Категорія Замовника: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у п. 1 ч. 1 ст.2 Закону. Пропозиції готуються українською мовою. Закупівля за кошти місцевого бюджету
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 13:24
Значення, яке очікується
2,75
Спосіб підтвердження
Назва
Банківська гарантія забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції
Опис
Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії (додаток 6) (безвідкличної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639 та наказу Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020 р.), із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього Розділу, відшкодувати на рахунок Замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції. Гарантія повинна бути видана банком в якому обслуговується учасник на умовах грошового забезпечення (покриття), або іншого забезпечення такої гарантії згідно чинного законодавства (шляхом списання (бронювання) коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії, якщо це передбачено договором про надання гарантії, укладеним між принципалом і банком-гарантом; надання гарантії за рахунок банківського кредиту або під заставу відповідно до укладених договорів між банком-гарантом і принципалом про надання кредиту під гарантію або договору застави, або іншого забезпечення, прийнятного для банку-гаранта) з метою забезпечення виконання зобов'язання за гарантією в повному обсязі у разі настання випадків, передбачених частиною 3 цього Розділу. Грошова гарантія повинна бути підтверджена оригіналом довідки виданої банком-гарантом не пізніше дати видачі гарантії (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту. Перерахування коштів здійснюється на р/р UA 278201720355119001001034276, ДКСУ м. Київ, МФО 820172, ЄДРПОУ 04417518 Електронна банківська гарантія повинна мати електронний цифровий підпис уповноваженої особи банку. Разом із банківською гарантією надаються у електронному форматі “PDF” або “JPEG” копія ліцензії, виданої банку та копія документа про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію. Зазначені копії повинні бути завірені банком. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 110 000,00 грн. (сто десять тисяч грн. 00 коп.) Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 100 календарних днів, із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
При наданні забезпечення у формі банківської гарантії підтверджується, що
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 13:24
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовник даних торгів згідно ст.27 Закону має право вимагати від переможця не пізніше дати укладення договору про закупівлю внесення таким учасником забезпечення виконання договору про закупівлю.
Замовником вимагається надання Учасником забезпечення виконання договору у формі електронної банківської гарантії (безвідкличної, безумовної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639), із зобов’язанням банку у разі порушення умов Договору, відшкодувати на рахунок Замовника кошти у сумі забезпечення виконання договору.
Гарантія повинна бути видана банком в якому обслуговується учасник на умовах грошового забезпечення (покриття), з метою забезпечення виконання зобов'язання за гарантією в повному обсязі.
Перерахування коштів здійснюється на р р/р UA 278201720355119001001034276, ДКСУ м. Київ, МФО 820172, ЄДРПОУ 04417518 або інший вказаний Замовником.
Електронна банківська гарантія повинна мати електронний цифровий підпис уповноваженої особи банку.
Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 Закону;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю становить 5 відсотків вартості договору про закупівлю.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 13:24
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 13:24
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 13:24
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 13:24
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2025 13:24
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ 365» (далі – Скаржник) здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії споживачу на підставі Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII та ліцензії, виданої Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469.
Мамаївською сільською радою Чернівецького району Чернівецької області затверджено тендерну документацію для проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю електричної енергії на 2026 рік. Тендерна документація оприлюднена в електронній системі закупівель та містить, зокрема, Додаток 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», де передбачені умови, що оскаржуються Скаржником.
