Закупівля Послуги з організації п'ятиразового харчування - гаряче харчування: сніданок, обід, вечеря, полуденок, підвечеря від ПОЛТАВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ З ПОСИЛЕНОЮ ВІЙСЬКОВО-ФІЗИЧНОЮ ПІДГОТОВКОЮ ІМЕНІ ВІТАЛІЯ ГРИЦАЄНКА ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ.
Послуги з організації п'ятиразового харчування - гаряче харчування: сніданок, обід, вечеря, полуденок, підвечеря
в специфікації оголошення одиниця виміру кількості визначена "одиниця", замість необхідної "діто-день". Дана відмінність є вимушеною у зв'язку з тим, що на майданчику не передбачено необхідної одинниці виміру
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
послуги з організації п'ятиразового харчування - гаряче харчування: сніданок, обід, вечеря, полуденок, підвечеря
Очікувана вартість
8 000 000 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
160000,0
2 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
17.12.2025 14:24
Позиція
Опис предмета закупівлі
послуги з організації п'ятиразового харчування - гаряче харчування: сніданок, обід, вечеря, полуденок, підвечеря
Код ДК 021:2015
55520000-1 -
Кейтерингові послуги
Кількість
22 120
Одиниця виміру
Одиниця
Адреса постачання
36011, Україна, Полтавська область, м.Полтава, пр-т Віталія Грицаенка, 28
Дата постачання по
31.12.2026 00:00
Умови оплати
Надання послуг
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
10
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Оплата за надані послуги Надавачем послуг, проводиться за фактом отримання Замовником таких послуг протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту отримання послуг
Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 16:31
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1.1. Інформація, виконана у вигляді довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особу учасника про наявність спеціалізованого автотранспорту (фургон ізотермічний), який буде використовуватися при наданні указаної закупівлі із зазначенням кількості та марки та приміщення, яке використовується у господарській діяльності учасником.
1.2. Копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу або інший документ, яким встановлено первинне право власності особи, яка має безпосереднє право розпоряджатись таким майном, в т.ч. надавати у користування на правах оренди (або лізингу, надання послуг, т.ін.) іншій особі такий(і) об’єкт(и) рухомого майна. У разі, якщо учасник не є власником автотранспортного засобу, додатково у складі тендерної пропозиції надається документ2, яким встановлено діюче право користування учасником користуватись зазначеним рухомим об’єктом.
1.2. Інформація, виконана у вигляді довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особу учасника про наявність потужностей для зберігання продуктів харчування та потужностей для приготування страв.
Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 16:31
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
2.1. Копії особистих медичних книжок для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я на техніка-технолога, кухаря, водія, експедитора, комірника та вантажника, що є працівниками учасника, інформація про яких надавалась відповідно до вимог п 2.1. додатку 2 цієї документації (за формою, затвердженою Наказом Міністерства охорони здоров’я України №150 від 21.02.2013, з обов’язковою відміткою про проходження медичного обстеження, що завірена печаткою медичного закладу). В медичних книжках повинно бути зазначено періодичність проходження медичних оглядів, а також наявна відмітка про вчасне проходженням ними медоглядів та допуск до роботи, згідно з професією/посадою, зазначено характер виконуваних робіт (відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров'я України 23.07.2002 № 280).
2.2. Копії медичних довідок (не менше однієї) щодо придатності до керування транспортним засобом водія(їв) автотранспортного засобу, який виконує роботи з перевезення вантажів, що підтверджує своєчасний періодичний огляд, відповідно до «Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів», затверджене Наказом МОЗ та МВС України № 65/80 від 31.01.2013 р, інформація про якого(их) надавалась відповідно до вимог п 2.1. додатку 2 цієї документації. В довідці повинна зазначатись інформація про можливість керування відповідною категорією транспортного засобу, інформація про який надавалась учасником згідно п.1.1 додатку 2 цієї документації.
