Підстава для використання процедури
Виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника, що передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера та/або здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю і загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю
Обгрунтування використання процедури
За результатами проведення процедури відкритих торгів на закупівлю робіт (код ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) «Поточний ремонт з укладання тротуарної плитки (бруківка) на території Ярунського закладу дошкільної освіти «Дзвіночок» Ярунської сільської ради за адресою: Житомирська область Звягельський район село Ярунь вул. Дитяча, будинок 4., оголошення UA-2025-08-18-008980-a, 18.08.2025 між Відділ освіти, сім'ї, молоді, спорту, культури і туризму Ярунської сільської ради (далі – Замовник) та Фізична особа-підприємець Гаврилюк Владислав Васильович, укладено договір №118 від 12.09.2025 року. Загальна вартість договору становила 714 825,00 гривень без ПДВ.
Відповідно до пункту 3-7 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” передбачено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання пункту 3-7 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” Кабінетом Міністрів України було прийнято Постанову № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості)
Згідно пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі».
На сьогоднішній день Фізична особа-підприємець Гаврилюк Владислав Васильович відповідно до укладеного договору виконало роботи, що були передбачені початковим проектом.
В процесі здійснення авторського нагляду за ходом будівництва, проектною організацією, технаглядом, представниками замовника і підрядника було виявлено ряд додаткових робіт, які не були передбачені початковою проектно-кошторисною документацією, але виконання яких є вкрай необхідним для забезпечення повного циклу робіт та завершення будівництва об’єкта.
Перелік додаткових робіт був визначений проектною організацією та розрахований під час здійснення коригування проектно-кошторисної документації по об’єкту будівництва «Поточний ремонт з укладання тротуарної плитки (бруківка) на території Ярунського закладу дошкільної освіти «Дзвіночок» Ярунської сільської ради за адресою: Житомирська область Звягельський район село Ярунь вул. Дитяча, будинок 4. (Додаткові роботи.)».
Всі визначені додаткові роботи технічно та економічно пов’язані з первинним договором і є обов’язковими для виконання. Відтак, здати об’єкт будівництва в експлуатацію без виконання додаткових робіт не можливо.
Крім того, тому для виконання додаткових робіт доцільно укласти договір з попереднім виконавцем основних робіт, що забезпечить їх швидке виконання, дотримання технологічного процесу, а також сприятиме більшому строку експлуатації реконструйованого об’єкта.
Так як, виконання робіт за цим проектом здійснювало Фізична особа-підприємець Гаврилюк Владислав Васильович, яке володіє усією інформацією по цьому об’єкту щодо видимих чи прихованих дефектів об’єкту, продовження та завершення виконання робіт іншим підрядником може призвести до технологічної несумісності та виникнення проблем технічного характеру при виконанні робіт та подальшій здачі об’єкта в експлуатацію, тому додаткові роботи повинні бути також виконані Фізична особа-підприємець Гаврилюк Владислав Васильович.
Відповідно до п.п.8 п.13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, у того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.
Очікувана вартість додаткових робіт «Поточний ремонт з укладання тротуарної плитки (бруківка) на території Ярунського закладу дошкільної освіти «Дзвіночок» Ярунської сільської ради за адресою: Житомирська область Звягельський район село Ярунь вул. Дитяча, будинок 4. (Додаткові роботи.)» становить 136 303,00 гривень, що не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю.
Отже, в замовника існують законні підстави щодо проведення закупівлі додаткових робіт без проведення процедури відкритих торгів.