Звернення:
За тендером : «Стенд розвал-сходження (3-D 2—х камерн. ПО Win Align) WA510E-HS221ML2E HUNTER з поворотними колами, та задніми зсувними платформами»
Тема:
Стосовно еквіваленту
Зміст:
Доброго дня!
Додайте будь ласка, фразу "або еквівалент".
Вибір замовника зупиняється на закупівлі лише обладнанню торгової марки HUNTER, яку імпортує фірма Лаунч Україна або ТОПТУЛ(що одне і теж саме)
Постає вагоме риторичне запитання, для чого тоді існує інститут тендерних закупівель, інститут конкуренції, якщо той чи інший державний орган (установа) лобіює конкретного виробника товару, або підприємство, яке його постачає.
Для чого тоді оголошувати закупівлю, якщо можна безпосередньо державній установі звернутися до конкретного постачальника, який може в країні лише бути єдиним постачальником імпортного товару такої марки і одразу оголошувати його переможцем, сплачувати йому бюджетні кошти.
Такі дії замовника не знаходять логічного пояснення. якщо у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Тобто, замовник констатує, що він користується своїм правом. Однак, замовник не приділив свою увагу статті, яке є ключовою, зокрема про те, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі НЕ повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Таке оголошення є прямою необґрунтованою дискримінацією до інших виробників та імпортерів обладнання з такими ж характеристиками.
Таке оголошення суттєво обмежує конкуренцію, оскільки коли лише оголошується закупівля одного виробника товару, то мова про конкуренцію взагалі не може йти.
При цьому, Товарство, яке планує взяти участь у даній закупівлі, неодноразово вже під час дії воєнного стану поставляло продукцію державним органам і установам, виграючи справедливо проведені тендерні торги.
Крім того, статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Виходячи з вищевикладеного, Замовнику доцільно усунути вказані невідповідності шляхом внесення змін до Документації, додавши фразу "або еквівалент".
В іншому випадку, залишаємо за собою право звертатись до контролюючих органів для моніторингу даної закупівлі та державні органи України для розслідування можливого зловживання владою або службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної або юридичної особи в ході підготовки та проведення державної закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
02.12.2025 15:57
«Відповідно до ст. 13 ЗУ «Про публічні закупівлі» процедурами закупівлі являються відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог. Оскільки в даному переліку відсутній вид закупівель «спрощена закупівля» можна зробити висновок, що спрощена закупівля не являється процедурою закупівель. Порядок проведення спрощеної закупівлі регулюється ст 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» та вимогами ПКМУ 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану». Відповідно до п.2 ч.4 ст 14 ЗУ Про публічні закупівлі у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Слово «може» не являється прямим зобов’язанням замовника вказувати аналоги чи еквіваленти, які приймаються у пропозиціях учасника, а визначає, що замовник на свій розсуд вказує формулювання «аналог чи еквівалент». Відповідно до ч.1 ст 22 ЗУ Про публічні закупівлі тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Також ч.2 ст 22 ЗУ Про публічні закупівлі регулює вимоги до тендерної документації. Відповідно до ст 14 ЗУ Про публічні закупівлі спрощена закупівля не має тендерної документації, а має оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Враховуючи вищенаведені норми ЗУ Про публічні закупівлі можна зробити висновок, що Учасником вказані посилання на норми, які регулюють порядок проведення відкритих торгів, а Замовником оприлюднено оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а також заборона на посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника відносно спрощеної закупівлі в ЗУ Про публічні закупівлі відсутня»
Дата оприлюднення відповіді:
03.12.2025 13:38