Послуги із проведення сертифікації енергетичної ефективності об’єктів
Очікувана вартість
4 359 891 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
43598,91
1,0 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
43 598.91
Аукціон
Cтарт аукціону
10.12.2025 13:58
Позиція
Опис предмета закупівлі
Послуги із проведення сертифікації енергетичної ефективності об’єктів
Код ДК 021:2015
71310000-4 -
Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
Україна, Відповідно до документації
Дата постачання по
27.02.2026 00:00
Умови оплати
Інша подія
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
180
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Замовник сплачує Виконавцю загальну вартість наданих послуг (або її частину) шляхом перерахування суми коштів, зазначеної у п. 4.1. цього Договору, на поточний рахунок Виконавця протягом 180 (ста восьмидесяти) календарних днів з моменту підписання уповноваженими представниками Сторін відповідних документів.
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій*
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 16:20
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
На підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Учасник має надати:
1.3.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг / виконання робіт /поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
Учасник повинен мати у наявності тепловізор для виконання робіт у холодну пору року.
На підтвердження наявності тепловізора учасник надає копію інвентарної картки або документ, що підтверджує право власності/користування.
У разі виконання робіт у холодний період (температура нижче +10 °C) учасник зобов’язаний забезпечити тепловізійну зйомку об’єктів для контролю якості виконаних робіт. На підтвердження виконання робіт у холодний період часу з веденням тепловізійої зйомки, учасник надає гарантійний лист.
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 16:20
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Учасник у складі тендерної пропозиції повинен подати довідку (за встановленою формою згідно таблиці № 1) про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. На підтвердження інформації щодо наявності в Учасника працівників, яка міститься в довідці, йому необхідно, у складі тендерної пропозиції, надати копії наказів про призначення на посаду та/або наказу про сумісництво (за наявності), та/або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні Учасником під час виконання договору, або інших документів, передбачених чинним законодавством України, та які підтверджують наявність правовідносин з відповідними працівниками, зазначеними у довідці.
Таблиця №1.
Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
№ з/п Посада П. І. Б. Досвід або стаж роботи (роки) Штатний/трудовий договір/цивільно-правовий договір/за сумісництвом тощо Наявність сертифікату/атестату (за наявності) номер та дата сертифікату сертифікату/атестату
1 2 3 5 6 7
Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію та підтверджуючі документи:
- учасник повинен мати у штаті та/або за цивільно правовою угодою тощо, не менше 3 (трьох) фахівців з аудиту енергетичної ефективності будівель (далі - енергоаудитор), кожен з яких повинен мати дійсний атестат на момент подачі пропозицій (що підтверджується шляхом надання учасником довідки в довільній формі із посиланням на публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним) та досвід робіт з енергетичної сертифікації будівель не менше 30 об’єктів на кожного енергоаудитора (що підтверджується шляхом надання учасником довідки в довільній формі із посиланням на публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, на кожен об’єкт щодо кожного енергоаудитора).
Учасник повинен підтвердити проходження такими енергоаудиторами позитивного моніторингу результатів послуг (не менше трьох об’єктів щодо кожного енергоаудитора), а також відсутність протягом останнього року до дати проведення закупівлі енергетичних сертифікатів в статусі «Моніторинг не пройдено», що підтверджується шляхом надання учасником гарантійного листа з посиланнями на ЄДЕССБ про відсутність негативних висновків щодо таких енергоаудиторів протягом останнього року до дати проведення закупівлі.
Також учасник повинен підтвердити, що один з таких енергоаудиторів має протягом останніх 6 місяців виконання аналогічних послуг за предметом закупівлі не менше, ніж на 120 (ста двадцяти) об’єктах (що підтверджується шляхом надання учасником довідки в довільній формі із посиланням на публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, на кожен об’єкт).
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 16:20
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.2.1. довідку в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше п’яти договорів).
