру проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, зареєстрованих уповноваженими органами МВС, за результатами якої встановлюється їх придатність до експлуатації або неможливість експлуатації, крім таких транспортних засобів:
легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби - незалежно від строку експлуатації.
Відповідно до ст. 35 Закону України «Про дорожній рух», обов’язковому технічному контролю не підлягають:
легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби - незалежно від строку експлуатації.
Тобто, законодавець чітко встановлює необхідність здійснювати обов’язковий технічний контроль тільки тих транспортних засобів, що здійснюють перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, тобто відповідна діяльність з професійним спрямуванням – пасажирські перевезення та вантажні перевезення.
Скаржник не здійснює діяльність у сфері перевезення пасажирів або вантажів, не отримує прибуток з такого виду діяльності, тому не повинен здійснювати технічний огляд та володіти протоколами технічного стану транспортних засобів.
Виходячи з вищезазначеного, просимо зобов’язати Замовника виключити вимогу надавати протоколи перевірки на всі автомобілі, у зв’язку з дискримінаційністю даної вимоги, що створює порушення прав учасників під час формування документації з метою участі у відповідній закупівлі.
ст 35, ЗУ «Про дорожній рух» (витяг), Постанови КМУ від 30.01.2012 року №137 «Про затвердження Порядку проведення обов’язкового технічного контролю…» (витяг)
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Виключити з тендерної документації вимогу: щодо наявності у власності визначеної кількості, а саме, не менше 5 (п’яти) автомобілів та вимогу щодо надання чинних протоколів перевірки технічного стану цих транспортних засобів, що видані організацією, яка має на це право.
щодо наявності в Учасника не менше 5 (п’яти) автомобілів реагування та протоколи перевірки технічного стану
Твердження Скаржника, що всі об’єкти знаходяться в Харкові, і те що Скаржник вважає, що 2 (двох) автомобілів реагування є достатньо – помилкове та ніякім чином не доведене. Забезпечити прибуття групи реагування на кількість об'єктів та на вказану кількість постів охорони у випадку надходження до ПЦС сигналу «ТРИВОГА» у нічний час – не більше ніж за 5 хвилин, у денний – не більше ніж за 10 хвилин неможливо двома групами реагування/ Нагадуємо, що згідно ст.16 ЗУ «про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до вимог тендерної документації, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови та не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси Скаржника, що пов'язані з участю у закупівлі, і також не довів чому Скаржник не може у якості співвиконання залучити групи реагування поліції охорони чи будь-яких інших суб’єктів охоронної діяльності, транспорти реагування яких постійно знаходяться в місті Харкові.
Згідно Додатку 1 тендерної документації маємо наступну вимогу:
«2.3. У зв’язку з запровадженням на території міста Харкова Харківської області комендантської години, учасником надаються копії чинних документів (перепустки встановленого зразку), що надають право проїзду кожного транспортного засобу, що зазначений Учасником, по території Харківської області під час комендантської години. У разі якщо документ містить термін дії, надати гарантійний лист від учасника та співвиконавця (в разі залучення) про підтвердження отримання відповідного документу, у разі необхідності, після закінчення терміну його дії.»
Замовник встановивши в тендерній документації зазначену вимогу, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та норми ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Повідомляємо, що згідно Постанови Кабінету міністрів України від 8 липня 2020 р. №573 «Питання запровадження та здійснення деяких заходів правового режиму воєнного стану» на території, де запроваджено комендантську годину дозволяється перебування у визначений період доби на вулицях та в інших громадських місцях, без виданих перепусток особам та рух транспортних засобів Збройних Сил, Держспецтрансслужби, Національної гвардії, Держприкордонслужби, Національної поліції, СБУ, ДФС, ДМС, ДСНС, які залучаються до здійснення заходів під час запровадження комендантської години, транспортним засобам спеціалізованого призначення, які виконують невідкладне службове завдання, за умови ввімкнення спеціальних світлових сигнальних пристроїв, а також адвокатам, призначеним регіональними центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги для надання безоплатної вторинної правової допомоги затриманим у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України та Кодексом України про адміністративні правопорушення, особам, час прибуття до яких припадає на визначений період доби, зокрема на власних транспортних засобах.
Повідомляємо, що транспорт реагування, який використовується суб’єктами охоронної діяльності, є спеціалізованим транспортним засобом (про це зазначено навіть у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу), перепустка на нього не видається, оскільки такий транспорт і так має право на рух під час комендантської години у разі виконання невідкладного службового завдання (тобто виїзду на тривогу), за умови ввімкнення спеціальних світлових сигнальних пристроїв (якими також обов’язково обладнаний транспорт реагування).