Скаржник має намір взяти участь у процедурі закупівлі, однак вважає, що окремі вимоги тендерної документації є дискримінаційними та не відповідають вимогам законодавства, зокрема вимога щодо КЕП, а також вимога надання довідки від уповноваженого органу (ДПСУ) щодо зареєстрованих рахунків та системи оподаткування вимоги що оскаржуються:
Оскарження вимоги щодо КЕП (Кваліфікований електронний підпис) Оскарження вимоги Додаток 2 п. 4 щодо надання Довідка/и від уповноваженого органу (ДПСУ), про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника та про систему оподаткування учасника, виданою не раніше 4 кварталу 2025 року Оскарження вимоги щодо надання довідки щодо застосування Учасником заходів із захисту довкілля при виконанні умов Договору із постачання електричної енергії. Окрім цього, за вказаною довідкою учасники повинні надати свідоцтво, що видане Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, або інший документ, що підтверджує отримання працівником учасника знань з сучасних вимог до системи управління екологічною безпекою на об’єктах паливно – енергетичного комплексу або документ про освіту виданий ВНЗ (диплом з додатком) про вивчення курсу або дисципліни «Екологічна безпека на об’єктах паливно – енергетичного комплексу» або документ про отримання знань на курсах, семінарах тощо в відповідних навчальних закладах/центрах тощо про екологічну безпеку на об’єктах паливно – енергетичного комплексу.Додаток 2 п 18
II. Обґрунтування порушень та нормативно-правові акти
1. Оскарження вимоги щодо КЕП (Кваліфікований електронний підпис)
Порушення законодавства:
Згідно з Законом України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» № 2155-VIII (ст. 1, ч. 23), КЕП є різновидом удосконаленого електронного підпису на кваліфікованому сертифікаті. Закон не запроваджує розрізнення між КЕП і УЕП, вказуючи, що вони є рівнозначними за юридичною силою.
Вимога тендерної документації (Розділ ІІІ, п. 5) щодо використання КЕП без згадки про УЕП на кваліфікованому сертифікаті є надмірною і обмежує доступ учасників до тендеру, якщо вони використовують УЕП, що відповідає законодавчим вимогам.
Нормативні акти:
Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Також забороняється вимагати документальне підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або у відкритих даних». Вимога щодо використання тільки КЕП без згадування УЕП є дискримінаційною.
Закон України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» № 2155-VIII (ст. 1, ч. 23): «Кваліфікований електронний підпис є удосконаленим електронним підписом, що створюється з використанням кваліфікованого засобу електронного підпису та базується на кваліфікованому сертифікаті.»
Таким чином необхідно зобов'язати замовника внести зміни в тендерну документацію, дозволивши використання УЕП на кваліфікованому сертифікаті, оскільки він є рівнозначним за юридичною силою з КЕП.
2. Оскарження вимоги Додаток 2 п. 4 щодо надання Довідка/и від уповноваженого органу (ДПСУ), про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника та про систему оподаткування учасника, виданою не раніше 4 кварталу 2025 року.
Тендерною документацією Розділ ІІІ, п. 5 встановлена вимога :"Ведення господарської діяльності з постачання електричної енергії учасником закупівлі повинно повністю відповідати вимогам, що передбачені згідно постанови НКРЕКП від 27.12.2017 року № 1469 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу». та Додатку 5 тендерної документації «У складі тендерної пропозиції учасник надає гарантійний лист про відсутність порушень (з моменту отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу та по дату оголошення відкритих торгів з особливостями) Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469 (далі – Ліцензійні умови).
Наведена у гарантійному листі інформація повинна бути достовірною та може бути перевірена замовником. У разі, якщо замовником буде виявлено, що учасник порушував вказані вище Ліцензійні умови, пропозиція такого Учасника буде відхилена.»
Порушення законодавства:
Вимога щодо надання довідки від уповноваженого органу (ДПСУ) про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника та про систему оподаткування, що повинна бути видана не раніше 4 кварталу 2025 року, є надмірною та створює непотрібні бар'єри для участі у тендері.
Законодавство не передбачає обов'язкову вимогу надання таких документів. Інформація, що стосується зареєстрованих рахунків та системи оподаткування, є публічною та доступною в офіційних реєстрах, тому вимога надавати окремі довідки є надмірною та суперечить принципам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, який встановлює вимогу, щоб тендерна документація не містила вимог, що обмежують конкуренцію.
Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (ст. 5) передбачає що «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.»