Аналогічним вважається договір на виконання послуг із сертифікації енергетичної ефективності об’єктів (ДК 021:2015: 71310000-4 - Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва)
1.2.2. не менше п’яти копій договору, зазначених в довідці, в повному обсязі.
1.2.3. копії/ю документів/а на підтвердження виконання в повному обсязі не менше п’яти аналогічних договорів, зазначених в наданій Учасником довідці.
або
лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше п’яти) від контрагента згідно з аналогічними договорами, які зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цих договорів.
При наданні забезпечення у формі банківської гарантії підтверджується, що
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 16:20
Значення, яке очікується
1
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Банківська гарантія повинна містити:
? повне найменування учасника-переможця процедури закупівлі (принципала за гарантією);
? найменування бенефіціара за гарантією (Замовника);
? посилання на оголошення про проведення закупівлі (UA-_____), предмет закупівлі;
? суму і валюту гарантії (цифрами та словами), у розмірі, що визначений тендерною документацією Замовника;
? положення про те, що банківська гарантія забезпечує виконання зобов’язань принципала за договором закупівлі, що буде укладено за результатами закупівлі;
? безвідкличне зобов'язання банка-гаранта сплатити протягом 5 (п'яти) банківських днів з дати отримання першої письмової вимоги Замовника (бенефіціара) повну суму, визначену у вимозі, в межах суми гарантії, за умови, що в тексті вимоги буде посилання на порушення Учасником-переможцем (принципалом) будь-яких зобов'язань, передбачених договором закупівлі, без необхідності додаткового обґрунтування та надання додаткових документів;
? положення, що всі платежі за гарантією мають бути здійснені банком-гарантом на користь бенефіціара незалежно від будь-яких заперечень принципала або будь-якої третьої особи;
? покладення усіх витрат, пов'язаних із гарантією, на принципала;
? положення, що гарантія є чинною з дати її видачі банком-гарантом;
? строк дії банківської гарантії повинен бути не менше, ніж строк дії договору про закупівлю та додатково ще один місяць;
? повну відповідність банківської гарантії чинному законодавству України (для банків-резидентів України) та Уніфікованим правилам для гарантій за вимогою Міжнародної торговельної палати у редакції 2010 року, публікація № 758 (для іноземних банків).
Банківські реквізити Замовника:
UA823003460000026508000000085 в АТ «СЕНС БАНК»,
м. Київ, МФО 300346
Тип
Документ
Забезпечення виконання договору
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 16:20
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Банківська гарантія подається учасниками у складі тендерної пропозиції через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 1% від очікуваної вартості процедури закупівлі.
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції становить не менше ніж 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Банківська гарантія повинна містити:
? повне найменування учасника процедури закупівлі (принципала за гарантією);
? найменування бенефіціара за гарантією (Замовника);
? посилання на оголошення про проведення закупівлі (UA-_____), предмет закупівлі;
? суму і валюту гарантії (цифрами та словами), у розмірі, що визначений тендерною документацією Замовника;
? положення про те, що банківська гарантія забезпечує забезпечення тендерної пропозиції;
? безвідкличне зобов'язання банка-гаранта сплатити протягом 5 (п'яти) банківських днів з дати отримання першої письмової вимоги Замовника (бенефіціара) повну суму, визначену у вимозі, в межах суми гарантії, за умови, що в тексті вимоги буде посилання на порушення учасником (принципалом) зобов’язань без необхідності додаткового обґрунтування та надання додаткових документів;
? положення, що всі платежі за гарантією мають бути здійснені банком-гарантом на користь бенефіціара незалежно від будь-яких заперечень принципала або будь-якої третьої особи;
? покладення усіх витрат, пов'язаних із гарантією, на принципала;
? положення, що гарантія є чинною з дати її видачі банком-гарантом;
? повну відповідність банківської гарантії чинному законодавству України (для банків-резидентів України) та Уніфікованим правилам для гарантій за вимогою Міжнародної торговельної палати у редакції 2010 року, публікація № 758 (для іноземних банків).
