Обгрунтування використання процедури
ОБҐРУНТУВАННЯ ПІДСТАВИ
для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 8 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості)
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія: ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛАСНА ПРОКУРАТУРА Код ЄДРПОУ 02909938, місцезнаходження замовника - 49044, Дніпропетровська область, просп. Дмитра Яворницького, 38 м. Дніпро; категорія замовника - підприємства, установи, організації, визначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі"- орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган.
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності):
Послуги з управління побутовими відходами код за ДК 021:2015 – 90510000-5 «Утилізація сміття та поводження зі сміттям».
Розмір бюджетного призначення: 7 722,00 грн.
Підстави для здійснення закупівлі:
Відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.
Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі:
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 8 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період 2025 рік.
За результатами проведеної процедури закупівлі відкриті торги з особливостями (ідентифікаційний номер: UA-2025-02-12-007221-a) був укладений договір від 04.03.2025 № 232 між Дніпропетровською обласною прокуратурою та ТДВ "Дніпрокомунтранс" щодо надання послуги з управління побутовими відходами, згідно ДК 021:2015 код 90510000-5 «Утилізація сміття та поводження зі сміттям». Сума договору – 80 652,00 грн.
Загальна кількість (обсяг) послуг: 517 м3.
Строк надання Послуг: до 31.12.2025 року.
За результатами фактично наданих послуг станом на 26.11.2025 залишок коштів за вказаним договором від 04.03.2025 № 232 становить 7035,60 грн., яких вистачить для сплати за наданні послуги лише за листопад 2025 року.
Водночас проаналізувавши обсяг споживання обласною прокуратурою вищевказаних послуг уповноважена особа прийшла до висновку, що для подальшого її користуванням з 01.12.2025 до 31.12.2025, враховуючи залишок послуг по договору від 04.03.2025 № 232 та користування обласною прокуратурою послугою з управління з побутовими відходами в грудні 2025 року, потрібно здійснити закупівлю додаткового обсягу 49,54 м3 вищевказаних послуг.
Таким чином, у Дніпропетровської обласної прокуратури як у замовника після укладення договору про закупівлю від 04.03.2025 № 232 виникла необхідність у закупівлі додаткових послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця надавача послуг - ТДВ "Дніпрокомунтранс".
Очікувана вартість закупівлі - 7 722,00 грн.
Таким чином, загальна вартість додаткових послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю від 04.03.2025 № 232, укладеного за результатами проведення процедури закупівлі, а саме становить – 9,6%.
На підставі вищевикладеного, відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей необхідно здійснити закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу шляхом укладання прямого договору для закупівлі товару за предметом: послуги з управління побутовими відходами, згідно ДК 021:2015 код 90510000-5 «Утилізація сміття та поводження зі сміттям», на загальну вартість предмета 7 722,00 грн., шляхом укладання відповідного договору з ТДВ "Дніпрокомунтранс".
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 8 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі, і укладення договору.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом зі звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обґрунтування підстави».