3. Оскарження вимоги щодо надання довідки щодо застосування Учасником заходів із захисту довкілля при виконанні умов Договору із постачання електричної енергії. Окрім цього, за вказаною довідкою учасники повинні надати свідоцтво, що видане Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, або інший документ, що підтверджує отримання працівником учасника знань з сучасних вимог до системи управління екологічною безпекою на об’єктах паливно – енергетичного комплексу або документ про освіту виданий ВНЗ (диплом з додатком) про вивчення курсу або дисципліни «Екологічна безпека на об’єктах паливно – енергетичного комплексу» або документ про отримання знань на курсах, семінарах тощо в відповідних навчальних закладах/центрах тощо про екологічну безпеку на об’єктах паливно – енергетичного комплексу.Додаток 2 п 18
Вимога щодо надання документів, що підтверджують знання з екологічної безпеки у вигляді свідоцтва або сертифікату, є надмірною і дискримінаційною з кількох причин:
Згідно з Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (ст. 5), тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимога надання свідоцтва, яке підтверджує знання екологічної безпеки, не є обов'язковою відповідно до чинного законодавства і створює дискримінаційні умови для учасників, які не мають доступу до таких сертифікатів, але здатні виконувати умови договору, дотримуючись вимог екологічного законодавства.
Відсутність вимоги в законодавстві: Законодавство не встановлює обов’язковість надання сертифікатів або свідоцтв щодо екологічної безпеки для участі в тендерах на постачання електричної енергії. Це свідчить про те, що вимога надання таких сертифікатів є надмірною і не повинна бути встановлена в тендерній документації. Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» (ст. 5) не вимагає, щоб учасники закупівлі мали конкретні екологічні сертифікати для участі в тендерах.
Дискримінаційний характер вимоги: Встановлення вимоги на надання свідоцтв або документів про отримання знань з екологічної безпеки фактично обмежує доступ учасників, які не мають таких сертифікатів, але мають досвід та кваліфікацію в інших формах. Це порушує принципи рівності та недискримінації, закріплені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII.
Обґрунтування, чому сертифікати екологічної безпеки не є надмірними для учасників
Стандарти ДСТУ: Єдиним національним стандартом, який визначає технічні вимоги до якості електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності», що регулює параметри напруги, частоти та інші електротехнічні характеристики, але не містить вимог щодо отримання сертифікатів екологічної безпеки для участі в тендерах.
Необов'язковість сертифікації: Законодавство не містить вимоги щодо сертифікації екологічної безпеки для участі в тендерах на постачання електричної енергії. Вимога, яка включає обов'язкове надання свідоцтв або сертифікатів екологічної безпеки, є надмірною, оскільки екологічні норми регулюються іншими інститутами і контролюються через стандартні екологічні норми, а не через сертифікацію учасників закупівель.
Принципи Законодавства України про публічні закупівлі: Згідно з ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, усі вимоги повинні забезпечувати рівний доступ до участі в тендерах. Встановлення вимоги надання сертифікатів про екологічну безпеку фактично створює дискримінаційні умови для учасників, які не мають таких сертифікатів, хоча вони можуть відповідати вимогам законодавства з екології.
Порушення прав та інтересів Скаржника.
Скаржник є ліцензованим постачальником електричної енергії, включеним до реєстру ліцензіатів НКРЕКП, та має право брати участь у процедурах закупівель електричної енергії на території України.
Оскаржувані вимоги щодо довідки про повну відсутність будь-яких порушень Ліцензійних умов, унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками, незважаючи на наявність чинної ліцензії і можливість забезпечити належну якість електричної енергії відповідно до ДСТУ EN 50160:2023.
За відсутності змін до тендерної документації Скаржник або змушений утриматися від подання пропозиції, або його пропозицію буде відхилено виключно через невідповідність дискримінаційним вимогам, не передбаченим законодавством.
Це порушує принципи недискримінації, рівного ставлення, відкритості та добросовісної конкуренції, встановлені ст. 5 Закону.
