При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 15:48
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 15:48
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 15:48
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 15:48
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 15:48
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
01.12.2025 15:48
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
ЗНАМ'ЯНСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ БУДИНОК-ІНТЕРНАТ II-III-IV ПРОФІЛЮ
Поштовий індекс
27406
Країна
Україна
Область або регіон
Кіровоградська область
Населений пункт
м. Знам'янка
Адреса
вул. Віктора Голого, буд. 126-Г
Електрична енергія
Тендер:
UA-2025-12-01-014000-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-12-01-014000-a.a1
Дата:
04.12.2025 14:12
Стан:
Відмовлено в задоволенні
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Замовником – Знам’янським дитячим будинком-інтернатом ІІ–ІІІ–IV профілю – затверджено тендерну документацію на закупівлю електричної енергії (далі – Тендерна документація), яка розроблена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Відповідно до статті 5 Закону № 922-VIII закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, пропорційності, відкритості та прозорості, недискримінації учасників, рівного ставлення, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Частина четверта статті 22 Закону № 922-VIII забороняє включати до тендерної документації вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимоги щодо документального підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або відкритих даних.
Пункт 29 Особливостей передбачає, що під час здійснення відкритих торгів відповідно до Особливостей для закупівлі електричної енергії замовник не застосовує пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону № 922-VIII (критерії щодо обладнання, матеріально-технічної бази, технологій і працівників відповідної кваліфікації) та не має права встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом.
Національним стандартом для електричної енергії є ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160:2022, IDT)», який регулює виключно технічні параметри якості електропостачання.
Скаржник, аналізуючи Тендерну документацію та її додатки, виявив низку вимог, які не узгоджуються із зазначеними нормами, зокрема:
Вимога Додатку 1 пункту 3.1 про обов’язкове накладення виключно кваліфікованого електронного підпису (КЕП) на пропозицію та на кожен електронний документ, без явного визнання можливості використання удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті.
Вимога Додатку 1 пункту 3.1 про надання довідки від Центрального управління Служби безпеки України (СБУ) з інформацією, чи підпадає діяльність учасника під дію Закону України «Про санкції».
Вимога Додатку 1 пункту 16 – довідка (лист) від Державної податкової служби України та/або її територіального органу з інформацією, чи є учасник платником податку на прибуток та з якої дати.
Блок в Додатку 6 «Анкета учасника» – «Підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії».
У зв’язку з цим Скаржник реалізує право на оскарження тендерної документації до Антимонопольного комітету України як органу оскарження (стаття 18 Закону № 922-VIII).
1. Вимога Додатку 1 пункту 3.1 щодо підписання пропозиції виключно КЕП
У пункті 3.1 Додатку 1 «Перелік документів та інформація про спосіб підтвердження відповідності пропозиції» Замовник встановлює, що учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію (якщо в складі є скановані документи) або на кожен електронний документ окремо; якщо пропозиція містить і скановані, і електронні документи – КЕП має бути накладений і на пропозицію в цілому, і на кожен електронний документ. Інші види електронних підписів у тексті не згадуються.
Частина третя статті 12 Закону № 922-VIII встановлює, що під час використання електронної системи закупівель документи створюються і подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Згідно з пунктом 23 частини першої статті 1 Закону № 2155-VIII кваліфікований електронний підпис є удосконаленим електронним підписом, який створюється із використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Іншими словами, будь-який електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті і створений кваліфікованим засобом, відповідає правовому режиму КЕП незалежно від того, як саме його позначає програмне забезпечення (як «КЕП» чи «удосконалений підпис на кваліфікованому сертифікаті»).
