Обгрунтування використання процедури
Відповідно до підпункту 4 пункту 13 Постанови КМ України “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами). Відповідно до п. З Розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами та доповненнями). З огляду на це наразі замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до п. 10 Особливостей Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до п. З Розділу II Порядку визначення предмета закупівлі Наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. №708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Пункт 13 Особливостей передбачає можливість для замовників придбати товари і послуги (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень та є меншою, ніж 200 тис. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у встановлених випадках.
Підпункт 4 пункту 13 Особливостей одним із таких випадків визначає випадок, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
У зв’язку з регулярними аварійними відключеннями електроенергії, що відбуваються на території громади та безпосередньо впливають на безперебійну роботу установи, виникла нагальна потреба у забезпеченні резервного джерела живлення. Постійні перебої електропостачання створюють ризики зупинки надання адміністративних послуг, порушення роботи інформаційних систем, втрати доступу до державних реєстрів, а також можливість пошкодження обладнання.
Закупівля резервного джерела живлення є єдиним способом забезпечити стабільну роботу установи та уникнути негативних наслідків, які можуть призвести до зупинки діяльності та невиконання покладених функцій, зокрема щодо оформлення біометричних документів, надання соціальних послуг, оформлення державних соціальних допомог, послуг для внутрішньо переміщених осіб, послуг військовослужбовцям та іншим категоріям населення.
Аварійні відключення електроенергії носять непередбачуваний характер, що унеможливлює дотримання строків проведення відкритих торгів. З метою забезпечення безперервності роботи та оперативного реагування на надзвичайні обставини, закупівля резервного джерела живлення здійснюється без проведення конкурентної процедури.
Таким чином, закупівля є об’єктивно необхідною, терміновою та відповідає вимогам законодавства щодо здійснення закупівель у разі нагальної потреби.
Враховуючи лист - звернення про можливе відключення електроенергії, у Замовника є підстави укласти договір без використання електронної системи закупівель відповідно до Закону та Особливостей.
З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту З розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обґрунтування підстави».