Банківські реквізити Замовника:
UA823003460000026508000000085 в АТ «СЕНС БАНК»,
м. Київ, МФО 300346
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 16:20
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 16:20
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 16:20
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 16:20
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 16:20
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 16:20
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ФОНД ДЕКАРБОНІЗАЦІЇ УКРАЇНИ»
Поштовий індекс
04050
Країна
Україна
Область або регіон
м. Київ
Населений пункт
м. Київ
Адреса
вул. Січових Стрільців, буд. 60
Послуги із проведення сертифікації енергетичної ефективності об’єктів
Тендер:
UA-2025-12-01-015349-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-12-01-015349-a.b1
Дата:
05.12.2025 13:38
Стан:
Прийнято до розгляду
Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-12-01-015349-a,
стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скаржник вважає вимогу Замовника щодо досвіду виконання аналогічних послуг за предметом закупівлі одним з енергоаудиторів не менше, ніж на 120 (ста двадцяти) об’єктах протягом останніх 6 місяців, дискримінаційною, необґрунтованою та надлишковою/
№1.
За результатами ознайомлення Скаржником із Тендерною документацією, а саме із абзацом 4 пункту 1.1 Додатку №1 до Тендерної документації, встановлено наявність дискримінаційних вимог до потенційних учасників закупівлі, зокрема Скаржника, а саме:
«Також учасник повинен підтвердити, що один з таких енергоаудиторів має протягом останніх 6 місяців виконання аналогічних послуг за предметом закупівлі не менше, ніж на 120 (ста двадцяти) об’єктах (що підтверджується шляхом надання учасником довідки в довільній формі із посиланням на публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, на кожен об’єкт).».
Скаржник вважає вимогу Замовника щодо досвіду виконання аналогічних послуг за предметом закупівлі одним з енергоаудиторів не менше, ніж на 120 (ста двадцяти) об’єктах протягом останніх 6 місяців, дискримінаційною, необґрунтованою та надлишковою з огляду на наступне.
Обсяг послуг за закупівлею складає проведення енергетичної сертифікації на 109 (сто дев’яти) об’єктах. Вказана кількість об’єктів обумовлює, у свою чергу, надання послуг не менше ніж 3 (трьома) фахівцями з аудиту енергетичної ефективності
Зауважимо, що надання вказаного обсягу послуг регулюється профільними нормативно-правовими актами, які передбачають вимоги до виконавців послуг з енергетичної ефективності будівель, зокрема, Закону України «Про енергетичну ефективність будівель», Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 11.07.2018 № 169 «Про затвердження Методики визначення енергетичної ефективності будівель», Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 11.07.2018 № 172 «Про затвердження Порядку проведення сертифікації енергетичної ефективності та форми енергетичного сертифіката» та ін.
Так, відповідно до ч.6 ст.7 Закону України «Про енергетичну ефективність будівель» регламентовано наступне: Сертифікація енергетичної ефективності та енергетичний аудит будівлі здійснюються на договірних засадах енергоаудитором будівель, який не має обмеження доступу до електронного кабінету енергоаудитора будівель Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Енергоаудитор будівель здійснює свою діяльність як самостійно, так і перебуваючи у трудових відносинах з юридичною особою.
Згідно з п.7 ст.1 Закону України «Про енергетичну ефективність будівель» енергетичний аудитор будівель - фізична особа, яка має дійсний кваліфікаційний сертифікат, отриманий за результатами проходження сертифікації осіб, які мають намір провадити діяльність із сертифікації енергетичної ефективності, енергетичного аудиту будівель та обстеження технічних установок.
