Якість товару повинна відповідати вимогам чинного законодавства.
Всі документи,що стосуються тендерної документації готуються українською мовою.
Детальніше в тендерній документації.
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 10:39
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 10:39
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 10:39
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 10:39
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.12.2025 10:39
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
«На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та відсутності порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку в довільній формі, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469».
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною щодо ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» та такою, що унеможливлює участь у цій закупівлі з огляду на таке:
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» у відповідь на своє звернення до НКРЕКП отримало лист №1231/14.1.1/7-24 від 01.02.2024 року, яким встановлено, що «ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469 (далі – Ліцензійні умови з постачання електричної енергії споживачу). Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» НКРЕКП постановою від 11 квітня 2023 року № 647 застерегла Товариство щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та не застосовувала до Товариства санкції у вигляді накладення штрафу.»
Тобто у ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» були незначні порушення Ліцензійних умов, що стало підставою для відповідного застереження НКРЕКП, проте це не спричинило втрату ліцензії на постачання електричної енергії споживачу, а отже не позбавило ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» право здійснювати відповідну ліцензію.
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі наявності застережень НКРЕКП.
Такі застереження носять виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливають на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Більше того, наявність таких застережень в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаної довідки носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Таким чином, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може надати відповідну довідку щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469, через наявність таких обставин, а отже і позбавлене права взяти участь в цій закупівлі.
Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Відповідно до п. п. 5.12 Додатку №2 Тендерної документаці
Внесено зміни в тендерну документацію. В Додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» вилучено п.5.12.
Відповідно до підпункту 5.9. Додатку 1 Тендерної документації Замовником встановлено, що «Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що протягом 2022. 2023 років та 2024 року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ДП «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 116.».
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, звертаємо увагу, що "Правила ринку", які затверджені Постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168., визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України.
"Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил. У випадку визнання за суб’єктом господарювання статусу "переддефолтний" та/або "дефолтний", про це офіційно повідомляється на веб-сайті адміністратора розрахунків (НЕК "Укренерго"). Інформація про учасників ринку, що набули відповідного статусу, оновлюється щоденно.
В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку).
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний».
Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Також відповідно до пункту 6 Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148: «За поданням оператора системи встановлюється статус «Переддефолтний» та «Дефолтний» для електропостачальників (крім ПУП або постачальника останньої надії) у випадку несплати послуг оператора системи, наданих у період дії воєнного стану, до 15 числа місяця наступного за розрахунковим, з урахуванням постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 25 лютого 2022 року № 332 «Про забезпечення стабільного функціонування ринку електричної енергії, у тому числі фінансового стану учасників ринку електричної енергії, під час особливого періоду» (із змінами)». А згідно з пунктом 13 розділу XVII «прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13 квітня 2017 року № 2019-VIII функції постачальників універсальних послуг можуть виконувати виключно електропостачальники, створені у результаті здійснення заходів з відокремлення операторів системи розподілу (кількість приєднаних споживачів до системи розподілу яких перевищує 100 тисяч).
З цього випливає, що постачальники універсальних послуг, навіть за наявності підстав для надання їм статусу «переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з запровадженням на території України воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022.
Відповідно до ч. 4 ст. 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» покладення зобов’язань з надання універсальних послуг не обмежує права електропостачальника здійснювати постачання електричної енергії за вільними цінами.
Отже постачальники універсальних послуг беруть участь в процедурах закупівлі електричної енергії на рівних умовах з іншими учасниками, вільно встановлювати свої ціни на електричну енергію при участі в публічних закупівлях.
Таким чином наявність оскаржуваної вимоги в тендерній документації ставить в дискримінаційне становище інших учасників, в тому числі Скаржника, поряд з постачальниками універсальних послуг, які навіть при наявності підстави для отримання статусу «Переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з чинністю Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148.
Власне статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Помилковою вимогу про надання гарантійного листа щодо дефолтного та переддефолтного стану вважає й Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), який надав обов’язкові для розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії від 05.03.2020 № 5-рк.Комітет зазначає, що при закупівлі електричної енергії замовники виписують до постачальників вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку.
