Закупівля Електрична енергія (постачання електричної енергії) Код ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія від Комунальне підприємство "Яготинське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства".
Електрична енергія (постачання електричної енергії)
Код ДК 021:2015
09310000-5 -
Електрична енергія
Кількість
3 000 000
Одиниця виміру
Кіловат-година
Адреса постачання
07700, Україна, Київська область, м. Яготин, Межа балансової належності електроустановок замовника
Дата постачання з
01.01.2026 15:30
Дата постачання по
31.12.2026 15:30
Умови оплати
Дата виставлення рахунку
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
10
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Рахунок за спожиту електричну енергію здійснюється за фактично спожиту електричну енергію відповідно до комерційного обліку не пізніше 20 числа місяця, наступного за розрахунковим.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
08.12.2025 10:23
Значення, яке очікується
1
Спосіб підтвердження
Назва
Банківська гарантія
Опис
Замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції у формі оригіналу банківської гарантії виданої у формі електронного документа в розмірі : 1% від очікуваної вартості закупівлі. Але до 300 000 грн.
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.12.2025 10:23
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції у формі оригіналу банківської гарантії виданої у формі електронного документа в розмірі : 1% від очікуваної вартості закупівлі. Але до 300 000 грн.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Архівована
Дата створення
02.12.2025 15:25
Дата архівування
08.12.2025 10:23
Значення, яке очікується
3
Спосіб підтвердження
Назва
Банківська гарантія
Опис
Замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції у формі оригіналу банківської гарантії виданої у формі електронного документа в розмірі : 3% від очікуваної вартості закупівлі. Але до 9000 000 грн.
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
02.12.2025 16:49
Дата архівування
08.12.2025 10:23
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції у формі оригіналу банківської гарантії виданої у формі електронного документа в розмірі : 3% від очікуваної вартості закупівлі. Але до 9000 000 грн.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 15:25
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 15:25
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 15:25
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 15:25
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 15:25
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 15:25
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Комунальне підприємство "Яготинське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства"
Повна назва (англійською мовою)
KP "YAGOTINSKE VU VKG"
Поштовий індекс
07700
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
місто Яготин
Адреса
вул. Каштанова Алея,4
Електрична енергія (постачання електричної енергії) Код ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія
Тендер:
UA-2025-12-02-014340-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-12-02-014340-a.b1
Дата:
06.12.2025 12:43
Стан:
Відмовлено в задоволенні
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ 365» (далі – Скаржник) здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії споживачу на підставі Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII та ліцензії, виданої Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469.
Комунальним підприємством «Яготинське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства затверджено тендерну документацію для проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю електричної енергії на 2026 рік. Тендерна документація оприлюднена в електронній системі закупівель та містить умови, що оскаржуються Скаржником.
Скаржник має намір взяти участь у процедурі закупівлі, однак вважає, що окремі вимоги тендерної документації є дискримінаційними та не відповідають вимогам законодавства, зокрема:
Вимога підписання тендерної пропозиції виключно КЕП.
Вимога надання гарантійного листа про відсутність порушень Ліцензійних умов (п. 14).
II. Обґрунтування порушень та нормативно-правові акти
1. Оскарження вимоги щодо КЕП (Кваліфікований електронний підпис)
Порушення законодавства:
Згідно з Законом України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» № 2155-VIII (ст. 1, ч. 23), КЕП є різновидом удосконаленого електронного підпису на кваліфікованому сертифікаті. Закон не запроваджує розрізнення між КЕП і УЕП, вказуючи, що вони є рівнозначними за юридичною силою.
Вимога тендерної документації (Розділ ІІІ, п. 5) щодо використання КЕП без згадки про УЕП на кваліфікованому сертифікаті є надмірною і обмежує доступ учасників до тендеру, якщо вони використовують УЕП, що відповідає законодавчим вимогам.
Нормативні акти:
Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Також забороняється вимагати документальне підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або у відкритих даних». Вимога щодо використання тільки КЕП без згадування УЕП є дискримінаційною.
