Звернення:
За тендером : ДК 021:2015: 09310000 - 5 Електрична енергія (Електрична енергія)
Тема:
Відповідно до частини першої статті 11 Закону України «Про інформацію» персональні дані — це відомості про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Копія паспорта містить такі відомості та належить до конфіденційної інформації, що підлягає особливому правовому захисту.
Зміст:
Шановний Замовнику!
Звертаємо вашу увагу, що встановлена у тендерній документації вимога щодо надання довіреності на фірмовому бланку Учасника із зазначенням паспортних даних особи, яка підписує документи тендерної пропозиції, є незаконною та такою, що суперечить чинному законодавству України. Уповноважена особа діє виключно в межах повноважень, наданих їй довіреністю, виданою керівником підприємства, а тому вимога щодо оформлення додаткової довіреності з обов’язковим зазначенням паспортних даних не має правової мети та порушує встановлений законодавством порядок обробки персональних даних.
Відповідно до частини першої статті 11 Закону України «Про інформацію» персональні дані — це відомості про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Копія паспорта містить такі відомості та належить до конфіденційної інформації, що підлягає особливому правовому захисту. Згідно зі статтею 6 Закону України «Про захист персональних даних», збирання, зберігання, використання та поширення персональних даних допускається виключно за наявності законних підстав та в обсязі, необхідному для досягнення визначеної мети. Відповідно до статті 11 цього Закону, обробка персональних даних без згоди суб’єкта допускається лише у випадках, прямо передбачених законом. Закон України «Про публічні закупівлі» не містить вимоги щодо надання копії паспорта або паспортних даних уповноваженої особи, яка підписує тендерну пропозицію, а отже, такі дії є безпідставним розширенням вимог до учасника.
Стаття 32 Конституції України гарантує, що ніхто не може зазнавати втручання у своє особисте та сімейне життя, а збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу не допускається без її згоди, крім випадків, передбачених законом. Крім того, стаття 182 Кримінального кодексу України встановлює кримінальну відповідальність за незаконне збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу. Таким чином, ваша вимога щодо надання паспортних даних фактично спонукає Учасника до порушення закону, що є неприпустимим у процедурі публічних закупівель.
Повноваження уповноваженої особи підтверджуються єдиним документом — довіреністю, виданою керівником підприємства, який уже пройшов відповідну ідентифікацію в межах державної реєстрації юридичної особи. Цей факт підтверджується даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що є відкритими та загальнодоступними. Додаткове витребування паспортних даних уповноваженої особи жодним чином не впливає на обсяг та дійсність її повноважень, не стосується предмета закупівлі та не має жодного правового обґрунтування.
До того ж, документи, що підтверджують повноваження керівника юридичної особи (статут, наказ про призначення, протокол засновників тощо), відповідно до вимог Додатку № 1 до тендерної документації вже подаються у складі тендерної пропозиції, що унеможливлює будь-які сумніви щодо особи, яка має право підпису та видачі довіреностей.
Отже, встановлена вимога не передбачена жодним нормативно-правовим актом, суперечить Конституції України, Закону України «Про інформацію», Закону України «Про захист персональних даних» та Закону України «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною та такою, що безпідставно втручається у сферу персональних прав та свобод учасників процедури закупівлі.
У разі невнесення відповідних змін до тендерної документації залишаємо за собою право звернутися до контролюючих та правоохоронних органів для надання правової оцінки вашим діям, у тому числі щодо наявності ознак порушення законодавства про захист персональних даних та можливих складів правопорушень, передбачених Кримінальним кодексом України.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 12:16
Шановний учаснику!
Ваше звернення щодо віднесення копії паспорта до конфіденційної інформації та необхідності виключення такої вимоги з тендерної документації розглянуто. Повідомляємо наступне.
Замовник погоджується, що відповідно до частини першої статті 11 Закону України «Про інформацію» персональні дані є конфіденційною інформацією про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Копія паспорта дійсно містить такі відомості.
Водночас:
1. Вимога тендерної документації щодо надання копії паспорта посадової особи встановлена виключно для підтвердження її повноважень, у межах правовідносин, що виникають під час участі у процедурі закупівлі.
Таке підтвердження є стандартною практикою у публічних закупівлях та забезпечує достовірність поданої пропозиції.
2. Замовник здійснює обробку персональних даних на законних підставах, передбачених статтями 2, 6 та 11 Закону України «Про захист персональних даних», а саме — у зв’язку з виконанням своїх функцій та з метою реалізації прав і обов’язків сторін у сфері публічних закупівель.
3. Надання учасником копії документа, який підтверджує повноваження підписанта, є добровільним та здійснюється самим учасником для участі у закупівлі. Замовник не вимагає жодних персональних даних, які не мають безпосереднього відношення до підтвердження повноважень.
4. Вимога не встановлює додаткових кваліфікаційних критеріїв, не обмежує конкуренцію та не порушує вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на наведене, підстав для внесення змін до тендерної документації в частині виключення вимоги щодо надання копії паспорта або інших персональних даних не вбачається.
Дата оприлюднення відповіді:
03.12.2025 12:31