Скаржник не погоджується з вимогою Замовника про необхідність надання інформації про досвіду виконання аналогічних послуг за предметом закупівлі одним з енергоаудиторів не менше, ніж на 120 (ста двадцяти) об’єктах протягом останніх 6 місяців, оскільки необхідності наявності вказаного досвіду не передбачено відповідним чинним законодавством, є надлишковим, дискримінаційним щодо Скаржника та таким, що не впливає на якість надання послуг.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЕКСТАТУС ГРУП» має у складі працівників, а саме трьох сертифікованих енергоаудиторів будівель, що є повною мірою достатнім для проведення сертифікації енергетичної ефективності будівель, у тому числі для надання послуг за предметом закупівлі. Так, на розгляд Колегії надаємо (Додаток до Скарги):
1) Сертифікат Денисової В.Ю., № СЕ 44664043/ 000004-24, кваліфікація: Енергетичний аудитор будівель, дата видачі 30.04.2024
Енергетичний аудитор будівель Денисова В.Ю. загалом має досвід виконання аналогічних послуг за предметом закупівлі не менше, ніж на 910 (дев’ятсот десяти) об’єктах протягом усього періоду своєї діяльності енергоаудитором з 2019 року.
2) Сертифікат Канєва В.О., № СЕ 44664043/000014-24, кваліфікація: Енергетичний аудитор будівель, дата видачі 17.10.2024
Енергетичний аудитор будівель Канєв В.О. загалом має досвід виконання аналогічних послуг за предметом закупівлі не менше, ніж на 424 (чотириста двадцяти чотирьох) об’єктах протягом усього періоду своєї діяльності енергоаудитором з 2019 року.
3) Сертифікат Сафонова О.Д., № СЕ 44664043/000014-24, кваліфікація: Енергетичний аудитор будівель, дата видачі 30.04.2024
Енергетичний аудитор будівель Сафонов О.Д. загалом має досвід виконання аналогічних послуг за предметом закупівлі не менше, ніж на 290 (двохсот дев’яноста) об’єктах протягом усього періоду своєї діяльності енергоаудитором з 2019 року.
Скаржник зазначає, що вищезазначені, працівники - енергетичні аудитори будівель хоч і мають у кількісному значенні більший здобуток досвіду виконання аналогічних послуг за весь час обумовленої професійної діяльності, але жоден з них не має такого досвіду виконання аналогічних послуг за останні 6 місяців
(досвід виконання аналогічних послуг за предметом закупівлі не менше, ніж на 120 (ста двадцяти) об’єктах протягом останніх 6 місяців).
Через встановлену Замовником дискримінаційну вимогу прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають: енергоаудитора, що має досвід виконання аналогічних послуг за предметом закупівлі не менше, ніж на 120 (ста двадцяти) об’єктах протягом останніх 6 місяців, що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі та порушує його законні права та інтереси.
Окрім цього маємо зазначити, що «останні 6 місяців» це період з 01.06.2025 року по 01.12.2025 року (дата оголошення), що містить 131 робочий день, а отже виконати обсяг аналогічних послуг за предметом закупівлі не менше, ніж на 120 (ста двадцяти) об’єктах, що включають: запит та ознайомлення з документацією об’єкту, виїзд, проведення обстеження, обробку отриманих даних (розрахунок рівня енергетичної ефективності будівлі), виготовлення енергетичного сертифіката та внесення відомостей до ЄДЕССБ – можливо лише командою фахівців з енергоефективності, що не мають власного кваліфікаційного сертифікату та надають послуги із проведення сертифікації енергетичної ефективності об’єктів під одним сертифікатом енергоаудитора.
Таким чином, вищенаведена вимога є надмірною та необґрунтованою з огляду на наступне:
1) Скаржник перебуває у трудових відносинах із трьома сертифікованими енергоаудиторами із чинними сертифікатами. Наявність зазначених працівників є більш ніж достатньою для повного та якісного надання послуг за обсягом закупівлі;
2) Вимога про необхідність наявності досвіду виконання аналогічних послуг за предметом закупівлі не менше, ніж на 120 (ста двадцяти) об’єктах протягом останніх 6 місяців одним аудитором не відповідає нормам чинного законодавства;
3) Чинне законодавство не містить обов’язкових вимог про наявність у виконавця досвіду виконання аналогічних послуг у конкретній кількості за конкретний період;
4) Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги у вказаній редакції;
5) Встановлення Замовником у Тендерній документації зазначеної вимоги суперечить нормам чинного законодавства та не дає змогу Скаржнику прийняти участь у закупівлі.