Закон України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» № 2155-VIII (ст. 1, ч. 23): «Кваліфікований електронний підпис є удосконаленим електронним підписом, що створюється з використанням кваліфікованого засобу електронного підпису та базується на кваліфікованому сертифікаті.»
Таким чином необхідно зобов'язати замовника внести зміни в тендерну документацію, дозволивши використання УЕП на кваліфікованому сертифікаті, оскільки він є рівнозначним за юридичною силою з КЕП.
2. Вимога надання гарантійного листа про відсутність порушень Ліцензійних умов «Анкета учасника» (п. 14).
Вимога щодо надання гарантійного листа про відсутність порушень Ліцензійних умов, що є компетенцією НКРЕКП, є надмірною і не відповідає нормам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (ст. 17), оскільки порушення Ліцензійних умов не є підставою для відмови в участі в процедурі закупівлі.
Відповідно до постанови НКРЕКП № 1469 від 27.12.2017, перевірка Ліцензійних умов та їх порушення є виключно компетенцією НКРЕКП, а не замовника тендеру.
Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (ст. 17) передбачає що у разі, якщо учасник не відповідає вимогам, зазначеним у тендерній документації, його пропозицію відхиляють. Це стосується лише підстав, визначених законодавством.
Постанова НКРЕКП № 1469 від 27.12.2017: «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» регулюються і перевіряються НКРЕКП, а не замовником.
Враховуючи викладене підлягає виключенню вимога щодо гарантійного листа про відсутність порушень Ліцензійних умов, оскільки це не є підставою для відмови в участі в тендері.
Порушення прав та інтересів Скаржника.
Скаржник є ліцензованим постачальником електричної енергії, включеним до реєстру ліцензіатів НКРЕКП, та має право брати участь у процедурах закупівель електричної енергії на території України.
Оскаржувані вимоги щодо довідки про повну відсутність будь-яких порушень Ліцензійних умов, унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками, незважаючи на наявність чинної ліцензії і можливість забезпечити належну якість електричної енергії відповідно до ДСТУ EN 50160:2023.
За відсутності змін до тендерної документації Скаржник або змушений утриматися від подання пропозиції, або його пропозицію буде відхилено виключно через невідповідність дискримінаційним вимогам, не передбаченим законодавством.
Це порушує принципи недискримінації, рівного ставлення, відкритості та добросовісної конкуренції, встановлені ст. 5 Закону.
Таким чином, Замовник порушує:
• частину четверту статті 5 та частину четверту статті 22 Закону № 922;
• пункт 29 Особливостей (постанова КМУ № 1178);
• принципи добросовісної конкуренції, недискримінації учасників і максимальної економії бюджетних коштів.
Частина четверта статті 22 Закону № 922-VIII передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Також забороняється вимагати документальне підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або у відкритих даних.
Пункт 29 Особливостей (Постанова № 1178) встановлює, що при закупівлі електричної енергії замовник не застосовує пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону № 922-VIII (щодо обладнання, матеріально-технічної бази, технологій та працівників відповідної кваліфікації) та не може встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом. Закон України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII,
Правила роздрібного ринку електричної енергії (постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 312), Кодекс систем розподілу (постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 310) та Ліцензійні умови НКРЕКП № 1469 регулюють діяльність постачальників електричної енергії, але не містять вимог щодо обов’язкового підтвердження учасником «відсутності будь-яких порушень Ліцензійних умов» як умови участі у публічних закупівлях.
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» регулюються і перевіряються НКРЕКП, а не замовником.
Пункт 29 Особливостей забороняє замовникам, які здійснюють закупівлю електричної енергії, встановлювати у тендерній документації вимоги до предмета закупівлі (електроенергії) та організації діяльності постачальника, що не передбачені національним стандартом.
Антимонопольний комітет України в узагальненнях послідовно зазначає, що вищезазначені вимоги: не випливають з ПРРЕЕ; суперечать пункту 29 Особливостей; порушують статтю 5 та частину четверту статті 22 Закону № 922-VIII.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни в тендерну документацію, дозволивши використання УЕП на кваліфікованому сертифікаті, оскільки він є рівнозначним за юридичною силою з КЕП.