Таким чином, Замовник порушує:
• частину четверту статті 5 та частину четверту статті 22 Закону № 922;
• пункт 29 Особливостей (постанова КМУ № 1178);
• принципи добросовісної конкуренції, недискримінації учасників і максимальної економії бюджетних коштів.
Ці порушення безпосередньо зачіпають права та законні інтереси Скаржника як потенційного учасника процедури закупівлі.
Частина четверта статті 22 Закону № 922-VIII передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Також забороняється вимагати документальне підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або у відкритих даних.
Пункт 29 Особливостей (Постанова № 1178) встановлює, що при закупівлі електричної енергії замовник не застосовує пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону № 922-VIII (щодо обладнання, матеріально-технічної бази, технологій та працівників відповідної кваліфікації) та не може встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом. Закон України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII,
Правила роздрібного ринку електричної енергії (постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 312), Кодекс систем розподілу (постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 310) та Ліцензійні умови НКРЕКП № 1469 регулюють діяльність постачальників електричної енергії, але не містять вимог щодо обов’язкового підтвердження учасником «відсутності будь-яких порушень Ліцензійних умов» як умови участі у публічних закупівлях.
Єдиним національним стандартом, який визначає технічні вимоги до якості електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності», який регулює параметри напруги, частоти та інші електротехнічні характеристики, але не містить вимог щодо отримання сертифікатів екологічної безпеки для участі в тендерах.
Пункт 29 Особливостей забороняє замовникам, які здійснюють закупівлю електричної енергії, встановлювати у тендерній документації вимоги до предмета закупівлі (електроенергії) та організації діяльності постачальника, що не передбачені національним стандартом.
Антимонопольний комітет України в узагальненнях послідовно зазначає, що вищезазначені вимоги: не випливають з ПРРЕЕ; суперечать пункту 29 Особливостей; порушують статтю 5 та частину четверту статті 22 Закону № 922-VIII.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни в тендерну документацію, дозволивши використання УЕП на кваліфікованому сертифікаті, оскільки він є рівнозначним за юридичною силою з КЕП.
Зобов'язати замовника виключити вимогу щодо подання довідки від ДПСУ про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника та системи оподаткування.
Зобов'язати замовника виключити вимогу надання сертифікатів екологічної безпеки, оскільки це не є обов'язковою вимогою згідно з чинним законодавством.
Коментар замовника щодо виконання рішення органу оскарження
Рішення АМКУ виконано
Активна електрична енергія
Звернення:
За тендером : Активна електрична енергія
Тема:
Умови Договору
Зміст:
Шановний Замовнику, виправте умови договору оскільки в п. 5.15 некоректно вказаний період "5.15. Порядок розрахунку за останній місяць постачання у 2022 році за Договором: Постачальник надає Споживачу акт приймання–передачі електричної енергії за фактично спожиту електричну енергію за останній місяць постачання у 2022 році у строки встановлені бюджетним кодексом України , але не пізніше останнього робочого дня місяця.", а в розділі 11 прописано посилання на структуру (ІКЦ) якої вже не існує.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 17:43
Доброго дня! В п.5.15 буде внесено зміни, в розділ 11 зміни вноситись не будуть оскільки Положення про ІКЦ затверджене Постановою НКРЕ №299 від 12.03.2009р. є чинним.
Дата оприлюднення відповіді:
04.12.2025 16:13
Звернення:
За тендером : Активна електрична енергія
Тема:
договір про надання юридично-консультаційних послуг
Зміст:
Шановний Замовник.
З якою метою Вами зазначено в тендерній документації інформацію: "Замовником торгів укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг при проведенні процедури закупівлі. Вартість юридично – консультаційних послуг становить 25000,00 грн.(двадцять п’ять тисяч грн.) 00 коп."?
Замовники не мають права вимагати (якщо дана інформація викладена з метою саме покриття таких витрат) від учасників покриття юридично-консультаційних послуг з третіми особами, які не являються сторонами договору про постачання елктричної енергії.