Дана вимога є дискримінаційною щодо Скаржника, оскільки ми не маємо перепусток для пересування по території Харківської області під час комендантської години. Більше того ми не повинні мати таку перепустку, бо маємо спеціалізований транспорт з спеціальними світловими сигнальними пристроями, що взаємозаперечує необхідність окремих перепусток з правом проїзду під час комендантської години.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключити вимогу щодо надання копії чинних документів (перепустки встановленого зразку), що надають право проїзду кожного транспортного засобу, що зазначений Учасником, по території Харківської області під час комендантської години.
перепустки, що надають право проїзду під час комендантської години
Тендерною документацією встановлено: «2.3. У зв’язку з запровадженням на території міста Харкова Харківської області комендантської години, учасником надаються копії чинних документів (перепустки встановленого зразку), що надають право проїзду кожного транспортного засобу, що зазначений Учасником, по території Харківської області під час комендантської години. У разі якщо документ містить термін дії, надати гарантійний лист від учасника та співвиконавця (в разі залучення) про підтвердження отримання відповідного документу, у разі необхідності, після закінчення терміну його дії.». Відповідно до п. 5 ст. 6 ЗУ «Про охоронну діяльність» транспорт реагування суб'єкта охоронної діяльності є спеціальним транспортом і обладнується засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України. Таким чином, Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до документації та неможливість виконати наведені вище умови документації. Скаржник може звернутися за отриманням перепусток до відповідного органу та отримати їх. Доказів щодо підтвердження звернення для отримання перепустки і відмови в їх отриманні Скаржником не надано.
Згідно Додатку 1 тендерної документації маємо наступну вимогу:
«4.2. Скановані оригінали чинних на дату подання тендерної пропозиції, виданих органом сертифікації, сертифікатів*, що підтверджують відповідність учасника або співвиконавця вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015,IDT) в сферах діяльності (стосовно): електромонтажних робіт; послуг, пов'язаних з особистою безпекою; послуг систем безпеки.
* сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації. Сертифікат, виданий таким органом сертифікації повинен містити печатку органу сертифікації та нанесений національний знак акредитації.
4.3. Сканований оригінал чинного на дату подання тендерної пропозиції, виданий органом сертифікації, сертифікату*, що підтверджує відповідність учасника або співвиконавця вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою працi. Вимоги та настанови щодо застосування», в сферах діяльності (стосовно): електромонтажних робіт; послуг, пов'язаних з особистою безпекою; послуг систем безпеки.
* сертифікат має бути виданим органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації. Сертифікат, виданий таким органом сертифікації повинен містити печатку органу сертифікації та нанесений національний знак акредитації.
4.4. Сканований/і оригінали чинного/их на дату подання тендерної пропозиції сертифікату/ів, що підтверджує відповідність учасника або співвиконавця (в разі залучення) вимогам ДСТУ EN 50518:2019 (EN 50518:2019, IDT) «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень».
4.6. Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі. Неподання таких документів, буде розцінене як невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації. Сертифікати ISO (ДСТУ ISO, ISO EN, ДТУ, ДСТУ), які вимагаються, повинні надаватися разом зі звітом про проходження сертифікаційного аудиту (в разі необхідності).»
Замовник встановивши в тендерній документації зазначену вимогу, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та норми ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Суб’єкт господарювання, який бажає провадити охоронну діяльність має отримати ліцензію або декларацію. Дане питання регулюється Законом України «Про охоронну діяльність» 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960.
В зазначених нормативно-правових актах відсутні вимоги щодо наявності будь-яких сертифікатів.
Суб’єкт охоронної діяльності має дозвільний документ на провадження діяльності і цього вже достатньо для надання послуг.
Скаржник не має зазначеного сертифікату і не зобов’язаний отримувати якісь додаткові документи, що НЕ передбачені чинним законодавством.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимоги щодо надання сертифікатів ДСТУ ISO, зазначених у Додатку 1 тендерної документації пп. 4.2, 4.3, 4.4, 4.6.