Таким чином, вказана вимога Замовника значно звужує коло потенційних Учасників закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо Комісію розглянути питання щодо зобов’язання Замовника внести зміни до Тендерної документації:
1) до пункту 1.1 Додатку №1 до Тендерної документації шляхом виключення дискримінаційної вимоги за абзацом 4, а саме: «також учасник повинен підтвердити, що один з таких енергоаудиторів має протягом останніх 6 місяців виконання аналогічних послуг за предметом закупівлі не менше, ніж на 120 (ста двадцяти) об’єктах (що підтверджується шляхом надання учасником довідки в довільній формі із посиланням на публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, на кожен об’єкт).»;
Скаржник вважає вимогу Замовника щодо наявності такого обладнання, як тепловізор, для контролю якості виконаних робіт дискримінаційною, необґрунтованою та надлишковою
№ 2.
Скаржником, з метою прийняття участі у Закупівлі, здійснено детальне ознайомлення із Додатком №1 до Тендерної документації, за результатами чого також виявлено наявність дискримінаційних вимог в частині встановлення Замовником кваліфікаційних критеріїв, зокрема в частині вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази та технологій (підпункт 1.3.3. пункту 1.3 Додатку № 1 до Тендерної документації), а саме:
«На підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Учасник має надати:
1.3.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг / виконання робіт /поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
Учасник повинен мати у наявності тепловізор для виконання робіт у холодну пору року.
На підтвердження наявності тепловізора учасник надає копію інвентарної картки або документ, що підтверджує право власності/користування.
У разі виконання робіт у холодний період (температура нижче +10 °C) учасник зобов’язаний забезпечити тепловізійну зйомку об’єктів для контролю якості виконаних робіт. На підтвердження виконання робіт у холодний період часу з веденням тепловізійої зйомки, учасник надає гарантійний лист.»
Скаржник вважає вимогу Замовника щодо наявності такого обладнання, як тепловізор, для контролю якості виконаних робіт дискримінаційною, необґрунтованою та надлишковою з огляду на наступне.
Предметом оскаржуваної закупівлі є «Послуги із проведення сертифікації енергетичної ефективності об’єктів».
Надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, а саме: Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 11.07.2018 № 172 «Про затвердження Порядку проведення сертифікації енергетичної ефективності та форми енергетичного сертифіката» (далі - Порядок) та Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 11.07.2018 № 169 «Про затвердження Методики визначення енергетичної ефективності будівель» (далі - Методика).
З перелічених нормативно-правових актів ані Методика, ані Порядок не містять такого заходу, як контроль якості виконаних робіт, що має бути виконаний тепловізором, а визначена Порядком форма енергетичного сертифіката не передбачає розділу з результатами тепловізійної зйомки.
Окрім цього, пунктом 1 Технічної специфікації, яка є Додатком №2 до Тендерної документації Замовником визначені заходи, що повинні бути включені до Сертифікації енергетичної ефективності, а саме:
- Попередні контактні дані й запит даних;
- Виїзд на об'єкт, проведення обстеження;
- Отримання всіх відповідних технічних даних про існуючий об'єкт;
- Розрахунок рівня енергетичної ефективності будівлі відповідно до вимог статті 5 Закону України «Про енергетичну ефективність будівель».
- Складання енергетичного сертифікату;
- Реєстрація сертифікату енергоефективності в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва;
- Представлення результатів Замовнику.
Звертаємо увагу, що серед вище перелічених заходів відсутній такий захід, як контроль якості виконаних робіт, що має бути, на думку Замовника, проведений із застосуванням тепловізору.