Однією із таких вимог Комітет визнає надання гарантійного листа про те, що потенційний постачальник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного". Хоча насправді у випадку визнання такого статусу про це офіційно повідомляється на вебсайті Адміністратора розрахунків. Інформація там оновлюється щодня, тому перевірити відсутність в переліку учасника торгів на день закупівель можна без додаткової вимоги надати довідку.
Комітет зазначає (пункти 45-48 наведених вище рекомендацій), що відповідно до пункту 1.7.2 "Правил ринку" Адміністратор розрахунків на період існування такого статусу, зокрема, публікує на офіційному веб-сайті Адміністратора розрахунків повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу.
Отже, чинним нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергетики, а саме - "Правилами ринку", передбачено обов’язок Адміністратора розрахунків публікувати на офіційному вебсайті інформацію щодо учасників, які набули статусу "Переддефолтний".
Отже, Замовник може безперешкодно перевірити, чи не набув учасник відкритих торгів такого статусу за допомогою даних з відкритих джерел (офіційний веб-портал Адміністратора розрахунків), а отже, встановлення в Документації вимог щодо надання гарантійного листа про те, що Скаржник не набував статусу "Переддефолтного", може бути додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необгрунтовані підстави для Замовника щодо недопуску Пропозиції певного учасника до оцінки.
Комітет також підкреслює, що допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача.
На час проведення Процедури закупівлі TOB "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" не має статусу "переддефолтного".
Тобто, на сьогоднішній день ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" є повноцінним учасником ринку, який належним чином виконує свої зобов’язання перед АР та не перебуває під будь-якими обмеженнями, пов’язаними з набуттям статусів "Переддефолтний".
Таким чином, лист від НЕК Укренерго, що має надати учасник, абсолютно не гарантує Замовнику неможливість настання негативних наслідків під час виконання останнім договірних зобов’язань.
Така вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто протягом 2022 та 2023 року не набував статусу «переддефолтний», а також перешкоджає ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" взяти участь у закупівлі.
Наявність статусу "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2025 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Звертаємо увагу, що відповідно до частини 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Слід зазначити, що інформація про набуття статусу «переддефолтного» є відкритою та публікується на сайті НЕК «Укренерго», кожного дня дана інформація оновлюється.
Замовник може ознайомитися з такими учасниками ринку за посиланням: https://ua.energy/perelik-uchasnykiv-rynku-yakym-nadano-status-pereddefoltnyj/, яке є відкритим.
Враховуючи це, Замовник не повинен вимагати надання даної інформації, оскільки вона є відкритою та публічною.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
«З метою забезпечення безперебійного постачання електричної енергії споживачу, на підставі Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні від 27.10.2023 № 1127 (зі змінами), затвердженого КМУ, учасник процедури закупівлі надає довідку в довільній формі, що здійснює купівлю імпортованої електричної енергії для покриття потреб споживачів.Довідка від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що учасник процедури закупівлі є імпортером електричної енергії та здійснює операції з купівлі-продажу імпортованої електричної енергії.».
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» таДСТУ 3466-96 .
Оскаржуваний нами документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначений вище документ.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» отримало ліцензію на постачання електричної енергії відповідно до Постанови НКРЕКП №805 від 26.07.2022 року, проте не зобов’язане отримувати для здійснення постачання електричної енергії оскаржуваний документ, у зв’язку з чим не може взяти участь у цій закупівлі.
Відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: «При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку «на добу наперед», внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…». Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно шляхом імпорту електричної енергії, укладеного Учасником закупівлі із суб’єктом зовнішньо-економічної діяльності.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» здійснює купівлю великих обсягів електричної енергії саме за двосторонніми договорами, що не заборонено чинним законодавством. Зокрема, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» має укладений Договір № 65-150-SD-23-0154 26 грудня 2023 року з ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «ЕНЕРГОАТОМ» в особі відокремленого підрозділу «Енергоатом-Трейдинг» ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «ЕНЕРГОАТОМ» (додається). Цей Договір чинний до 31 грудня 2024 року.