Зобов'язати замовника виключити вимогу щодо гарантійного листа про відсутність порушень Ліцензійних умов, оскільки це не є підставою для відмови в участі в тендері.
Пояснення щодо скарги на дискримінаційні умови тендерної документації.
ПОЯСНЕННЯ ЩОДО СКАРГИ
Відповідно до оголошення UA-2025-12-02-014340-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 02 грудня 2025 року (https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-12-02-014340-a) Замовником було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю Електричної енергії.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішення № 18163 від 09.12.2025 прийнято до розгляду скаргу ТОВ " ЕНЕРДЖІ 365" (далі – Скаржник), що зареєстрована в електронній системі закупівель за № UA-2025-12-02-014340-a.b1.
Згідно з пунктом 2 згаданого рішення Замовнику потрібно протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в pdf-форматі (а також у форматі «doc» з можливістю копіювання тексту) на вебпорталі Уповноваженого органу.
На виконання цього пункту, частини 16 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 66 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), замовник цим листом надає інформацію, що стосується проведення процедури закупівлі.
Щодо другої підстави скарги (Вимога надання гарантійного листа про відсутність порушень Ліцензійних умов «Анкета учасника» (п. 14)) вважаємо за необхідне зазначити наступне.
По-перше, у тендерній документації була і є відсутньою вимога про надання гарантійного листа про відсутність порушень Ліцензійних умов.
По-друге, Замовником, були внесені зміни до тендерної документації, відповідно до переліку змін, який розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу. Інформація про внесені зміни, яка була викладена у формі Протоколу, а також перелік змін внесених до Тендерної документації, оприлюднено на електронному майданчику PROZORRO 05 грудня 2025 року та виключено положення які на думку Замовника Скаржник вирішив оскаржити (оскільки у тендерній документації відсутній гарантійний лист проте у Анкеті учасника є розділ який пов’язаний із дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії).
Відповідно до підпункту 3 пункту 63 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості) орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, зокрема, коли замовником відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі.
Відповідно до пункту 64 Особливостей орган оскарження приймає рішення про припинення розгляду скарги в разі, коли обставини, зазначені в підпунктах 1–4 пункту 63 цих особливостей, установлені органом оскарження після прийняття скарги до розгляду.
Таким чином, просимо Комісію припинити розгляд скарги в цій частині.
Щодо першої підстави скарги («Оскарження вимоги щодо КЕП (Кваліфікований електронний підпис)) вважаємо за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до пункту 27 частини 1 статті 1 Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Згідно статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Частиною 6 статті 18 даного Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" передбачено, що кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису.
Відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений наказом Мінекономіки від 11.06.2020 року № 1082 (далі – Порядок):
розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ ЦЗО/ учасником/ постачальником/ органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ ЦЗО/ учасника/ постачальника/ органу оскарження/ органів державного фінансового контролю.
…
Після внесення інформації в електронні поля, на неї НАКЛАДАЄТЬСЯ КВАЛІФІКОВАНИЙ ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДПИС ПОСАДОВОЇ ОСОБИ.
Тобто даним нормативним актом чітко встановлено, що учасник/ постачальник після внесення інформації в електронні поля накладає саме кваліфікований електронний підпис, тому твердження Скаржника про «неузгодженість із законодавством» не відповідають дійсності та є надуманими.
Крім того, відповідно до абзацу третього пункту 49.4 статті 49 Податкового кодексу України фінансова звітність, звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), що подаються згідно з вимогами пункту 46.2 статті 46 цього Кодексу, подаються в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» до контролюючих органів платниками податку на прибуток підприємств, платниками частини чистого прибутку (доходу), платниками дивідендів на державну частку та неприбутковими підприємствами, установами, організаціями, які подають податкову звітність в електронній формі. Згідно з пункту 49.4-1 статті 49 Податкового кодексу України кваліфікований надавач електронних довірчих послуг центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, безоплатно надає платникам податків кваліфіковані електронні довірчі послуги. Таким чином, усі суб’єкти господарювання (платники податків) відповідно до норм чинного законодавства мають використовувати у своїй діяльності кваліфіковані електронні підписи, які вони можуть безоплатно отримати в органах Державної податкової служби України.
