Звернення:
За тендером : Здійснення технічного нагляду за виконанням робіт по об’єкту: «Капітальний ремонт приміщень трьохповерхової будівлі поліклініки комунального некомерційного підприємства «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, вул. Шевченка, 114» (Коригування)
(ДК 021:2015 71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)»
Тема:
кваліфікаційні критерії
Зміст:
Вітаю! Відповідно до пункут 2 додатку 4 Документації під поняттям «аналогічний договір» слід розуміти договір на здійснення технічного нагляду, де об’єктом будівництва було: «капітальний ремонт закладів охорони здоров’я». Ми як потенційний учасник тторгів повідомляємо, що наявне визначення поняття «аналогічний договір», яке вимагає наявності договору на технічний нагляд за капітальним ремонтом саме закладів охорони здоров’я, обмежує коло потенційних учасників та може мати дискримінаційний ефект.
Насправді досвід учасника у здійсненні технічного нагляду визначається не конкретним видом об’єкта, а ступенем складності робіт та класом наслідків об’єкта (СС). Тому вимога наявності договору саме з ремонту закладів охорони здоров’я необґрунтовано звужує конкуренцію та виключає з участі учасників, які мають відповідний досвід на об’єктах з вищим класом наслідків (СС3), але не підпадають під поточну вузьку категорію.
У зв’язку з цим пропонуємо внести уточнення до визначення поняття «аналогічний договір» у документації, зокрема,
«Під поняттям «аналогічний договір» слід розуміти договір на здійснення технічного нагляду з будівництва або капітального ремонту об’єктів, що відповідають класу наслідків не нижче СС2, зокрема, закладів охорони здоров’я та ін.».
Таке уточнення дозволить коректно оцінити досвід учасників з урахуванням ступеня складності об’єкта, забезпечить широку конкуренцію та відповідність принципам недискримінаційності при проведенні закупівлі.
Будемо вдячні за розгляд цієї пропозиції та внесення відповідних змін до документації.
Дата оприлюднення звернення:
02.12.2025 14:48
Ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Особливостями не визначено поняття «аналогічний договір» та не встановлено переліку документів, що підтверджують наявність досвіду виконання аналогічного договору. Законом надано право саме Замовнику самостійно визначати яким має бути спосіб документального підтвердження кваліфікаційних критеріїв. У листі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 №3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації» вказано, що «… вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі».
Зважаючи на викладене, Замовник скористався своїм правом і в якості одного із способів документального підтвердження виконання аналогічних договорів визначив необхідність надання саме договору на здійснення технічного нагляду , де об’єктом будівництва був капітальний ремонт закладів охорони здоров’я, оскільки роботи з ремонту закладів охорони здоров’я мають свою специфіку, відмінну від інших об’єктів будівництва, та потребують спеціальних знань та навичок технічного нагляду, що не обмежуються виключно класом наслідків об’єкта.
Такі вимоги тендерної документації не є дискримінаційними та не обмежують конкуренцію учасників, не порушують вимог Закону «Про публічні закупівлі», тому вимога щодо усунення порушень не підлягає задоволенню.
Дата оприлюднення відповіді:
03.12.2025 10:43