Тобто Скаржник, маючи можливість поставити електричну енергію Замовнику, оскільки має укладені належним чином двосторонні договори про купівлю-продажу електроенергії, не зможе взяти участь в процедурі закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційної вимоги.
А тому зазначена вище вимога тендерної документації має бути вилучена з її тексу Замовником.
Таким чином, Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
Відповідно до п. 5.25 Додатку № 2Тендерної документації.
Внесено зміни в тендерну документацію. В Додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» вилучено п.5.25.
Зміст:
Умовами тендерної документації передбачена наступна вимога: «Під час постачання електричної енергії учасник повинен забезпечити реалізацію права замовника на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі- продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем у відповідності до вимог п. 8.3.17. та п.8.3.6. ПРРЕЕ. Для підтвердження можливості забезпечення учасником реалізації такого права у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати: Довідку про створення Учасником на території Волинської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами ПРРЕЕ, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Довідка надається за формою Додатка №1.2. Учасники, для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Волинської області або посадової особи, з робочим місцем на території Волинської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Довідка надається за формою Додатка №1.3.» Звертаємо увагу, що ані Законом України «Про публічні закупівлі» (з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р.), ані Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, – не встановлено вимоги щодо наявності у Постачальника електричної енергії центрів обслуговування споживачів/власного структурного підрозділу або посадової особи з робочим місцем у певних регіонах України. Наше Товариство, виконавши всі ліцензійні умови, відповідно до Постанови НКРЕКП, одержало відповідну Ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу на території України. Тобто, не має значення: наявні чи відсутні центри обслуговування споживачів/власний структурний підрозділ підприємства в регіонах замовників – здійснювати визначені в ліцензії види господарської діяльності наше Товариство має право на території всієї України. Є безліч способів оперативного листування та передачі документів між Постачальником та Споживачем електричної енергії. З огляду на зазначене вище, встановлені вимоги Документації дають можливість прийняти участь у закупівлі лише обмеженому колу учасників, які мають центр обслуговування споживачів/власний структурний підрозділ або посадову особу з робочим місцем на території Волинської області. Інші учасники участь у закупівлі прийняти не зможуть, оскільки їх пропозиції будуть відхилені. Зазначені вимоги порушують такі принципи закупівель, що передбачені статтями 3 і 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, частиною третьою статті 5 вищезазначеного Закону встановлено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. На підставі вищезазначеного просимо виключити вищезазначені дискримінаційні вимоги з умов тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 17:17
Доброго дня! Шановний Учаснику, дякуємо за зацікавленість закупівлею, щодо вашого питання повідомляємо наступне. Всі взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між енергопостачальною організацією та споживачем електричної енергії регулюються «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», затвердженими Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312. Споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію, зокрема: - п. 4.22. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» надає споживачеві право обрати спосіб оплати за електричну енергію, серед яких є оплата безготівковими коштами в центрах обслуговування споживачів; - п.п. 9.1.3 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» пункту 9.1. «Забезпечення доступу споживачів до інформації» Правил передбачає способи надання споживачеві інформації, безпосередньо пов’язаної з виконанням укладених ним договорів та здійсненням комерційних розрахунків з учасниками роздрібного ринку, або будь-якої іншої відкритої інформації, пов’язаної з постачанням (розподілом, передачею) йому електричної енергії, серед яких містяться такі способи як надання інформації у центрах обслуговування споживачів; - п.п. 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно- консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником». Для замовника такими способами є можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної, передбаченої законодавством, інформації безпосередньо у електропостачальника. Територіальна віддаленість постачальника позбавляє споживача можливості реалізовувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії». Чинне законодавство не надає електропостачальникам права позбавляти споживачів можливості у зручний спосіб отримувати рахунки, первинні розрахункові документи і всю необхідну, передбачену законодавством, інформацію, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість, що може виникнути. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної, передбаченої законодавством, інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують принцип недискримінації учасників. Крім того варто зазначити, що будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Отже, твердження про дискримінаційний характер вимоги та обмеження конкуренції є безпідставними. Враховуючи вищевказане, підстав для задоволення Вашої вимоги нема.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 15:14