2.3. Документи, що підтверджують проходження гігієнічного навчання для працівників об’єктів з обігу харчових продуктів, що видані на працівників, інформація про яких надавалася згідно п.2.1 додатку 2 цієї документації. В медичних книжках працівників, установою, що проводила навчання, повинна бути зроблена позначка про проходження відповідного навчання. Навчання повинно бути проведено не раніше 2025 року в Державних або комунальних установах Міністерства охорони здоров’я України.
2.4. Копія акту проведення і дослідження гігієнічних змивів з рук на наявність БГКП та результату санітарно-мікробіологічного дослідження змивів з рук на наявність БГКП працівників учасника, інформація про яких надавалась відповідно до п. 2.1. додатку 2 цієї документації, та сканована копія оригіналу Договору, укладеного з учасником процедури на проведення даного дослідження. Дослідження повинно бути проведено не раніше другого півріччя 2023 року.
2.5. Документ(и), що підтверджує(ють) проходження навчання працівників, щодо практичного застосування постійно діючих процедур згідно з Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97 від 23.12.1997 р. та Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 590 від 01.10.2012 р. «Вимоги щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» та ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) «Системи керування безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій в харчовому ланцюзі.
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 16:31
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
3.1. Інформація1, виконана у вигляді довідки, яка надається Учасником за встановленою формою, наведеною в Додатку 2.1 до тендерної документації. У довідці обов’язково зазначається інформація щодо фактично виконаних зобов’язань за договором(ами) надання послуг(и) (або виконання робіт), що є аналогічним предмету даної процедури закупівлі, (для виконання даного критерію достатньо надання інформації за одним аналогічним договором).
3.2. Копія(ї) аналогічного(их) договору(ів) щодо надання послуги аналогічного(их) предмету закупівлі, визначеному данною тендерною документацією (не менше одного). Копія(ї) договору(ів) надається згідно тієї інформації, яка зазначається учасником на вимогу п.3.1 Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації, із усіма додатками, які є невід’ємною частиною такого(их) договору(ів) та змінами, які виконані сторонами в період дії зобов’язань.
У разі відсутності договору(ів), вкладених у письмовому вигляді, як виключення, може надаватись копія первинного(их) документу(ів), яким підтверджується виконання господарської операції.
2.3. Для підтвердження інформації про позитивний досвід виконання аналогічних зобов’язань за договором(ами) надається копія(ії) відгуку(ів) від замовника(ів) із позитивним характером, за результатом повного виконання умов з боку учасника аналогічного(их) договору(ів), зазначеного(их) у довідці, яка надається на вимогу п.3.1 Таблиці 1 Додатку 2 тендерної документації. Відгуки мають бути надані від усіх замовників після фактичного виконання усіх зобов’язань з боку учасника та надані за усіма договорами, вказаних у довідці, яка надається на вимогу п.3.1 Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації.
Примітка: у разі якщо учасник є новоутвореним - учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати лист довільної форми за підписом уповноваженої особи учасника, про те що за період ведення господарської діяльності не було укладено (або виконано) відповідних договорів; без надання інформації, яка вимагається п.3.1, 3.2, 3.3 Додатку 2 до тендерної документації. При цьому, учасником може надаватись інформація за частково виконаним(и) аналогічним(и) договором(ами), у разі наявності, без зазначення інформації про кінцевий строк виконання зобов’язань з боку учасника у таблиці 1 Додатку 2.1 до тендерної документації. Інформація за частково виконаним(и) аналогічним(и) договором(ами) учасником надається за власним розсудом, та у разі надання – приймається до уваги замовником при розгляді пропозиції та впливає на рішення щодо відповідності кваліфікаційної вимоги щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 16:31
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 16:31
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 16:31
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 16:31
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 16:31
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 16:31
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Після ознайомлення з тендерною документацією (в т.ч. додатками до неї) в чинній редакції від 02.12.2025, Скаржник вважає, що Документація складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі та Особливостей, що, серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівлі з огляду на наступне.
Згідно ч. 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення Замовником), та завантаження файлів у форматах доступних для відображення таких електронних документів (наприклад: з текстовим змістом - *.doc, *.docx, структуровані дані - *.pdf, графічні дані - *.jpg, *.jpeg в залежності від типу та складу документу чи інформації), із дотриманням вимог, що визначені даною тендерної документацією та додатками до неї..