В той же час, оскільки, Скаржник є діючим учасником ринку електричної енергії, та є стороною відповідальною за баланс балансуючої групи, він, задля здійснення своєї діяльності з постачання електричної енергії має взаємодіяти із НЕК Укренерго та взаємодіяти із системою управління ринком (MMS). Відповідно до інформації розміщеною НЕК Укренерго на власному сайті в розділі: Учасникам ринку: Платформа MMS (https://ua.energy/uchasnikam_rinku/market-management-system/):
З цього слідує, що Скаржник задля здійснення своєї діяльності повинен мати КЕП (як мінімум щоб мати доступ до платформи MMS НЕК Укренерго).
Окремо наголошуємо на тому, що отримати кваліфікований електронний підпис може кожен потенційний Учасник, зокрема і Скаржник. Однак, дослідивши інформацію, що знаходиться у вільному доступі (зокрема в Prozorro), можна стверджувати, що у Скаржника є кваліфікований електронний підпис. Наприклад, проаналізувавши участь Скаржника у публічних закупівлях кваліфікований електронний підпис наявний у Криворучко Ірини Віталіївни (Додаток 1. та Додаток 2.):
Підписувач: Криворучко Ірина Віталіївна
П.І.Б.: Криворучко Ірина Віталіївна
Країна: Україна
РНОКПП: 3270117226
Організація (установа): ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ 365"
Код ЄДРПОУ: 41447959
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача): 17:03:45
26.11.2025
Сертифікат виданий: КНЕДП "АЦСК ринку електричної енергії"
Серійний номер: 5B5EB6E0BEF1B83004000000D905000080170000
Тип носія особистого ключа: ЗНКІ смарт-карта чи е.ключ Автор 338
Серійний номер носія особистого ключа: Не визначено
Алгоритм підпису: ДСТУ 4145
Тип підпису: Кваліфікований
Тип контейнера: Підпис та дані в одному файлі (CAdES enveloped)
Формат підпису: З повними даними для перевірки (CAdES-X Long)
Сертифікат: Кваліфікований
Тобто виходячи з вищенаведеного Скаржник, повинен мати, більше того, має та використовує у своїй діяльності саме кваліфікований електронний підпис, тому твердження Скаржника про «дискримінацію», «надмірність» вимоги, яка «обмежує доступ учасників до тендеру» не відповідають дійсності та є надуманими.
Дана позиція Замовника також ґрунтується на рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель від 28.02.2024 № 3734 (Додаток 3), у якому зокрема зазначено:
«Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частин».
З огляду на вище викладене, просимо ВІДМОВИТИ ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» у задоволенні його скарги в цій частині.
Додатки:
Додаток 1: кваліфікований електронний підпис ТОВ «Енерджі 365»;
Додаток 2: ПРОТОКОЛ створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису;
Додаток 3: рішення АМКУ від 28.02.2024 № 3734;
Додаток 4: Тендерна документація зі змінами, перелік змін та Протокол від 08 грудня 2025 року.
Електрична енергія (постачання електричної енергії) Код ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія
Звернення:
За тендером : Електрична енергія (постачання електричної енергії) Код ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія
Тема:
ПРИБЕРІТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНУ ВИМОГУ
Зміст:
Шановний Замовнику, нам як потенційному учаснику закупівлі дуже цікаво, навіщо Вам інформація щодо звітів НКРЕКП? Це є конфіденційна інформація, яка надається НКРЕКП для підтвердження відповідності ліцензійним вимогам. Ви хочете на себе перебрати роль НКРЕКП чи Ви себе вважаєте суддями? На якій підставі ця інформація покращить Ваше життя чи підприємства? Є законодавство, є його механізм, чітке регулювання! Всі є постачальниками, поки є ліцензія, якщо б постачальник чомусь б не відповідав чи був у дефолті, то ліцензія відразу втрачається. Як кажуть: "не пхайте свого носа туди, куди не потрібно". І не перенабирайте на себе ті функції і повноваження, які Вам не передбачені! Це є дискримінаційна вимога!