У зв’язку з цим надмірно вузьке формулювання вимоги як «виключно КЕП», без чіткого посилання на Закон № 2155-VIII та визнання будь-якого підпису на кваліфікованому сертифікаті, створює ризик надмірного формалізму: учасник, який фактично використовує підпис, що відповідає вимогам Закону № 2155-VIII (удосконалений електронний підпис на кваліфікованому сертифікаті), може бути відхилений з формальних підстав, якщо електронна система відобразить тип підпису не як «КЕП», а як «УЕП (кваліфікований сертифікат)».
Верховний Суд у постанові від 23.04.2020 у справі № 160/5735/19 (ЄДРСР № 88886258) наголосив, що замовник не вправі застосовувати надмірний формалізм при оцінці документів тендерної пропозиції, якщо він не впливає на суттєві умови та дотримання законодавства. За таких умов Скаржник вважає, що вимога щодо «виключно КЕП» повинна бути уточнена таким чином, щоб відповідати Закону № 2155-VIII, тобто дозволяти використання будь-якого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті, а не створювати ризик дискримінаційного відхилення пропозицій через суто технічні ознаки відображення типу підпису.
2. Вимога довідки від Центрального управління Служби безпеки України щодо застосування Закону «Про санкції» (Додаток 1, п. 3.1)
У пункті 3.1 Додатку 1, поряд з описом способу подання тендерної пропозиції, міститься частина, в якій зазначено, що «Учасник має надати довідку від Центрального управління Служби безпеки України з інформацією чи підпадає діяльність Учасника під дію Закону “Про санкції”».
Закон України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII визначає, що рішення про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) приймаються Радою національної безпеки і оборони України та вводяться в дію указами Президента України. Інформація про осіб, до яких застосовано санкції, оприлюднюється у відповідних указах Президента та актах РНБО, а також у відкритому доступі (зокрема на офіційних ресурсах Президента, РНБО та інших органів).
Пункт 11 частини першої статті 17 Закону № 922-VIII прямо передбачає підставу для відмови в участі в закупівлі, якщо до учасника застосовано санкції у вигляді заборони здійснення публічних закупівель згідно із Законом України «Про санкції». Пункт 47 Особливостей деталізує механізм підтвердження відсутності такої підстави, передбачаючи самодекларування учасника в електронній системі закупівель і самостійну перевірку замовником відкритої інформації, без вимоги додаткових документів, якщо інформація є публічною.
Частина четверта статті 22 Закону № 922-VIII прямо забороняє замовникам вимагати документального підтвердження інформації, яка є публічною та доступною у відкритих реєстрах чи відкритих даних. Вимога довідки саме від Центрального управління СБУ:
не передбачена Законом № 922-VIII;
не передбачена Законом «Про санкції» як форма підтвердження статусу суб’єкта;
дублює функції РНБО і Президента України щодо оприлюднення санкцій;
виходить за межі механізму, визначеного пунктом 47 Особливостей, – де закріплено, що підтвердження відсутності підстав санкційного характеру здійснюється шляхом самодекларування, а не поданням довідок від СБУ.
Узагальнення практики АМКУ щодо закупівель електричної енергії від 22.02.2024 містить загальний висновок, що вимоги тендерної документації про отримання довідок від органів державної влади (СБУ, НЕК «Укренерго», НКРЕКП тощо) стосовно інформації, яка є публічною, порушують частину четверту статті 22 Закону № 922-VIII і створюють надмірні бар’єри для участі в закупівлях.
З огляду на це Скаржник вважає, що вимога надати довідку СБУ щодо застосування Закону «Про санкції» не відповідає статті 5, частині четвертій статті 22 та статті 17 Закону № 922-VIII, а також суперечить пункту 47 Особливостей, в якому вже врегульовано порядок перевірки санкційних підстав.
3. Вимога довідки ДПС щодо статусу платника податку на прибуток (Додаток 1, п. 16)
У пункті 16 переліку документів (Додаток 1) встановлено, що учасник повинен надати «Довідку (лист) від Державної податкової служби України та/або її територіального органу з інформацією чи є Учасник платником податку на прибуток та з якої дати».