Відповідно до ч. 3 розділу ІІІ ТД вимоги установлені згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із чинним законодавством визначені у відповідних додатках до тендерної документації. У відповідності до зазначених додатків учасник подає, як частину своєї тендерної пропозиції, документи та інформацію, що в цілому підтверджують відповідність Учасника встановленим кваліфікаційним критеріям та вимогам згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей на умовах, визначених тендерною документацією.
Згідно ч. 4 розділу ІІІ ТД учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником у Додатку 6 тендерної документації.
1. Відповідно до пп. 2.3 п. 2 Додатку 2 до ТД, який містить кваліфікаційні критерії та перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям, на підтвердження відповідності такому критерію як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасники повинні надати Документи, що підтверджують проходження гігієнічного навчання для працівників об’єктів з обігу харчових продуктів, що видані на працівників, інформація про яких надавалася згідно п. 2.1 додатку 2 цієї документації. В медичних книжках працівників, установою, що проводила навчання, повинна бути зроблена позначка про проходження відповідного навчання. Навчання повинно бути проведено не раніше 2025 року в Державних або комунальних установах Міністерства охорони здоров’я України.
Однак, вищезгадані вимоги (умови) про те, що саме в медичних книжках працівників, установою, що проводила навчання, повинна бути зроблена позначка про проходження відповідного навчання, а також про те, що навчання повинно бути проведено саме не раніше 2025 року саме в Державних або комунальних установах Міністерства охорони здоров’я України, є дискримінаційними, що надає перевагу одним учасникам, які мають такі медичні книжки, в яких зроблена позначка про проходження відповідного навчання, а так само мають документи про проходження такого навчання не раніше 2025 року, порівняно з іншими, які не мають таких документів, до яких відноситься і Скаржник, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезазначену вимогу (умову), а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
При цьому такі вимоги є надлишковими, необґрунтованими тощо.
Так, згідно ст. 48 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», яка встановлює вимоги до гігієни персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами, персонал потужностей періодично проходить навчання щодо гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів у цього оператора ринку. Періодичність такого навчання встановлюється самим оператором ринку.
Отже, вищезгаданий профільний закон не передбачає в даному випадку регульованих (імперативних) інтервалів проходження такого гігієнічного навчання.
Окрім того, законом не передбачено проходження навчання саме в Державних або комунальних установах Міністерства охорони здоров’я України, більше того законом передбачено проходження такого навчання саме у оператора ринку.
Відповідно, таке навчання може здійснюватися власним уповноваженими спеціалістами підприємства (відповідальна особа з гігієни, головний технолог, інженер з охорони праці тощо), або зовнішніми фахівцями, в т.ч., але не виключно представниками Держпродспоживслужби, навчальними центрами з харчової безпеки, зокрема, але не виключно державними або комунальними установами Міністерства охорони здоров’я України.
Також слід зазначити, що наказом МОЗ від 23.07.2002 № 280 «Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб», зареєстрованим в Мін’юсті 08.08.2002 за № 639/6927, затверджено, зокрема, Правила проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб (далі - Правила медоглядів), Форму первинної облікової документації № 1-ОМК «Особиста медична книжка» (далі - Форма № 1-ОМК) та Інструкцію щодо її заповнення (далі - Інструкція з заповнення медкнижки).
Враховуючи положення Правил медогляду, Форма № 1-ОМК видається працівнику закладом охорони здоров'я після проходження медичний огляду, який включає в себе лабораторні дослідження, інструментальні дослідження та фізикальне (клінічне) обстеження лікарями-спеціалістами, після підтвердженого проведення щеплень та у разі відсутності протипоказань для зайняття відповідним видом діяльності.
На титульній сторінці форми № 1-ОМК зазначаються прізвище, ім'я та по батькові оглянутої особи., а п. 2 форми № 1-ОМК містить положення наступного змісту: Протипоказання для виконання обов’язків відсутні, обов’язкові профілактичні щеплення проведені.