Відповідно до законів України «Про ринок електричної енергії», «Про Національну комісію,
що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про
інформацію», «Про доступ до публічної інформації»; Правил ринку, затверджених постановою
НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 307, Правил ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового
ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 308, Кодексу системи
передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 309, Кодексу систем
розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 310, Кодексу
комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018
року № 311, Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від
14 березня 2018 року № 312, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання
електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469;
інших нормативно-правових актів, якими регулюється ліцензована діяльність суб’єктів
господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, Учасник надає Звіт за
формою № 3-НКРЕКП-моніторинг- постачання (місячна) «Звіт про обсяги закупівлі та продажу
електричної енергії», затвердженою Постановою Національної комісії, що здійснює державне
регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 29.03.2019 № 450 (у редакції постанови
НКРЕКП від 24.09.2024 № 1645) за останній звітній період, що передує даті оголошення процедури
відкритих торгів. Ті учасники, що працюють менше зазначеного періоду, тобто, для яких не настав
відповідний звітній період, з моменту отримання ними ліцензії на здійснення господарської
діяльності із постачання електричної енергії споживачу, надають лист-пояснення із наданням
ліцензії на здійснення господарської діяльності із постачання електричної енергії споживачу, дата
отримання якої має підтверджувати інформацію зазначену у листі-пояснені щодо неподання даного
звіту.
Дата оприлюднення звернення:
04.12.2025 09:38
Шановний учаснику! Дякуємо за звернення. Згідно з абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Дана вимога покликана надати Замовнику більше інформації про діяльність свого майбутнього контрагента, зокрема чи провадить діяльність учасник із підсанкційними компаніями. Крім того дані вимоги встановлені однаково для всіх учасників і всі Учасники можуть їх виконати, тому не можуть бути дискримінаційними.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 10:41
Звернення:
За тендером : Електрична енергія (постачання електричної енергії) Код ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія
Тема:
Ліцензійні умови
Зміст:
Шановний Замовнику, просимо надати роз’яснення стосовно встановлених Вами вимог, а саме Анкеті Учасника тендерної документації (Додаток 1 п.14 «Анкета учасника») в пункті "Підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії". У разі зазначення однієї та/або декількох вимог з варіантом відповіді "так" в даному пункті чи впливає дана відповідь на оцінку тендерної пропозиції та чи буде відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації? Також звертаємо вашу увагу, що порушення ліцензійних умов не впливає на виконання майбутніх контрактів. У разі позитивної відповіді просимо внести зміни до тендерної документації та видалити дані пункти з анкети у зв'язку з дискримінаційною вимогою, яка суперечить ПРРЕЕ та ЗУ "Про публічні закупівлі". Дані вимоги, які встановлені Вами в тендерній документації, неодноразово були оскаржені АМКУ, у результаті чого Замовники закупівель були зобов'язані внести зміни до тендерної документації, що призвело до затягування процедури. Додатково, Повідомляємо, що з даного питання є практика АМКУ, згідно з якою Замовників зобов’язують вносити зміни до ТД: 1.рішення від 17.12.2024 № 20072,оголошення UA-2024-12-03-012921-a. 2.рішення від 17.12.2024 № 20071,оголошення UA-2024-12-04-008473-a. 3. Оголошення UA-2024-12-03-015025-a. 4. оголошення UA-2024-12-27-010436-a., де АМКУ зобов’язує замовника внести зміни до тендерної документації і де чітко сформульоване заключення Антимонопольного комітету, що: 1. «наявність у суб'єкта господарювання, зокрема, порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, застережень щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, штрафів, та за умови усунення суб'єктом господарювання підстав, що стали причиною для зупинення дії ліцензії, а також відсутність рішень НКРЕКП, зокрема, щодо анулювання дії ліцензії не позбавляє можливості суб'єкта господарювання здійснювати відповідну господарську діяльність, зокрема щодо постачання електричної енергії» 2. «Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним»