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
неправомірна вимога
Зміст:
Доброго дня, шановний Замовник! Встановлена Вами вимога в Додатку № 2 до тендерної документації, згідно з якою учасник процедури закупівлі повинен надати Довідку від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що учасник процедури закупівлі з початку роботи ринку електричної енергії – з 01.07.2019 не знаходився в статусі «Дефолтний» та зазначена інформація не оприлюднювалась на сайті оператора системи передачі (НЕК «Укренерго»), є необґрунтованою, дискримінаційною, такою, що обмежує конкуренцію та суперечить принципам Закону України «Про публічні закупівлі». Звертаємо увагу, що зазначене питання врегульовано чинним законодавством. Так, відповідно до «Правил ринку», затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168, надання статусу «переддефолтний» та/або «дефолтний» відбувається виключно у разі настання визначених у пункті 1.7.1 Правил подій або обставин. У разі присвоєння такого статусу інформація про учасників ринку оприлюднюється адміністратором розрахунків – НЕК «Укренерго» – на офіційному вебсайті у відкритому доступі та оновлюється щоденно. Чинним законодавством передбачено, що учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною присвоєння статусу «переддефолтний» та/або «дефолтний», і лише у випадку, якщо статус «переддефолтний» триває понад два робочі дні, він трансформується у статус «дефолтний». Статус «переддефолтний» носить виключно попереджувальний характер, анулюється після усунення підстав і жодним чином не впливає на постачання електричної енергії або здатність суб’єкта господарювання брати участь у процедурах закупівель чи виконувати договірні зобов’язання. Чинне законодавство України не передбачає обмежень у здійсненні господарської діяльності постачальників електричної енергії внаслідок надання їм статусу «дефолтний», за умови усунення причин, які до цього призвели. Таким чином, наявність у минулому статусу «дефолтний» не є юридичною підставою для відмови учаснику у праві на участь у публічних закупівлях та не впливає на його фінансову стабільність і добросовісність у виконанні договірних зобов’язань. Більше того, вимога надати оригінал довідки щодо відсутності такого статусу у попередні роки не гарантує Замовнику уникнення ризиків у майбутньому, оскільки наявність або відсутність зазначеного статусу не є об’єктивним показником фінансової стабільності постачальника. Зазначена умова фактично звужує коло потенційних учасників до тих, хто не набував статусу «дефолтний» у минулому, що суперечить принципам відкритості, недискримінації та добросовісної конкуренції, закріпленим статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та створює штучні бар’єри для участі у процедурі закупівлі. Також слід зазначити, що статус «переддефолтний» та/або «дефолтний» не визначений у жодному нормативно-правовому акті як ознака неналежного постачальника, а його наявність у минулому не позбавляє суб’єкта господарювання статусу учасника ринку електричної енергії та не обмежує його права і обов’язки, передбачені законодавством. Помилковість вимоги про надання гарантійного листа щодо ненабуття статусу «переддефолтний» та/або «дефолтний» підтверджується позицією Антимонопольного комітету України, викладеною у рекомендаціях від 05.03.2020 № 5-рк (пп. 45-48), якими визнано, що така вимога є необґрунтованим бар’єром для учасників закупівель електричної енергії. Відповідно до пункту 1.7.2 «Правил ринку» адміністратор розрахунків (НЕК «Укренерго») зобов’язаний публікувати на своєму офіційному вебсайті інформацію про учасників, які набули статусу «переддефолтний» та/або «дефолтний», із зазначенням дати набуття такого статусу; ця інформація оновлюється щодня і є відкритою для перевірки. Отже, встановлення у документації вимоги про надання гарантійного листа є надмірним, дискримінаційним і створює необґрунтовані підстави для відхилення тендерних пропозицій. На момент проведення процедури закупівлі наше підприємство не має статусу «переддефолтний» та/або «дефолтний» і належним чином виконує свої зобов’язання, тому гарантійний лист не гарантує Замовнику відсутність ризиків, а лише штучно обмежує конкуренцію. У зв’язку з викладеним наполягаємо на внесенні змін до тендерної документації та виключенні дискримінаційної вимоги про надання гарантійного листа щодо ненабуття статусу «дефолтного» або «переддефолтного». У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження дій Замовника, а також звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації цієї закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 17:18