Тому дана інформація є надлишковою в даній тендерній документації і підлягає видаленню.
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 09:54
Замовником торгів укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг при проведенні процедури закупівлі. Незрозуміло як зазначений пункт документації перешкоджає подати тендерну пропозицію учаснику.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 21:14
Звернення:
За тендером : Активна електрична енергія
Тема:
Незаконні часові обмеження
Зміст:
Додаток 2 тендерної документації містить наступну вимогу "4. Довідка/и від уповноваженого органу (ДПСУ), про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника та про систему оподаткування учасника, виданою не раніше 4 кварталу 2025 року. "
Яким чином часове обмеження (не раніше 4 кварталу 2025 року.) та і саме надання інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника стосується взаємовідносин між Постачальником і Споживачем? Для виконання умов Договору про постачання електричної енергії у відповідності до чинного законодавства України в УЧАСНИКА В ОБОВ’ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ МАЄ БУТИ ВІДКРИТИЙ РАХУНОК ЗІ СПЕЦІАЛЬНИМ РЕЖИМОМ ВИКОРИСТАННЯ, наявність інших рахунків не має жодного відношення до Вашої закупівлі, тому дана Вимога (з вказаним часовим обмеженням) чітко вказує, що Вами вже заздалегідь обраний майбутній постачальник і дані торги провадяться «технічно», так як такі вимоги прописано під конкретного постачальника. Рекомендуємо видалити дану вимогу, для забезпечення проведення закупівлі без звернення Учасників до АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 10:20
Пункт 4 стосується інформації щодо зареєстрованих рахунків учасника та про систему оподаткування учасника, а не відповідності с.16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Незрозуміло чому Скаржник не міг отримати зазначені довідки протягом 4 кварталу 2025 року. Зазначені вимоги не є дискримінаційними бо стосуються всіх учасників закупівлі. Скаржник не довів чому не може виконати зазначені вимоги документації.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 21:13
Звернення:
За тендером : Активна електрична енергія
Тема:
Щодо вимоги про працівників
Зміст:
Шановний Замовник.
Тендерна документація та Додаток 2 містить незаконну вимогу, а саме: «18) довідка щодо застосування Учасником заходів із захисту довкілля при виконанні умов Договору із постачання електричної енергії. Окрім цього, за вказаною довідкою учасники повинні надати свідоцтво, що видане Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, або інший документ, що підтверджує отримання працівником учасника знань з сучасних вимог до системи управління екологічною безпекою на об’єктах паливно – енергетичного комплексу або документ про освіту виданий ВНЗ (диплом з додатком) про вивчення курсу або дисципліни «Екологічна безпека на об’єктах паливно – енергетичного комплексу» або документ про отримання знань на курсах, семінарах тощо в відповідних навчальних закладах/центрах тощо про екологічну безпеку на об’єктах паливно – енергетичного комплексу»
Відповідно до абз.п.29 постанови КМУ від 12.10.2022 року №1178 - У РАЗІ ПРОВЕДЕННЯ ВІДКРИТИХ ТОРГІВ ЗГІДНО З ЦИМИ ОСОБЛИВОСТЯМИ ДЛЯ ЗАКУПІВЛІ твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ ПОЛОЖЕННЯ ПУНКТІВ 1 І 2 ЧАСТИНИ ДРУГОЇ СТАТТІ 16 ЗАКОНУ ЗАМОВНИКОМ НЕ ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ. Отже, Замовник не має права вимагати наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (ч.2 ст.16) - це є прямим порушенням норм законодавства.