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 09:20
Шановний учаснику! Дякуємо за звернення. Згідно з абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Встановлення даної вимоги не покликано дискримінувати потенційних учасників, і кожен Учасник може надати дану інформацію, але тому, аби уникнути неоднозначного трактування Замовником будуть внесені зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
08.12.2025 09:41
Звернення:
За тендером : Електрична енергія (постачання електричної енергії) Код ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія
Тема:
Щодо групи площадок вимірювання А стимулююча
Зміст:
Шановний Замовник.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), 10.12.2024 прийняла постанову №2079, якою скасовано процедуру віднесення площадок вимірювання споживачів до групи "а". Відтепер визначення площадок комерційного обліку, які належать до групи «а», здійснюється згідно з п.4.4.11 Кодексу комерційного обліку електричної енергії (ККОЕЕ).
Відповідно до групи «а» належать об’єкти, які мають електроустановки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год (фактичним за попередній календарний рік або заявленим для нових електроустановок), крім багатоквартирних житлових будинків та побутових споживачів.
Нагадуємо, що з 01.01.2025 споживачі які віднесені до групи «а», зобов’язані:
забезпечити свої вузли комерційного обліку сучасними інтелектуальними лічильниками, які повинні функціонувати у складі автоматизованої системи та гарантувати щодобове дистанційне зчитування інтервальних даних (п.4.4.12 ККОЕЕ); розробити та погодити з Оператором системи розподілу програму модернізації вузлів обліку у частині встановлення таких лічильників; реалізувати програму модернізації.
На підставі п.12.1.5-12.1.6 ККОЕЕ, модернізація вузлів обліку та розробка «Програми модернізації» відбувається за рахунок власника точки комерційного обліку (ВТКО).
Звертаємо увагу: з 01.01.26 для споживачів групи «а», які не забезпечать гарантоване автоматичне дистанційне зчитування інтервальних даних, буде застосовано стимулюючий погодинний графік із врахуванням ринкових цін, що може призвести до збільшення загальної вартості електроенергії для таких споживачів.
Оператори системи розподілу направляли повідомлення споживачам щодо переходу в групу «а» або необхідністю укладання договору з ППКО((ДК 021:2015 код 72310000-1 — Послуги з обробки даних) у зв’язку з тим, що деякі точки, відповідно до п.4.4.11 ККОЕЕ по критеріям стали відповідати групі «а», а до цього відносились до групи «б». У зв’язку з таким переходом ціна електричної енергії по таким точкам суттєво зросла. Отже, якщо на Вашому підприємстві є точки які перейшли в групу «а», а в тендерній документації Вами не зазначена дана інформація (або не надано чіткої відповіді на запитання Учасника), то в майбутньому це призведе до можливого розірвання договору, так як розрахунок по таким точкам буде відповідно до стимулюючого погодинного графіку із врахуванням ринкових цін, про що Учасник розраховуючи ціну для пропозиції фактично не знав і не розумів як саме необхідно проводити розрахунок ціни для пропозиції.
Просимо повідомити чи є на вашому підприємстві точки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год – які наразі відносяться до групи «а» і чи встановлено на таких точках ЛУЗОД/АСКОЕ/АСЗД.
Інформацію, щодо переведення точок групи «б» на групу «а» стимулююча Ви можете отримати у свого діючого постачальника або оператора системи розподілу з яким укладено договір про надання послуг з розподілу електричної енергії.