Шановний учаснику! Ваше звернення нами буде розглянуто та прийняте до уваги.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 15:47
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
неправомірна вимога
Зміст:
Доброго дня! Змушені звернути Вашу увагу на грубе порушення законодавства у сфері публічних закупівель, допущене при формуванні тендерної документації. Вимога Додатку 2, якою Ви зобов’язуєте учасника надати «Лист керівника та підписанта про ознайомлення з кримінальною відповідальністю, встановленою Ст. 358. Кримінального кодексу України "Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів" та Ст. 366. "Службове підроблення" та гарантування, що всі завантажені для участі у процедурі закупівель документи не мають ознак документів, віднесених до ст.358, 366 КК України.», є незаконною, дискримінаційною та такою, що прямо суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». Наголошуємо, що частина друга статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко визначає вичерпний перелік інформації, яка може міститися у тендерній документації. Будь-які інші вимоги, що не передбачені Законом, вважаються незаконними. Таким чином, Ваша вимога — не просто недоречна, а нікчемна за своєю правовою природою, адже порушує принципи законності, об’єктивності та недискримінації, встановлені статтею 5 Закону. Ви створили додатковий, необґрунтований бар’єр для учасників, що є класичним проявом дискримінації та вже неодноразово визнавалося органом оскарження — Антимонопольним комітетом України — порушенням законодавства. Більше того, звертаємо Вашу увагу, що уповноважена особа Замовника особисто несе відповідальність за незаконні дії при підготовці тендерної документації. Стаття 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення прямо встановлює адміністративну відповідальність за порушення законодавства у сфері публічних закупівель, включаючи встановлення вимог, не передбачених законом. Санкції за такі дії передбачають накладення штрафу на службову особу, і за наявності належних доказів цей штраф буде накладено. У зв’язку з цим вимагаємо невідкладно надати нормативне обґрунтування зазначеної вимоги із чіткою вказівкою на норму закону, на якій вона ґрунтується. Якщо такого обґрунтування не існує Ви зобов’язані вилучити незаконну вимогу з тендерної документації. У разі ігнорування цього звернення ми залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України з відповідною скаргою, що матиме наслідком притягнення уповноваженої особи до відповідальності та зупинення процедури закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 17:19
Доброго дня! Шановний Учаснику, дякуємо за зацікавленість закупівлею, щодо вашого питання повідомляємо , ваше зауваження буде розглянуто.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 15:21
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
дискримінація
Зміст:
Згідно норм чинного законодавства, а саме ПОСТАНОВИ КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» ЗАБОРОНЕНО застосовувати положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону в разі проведення відкритих торгів для закупівлі електричної енергії. Це: «2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;» Таким чином ваша установа ПОРУШУЄ пряму вимогу законодавства та вимагає «Довідку про створення Учасником на території Волинської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами ПРРЕЕ, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Довідка надається за формою Додатка №2.2. Учасники, для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Волинської області або посадової особи, з робочим місцем на території Волинської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів». Крім того, ця вимога є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ ,т.я. участь в торгах може прийняти лише учасник, який має на території Волинської області такий Центр/робоче місце. Вимагаємо виключити цю вимогу з Тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 17:19
Шановний Учаснику!, Вше зауваження буде розглянуто.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 15:24
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
дискримінаційна вимога
Зміст:
В ТД є вимога: З метою забезпечення безперебійного постачання електричної енергії споживачу, на підставі Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні від 27.10.2023 № 1127 (зі змінами), затвердженого КМУ, учасник процедури закупівлі надає довідку в довільній формі, що здійснює купівлю імпортованої електричної енергії для покриття потреб споживачів. Довідка від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що учасник процедури закупівлі є імпортером електричної енергії та здійснює операції з купівлі-продажу імпортованої електричної енергії. Проте постачальник не має законодавчого зобов’язання бути імпортером електричної енергії, він може забезпечувати потреби споживачів закуповуючи електричну енергію на внутрішніх ринках. Вимагаємо прибрати дискримінаційну вимогу з ТД.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 17:20
Шановний учаснику! Ваше звернення буде розглянуто .