Закон № 922-VIII не встановлює критерій «статусу платника податку на прибуток» як кваліфікаційний чи як підставу для відмови в участі. Стаття 16 Закону № 922-VIII визначає вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв (наявність обладнання, персоналу, досвіду виконання аналогічних договорів, фінансова спроможність), а стаття 17 – вичерпний перелік підстав для відмови в участі.
Питання, чи є суб’єкт платником податку на прибуток, залежить від обраної системи оподаткування (загальна, спрощена) та виду діяльності, і само по собі не визначає здатність постачальника виконати договірні зобов’язання щодо постачання електричної енергії. Така вимога не має прямого зв’язку з предметом закупівлі й не відповідає статті 5 Закону № 922-VIII в частині принципу пропорційності (вимоги мають бути необхідними для досягнення мети закупівлі).
Крім того, інформація про систему оподаткування та реєстрацію платником певних податків може бути отримана замовником із відкритих джерел (дані ДПС, відкриті реєстри), або ж це питання взагалі не потребує документального підтвердження на стадії подання пропозиції, оскільки не є кваліфікаційним критерієм.
Антимонопольний комітет України у своїй узагальненій практиці та в окремих рішеннях неодноразово наголошував, що вимоги до подання довідок від контролюючих органів, якщо вони не передбачені Законом № 922-VIII і дублюють інформацію, яка може бути самостійно перевірена замовником, порушують частину четверту статті 22 Закону № 922-VIII.
З огляду на це, Скаржник просить орган оскарження оцінити, чи не є вимога довідки ДПС про статус платника податку на прибуток надмірною й такою, що не передбачена законом, а в разі визнання її такою – зобов’язати Замовника її виключити.
4. Блок «Анкети учасника» щодо відсутності порушень Ліцензійних умов (Додаток 6)
Додаток 6 до тендерної документації містить «Анкету учасника (опитувальник)», яка, зокрема, містить блок:
«Підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії:
Дотримуємося вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії – Так/Ні;
Відсутні порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії – Так/Ні».
Контроль за дотриманням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу покладений на НКРЕКП. Регулятор здійснює перевірки, застосовує санкції, у тому числі штрафи, попередження, зупинення та анулювання ліцензії. Інформація про застосовані санкції є публічною.
Стаття 17 Закону № 922-VIII не містить такої підстави для відмови в участі в закупівлі як «наявність порушень Ліцензійних умов». Якщо ліцензія чинна, учасник має право здійснювати діяльність і брати участь у закупівлях; замовник не наділений повноваженнями переоцінювати «доброчесність» ліцензійної історії учасника понад те, що вже зробив регулятор (НКРЕКП).
Анкета, яка змушує учасника відповідати «Так/Ні» на питання про «відсутність порушень Ліцензійних умов», створює для добросовісних учасників колізію: або вони мають приховати факт застосування до них санкцій (що суперечить вимозі надання достовірної інформації), або чесно вказати наявність порушень і наражатися на ризик необґрунтованого відхилення пропозиції, хоча закон прямо не пов’язує участь в закупівлях з відсутністю будь-яких санкцій НКРЕКП.
Верховний Суд у наведених вище рішеннях (№ 160/5735/19, № 160/16553/20) підкреслив, що замовник не має права підміняти собою спеціально уповноважені органи (як-от НКРЕКП) та запроваджувати власні критерії оцінки «ліцензійної історії» учасників, не передбачені законом.
Така вимога в Анкеті, навіть якщо формально не названа підставою для відхилення, об’єктивно здатна спричинити дискримінаційні наслідки, оскільки може бути використана Замовником для відмови в участі тим учасникам, до яких НКРЕКП у минулому застосовувала санкції, попри чинність їхніх ліцензій.
ІI. Право Скаржника на судовий захист
Відповідно до статті 16 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого цивільного права та інтересу, в тому числі шляхом визнання незаконними рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування та інших суб’єктів владних повноважень. Стаття 4 Цивільного процесуального кодексу України від 18.03.2004 № 1618-IV гарантує право на звернення до суду для захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Подання цієї скарги до Антимонопольного комітету України не позбавляє Скаржника права на подальший судовий захист у випадку, якщо порушення його прав не будуть усунуті в межах процедури адміністративного оскарження.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника скасувати вимогу Розділу ІІІ Тендерної документації та пункту 3.1 Додатку 1 щодо підписання тендерної пропозиції виключно кваліфікованим електронним підписом (КЕП), без чіткого посилання на Закон № 2155-VIII і визнання будь-якого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті, як такого, що відповідає вимогам закону, так як має вона ознаки надмірного формалізму та потенційно дискримінаційного характеру.
Зобов’язати Замовника виключити вимогу Додатку 1 пункту 3.1 про надання довідки від Центрального управління Служби безпеки України з інформацією, чи підпадає діяльність учасника під дію Закону України «Про санкції», як тау що не відповідає статті 5, частині четвертій статті 22 та статті 17 Закону № 922-VIII, пункту 47 Особливостей та Закону України «Про санкції».
Зобов’язати Замовника виключити вимогу Додатку 1 пункту 16 щодо надання довідки (листа) від Державної податкової служби України та/або її територіального органу з інформацією про статус платника податку на прибуток не має нормативного підґрунтя у Законах № 922-VIII і № 2019-VIII, яка є надмірною та такою, що не пов’язана безпосередньо з предметом закупівлі.
Зобов’язати Замовника виключити вимоги Додатку 6 «Анкета учасника» у частині блоку «Підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов…» як такі що, що виходять за межі статті 17 Закону № 922-VIII, дублюють повноваження НКРЕКП, суперечать частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII та можуть призвести до дискримінації ліцензіатів, до яких у минулому застосовувалися санкції.
Інформація про внесені зміни, яка була викладена у формі Протоколу, а також перелік змін внесених до Тендерної документації, оприлюднено на електронному майданчику PROZORRO 05 грудня 2025 року
Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Зміст:
Тендерна документація містить наступну вимогу "Довідку (лист) від Державної податкової служби України та/або її територіального органу з інформацією чи є Учасник платником податку на прибуток та з якої дати", дана інформація є у Витягу ПДВ, який учасник отримує при реєстрації. Дана інформація є незмінною протягом всієї діяльності, для чого Вами настільки ускладено вимоги тендерної документації? Приберіть вимогу, яка жодним чином не впливає на договірні відносини між споживачем і постачльником.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 11:51
Шановний учаснику! Дякуємо за звернення. Згідно з абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Однак Замовник внесе зміни до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 10:16
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
щодо підтвердження від СБУ
Зміст:
Шановний Замовник.
Вимагаючи від Учасника довідку від Центрального управління Служби безпеки України з інформацією чи підпадає діяльність Учасника під дію Закону "Про санкції" ви порушуєте принципи закупівельного законодавства. Замовник не може вимагати інформацію є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
за посиланням https://drs.nsdc.gov.ua/ кожен може перевірити щодо санкцій, незалежно від того підтвердить СБУ чи ні, чи підпадає діяльність Учасника під дію Закону "Про санкції"
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 11:58
Шановний учаснику! Дякуємо за звернення. Згідно з абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Дана вимога до Учасників спрямована на те, щоб убезпечитись від того, щоб в процесі розгляду пропозиції чи виконання договору на потенційного постачальника не наклали санкції (наприклад як це сталося із ТОВ «Енера Вінниця»), що унеможливить здійснення закупівлі та поставить під загрозу діяльність Замовника. Однак Замовник внесе зміни до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 10:18
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
Ліцензійні умови
Зміст:
Шановний Замовнику, просимо надати роз’яснення стосовно встановлених Вами вимог, а саме Анкеті Учасника тендерної документації (Додаток 6 «Анкета учасника») в пункті "Підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії". У разі зазначення однієї та/або декількох вимог з варіантом відповіді "так" в даному пункті чи впливає дана відповідь на оцінку тендерної пропозиції та чи буде відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації? Також звертаємо вашу увагу, що порушення ліцензійних умов не впливає на виконання майбутніх контрактів. У разі позитивної відповіді просимо внести зміни до тендерної документації та видалити дані пункти з анкети у зв'язку з дискримінаційною вимогою, яка суперечить ПРРЕЕ та ЗУ "Про публічні закупівлі". Дані вимоги, які встановлені Вами в тендерній документації, неодноразово були оскаржені АМКУ, у результаті чого Замовники закупівель були зобов'язані внести зміни до тендерної документації, що призвело до затягування процедури. Додатково, Повідомляємо, що з даного питання є практика АМКУ, згідно з якою Замовників зобов’язують вносити зміни до ТД: 1.рішення від 17.12.2024 № 20072,оголошення UA-2024-12-03-012921-a. 2.рішення від 17.12.2024 № 20071,оголошення UA-2024-12-04-008473-a. 3. Оголошення UA-2024-12-03-015025-a. 4. оголошення UA-2024-12-27-010436-a., де АМКУ зобов’язує замовника внести зміни до тендерної документації і де чітко сформульоване заключення Антимонопольного комітету, що: 1. «наявність у суб'єкта господарювання, зокрема, порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, застережень щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, штрафів, та за умови усунення суб'єктом господарювання підстав, що стали причиною для зупинення дії ліцензії, а також відсутність рішень НКРЕКП, зокрема, щодо анулювання дії ліцензії не позбавляє можливості суб'єкта господарювання здійснювати відповідну господарську діяльність, зокрема щодо постачання електричної енергії» 2. «Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним»
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 12:47
Шановний учаснику! Дякуємо за звернення. Згідно з абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Встановлення даної вимоги не покликано дискримінувати потенційних учасників, а тому, аби уникнути неоднозначного трактування Замовником будуть внесені зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 10:19
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
Цифровий підпис
Зміст:
Шановний Замовнику!
Ваша вимога щодо підписання документів кваліфікованим електронним підписом є дискримінаційною та такою, що порушує Закон України “Про електронні довірчі послуги”, тому пропонуємо Вам внести зміни до тендерної документації і замість вимоги накладення КЕП вказати КЕП/ УЕП.
УЕП - (удосконалений електронний підпис) – удосконалена форма електронного підпису, призначена для використання пересічними громадянами для зручності та мобільності останніх. Зберігається на звичайних флешках або на файлових носіях.
КЕП - (кваліфікований електронний підпис) – передбачає найвищий рівень безпеки даних. Зберігається лише на захищених носіях – токенах.
Відповідно до п.23 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. КЕП/ УЕП застосовується для ідентифікації особи, яка підписала документ, а відповідно до п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» ідентифікація особи - процедура використання ідентифікаційних даних особи з документів, створених на матеріальних носіях, та/або електронних даних, в результаті виконання якої забезпечується однозначне встановлення фізичної, юридичної особи або представника юридичної особи.
І КЕП, і УЕП містить інформацію, яка ідентифікує особу, яка підписала документи тендерної пропозиції.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2023 р. № 1298 використання удосконалених електронних підписів учасниками не забороняється.
Приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. .
До того ж ч.5 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» також дозволяє використання Учасниками УЕП, так як Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Жоден, чинний на сьогоднішній день, законодавчий нормативно-правовий акт, не містить прямої заборони або обмеження у використанні Учасниками, які є приватними юридичними особами, при поданні пропозиції саме удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті.
Отже, виходячи з викладеного, внесіть зміни у тендерну документацію та її додатки і замініть КЕП на КЕП/УЕП, щоб не перешкоджати приватним юридичним особам брати участь у закупівлі і таким чином штучно звужуючи кількість учасників.
Врахуйте також, що при аварійних відключеннях світла електронний підпис (КЕП) не зчитується системою, так як мережі Інтернет (в т.ч. мобільних операторів) не вистачає потужностей.
Просимо ознайомитись з одним із цьогорічних рішень АМКУ в процедурі UA-2025-11-13-007148-a
Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 12:48
Шановний учаснику! Дякуємо за звернення. Згідно статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Крім того, оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством. Відповідно до частини шостої статті 18 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису. З огляду на зазначене вимоги тендерної документації не є дискримінаційними, а тому відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 10:23
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
АСКОЕ
Зміст:
Шановний Замовник.
Для споживачів групи «А», що є споживачами за вільними цінами, погодинна ціна буде розраховуватися на основі фактичного графіка погодинного електроспоживання цих клієнтів та погодинних цін закупівлі електроенергії на ринку.
Якщо на Вашому підприємстві присутні точки, які відносяться до групи «А» - прохання надати орієнтовний погодинний графік споживання електричної енергії за місяць по цим точкам.
Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу.
Дана інформація необхідна для розрахунку ціни учасниками, для надання Вам найкращого варіанту.
Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 12:48
Шановний Учаснику!Дякуємо за Ваше звернення та надані роз’яснення щодо особливостей формування вартості електричної енергії для споживачів групи «А». Повідомляємо, що наскільки відомо Замовнику його точки відносяться до групи «Б».
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 10:15
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
Щодо групи площадок вимірювання
Зміст:
Шановний Замовник.
Споживачі розподіляються на групи відносно організації обліку (група «А»/група «Б»).
Споживачі групи «А» – це споживачі, площадки вимірювання яких забезпечені прийнятою до розрахунків за електричну енергію схемою обліку електричної енергії (де вимірюється надходження електричної енергії на площадку) із встановленими та введеними в експлуатацію ЛУЗОД, АСКОЕ, АСЗД або лічильниками диференційного (погодинного, зонного) обліку електричної енергії із гарантованим щодобовим зчитуванням показів, належать до групи «А» за умови забезпечення визначеним споживачем, Оператором АСКОЕ або ППКО щодобового зчитування, формування та передачі сформованих погодинних даних комерційного обліку до ОСР/НЕК.
Споживачі групи «Б» – це споживачі, площадки вимірювання яких, не відповідають вимогам щодо організації обліку електроенергії для групи «а».
Процедура віднесення площадок вимірювання споживачів до групи “А” врегульована додатком до Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період, затвердженого постановою НКРЕКП від 28 грудня 2018 року N 2118.
Принципи нарахування за електроенергію для споживачів групи «А»/групи «Б». Для споживачів групи «А», що є споживачами за вільними цінами, погодинна ціна буде розраховуватися на основі фактичного графіка погодинного електроспоживання цих клієнтів та погодинних цін закупівлі електроенергії на ринку. Для споживачів групи «Б» ціна буде розраховуватися з урахуванням графіку погодинного споживання усіх клієнтів групи «Б» постачальника в цілому та погодинної вартості на ринку.
Отже, для правильного розрахунку економічно вигідної ціни пропозиції для торгів учаснику необхідно знати яка група відносно організації обліку у Замовника.
Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу.
Просимо надати інформацію щодо групи відносно організації обліку Замовника група «А» чи група «Б».
Від даної інформації залежить і правильність розрахунку економічно вигідної ціни і подальший супровід Замовника в разі укладення договору.
Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 12:48
Шановний Учаснику!Дякуємо за Ваше звернення та надані роз’яснення щодо особливостей формування вартості електричної енергії для споживачів групи «А» та «Б». Повідомляємо, що наскільки відомо Замовнику його точки відносяться до групи «Б».
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 10:15
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
Щодо групи площадок вимірювання А стимулююча
Зміст:
Шановний Замовник.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), 10.12.2024 прийняла постанову №2079, якою скасовано процедуру віднесення площадок вимірювання споживачів до групи "а". Відтепер визначення площадок комерційного обліку, які належать до групи «а», здійснюється згідно з п.4.4.11 Кодексу комерційного обліку електричної енергії (ККОЕЕ).
Відповідно до групи «а» належать об’єкти, які мають електроустановки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год (фактичним за попередній календарний рік або заявленим для нових електроустановок), крім багатоквартирних житлових будинків та побутових споживачів.
Нагадуємо, що з 01.01.2025 споживачі які віднесені до групи «а», зобов’язані:
забезпечити свої вузли комерційного обліку сучасними інтелектуальними лічильниками, які повинні функціонувати у складі автоматизованої системи та гарантувати щодобове дистанційне зчитування інтервальних даних (п.4.4.12 ККОЕЕ); розробити та погодити з Оператором системи розподілу програму модернізації вузлів обліку у частині встановлення таких лічильників; реалізувати програму модернізації.
На підставі п.12.1.5-12.1.6 ККОЕЕ, модернізація вузлів обліку та розробка «Програми модернізації» відбувається за рахунок власника точки комерційного обліку (ВТКО).
Звертаємо увагу: з 01.01.26 для споживачів групи «а», які не забезпечать гарантоване автоматичне дистанційне зчитування інтервальних даних, буде застосовано стимулюючий погодинний графік із врахуванням ринкових цін, що може призвести до збільшення загальної вартості електроенергії для таких споживачів.
Оператори системи розподілу направляли повідомлення споживачам щодо переходу в групу «а» або необхідністю укладання договору з ППКО((ДК 021:2015 код 72310000-1 — Послуги з обробки даних) у зв’язку з тим, що деякі точки, відповідно до п.4.4.11 ККОЕЕ по критеріям стали відповідати групі «а», а до цього відносились до групи «б». У зв’язку з таким переходом ціна електричної енергії по таким точкам суттєво зросла. Отже, якщо на Вашому підприємстві є точки які перейшли в групу «а», а в тендерній документації Вами не зазначена дана інформація (або не надано чіткої відповіді на запитання Учасника), то в майбутньому це призведе до можливого розірвання договору, так як розрахунок по таким точкам буде відповідно до стимулюючого погодинного графіку із врахуванням ринкових цін, про що Учасник розраховуючи ціну для пропозиції фактично не знав і не розумів як саме необхідно проводити розрахунок ціни для пропозиції.
Просимо повідомити чи є на вашому підприємстві точки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год – які наразі відносяться до групи «а» і чи встановлено на таких точках ЛУЗОД/АСКОЕ/АСЗД.
Інформацію, щодо переведення точок групи «б» на групу «а» стимулююча Ви можете отримати у свого діючого постачальника або оператора системи розподілу з яким укладено договір про надання послуг з розподілу електричної енергії.
Ознайомитися з роз’ясненнями та рекомендаціями НКРЕКП щодо переходу на дистанційне зчитування даних для групи «А» можна на офіційному сайті НКРЕКП за посиланням:
https://www.nerc.gov.ua/news/osoblivosti-perehodu-spozhivachiv-z-ploshchadkamikomercijnogo-obliku-grupi-na-distancijne-zchituvannya-pokaziv-lichilnikiv-elektrichnoyienergiyi
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 12:49
Шановний Учаснику!Дякуємо за Ваше звернення та надані роз’яснення щодо особливостей формування вартості електричної енергії для споживачів групи. Повідомляємо, що наскільки відомо Замовнику його точки відносяться до групи «Б».
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 10:15
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Період аукціону
Очікувана вартість
2 160 000
грн.
Період подання пропозицій
до
10.12.2025 16:00
Замовник:
ЗНАМ'ЯНСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ БУДИНОК-ІНТЕРНАТ II-III-IV ПРОФІЛЮ