Окрім того, згідно Інструкції з заповнення медкнижки у пункті 3 Форми № 1-ОМК проставляються число, місяць, рік наступного медичного огляду; у пункті 4 зазначається повне найменування закладу охорони здоров’я, де проводився медичний огляд; у пункті 5 проставляються число, місяць, рік проведення медичного огляду.
Також, відповідно до Інструкції з заповнення медкнижки Форма № 1-ОМК підписується керівником та засвідчується печаткою закладу охорони здоров’я.
Отже, наявність будь-яких інших відміток, в т.ч. позначок про проходження відповідного навчання, ані Форма № 1-ОМК, ані Інструкція з заповнення медкнижки не передбачають.
Окрім того, згідно п. 3 Інструкції з заповнення медкнижки Форма № 1-ОМК заповнюється посадовою особою медичної комісії закладу охорони здоров’я.
Отже, внесення будь яких-позначок іншими особами, аніж посадовою особою медичної комісії закладу охорони здоров’я, в якому проводився саме медичний огляд, суперечить положенням чинного законодавства.
В той же час, працівники Скаржника пройшли гігієнічне навчання 30 грудня 2024 року, що підтверджується протоколом проходження гігієнічного (відповідні документи на окремих працівників додаються до Скарги).
Отже, Скаржник в повній мірі дотримується вимог законодавства, зокрема, ст. 48 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», та має відповідні документи на підтвердження проходження гігієнічного навчання. При цьому, проставлення будь-яких позначок про поведене навчання саме в медичній книжці прямо суперечить приписам законодавства, як зазначено вище.
Окрім того, проведене навчання 30 грудня 2024 року за своєю суттю нічим не буде відрізнятися від такого ж навчання, проведеного напр., 02 січня 2025 року, окрім як дати, яка для цілей застосування оскаржуваної вимоги буде носити суто формальний характер.
Таким чином, зазначені вище вимоги (умови) пп. 2.3 п. 2 Додатку 2 до ТД про те, що:
[саме] в медичних книжках працівників, установою, що проводила навчання, повинна бути зроблена позначка про проходження відповідного навчання,
навчання повинно бути проведено [саме] не раніше [саме] 2025 року
[саме] в Державних або комунальних установах Міністерства охорони здоров’я України,
з одного боку, є надлишковими, надмірними, необґрунтованими, тощо, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
2. Згідно п. 6 розділу ІІ Додатку 6 до ТД учасники в складі пропозиції повинні надати Експлуатаційний дозвіл на потужність з повторного первинного пакування та перепакування, виданого Управлінням Держпродспоживслужби на потужності учасника (відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги безпечності та якості харчових продуктів»)
Однак, вищезгадані вимоги (умови) про надання експлуатаційного дозволу на потужність саме з повторного первинного пакування та перепакування, виданого Управлінням Держпродспоживслужби саме на потужності учасника (відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги безпечності та якості харчових продуктів»), є дискримінаційними, що надає перевагу одним учасникам, які мають такий експлуатаційний дозвіл, порівняно з іншими, які не мають таких документів, до яких відноситься і Скаржник, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезазначену вимогу (умову), а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
При цьому, така вимога сама по собі є безпідставною, зайвою, невиправданою тощо.
Так, згідно Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» первинне пакування – це пакування харчових продуктів у будь-яку обгортку або упаковку (контейнер), що безпосередньо контактує з харчовим продуктом, а експлуатаційний дозвіл – це документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження.
В той же час, Предметом даної закупівлі є послуги з організації харчування учнів (вихованців) навчального закладу.
При цьому за даною Процедурою закупівлі не закуповуються власне самі харчові продукти або ж послуги з виробництва та/або пакування харчових продуктів.
Отже, наявність у учасника експлуатаційного дозволу на потужність з повторного первинного пакування та перепакування жодним чином не впливає на здатність виконувати послугу з організації харчування в цілому, та за даною Процедурою закупівлі зокрема, окрім того, враховуючи, порядок організації харчування згідно Технічного завдання в Додатку 6 до ТД, відсутня безпосередня залежність порядку та якості надання послуг від такої вимоги (умови), тобто відсутній причинно-наслідковий зв’язок між такою встановленою Замовником вимогою (умовою) та метою її застосування, зазначеною в Додатку 6.