Ознайомитися з роз’ясненнями та рекомендаціями НКРЕКП щодо переходу на дистанційне зчитування даних для групи «А» можна на офіційному сайті НКРЕКП за посиланням:
https://www.nerc.gov.ua/news/osoblivosti-perehodu-spozhivachiv-z-ploshchadkamikomercijnogo-obliku-grupi-na-distancijne-zchituvannya-pokaziv-lichilnikiv-elektrichnoyienergiyi
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 09:26
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення та надані роз’яснення щодо особливостей формування вартості електричної енергії для споживачів групи «А» та «Б». Повідомляємо, що відповідно до діючого Договору на постачання електричної енергії точки відносяться до групи «Б»
Дата оприлюднення відповіді:
08.12.2025 09:43
Звернення:
За тендером : Електрична енергія (постачання електричної енергії) Код ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія
Тема:
Щодо групи площадок вимірювання
Зміст:
Шановний Замовник.
Споживачі розподіляються на групи відносно організації обліку (група «А»/група «Б»).
Споживачі групи «А» – це споживачі, площадки вимірювання яких забезпечені прийнятою до розрахунків за електричну енергію схемою обліку електричної енергії (де вимірюється надходження електричної енергії на площадку) із встановленими та введеними в експлуатацію ЛУЗОД, АСКОЕ, АСЗД або лічильниками диференційного (погодинного, зонного) обліку електричної енергії із гарантованим щодобовим зчитуванням показів, належать до групи «А» за умови забезпечення визначеним споживачем, Оператором АСКОЕ або ППКО щодобового зчитування, формування та передачі сформованих погодинних даних комерційного обліку до ОСР/НЕК.
Споживачі групи «Б» – це споживачі, площадки вимірювання яких, не відповідають вимогам щодо організації обліку електроенергії для групи «а».
Процедура віднесення площадок вимірювання споживачів до групи “А” врегульована додатком до Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період, затвердженого постановою НКРЕКП від 28 грудня 2018 року N 2118.
Принципи нарахування за електроенергію для споживачів групи «А»/групи «Б». Для споживачів групи «А», що є споживачами за вільними цінами, погодинна ціна буде розраховуватися на основі фактичного графіка погодинного електроспоживання цих клієнтів та погодинних цін закупівлі електроенергії на ринку. Для споживачів групи «Б» ціна буде розраховуватися з урахуванням графіку погодинного споживання усіх клієнтів групи «Б» постачальника в цілому та погодинної вартості на ринку.
Отже, для правильного розрахунку економічно вигідної ціни пропозиції для торгів учаснику необхідно знати яка група відносно організації обліку у Замовника.
Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу.
Просимо надати інформацію щодо групи відносно організації обліку Замовника група «А» чи група «Б».
Від даної інформації залежить і правильність розрахунку економічно вигідної ціни і подальший супровід Замовника в разі укладення договору.
Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 09:26
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення та надані роз’яснення щодо особливостей формування вартості електричної енергії для споживачів групи «А» та «Б». Повідомляємо, що відповідно до діючого Договору на постачання електричної енергії точки відносяться до групи «Б»
Дата оприлюднення відповіді:
08.12.2025 09:43
Звернення:
За тендером : Електрична енергія (постачання електричної енергії) Код ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія
Тема:
АСКОЕ
Зміст:
Шановний Замовник.
Для споживачів групи «А», що є споживачами за вільними цінами, погодинна ціна буде розраховуватися на основі фактичного графіка погодинного електроспоживання цих клієнтів та погодинних цін закупівлі електроенергії на ринку.
Якщо на Вашому підприємстві присутні точки, які відносяться до групи «А» - прохання надати орієнтовний погодинний графік споживання електричної енергії за місяць по цим точкам.
Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу.
Дана інформація необхідна для розрахунку ціни учасниками, для надання Вам найкращого варіанту.
Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 09:26
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення та надані роз’яснення щодо особливостей формування вартості електричної енергії для споживачів групи «А». Повідомляємо, що у Замовника відсутня інформація про наявність у нього точки, які відносяться до групи «А»
Дата оприлюднення відповіді:
08.12.2025 09:44
Звернення:
За тендером : Електрична енергія (постачання електричної енергії) Код ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія
Тема:
Щодо класу напруги
Зміст:
Шановний Замовник.
