Звернення:
За тендером : Послуги з охорони приміщень за ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги
Тема:
Дискримінаційні вимоги
Зміст:
Шановний замовнику, Відповідно до Додатку 3 Тендерної документації вимагається «Організація взаємодії з правоохоронними органами з метою належного виконання зобов’язань за договором. Негайне оповіщення чергової частини поліції за місцем розташування об’єкта охорони та відповідальних представників Замовника у випадку виявлення порушення цілісності об’єкта охорони, крадіжки, грабежу, розбою, підпалу, тощо. До прибуття представників вищезазначених органів Учасник забезпечує недоторканість місця події мобільною групою швидкого реагування. Надати договір про співпрацю або меморандум з територіальними підрозділами МВС у м. Дніпро.» Відповідно до ЗУ «Про національну поліцію» стаття 23 пункт 5 зазначається, що «5-1) здійснює екстрені комунікації за телефонним номером 102, оброблення та використання інформації, переданої поліції постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг у випадках та порядку, передбачених Законом України "Про електронні комунікації";». Повідомляємо замовника, що в поліцію можуть звернутись за потреби та поліція реагує на виклики за номером 102 навіть без заключення договору реагування або договору про співпрацю чи меморандуму. Ознайомившись з вашою вимогою складається враження що поліція працює реагує на виклики лише організацій що мають договір про співпрацю або меморандум з територіальними підрозділами МВС, як ви знаєте це не є так. Отже дана вимога щодо надання договору і з конкретизацією «з територіальними підрозділами МВС у м. Дніпро» умисно ускладнює можливість участі учасників з інших регіонів та є дискримінаційною. Адже для прийняття участі в закупівлі усі учасники мають певний час працювати в регіоні і мати певні взаємовідносини з підрозділами МВС. Окрім цього ліцензійними умовами про провадження охоронної діяльності не передбачено обов’язкове заключення даного договору або меморандуму. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та прибрати дискримінаційну вимогу.
В Додатку 3 до тендерної документації п.4 зазначено «4. Надати чинний Сертифiкат на систему управлiння iнформацiйною безпекою стосовно надання послуг i виконання робiт протипожежного призначення, електромонтажних робiт, обслуговування систем безпеки, дiяльностi приватних охоронних служб (коди ДКПП 80.10, 43.21,80.20), який згiдно з чинними в Україні нормативними документами вiдповiдає вимогам ДСТУ ISО/ІЕС 27001:2023 (ISО/ІЕС 27001:2022, IDT) «Iнформацiйна безпека, кiбербезпека та захист конфіденцiйностi. Системи керування iнформацiйною безпекою. Вимоги» чинний на момент подання пропозиції.». Повідомляєм замовнику що сертифікація в Україні не є обов’язковою, тому вимога до учасників про надання сертифікатів які учасник не зобов’язаний отримувати (які в той же час вартують значних коштів) порушує в першу чергу статтю 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» шляхом безпідставного ускладнення тендерної документації, припускаємо дані вимоги встановлено на користь вашого «фаворита» котрий має вас охороняти і в якого дані документи є. Окрім цього ліцензійними умовами про провадження охоронної діяльності не передбачено обов’язкове отримання сертифікатів про що ряд рішень АМКУ.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційного учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. У зв’язку з викладеним вище, вимагаємо Замовника внести зміни до Документації в цій частині з метою усунення неправомірних, таких що не відповідають нормам Закону, обмежуючих конкуренцію та дискримінаційних вимог. Ми розуміємо, що звернення з вимогою можуть не дати належних очікуваних результатів, тому в залежності від результатів розгляду нашої вимоги, в порядку громадського контролю (стаття 9 Закону України «Про публічні закупівлі») зможемо проінформувати відповідні правоохоронні, аудиторські органи контролю, які зможуть провести моніторинг Вашої закупівлі та надати відповідну правову оцінку очевидним діям Замовника і окремо діям уповноваженої особи Замовника, яка на підставі статі 38 несе персональну відповідальність за прийняте нею рішення.
Дата оприлюднення звернення:
04.12.2025 14:35
Шановний учасник! Дякуємо за ваше звернення! Відповідно до п. 28 постанови Кабінету міністрів України від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно частини 3 статті 22 Законом України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовником планується внесення змін до Тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 15:46