Також, за Технічною специфікацію, яка є Додатком №2 до Тендерної документації, серед матеріалів, що повинні бути передані Замовнику за результатом надання послуг, відсутні такі, що виготовлені за результатами здійснення заходів з контролю якості виконаних робіт з використанням тепловізора. Наприклад, окрім передачі Замовнику сертифікату енергоефективності, передача «звіту з контролю якості виконаних робіт» або «звіту про тепловізійне знімання» із відповідними матеріалами.
Так, з урахуванням вимог до предмету закупівлі – для проведення сертифікації енергетичної ефективності об’єктів, потенційний Виконавець має перебувати у трудових відносинах із енергоаудитором будівель, який не має обмеження доступу до електронного кабінету енергоаудитора будівель Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, що в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства з енергоефективності.
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що для надання ВСІХ складових послуги, передбачених обсягом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні перебувати у трудових відносинах з енергоаудитором будівель, який не має обмеження доступу до електронного кабінету енергоаудитора будівель Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, або ж енергоаудитор будівель здійснює свою діяльність самостійно,
тож встановлення будь-яких інших вимог Замовником, а саме наявність в Учасника тепловізора для проведення заходів із контролю якості виконаних робіт - не відповідає чинним положенням законодавства, є необґрунтованим та не підтверджується Технічною специфікацію, яка є Додатком №2 до Тендерної документації.
Зважаючи на вищенаведене, встановлення вимоги щодо наявності в Учасника тепловізора для проведення заходів з контролю якості виконаних робіт, що визначено у Тендерній документації Замовником не впливає на потенційне дотримання чи недотримання Виконавцем власних зобов’язань щодо проведення сертифікації енергетичної ефективності об’єктів та договору в цілому та введена Замовником з метою штучного обмеження кола потенційних учасників закупівлі, в тому числі обмежує право Скаржника на участь у закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо Комісію розглянути питання щодо зобов’язання Замовника внести зміни до Тендерної документації:
2) до пункту 1.3 Додатку №1 до Тендерної документації шляхом виключення дискримінаційної вимоги за підпунктом 1.3.1, а саме: «1.3.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг / виконання робіт /поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
Учасник повинен мати у наявності тепловізор для виконання робіт у холодну пору року.
На підтвердження наявності тепловізора учасник надає копію інвентарної картки або документ, що підтверджує право власності/користування.
У разі виконання робіт у холодний період (температура нижче +10 °C) учасник зобов’язаний забезпечити тепловізійну зйомку об’єктів для контролю якості виконаних робіт. На підтвердження виконання робіт у холодний період часу з веденням тепловізійої зйомки, учасник надає гарантійний лист.»
Автор:
39403451, ТОВ "ЛЕКСТАТУС ГРУП"
01054, Україна, м. Київ, м.Київ, вул. Франка Івана (Шевченківський р-н), будинок 40-Б, офіс 107
Послуги із проведення сертифікації енергетичної ефективності об’єктів
Звернення:
За тендером : Послуги із проведення сертифікації енергетичної ефективності об’єктів
Тема:
Щодо нереалістичного строку надання послуг
Зміст:
Шановний Замовнику!
У тендерній документації (Додаток 2, п. 5) зазначено:
«Строк надання послуг: 10 об’єктів – до 31.12.2025 р. (включно), решта об’єктів – до 27.02.2026 року (включно)».
Водночас, якщо оголошення про проведення закупівлі оприлюднено, наприклад, 10.09.2025, з урахуванням:
– строків розгляду та оцінки тендерних пропозицій;
– можливих строків оскарження в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»;
– строків на укладення договору про закупівлю відповідно до ст. 32 Закону;
– часу, необхідного для погодження та підписання договору сторонами,
укладення договору на практиці є реалістичним не раніше кінця грудня 2025 року – першої декади січня 2026 року.
За таких умов вимога виконати 10 об’єктів до 31.12.2025 р. фактично позбавляє учасників реального часу для надання послуг, виглядає нереалістичною та дискримінаційною, що може суперечити принципам недискримінації, пропорційності та добросовісної конкуренції, визначеним ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також вимогам ст. 22 щодо недопущення встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації.
