Звернення:
За тендером : Електромонтажні роботи «Встановлення систем охоронної сигналізації»
Тема:
усунення дискримінаційних вимог
Зміст:
Шановний замовнику, просимо видалити вимогу з тендерної документації додатку №1 п. 6.1., а саме "документи, що засвідчують компетентність органів сертифікації проводити оцінку за вказаним стандартом відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT) виданих Національним агентством з акредитації України (атестат про акредитацію, свідоцтва, тощо)." Вимога не має жодного відношення до предмета закупівлі
Учасник подає документи, які підтверджують відповідність його продукції, а не документи, що підтверджують внутрішні акредитації органів сертифікації.
Замовник не має права вимагати від учасника подавати:
атестати акредитації органу сертифікації;
свідоцтва, що належать третій стороні (органу сертифікації).
Замовник не уповноважений перевіряти статус акредитації органів сертифікації — це компетенція НААУ та міжнародних систем IAF/ILAC.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 12:09
Шановний учаснику! Замовник має право вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014 є діючим національним стандартом, що гармонізований з європейським стандартом методом підтвердження з надання чинності з 01 січня 2016 року відповідно до Наказу від 30.12.2014 № 1494. Сертифікат ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014 підтверджує, що послуги з проєктування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем охоронної сигналізації виконуються відповідно до встановлених вимог. Цей стандарт визначає правила правильного застосування та інсталяції обладнання охоронної сигналізації. Його дотримання забезпечує надійність роботи систем та відповідність міжнародним нормам безпеки.
Замовник має можливість оцінити якість послуг на стадії оцінки пропозиції Учасника тільки в документальному форматі, зокрема й компетентність органів з оцінки відповідності.
Замовник відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» перед закупівлею послуги має право вимагати документи на підтвердження, що послуги, які пропонує Учасник є якісними та відповідають наявним затвердженим стандартам.
Тому Замовник вимагає сертифікати відповідності від компетентних органів оцінки. Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, тому дана вимога не є дискримінаційною, та встановлена з урахуванням норм Закону.
Замовник самостійно формує вимоги документації з урахуванням норм чинного законодавства України з метою отримання якісних послуг від добросовісних Учасників. Враховуючи вищезазначене, вважаємо, що дана вимога тендерної документації є обґрунтованою, не є дискримінаційною та відповідає і не суперечить нормам чинного Законодавства України, а вимога щодо надання документів, що засвідчують компетентність органів сертифікації проводити оцінку за вказаним стандартом відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT) виданих Національним агентством з акредитації України (атестат про акредитацію, свідоцтва, тощо) є законною.
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 14.05.2020 за результатами розгляду справи № 826/18068/17 також зазначив: «законодавством надано замовнику тендерної процедури право орієнтуватися на власні потреби, а не на можливості потенційних учасників тендерної процедури, тому він не повинен приводити власні вимоги у відповідність до їх можливостей».
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 15:41