В тендерну документацію внесено зміни та п. 4.2.,4.3.,4.6. Додатку 1 видалено. Вимога щодо надання «4.2. Сканований/і оригінали чинного/их на дату подання тендерної пропозиції сертифікату/ів, що підтверджує відповідність учасника або співвиконавця (в разі залучення) вимогам ДСТУ EN 50518:2019 (EN 50518:2019, IDT) «Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень»» є такою, що передбачена чинним законодавством.
Згідно Додатку 1 тендерної документації маємо наступну вимогу:
«4.7. У разі відсутності розташованого на території Харківської області офісного приміщення учасник надає гарантійний лист з підтвердженням зобов’язання щодо виконання умови щоденного контролю за несенням служби персоналом охорони учасника та докази виконання таких умов за раніше наданими аналогічними послугами на території Харківської області відповідно до пункту 1.3 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації.»
Аналогічна вимога наявна в Додатку 2:
«6. Учасник має забезпечити належний контроль за несенням служби персоналом охорони. Перевірки несення служби мають проводитись уповноваженою особою учасника (фахівцем з організації заходів охорони) щоденно. У зв’язку з цим учасник повинен мати на території Харківської області зареєстрований відповідно до чинного законодавства України офіс або його відокремлений підрозділ (далі – офісне приміщення), на підтвердження чого учасник повинен у складі пропозиції надати витяг з ЄДРПОУ (не раніше місячної давнини відносно кінцевої дати подання пропозиції) та документ, що підтверджує право власності (витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно) або право користування (договір оренди/суборенди) на зазначене офісне приміщення. У разі відсутності розташованого на території Харківської області офісного приміщення учасник надає гарантійний лист з підтвердженням зобов’язання щодо виконання умови щоденного контролю за несенням служби персоналом охорони учасника та докази виконання таких умов за раніше наданими аналогічними послугами на території Харківської області відповідно до пункту 1.3. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації.»
Дана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Також зазначені нормативно-правові акти не зобов’язують надавачів послуг охорони мати офісні приміщення у всіх регіонах України.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як, взяти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають офісне приміщення на території Харківської області та позбавляються можливості взяти участь у закупівлі ті учасники, які зареєстровані в інших регіонах України.
Кожен суб’єкт господарювання, укладаючи договір із новим Замовником, має можливість орендувати приміщення чи склад, перевезти (переслати) туди матеріально-технічну базу, необхідну для надання послуг, передислокувати машини, орендувати паркувальне місце, перевезти або підшукати новий персонал, тощо. Тобто вчинити всі необхідні дії для забезпечення охорони.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, оскільки Скаржник зареєстрований в м. Києві і не має офісне приміщення на території Харківської області і не може надати витяг з ЄДРПОУ (не раніше місячної давнини відносно кінцевої дати подання пропозиції) та документ, що підтверджує право власності (витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно) або право користування (договір оренди/суборенди) на зазначене офісне приміщення чи докази виконання таких умов за раніше наданими аналогічними послугами на території Харківської області, а має це все у місті Київ, але у разі перемоги та укладення договору, ми готові передислокувати авто, знайти відповідне приміщення, залучити партнерів та призначити керівників об’єктів, які будуть знаходитись на території Харківської області.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимоги з Додатку 1 та Додатку 2
Додаток 1: «4.7. У разі відсутності розташованого на території Харківської області офісного приміщення учасник надає гарантійний лист з підтвердженням зобов’язання щодо виконання умови щоденного контролю за несенням служби персоналом охорони учасника та докази виконання таких умов за раніше наданими аналогічними послугами на території Харківської області відповідно до пункту 1.3 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації.»
Додаток 2: «6. Учасник має забезпечити належний контроль за несенням служби персоналом охорони. Перевірки несення служби мають проводитись уповноваженою особою учасника (фахівцем з організації заходів охорони) щоденно. У зв’язку з цим учасник повинен мати на території Харківської області зареєстрований відповідно до чинного законодавства України офіс або його відокремлений підрозділ (далі – офісне приміщення), на підтвердження чого учасник повинен у складі пропозиції надати витяг з ЄДРПОУ (не раніше місячної давнини відносно кінцевої дати подання пропозиції) та документ, що підтверджує право власності (витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно) або право користування (договір оренди/суборенди) на зазначене офісне приміщення. У разі відсутності розташованого на території Харківської області офісного приміщення учасник надає гарантійний лист з підтвердженням зобов’язання щодо виконання умови щоденного контролю за несенням служби персоналом охорони учасника та докази виконання таких умов за раніше наданими аналогічними послугами на території Харківської області відповідно до пункту 1.3. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації.»