Просимо:
Надати роз’яснення щодо логіки встановлення строку 31.12.2025 для виконання частини обсягу послуг (10 об’єктів) з огляду на реальні строки проведення процедури закупівлі та укладення договору.
Пояснити, яким чином, на думку Замовника, учасник може фактично виконати зазначений обсяг робіт у такий стислий строк після підписання договору.
Розглянути можливість зміни/перенесення проміжного строку виконання (31.12.2025) або перерозподілу обсягів робіт у межах кінцевого строку до 27.02.2026, з метою усунення потенційно неконкурентних та дискримінаційних умов.
Просимо надати офіційну відповідь та, у разі підтвердження непропорційності зазначених строків, внести відповідні зміни до тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 10:16
Звернення:
За тендером : Послуги із проведення сертифікації енергетичної ефективності об’єктів
Тема:
Щодо дискримінаційної вимоги про досвід енергоаудитора на 120 об’єктах
Зміст:
Шановний Замовнику!
У тендерній документації встановлено вимогу, згідно з якою:
«Також учасник повинен підтвердити, що один з таких енергоаудиторів має протягом останніх 6 місяців виконання аналогічних послуг за предметом закупівлі не менше, ніж на 120 (ста двадцяти) об’єктах (що підтверджується шляхом надання учасником довідки в довільній формі із посиланням на публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, на кожен об’єкт).»
Просимо надати роз’яснення щодо обґрунтованості та правомірності встановлення саме такого критерію, оскільки:
– виконання однією фізичною особою (одним енергоаудитором) аналогічних послуг щонайменше на 120 об’єктах за останні 6 місяців є фактично нереалістичним з огляду на характер, тривалість та трудомісткість таких послуг;
– зазначена вимога істотно звужує коло потенційних учасників до вкрай обмеженого числа суб’єктів, які вже мали змогу виконати саме такий обсяг робіт у вказаний період, що не є об’єктивно пов’язаним із належною якістю надання послуг;
– така умова виглядає непропорційною предмету закупівлі та дискримінаційною, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель, визначеним ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також вимогам ст. 16 та ст. 22 Закону щодо встановлення кваліфікаційних критеріїв, пов’язаних з предметом закупівлі, та заборони дискримінаційних умов у тендерній документації.
Додатково просимо надати роз’яснення, що саме Замовник має на увазі під формулюванням «із посиланням на публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних», а саме:
– які саме набори/ресурси відкритих даних та які саме відкриті державні реєстри Замовник вважає належними для підтвердження досвіду енергоаудитора;
– які конкретні відомості повинні міститися у таких відкритих даних щодо кожного об’єкта (адреса, замовник, дата сертифіката, реєстраційний номер тощо);
– чи допускається ситуація, коли необхідний обсяг інформації відсутній у відкритих даних/реєстрах, та яким чином у такому випадку учасник може належно підтвердити досвід.
У зв’язку з викладеним просимо:
1. Пояснити логіку та документальне обґрунтування встановлення показника 120 об’єктів за останні 6 місяців для одного енергоаудитора.
2. Обґрунтувати, яким чином така вимога відповідає принципам пропорційності та недискримінації і не призводить до штучного обмеження конкуренції.
3. Розглянути можливість зміни/пом’якшення цієї вимоги (зменшення кількості об’єктів, збільшення періоду, врахування сукупного досвіду кількох енергоаудиторів тощо) з метою приведення тендерної документації у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та забезпечення реальної конкуренції.
Просимо надати офіційну відповідь та, у зв'язку із дискримінаційними вимогами, внести відповідні зміни до тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 10:16
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
4 359 891
грн.
Період подання пропозицій
до
09.12.2025 09:00
Замовник:
АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ФОНД ДЕКАРБОНІЗАЦІЇ УКРАЇНИ»