Окрім того, у випадку крайньої необхідності залучення потужності з повторного первинного пакування та перепакування учасник може це зробити шляхом залучення такої потужності на правах користування (оренди) від третьої особи, яка має таку потужність та має відповідний експлуатаційний дозвіл.
В той же час, оскаржувана умова обмежує таку можливість, встановлюючи абсолютно невиважену, необґрунтовану та дискримінаційну умову про наявність як такої потужності, так і експлуатаційного дозволу саме у учасника, що виключає можливість залучення відповідних потужностей від третіх осіб.
В той же самий час, Скаржник має експлуатаційний дозвіл на холодильний склад (відповідний документ додається до Скарги), отже Скаржник в повній мірі спроможний забезпечити належне надання послуг, що є предметом Закупівлі, у відповідній кількості та якості, і без наявності як самої потужності з повторного первинного пакування та перепакування (незалежна, автономна), так і експлуатаційного дозволу на неї, використовуючи при цьому усі доступні власні функціональні можливості, так і функціональні можливості третіх осіб, залучені на договірних засадах.
Таким чином, зазначені вище вимоги (умови) п. 6 розділу ІІ Додатку 6 до ТД про те, що учасники в складі пропозиції повинні надати експлуатаційний дозвіл [саме] на потужність з повторного первинного пакування та перепакування, виданого Управлінням Держпродспоживслужби на потужності [саме] учасника (відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги безпечності та якості харчових продуктів»),
з одного боку, є невиваженими, необґрунтованими, тощо, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
Враховуючи викладене вище, встановлені Замовником вищезазначені дискримінаційні вимоги (умови) порушують права та інтереси Скаржника, оскільки фактична неспроможність виконати такі дискримінаційні умови Скаржником позбавляє останнього можливості подати пропозицію в цілому (встановлені такі надмірні, невиважені, невиправдані та безпідставні умови (вимоги), які заздалегідь не можуть бути виконані Скаржником).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене вище, керуючись пунктами 55 – 67 Особливостей, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Встановити факт порушення Полтавським ліцеєм з посиленою військово-фізичною підготовкою імені Віталія Грицаєнка Полтавської обласної ради Процедури закупівлі Послуг з організації п'ятиразового харчування - гаряче харчування: сніданок, обід, вечеря, полуденок, підвечеря, оголошення UA-2025-12-02-017354-a, у вигляді встановлення в тендерній документації умов, що не відповідають вимогам законодавства, зокрема, дискримінаційних умов.
3. Зобов'язати Полтавський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою імені Віталія Грицаєнка Полтавської обласної ради привести тендерну документацію у Процедурі закупівлі Послуг з організації п'ятиразового харчування - гаряче харчування: сніданок, обід, вечеря, полуденок, підвечеря, оголошення UA-2025-12-02-017354-a,, у відповідність із вимогами законодавства, в т.ч. усунути дискримінаційні умови та вимоги.
Додаткові пояснення по скарзі у сфері публічних закупівель
Відповідно до пп. 3 п. 63 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022р. (далі – Особливості) орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, зокрема, коли замовником відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі. Згідно п. 64 Особливостей орган оскарження приймає рішення про припинення розгляду скарги в разі, коли обставини, зазначені в підпунктах 1-4 пункту 63 цих Особливостей, установлені органом оскарження після прийняття скарги до розгляду. Згідно п. 67 Особливостей Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. Замовником, відповідно до ч. 17 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням п. 67 Особливостей вчинено дії, спрямовані на усунення порушень, зазначених у Скарзі, зокрема, внесено відповідні зміни до тендерної документації (додатків до неї), які 08.12.2025 оприлюднені в ЕСЗ. Враховуючи викладене вище, керуючись п. 64 Особливостей, просимо: припинити розгляд Скарги в зв’язку з тим, що Замовником відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням Особливостей усунуто порушення, зазначені в Скарзі.