Постановою НКРЕКП від 25.08.2021 № 1430, внесено зміни до Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 05.10.2018 № 1175.
Абзацами другим-четвертим пункту 8.1 глави 8 Порядку визначено, що споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою 27,5 кВ та вище, а також споживачі, приєднані до шин електростанцій (за винятком суб'єктів господарювання, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел, а саме з енергії сонячного випромінювання, біогазу, біомаси, енергії вітру та мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), відносяться до 1 класу напруги.
Споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою нижче 27,5 кВ, відносяться до 2 класу напруги.
Клас напруги встановлюється споживачу окремо за кожною межею балансової належності.
Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу.
Просимо повідомити який клас напруги Ваших площадок вимірювання.
Дана інформація необхідна для проведення розрахунку і визначення вартості товару.
Дякуємо!
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 09:27
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення та надані роз’яснення. Повідомляємо, що відповідно до діючого Договору на постачання електричної енергії точки мають другий клас напруги.
Дата оприлюднення відповіді:
08.12.2025 09:44
Звернення:
За тендером : Електрична енергія (постачання електричної енергії) Код ДК 021:2015 – 09310000-5 - Електрична енергія
Тема:
Цифровий підпис
Зміст:
Шановний Замовнику!
Ваша вимога щодо підписання документів кваліфікованим електронним підписом є дискримінаційною та такою, що порушує Закон України “Про електронні довірчі послуги”, тому пропонуємо Вам внести зміни до тендерної документації і замість вимоги накладення КЕП вказати КЕП/ УЕП.
УЕП - (удосконалений електронний підпис) – удосконалена форма електронного підпису, призначена для використання пересічними громадянами для зручності та мобільності останніх. Зберігається на звичайних флешках або на файлових носіях.
КЕП - (кваліфікований електронний підпис) – передбачає найвищий рівень безпеки даних. Зберігається лише на захищених носіях – токенах.
Відповідно до п.23 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. КЕП/ УЕП застосовується для ідентифікації особи, яка підписала документ, а відповідно до п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» ідентифікація особи - процедура використання ідентифікаційних даних особи з документів, створених на матеріальних носіях, та/або електронних даних, в результаті виконання якої забезпечується однозначне встановлення фізичної, юридичної особи або представника юридичної особи.
І КЕП, і УЕП містить інформацію, яка ідентифікує особу, яка підписала документи тендерної пропозиції.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2023 р. № 1298 використання удосконалених електронних підписів учасниками не забороняється.
Приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. .
До того ж ч.5 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» також дозволяє використання Учасниками УЕП, так як Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Жоден, чинний на сьогоднішній день, законодавчий нормативно-правовий акт, не містить прямої заборони або обмеження у використанні Учасниками, які є приватними юридичними особами, при поданні пропозиції саме удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті.
Отже, виходячи з викладеного, внесіть зміни у тендерну документацію та її додатки і замініть КЕП на КЕП/УЕП, щоб не перешкоджати приватним юридичним особам брати участь у закупівлі і таким чином штучно звужуючи кількість учасників.
Врахуйте також, що при аварійних відключеннях світла електронний підпис (КЕП) не зчитується системою, так як мережі Інтернет (в т.ч. мобільних операторів) не вистачає потужностей.
Просимо ознайомитись з одним із цьогорічних рішень АМКУ в процедурі UA-2025-11-13-007148-a
Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 09:31
Шановний учаснику! Дякуємо за звернення. Згідно статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Крім того, оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством. Відповідно до частини шостої статті 18 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису. З огляду на зазначене вимоги тендерної документації не є дискримінаційними, а тому відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині
Дата оприлюднення відповіді:
08.12.2025 09:45
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Період аукціону
Очікувана вартість
30 000 000
грн.
Період подання пропозицій
до
13.12.2025 00:00
Замовник:
Комунальне підприємство "Яготинське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства"