Послуги з організації харчування (Кейтерингові послуги)
Керуючись порядку Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року зі змінами та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (зі змінами)
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
20700, Україна, Черкаська область, м.Сміла, вул. Перемоги, б. 18 ; вул. Соборна,107 (підпорядковані заклади освіти)
Дата постачання по
31.12.2026 00:00
Умови оплати
Надання послуг
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
20
робочі
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Розрахунки здійснюються Замовником після підписання сторонами Акту приймання-передачі наданих послуг протягом 20 робочих днів шляхом безготівкового перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця.
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій*
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 15:15
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг / виконання робіт /поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
Загальний час з моменту приготування, транспортування та видачі не повинен перевищувати дві години – у зв’язку із цим учасником надаються документи, які підтверджують право власності/оренди на приміщення, в якому відбуватиметься приготування їжі та інформацію із зазначенням маршруту доставки та часу (до 2-х годин).
Наявність автотранспорту для перевезення продуктів харчування, а саме, два автомобілі, з яких не менше одного ізотермічного автомобіля, необхідного для надання послуг за предметом закупівлі.
На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.
Для підтвердження наявності транспорту надати договір купівлі-продажу або договір оренди транспортного засобу. Також надати технічні паспорти на транспорт.
Надати довідку в довільній формі щодо внесення до реєстру операторів ринку із зазначенням реєстраційного номеру з державного реєстру згідно Наказу №39 від 10.02.2016 року відповідно до статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» на види діяльності: зберігання харчових продуктів і громадське харчування (на потужність із приготування їжі), транспортування. На підтвердження подати рішення або інший документ про реєстрацію потужностей, виданий Держпродспоживслужбою.
Довідка, в якій зазначається інформація про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: не менше 4 кухарів 5 розряду, та не менше 2 водіїв
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 15:15
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
До довідки додати документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником / субпідрядником / співвиконавцем (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу) / інший документ).
У складі тендерної пропозиції надати копії особових медичних книжок відповідного діючого взірця (всі сторінки) працівників Учасника з вчасним проходженням медичних оглядів нової форми первинної облікової документації №1-ОМК «Особиста медична книжка», затвердженою Міністерством охорони здоров’я України від 21 лютого 2013 року №150.
Надати довідку (інформацію) відповідно до таблиці 1 про наявність в штаті інженера – технолога/технолога громадського харчування з досвідом роботи по організації харчування для всіх категорій учнів з урахуванням профілю харчування (надати копію диплому);
Надати у складі пропозиції документи, які підтверджують, що працівник Учасника пройшов перевірку знань вимог Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, Правил улаштування електроустановок у посадових осіб і спеціалістів підприємств, а саме протокол або витяг з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань технології робіт та посвідчення, яке містить інформацію, що зазначений працівник Учасника допущений до роботи в електроустановках напругою до 1000В та має групу з електробезпеки не менше IІІ. Посвідчення має бути чинним на момент подачі у складі тендерної пропозиції Учасника
Надати у складі пропозиції документи, які підтверджують, що працівники Учасника (не менше двох працівників) пройшли перевірку знань з питань охорони праці, а саме: посвідчення.
Надати гарантійний лист, що протягом 2025 року щодо працівника (-ів) учасника не було складено протокол (-и) про адміністративні правопорушення ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин».
Надати у складі пропозиції документи, які підтверджують, що працівники Учасника (не менше двох працівників) пройшли перевірку знань з питань пожежної безпеки, а саме: посвідчення.
Надати копії документів які підтверджують розряд кухарів
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 15:15
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Довідка в довільній формі, з інформацією про виконаний аналогічний (аналогічні) за предметом закупівлі договір (договори) (не менше одного договору).
Аналогічним вважається договір на кейтерингові послуги
Не менше одного виконаного аналогічного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці.
Документ/и на підтвердження виконання в повному обсязі не менше ніж одного аналогічного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці.
та
лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.
Для підтвердження наявності фінансової спроможності учасник має підтвердити наявність доходу (виручки) за 2024 рік на суму не менше 80 % від очікуваної вартості закупівлі (очікуваної вартості лота в разі поділу предмета закупівель на частини).
Учасник підтверджує відповідність вимогам шляхом надання фінансової звітності учасника за 2024 рік з підтвердженням про надання фінансового звіту до державних органів із відповідною відміткою про прийняття (або копією квитанції № 2).
Такою фінансовою звітністю є:
для юридичних осіб – фінансова звітність «Баланс» та «Звіт про фінансові результати».
для фізичних осіб – підприємців, що перебувають на загальній системі оподаткування – скановані оригінали/копії податкової декларації про майновий стан і доходи.
для фізичних осіб – підприємців, що перебувають на спрощеній системі оподаткування – скановані оригінали/копії податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи – підприємця.
При наданні забезпечення у іншій формі підтверджується, що
Вимога
Забезпечення виконання договору про закупівлю
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 15:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Виконавець вносить забезпечення виконання цього Договору у розмірі 5 % від вартості (ціни) Договору,.
Виконавець зобов’язується особисто перерахувати грошові кошти в повному обсязі на рахунок Замовника не пізніше дати укладання Договору
Замовник повертає забезпечення виконання Договору за письмовою вимогою Виконавця, направленою на електронну адресу Замовника не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дати отримання вимоги від Виконавця: після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю в повному обсязі та належним чином; за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним; у випадках, передбачених статтею 43 Закону; згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю.
Забезпечення виконання договору про закупівлю не повертається Виконавцю у разі:
Невиконання або неналежного виконання Виконавцем своїх зобов’язань за Договором про закупівлю повністю або частково, зокрема, але не виключно: за недотримання строків надання послуг, недотримання графіку надання послуг; за порушення зобов’язань щодо якості послуг, тощо.
Часткової або повної відмови Виконавця від надання послуг за цим Договором, з підстав не пов’язаних з порушенням Замовником умов цього Договору.
Тип
Документ
Забезпечення виконання договору
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 15:15
Значення, яке очікується
5
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 15:15
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 15:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 15:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 15:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 15:15
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 15:15
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Після ознайомлення з тендерною документацією в чинній редакції від 05.12.2025, Скаржник вважає, що Документація складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі та Особливостей, що, серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівлі з огляду на наступне.
Згідно ч. 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Згідно ч. 6 розділу 3 ТД вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Відповідно до пп. 4.1 п. 4 Додатку 1 до ТД, який містить перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, учасники повинні надати документи згідно додатку 2 до тендерної документації.
1. Згідно п. 5 Додатку 2 до ТД учасники в складі пропозиції повинні надати сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці на вид діяльності: послуги з постачання продуктів харчування та готової їжі, який виданий органом сертифікації, який має акредитацію в НААУ на ISO 45001:2019.
Однак, вищезгадані вимоги (умови) про надання сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці на вид діяльності саме послуги з постачання продуктів харчування та готової їжі, є дискримінаційними, що надає перевагу одним учасникам, які мають такий сертифікат саме на вид діяльності: послуги з постачання продуктів харчування та готової їжі, порівняно з іншими, які не мають таких документів, до яких відноситься і Скаржник, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезазначену вимогу (умову), а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
Так, Скаржник пройшов сертифікацію системи управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог (на відповідність вимогам) ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», що підтверджується відповідним сертифікатом (додається до Скарги).
В той же час у вищезгаданому сертифікаті не зазначено саме такий вид діяльності як послуги з постачання продуктів харчування та готової їжі.
В той же час, послуги з постачання продуктів харчування та готової їжі по своїй суті є кейтеринговими послугами (послугами із кейтерингу), які якраз і передбачають постачання готових страв та продуктів харчування, та які [кейтерингові послуги] зазначені у вищезгаданому сертифікаті, який наявний у Скаржника.
Отже, вищезгадана умова (конкретизація, застереження тощо) про те, що сертифікат повинен бути виданий на саме такий вид діяльності як послуги з постачання продуктів харчування та готової їжі, є надлишковою, надмірною, зайвою тощо, внаслідок чого Замовник в цілому обмежив коло потенційних учасників цієї Процедури закупівлі лише тими учасниками, які мають зазначений у п. 5 Додатку 2 до ТД сертифікат, в якому зазначено саме такий вид діяльності як послуги з постачання продуктів харчування та готової їжі.
Таким чином, зазначені вище вимоги (умови) п. 5 Додатку 2 до ТД, про те, що учасники в складі пропозиції повинні надати сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці на вид діяльності [саме]: послуги з постачання продуктів харчування та готової їжі, який виданий органом сертифікації, який має акредитацію в НААУ на ISO 45001:2019, з одного боку, є надлишковою, надмірною, необґрунтованою, тощо, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
2. Згідно п. 8 Додатку 2 до ТД учасники в складі пропозиції повинні надати сертифікат, виданий на працівника учасника на підтвердження кваліфікації: Внутрішній аудитор системи менеджменту (управління) безпечністю харчових продуктів ISO 22000:2018 на вид діяльності: послуги з шкільного харчування та кейтерингові послуги.
Однак, вищезгадані вимоги (умови) про надання сертифікату, виданого на працівника учасника на підтвердження саме кваліфікації: Внутрішній аудитор системи менеджменту (управління) безпечністю харчових продуктів ISO 22000:2018 саме на вид діяльності: послуги з шкільного харчування та кейтерингові послуги, є дискримінаційними, що надає перевагу одним учасникам, які мають такий сертифікат, в якому підтверджено саме кваліфікацію внутрішнього аудитора, та саме на вид діяльності: послуги з шкільного харчування та кейтерингові послуги, порівняно з іншими, які не мають таких документів, до яких відноситься і Скаржник, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезазначену вимогу (умову), а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
Слід відзначити, що питання внутрішнього аудиту систем менеджменту висвітлені в цілому в національному стандарті ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT) «Настанови щодо проведення аудитів систем управління» (додається до Скарги).
Так, згідно Вступу та р. 1 ДСТУ ISO 19011:2019 у цьому стандарті зосереджено увагу, зокрема, на внутрішніх аудитах (аудити першою стороною) системи управління (менеджменту) та надано, серед іншого, настанови щодо компетентності осіб, залучених до процесу аудиту. Ці заходи стосуються особи(осіб), яка(-і) керує(-ють) програмою аудиту, аудиторів і груп аудиту.
Згідно пп. 7.2.4 п. 7.2 р. 7 ДСТУ ISO 19011:2019 аудитор може набувати компетентності поєднанням такого: а) успішного завершення навчальних програм, які охоплюють загальні знання та навички аудиторів; b) досвіду роботи на доречній технічній, керівній або фаховій посаді, пов’язаній із самостійним оцінюванням, прийманням рішень, розв’язуванням проблем і спілкуванням з керівним персоналом, фахівцями, колегами, замовниками та іншими заінтересованими сторонами; с) освіти/навчання та досвіду роботи, пов’язаних із системами управління конкретного типу та предметної галузі, які сприяють розвиненню загальної компетентності; d) досвіду аудитування, набутого під наглядом аудитора, компетентного в тій самій спеціалізації.
При цьому, згідно примітки до цього підпункту успішне завершення навчального курсу залежить від типу курсу. Для курсів з екзаменаційним складником це може означати успішне складання іспиту. Для інших курсів це може означати участь у навчальному процесі та завершення курсу.
Окрім того, згідно п. 7.6 р. 7 ДСТУ ISO 19011:2019 аудитори та керівники груп аудиту мають постійно поліпшувати свою компетентність. Аудитори мають підтримувати свою компетентність щодо проведення аудитів, регулярно беручи участь в аудитах систем управління та постійно підвищуючи кваліфікацію. Цього можна досягти в кілька способів, наприклад, набуттям додаткового досвіду роботи, підготовленням, приватним навчанням, тренінгами, відвідуванням нарад, семінарів і конференцій чи вжиттям інших доречних заходів.
Отже, чинним законодавством України жодним чином не передбачено обов’язкове проходження навчання внутрішнього аудитора систем менеджменту, зокрема системи управління безпечності харчової продукції ISO 22000:2018, та отримання відповідної кваліфікації внутрішнього аудитора.
Також відзначимо, що чинним законодавством не унормовано види, типи навчання, зміст навчальних програм тощо в сфері розробки системи управління безпечністю харчових продуктів, в т.ч. згідно ДСТУ ІSO 22000:2019, зокрема, і в частині організації та проведення аудитів системи управління безпечністю харчових продуктів на відповідність вимогам ISO 22000:2018.
Відповідно, законодавством України не передбачено видачу аудитору (внутрішньому аудитору) систем менеджменту (управління) сертифікату, в якому б зазначалась саме кваліфікація як внутрішній аудитор, а так само не передбачено вимог до змісту такого сертифікату, зокрема, щодо зазначення видів діяльності за відповідними системами менеджменту (управління).
В той же час, окремі працівники Скаржника, пройшли успішне навчання внутрішнього аудитора систем менеджменту (управління) безпечності харчової продукції в організаціях, які є акредитованими органами з оцінки відповідності, що здійснюють сертифікацію систем менеджменту, серед іншого, в сфері ДСТУ ISO 22000:2019 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій в харчовому ланцюгу» (документи, що підтверджують проходження навчання, та документи, що підтверджують компетентність організації, в якій проводилось навчання, як органу з сертифікації систем менеджменту безпечності харчової продукції, додаються до Скарги).
При цьому, навчання в організації, яка відповідно до підтвердженої уповноваженим органом сфери акредитації сама здійснює сертифікацію систем менеджменту безпечності харчової продукції, тобто володіє спеціалізованими знаннями та практичним досвідом щодо системи управління безпечністю харчових продуктів в цілому, а також щодо окремих аспектів перевірки такої системи, зокрема, щодо внутрішнього аудиту, беззаперечно забезпечує належний рівень отримання та/або поліпшення знань та компетентності внутрішнього аудитора систем менеджменту (управління) безпечності харчової продукції.
За результатами такого навчання видано сертифікат, однак в ньому не зазначено саме кваліфікацію внутрішній аудитор, а так саме не зазначено вид діяльності послуги з шкільного харчування та кейтерингові послуги
В той же час, зазначеним сертифікатом в повній мірі підтверджується володіння працівником відповідними знаннями та навичками у сфері проведення аудитів (внутрішніх аудитів) системи управління безпечністю харчових продуктів на відповідність вимогам ДСТУ ІSO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) в цілому, безвідносно конкретних видів діяльності, що включає такі відповідні знання та навички в т.ч. і за відповідним видом діяльності.
Враховуючи зазначене, вищезгадані вимоги, що оскаржуються, є безпідставними як з точки зору законодавчого обґрунтування, так і з точки зору засад доцільності, ефективності та розумності.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) п. 8 Додатку 2 до ТД про те, що учасники в складі пропозиції повинні сертифікат, виданий на працівника учасника на підтвердження [саме] кваліфікації: Внутрішній аудитор системи менеджменту (управління) безпечністю харчових продуктів ISO 22000:2018 [саме] на вид діяльності: послуги з шкільного харчування та кейтерингові послуги, з одного боку, є невиваженими, невиправданими та безпідставними в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників
3. Згідно п. 10 Додатку 2 до ТД Учасник у складі пропозиції, крім усього зазначеного вище та з метою підтвердження проходження періодичних випробувань автотранспорту, також надає експертний висновок, який підтверджує проведення санітарно-гігієнічних випробувань (змивів зі стіни, стелі, підлоги та дверей) автотранспорту 2024 або 2025 році (найменування показників, щодо яких мають бути проведені санітарно-гігєнічні випробування - бактерії групи кишкової палички). Вказаний висновок повинен бути виданий на ім’я учасника (у разі використання власного автотранспорту).
Отже, вищезгаданими умовами (вимогами) від учасників вимагається надання саме експертного висновку.
Однак, вищезгадані вимоги (умови) про надання саме експертного висновку, який підтверджує проведення санітарно-гігієнічних випробувань (змивів зі стіни, стелі, підлоги та дверей) автотранспорту 2024 або 2025 році (найменування показників, щодо яких мають бути проведені санітарно-гігєнічні випробування - бактерії групи кишкової палички). Вказаний висновок повинен бути виданий на ім’я учасника (у разі використання власного автотранспорту), є дискримінаційними, що надає перевагу одним учасникам, які мають такий саме експертний висновок, порівняно з іншими, які не мають таких документів, до яких відноситься і Скаржник, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезазначену вимогу (умову), а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
Так, Скаржник проводив дослідження (випробування) відповідних об’єктів (змивів з поверхонь автотранспорту) в уповноважених лабораторіях/установах.
В той же час, за результатами проведених випробувань (досліджень) зазначеною лабораторією (установою) видається не експертний висновок, а протокол випробувань або результат дослідження, який за своєю значимістю та юридичною силою нічим не відрізняється від експертного висновку (додається до Скарги).
Враховуючи зазначене, вищезгадані вимоги, що оскаржуються, є надлишковими, надмірними та необґрунтованими, як з точки зору приписів законодавства, так і з точки зору засад доцільності, ефективності та розумності.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) п. 10 Додатку 2 до ТД про те, що Учасник у складі пропозиції, крім усього зазначеного вище та з метою підтвердження проходження періодичних випробувань автотранспорту, також надає [саме] експертний висновок, який підтверджує проведення санітарно-гігієнічних випробувань (змивів зі стіни, стелі, підлоги та дверей) автотранспорту 2024 або 2025 році (найменування показників, щодо яких мають бути проведені санітарно-гігєнічні випробування - бактерії групи кишкової палички), з одного боку, є надлишковими, надмірними, необґрунтованими, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників
4. Згідно п. 19 Додатку 2 до ТД учасники в складі пропозиції повинні надати протокол випробувань харчових продуктів, на не менше 4 досліджених страв на випробування КМАФАнМ, не менше 4 досліджених страв на виявлення БГКП, не менше 4 досліджених страв на виявлення патогенних мікроорганізмів в т.ч. Salmonella, та не менше 4 досліджених страв на виявлення золотистого стафілококу, не менше 1 дослідженої страви на виявлення сульфітредукувальної клостридії, не менше 1 дослідженої страви на виявлення Listeria monocytogenes, не менше 1 дослідженої страви на виявлення B.cereus (результати мають бути видані акредитованою лабораторією Учаснику не раніше 3-го кварталу 2025 року) за місцем приготування страв. Вказаний протокол має бути виданий центром контролю та профілактики хвороб МОЗ України або його міжрайонним відділом.
Однак, вищезгадані вимоги (умови) п. 19 Додатку 2 до ТД в цілому є дискримінаційними, що надають перевагу одним учасникам, які мають такий протокол випробувань харчових продуктів саме у визначеній кількості досліджень та саме за конкретно визначними мікробіологічними показниками, порівняно з іншими, які не мають таких документів, до яких відноситься і Скаржник, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезазначену вимогу (умову), а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
При цьому, така вимога сама по собі є абсолютно невиваженою, штучною, надмірною, невиправданою тощо.
Слід відзначити, що результати випробувань (досліджень), подані у відповідному документі, поширюються на (стосуються) лише на зразок, що був випробуваний (досліджений).
Тобто, встановлені у протоколі випробувань певні обставини (відповідність/не відповідність випробуваного зразка встановленим нормативам та/або показникам) стосуються виключно відібраного зразку, тобто конкретного об’єкта випробування (дослідження), який було відібрано у конкретний час.
Поза межами такого зразку та встановлених за результатами його досліджень (випробувань) обставин, висновок та саме дослідження позбавлені жодного практичного значення.
Отже, немає жодного сенсу вимагати протоколи випробувань про результати досліджень, які були зроблені, напр., в липні 2025 року, які за своєю суттю абсолютно нічого не доводять, не визначають, не підтверджують, тощо, з урахуванням технічних вимог до предмету Закупівлі та меж релевантності таких висновків, як зазначено вище.
Більше того, немає жодного сенсу вимагати протоколи випробувань про випробовування певної кількості страв – не менше 4, оскільки дана вимога жодним чином не обґрунтована та не виправдана.
Так, наприклад, відповідність зразку страви за мікробіологічними показниками встановленим стандартам, відібраного в конкретний день та час у конкретному місці, жодним чином не може гарантувати, що відібраний у тому ж самому місці зразок тієї ж страви, але в інший день (відібраний через день, тиждень, місяць тощо), буде так само відповідати таким стандартам.
Отже, вищезгадані умови (вимоги) в цілому позбавлені практичного сенсу та носять явно штучний характер, якими Замовник в цілому безпідставно обмежує коло потенційних учасників цієї Процедури закупівлі.
Більше того, Замовник встановлює штучно деталізовані вимоги до мікробіологічних показників досліджень (КМАФАнМ, БГКП, патогенних мікроорганізми в т.ч. Salmonella, золотистий стафілокок, сульфітредукувальна клостридія, не менше 1 Listeria monocytogenes, B.cereus), які позбавлені практичного сенсу, як зазначено вище, та що призводить до обмеження кола потенційних учасників.
Так, наприклад, дослідження за показниками (визначення кількості) сульфітредукуючих клостридій, Bacillus cereus (B.cereus) проводиться лише для окремих видів продукції та їх складових, зокрема, кулінарних страв і виробів, що виготовлені з використанням сухих харчових концентратів, фітоконцентратів, харчових добавок на основі крові забійних тварин, що характеризують якість зазначених нетрадиційних компонентів.
А регулярне дослідження за показником Listeria monocytogenes не вимагається за звичайних обставин для готових до споживання харчових продуктів, які були піддані термічній або іншій обробці, ефективній для знищення L. monocytogenes, якщо повторне забруднення після цієї обробки не є можливим.
Слід відзначити, що проведення дослідження за усіма визначеними в п. 19 Додатку 2 до ТД показниками могло б бути виправдано лише за обставин суттєвого та загрозливого епідеміологічного неблагополуччя, існування яких Замовник вочевидь мав би обґрунтувати.
Отже доцільність та необхідність вимагати дослідження саме за усіма вищенаведеними у п. 19 Додатку 2 до ТД показниками для цілей даної Закупівлі досить сумнівна.
Слід відзначити, що Скаржник проводить дослідження страв за відповідними мікробіологічними показниками, однак такі показники визначаються в залежності від епідеміологічної ситуації, конкретної страви (харчового продукту), застосованих технологічних способів приготування тощо.
Так, достатнім за звичайних умов епідеміологічної ситуації є вибіркові дослідження.
Наприклад, Скаржник регулярно проводить дослідження за показниками патогенних мікроорганізмів, зокрема, ентеробактерій, в т.ч. сальмонела (Salmonella) (додається до Скарги).
Таким чином зазначені вище вимоги (умови) п. 19 Додатку 2 до ТД:
- надати протокол випробувань харчових продуктів на [саме] не менше 4 досліджених страв [саме]на випробування КМАФАнМ
надати протокол випробувань харчових продуктів на [саме] не менше 4 досліджених страв на виявлення [саме] БГКП,
надати протокол випробувань харчових продуктів на [саме] не менше 4 досліджених страв на виявлення [саме] золотистого стафілококу,
надати протокол випробувань харчових продуктів на не менше 1 дослідженої страви на виявлення [саме] сульфітредукувальної клостридії,
надати протокол випробувань харчових продуктів на не менше 1 дослідженої страви на виявлення [саме] Listeria monocytogenes,
надати протокол випробувань харчових продуктів на не менше 1 дослідженої страви на виявлення [саме] B.cereus
з одного боку, є абсолютно невиправданими та безпідставними в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними в цілому, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
Сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
Сертифікат про проходження теоретичного та практичного курсу навчання щодо організації та проведення внутрішніх аудитів системи менеджменту безпечності харчової продукції.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене вище, встановлені Замовником вищезазначені дискримінаційні вимоги (умови) порушують права та інтереси Скаржника, оскільки фактична неспроможність виконати такі дискримінаційні умови Скаржником позбавляє останнього можливості подати пропозицію в цілому (встановлені такі надмірні, невиправдані, безпідставні та штучні умови (вимоги), які заздалегідь не можуть бути виконані Скаржником).
В той же час Скаржник має намір та можливість надати послуги, що є предметом Закупівлі, на належному рівні та може надати дійсно конкурентоспроможну пропозицію.
Враховуючи викладене вище, керуючись пунктами 55 – 67 Особливостей, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Встановити факт порушення Управлінням освіти, молоді та спорту Смілянської міської ради Процедури закупівлі Послуг з організації харчування (Кейтерингові послуги), оголошення UA-2025-12-01-012560-a, у вигляді встановлення в тендерній документації умов, що не відповідають вимогам законодавства, зокрема, дискримінаційних умов.
3. Зобов'язати Управління освіти, молоді та спорту Смілянської міської ради привести тендерну документацію у Процедурі закупівлі Послуг з організації харчування (Кейтерингові послуги), оголошення UA-2025-12-01-012560-a, у відповідність із вимогами законодавства, в т.ч. усунути дискримінаційні умови та вимоги.
08.12.2025 (до прийняття скарги до розгляду) УПРАВЛІННЯМ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ СМІЛЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ було внесено зміни та опубліковано тендерну документацію у новій редакції (додається), відповідно до якої усунуто УСІ порушення, які зазначені у скарзі ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА».
Послуги з організації харчування (Кейтерингові послуги)
Звернення:
За тендером : Послуги з організації харчування (Кейтерингові послуги)
Тема:
Умови ТД
Зміст:
Шановний Замовнику!
Згідно п. 19 Додатку 2 вимагається надати протокол випробувань харчових продуктів, на не менше 4 страв на виявлення КМАФАнМ, не менше 4 БГКП, не менше 4 патогенних мікроорганізмів в т.ч. Salmonella, та не менше 4 золотистого стафілококу, не менше 1 сульфітредукувальної клостридії, не менше 1 Listeria monocytogenes, не менше 1 B.cereus (результати мають бути видані акредитованою лабораторією Учаснику не раніше 3-го кварталу 2025 року) за місцем приготування страв.
Очевидно допущена явна помилка, оскільки згідно мікробіологічних нормативів щодо харчових продуктів в них навпаки НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ ВИЯВЛЕННЯ тих же мезофільних аеробних та факультативно анаеробних мікроорганізмів (КМАФАнМ) у кількості більшій, ніж передбачено на певну масу продукту (одиницю вимірювання), а НАЯВНІСТЬ, напр., бактерій групи кишкових паличок (БГКП), E.coli, коагулазопозитивних стафілококів тощо, в певній масі продукту взагалі НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ.
То що мається на увазі під «виявлення КМАФАнМ, не менше 4 БГКП, не менше 4 патогенних мікроорганізмів в т.ч. Salmonella, та не менше 4 золотистого стафілококу…..» і т.д., якщо в харчових продуктах (у визначеній одиниці вимірювання) їх не повинно виявлятись/бути взагалі?
Дата оприлюднення звернення:
04.12.2025 21:54
Шановний Учасник. Зміни внесено до закупівлі
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 11:29
Звернення:
За тендером : Послуги з організації харчування (Кейтерингові послуги)
Тема:
Незрозумілі вимоги
Зміст:
Згідно п. 20 Додатку 2 вимагається надати протокол випробувань змивів не менше 10 змивів на наявність бактерій групи кишкової палички з рук персоналу (не менше 2 працівників які будуть безпосередньо залучені до виконання договору) за місцем приготування страв. Виникає питання: необхідно надати не менше 10 змивів з рук не менше ніж 2 працівників? Але ж з одного працівника можна взяти максимум два змиви – з кожної руки. Тоді що мається на увазі? Чи необхідно не менше 10 змивів з рук персоналу за місцем приготування страв в цілому? Але ж тоді виникає питання – решта персоналу, аніж ті 2, що безпосередньо залучені до виконання договору, ким мають бути (враховуючи, що вони повинні знаходитись на місці приготування страв)? Досить заплутана вимога, просимо її уточнити, спростити, або ж просто виключити, оскільки взагалі не зрозуміла мета та призначення цієї вимоги
Дата оприлюднення звернення:
04.12.2025 21:57
Зміни внесено до закупівлі
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 11:29
Звернення:
За тендером : Послуги з організації харчування (Кейтерингові послуги)
Тема:
Щодо предмету закупівлі.
Зміст:
Шановний Замовнику! В назві та адресі закладів, за якими будуть надаватися послуги, серед інших зазначений Дошкільний навчальний заклад №17 «Пролісок» Черкаська область, м. Сміла вул. Ротондівська,50. При цьому, його немає в інформації щодо кількості послуг. Це стосується також і Додатку 1 та 2 до Проєкту договору. Таким чином, просимо дати відповідь, чи включений ДНЗ 17 до предмету закупівлі, та внести відповідні зміни до Тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 15:52
Шановний Учасник, помилково зазначений Дошкільний навчальний заклад №17 «Пролісок», внесемо відповідні зміни до Тендерної документації. Дякую
Дата оприлюднення відповіді:
08.12.2025 07:45
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
21 144 884.32
грн.
Період подання пропозицій
до
13.12.2025 00:00
Замовник:
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ СМІЛЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