Відповідно до абз.2 п.29 Особливостей - У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предмет закупівлі– електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5) для якого є чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023, в якому не передбачено вимогу надання свідоцтва, що видане Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, або інший документ, що підтверджує отримання працівником учасника знань з сучасних вимог до системи управління екологічною безпекою на об’єктах паливно – енергетичного комплексу або документ про освіту виданий ВНЗ (диплом з додатком) про вивчення курсу або дисципліни «Екологічна безпека на об’єктах паливно – енергетичного комплексу» або документ про отримання знань на курсах, семінарах тощо в відповідних навчальних закладах/центрах тощо про екологічну безпеку на об’єктах паливно – енергетичного комплексу.
Видаліть дискримінаційні та НЕЗАКОННІ вимоги з тендерної документації та додатків до неї.
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 10:23
Пунктом 18 додатку 2 не встановлено кваліфікаційний критерій «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Правомірність вимог зазначених довідок підтверджується рішенням АМКУ №6557-п/пк-пз від 01.11.2022р. Зазначені вимоги стосуються всіх учасників закупівлі, Скаржник не довів чому не може виконати зазначені умови документації
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 21:09
Звернення:
За тендером : Активна електрична енергія
Тема:
Цифровий підпис
Зміст:
Шановний Замовнику!
Ваша вимога щодо підписання документів кваліфікованим електронним підписом є дискримінаційною та такою, що порушує Закон України “Про електронні довірчі послуги”, тому пропонуємо Вам внести зміни до тендерної документації і замість вимоги накладення КЕП вказати КЕП/ УЕП.
УЕП - (удосконалений електронний підпис) – удосконалена форма електронного підпису, призначена для використання пересічними громадянами для зручності та мобільності останніх. Зберігається на звичайних флешках або на файлових носіях.
КЕП - (кваліфікований електронний підпис) – передбачає найвищий рівень безпеки даних. Зберігається лише на захищених носіях – токенах.
Відповідно до п.23 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. КЕП/ УЕП застосовується для ідентифікації особи, яка підписала документ, а відповідно до п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» ідентифікація особи - процедура використання ідентифікаційних даних особи з документів, створених на матеріальних носіях, та/або електронних даних, в результаті виконання якої забезпечується однозначне встановлення фізичної, юридичної особи або представника юридичної особи.
І КЕП, і УЕП містить інформацію, яка ідентифікує особу, яка підписала документи тендерної пропозиції.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2023 р. № 1298 використання удосконалених електронних підписів учасниками не забороняється.
Приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. .
До того ж ч.5 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» також дозволяє використання Учасниками УЕП, так як Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Жоден, чинний на сьогоднішній день, законодавчий нормативно-правовий акт, не містить прямої заборони або обмеження у використанні Учасниками, які є приватними юридичними особами, при поданні пропозиції саме удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті.
Отже, виходячи з викладеного, внесіть зміни у тендерну документацію та її додатки і замініть КЕП на КЕП/УЕП, щоб не перешкоджати приватним юридичним особам брати участь у закупівлі і таким чином штучно звужуючи кількість учасників.
Врахуйте також, що при аварійних відключеннях світла електронний підпис (КЕП) не зчитується системою, так як мережі Інтернет (в т.ч. мобільних операторів) не вистачає потужностей.
Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 10:23
Відповідно до ЗУ "Про електронні довірчі послуги", тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений КЕП учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі. Виготовлення КЕП займає 1-2 робочі дні в одному з 32 акредитованих АЦСК. Зазначені вимоги стосуються всіх учасників закупівлі, Скаржник не довів чому не може виконати зазначені умови документації.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 21:23
Звернення:
За тендером : Активна електрична енергія
Тема:
Щодо групи площадок вимірювання А стимулююча
Зміст:
Шановний Замовник. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), 10.12.2024 прийняла постанову №2079, якою скасовано процедуру віднесення площадок вимірювання споживачів до групи "а". Відтепер визначення площадок комерційного обліку, які належать до групи «а», здійснюється згідно з п.4.4.11 Кодексу комерційного обліку електричної енергії (ККОЕЕ). Відповідно до групи «а» належать об’єкти, які мають електроустановки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год (фактичним за попередній календарний рік або заявленим для нових електроустановок), крім багатоквартирних житлових будинків та побутових споживачів. Нагадуємо, що з 01.01.2025 споживачі які віднесені до групи «а», зобов’язані: забезпечити свої вузли комерційного обліку сучасними інтелектуальними лічильниками, які повинні функціонувати у складі автоматизованої системи та гарантувати щодобове дистанційне зчитування інтервальних даних (п.4.4.12 ККОЕЕ); розробити та погодити з Оператором системи розподілу програму модернізації вузлів обліку у частині встановлення таких лічильників; реалізувати програму модернізації. На підставі п.12.1.5-12.1.6 ККОЕЕ, модернізація вузлів обліку та розробка «Програми модернізації» відбувається за рахунок власника точки комерційного обліку (ВТКО). Звертаємо увагу: з 01.01.26 для споживачів групи «а», які не забезпечать гарантоване автоматичне дистанційне зчитування інтервальних даних, буде застосовано стимулюючий погодинний графік із врахуванням ринкових цін, що може призвести до збільшення загальної вартості електроенергії для таких споживачів. Оператори системи розподілу направляли повідомлення споживачам щодо переходу в групу «а» або необхідністю укладання договору з ППКО((ДК 021:2015 код 72310000-1 — Послуги з обробки даних) у зв’язку з тим, що деякі точки, відповідно до п.4.4.11 ККОЕЕ по критеріям стали відповідати групі «а», а до цього відносились до групи «б». У зв’язку з таким переходом ціна електричної енергії по таким точкам суттєво зросла. Отже, якщо на Вашому підприємстві є точки які перейшли в групу «а», а в тендерній документації Вами не зазначена дана інформація (або не надано чіткої відповіді на запитання Учасника), то в майбутньому це призведе до можливого розірвання договору, так як розрахунок по таким точкам буде відповідно до стимулюючого погодинного графіку із врахуванням ринкових цін, про що Учасник розраховуючи ціну для пропозиції фактично не знав і не розумів як саме необхідно проводити розрахунок ціни для пропозиції. Просимо повідомити чи є на вашому підприємстві точки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год – які наразі відносяться до групи «а» і чи встановлено на таких точках ЛУЗОД/АСКОЕ/АСЗД. Інформацію, щодо переведення точок групи «б» на групу «а» стимулююча Ви можете отримати у свого діючого постачальника або оператора системи розподілу з яким укладено договір про надання послуг з розподілу електричної енергії. Ознайомитися з роз’ясненнями та рекомендаціями НКРЕКП щодо переходу на дистанційне зчитування даних для групи «А» можна на офіційному сайті НКРЕКП за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/news/osoblivosti-perehodu-spozhivachiv-z-ploshchadkamikomercijnogo-obliku-grupi-na-distancijne-zchituvannya-pokaziv-lichilnikiv-elektrichnoyienergiyi
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 10:23
Замовник належить до групи площадок вимірювання «б»(без АСКОЕ).
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 21:32
Звернення:
За тендером : Активна електрична енергія
Тема:
Щодо класу напруги
Зміст:
Шановний Замовник.
Постановою НКРЕКП від 25.08.2021 № 1430, внесено зміни до Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 05.10.2018 № 1175.
Абзацами другим-четвертим пункту 8.1 глави 8 Порядку визначено, що споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою 27,5 кВ та вище, а також споживачі, приєднані до шин електростанцій (за винятком суб'єктів господарювання, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел, а саме з енергії сонячного випромінювання, біогазу, біомаси, енергії вітру та мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), відносяться до 1 класу напруги.
Споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою нижче 27,5 кВ, відносяться до 2 класу напруги.
Клас напруги встановлюється споживачу окремо за кожною межею балансової належності.
Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу.
Просимо повідомити який клас напруги Ваших площадок вимірювання.
Дана інформація необхідна для проведення розрахунку і визначення вартості товару.
Дякуємо!
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 10:24
Доброго дня! 2 клас напруги
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 21:30
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.