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 16:00
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
довідки
Зміст:
Шановний замовнику, ТД містить вимоги:3. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: 3.1. Довідка в довільній формі про технічні та якісні характеристики запропонованого товару. 3.2. Довідка в довільній формі про згоду з технічними вимогами закупівлі згідно Додатку №1 до тендерної документації. Мусимо наголосити, що в Додатку №1 вами як замовником наведені всі потрібні для вас технічні характеристики товару. Відповідно, подаючи довідку згідно пп.3.2 учасник підтверджує можливість постачати необхідний вам товар. Питання: що ще повинен написати замовник в довідці 3.1. ? Все вже є в ТС. Вимагаємо вилучити вимогу непотрібної довідки яка дублює довідку нижче.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 17:20
Шановний учаснику! Ваше звернення буде розглянуто.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 16:18
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
неправомірна вимога
Зміст:
Доброго дня! Відповідно вимог до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу надати Лист-згода про використання персональних даних уповноваженої особи учасника на підписання документів тендерної пропозиції та договору за результатом закупівлі (згідно Додатку №2.1 до тендерної документації).. Згідно з частиною першою статті 11 Закону України «Про інформацію», персональні дані — це відомості або сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Відповідно до статті 6 Закону України «Про захист персональних даних», обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб’єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством. Крім того, відповідно до частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», публічні закупівлі здійснюються на засадах недискримінації учасників. Встановлення вимоги щодо обов’язкового надання згоди на обробку персональних даних без належного правового обґрунтування суперечить вказаному принципу та може розцінюватися як дискримінаційна умова. Звертаємо увагу, що після розкриття тендерних пропозицій усі подані документи стають відкритими в електронній системі закупівель, що створює ризик неправомірного розповсюдження персональних даних. Це, у свою чергу, може призвести до порушення вимог статей 6, 8, 14 Закону України «Про захист персональних даних», а також положень статті 32 Конституції України, яка гарантує кожному право на невтручання в його особисте життя. При цьому повідомляємо, що повноваження особи учасника можуть бути підтверджені відповідними установчими та розпорядчими документами (статутом, наказом про призначення, протоколом загальних зборів учасників, довіреністю тощо). Наполягаємо на виключенні данної вимоги з ТД.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 17:21
Шановний учаснику! Ваше звернення нами розглянуто та прийняте до уваги.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 16:00
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
порушення
Зміст:
2) Шановний замовнику! ТД містить наступну вимогу: Учасником надається підтвердження можливості участі учасником у аукціонах з купівлі-продажу електричної енергії за двосторонніми договорами на Українській енергетичній біржі у секції комерційні торги або у секції спеціалізовані торги, що засвідчується безпосередньо ТОВ «Українська енергетична біржа».
Проте ТОВ «Українська енергетична біржа» - це лише одна З БАГАТЬОХ БІРЖ, на якій відбуваються аукціони з купівлі-продажу електричної енергії. Учасник не зобов’язаний здійснювати свою діяльність за допомогою саме цієї біржі.
Вимагаємо вилучити дискримінаційну вимогу з ТД.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 17:21
Шановний учаснику! Ваше звернення буде розглянуто.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 16:12
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
вимога
Зміст:
Доброго дня! Змушені звернути Вашу увагу на грубе порушення законодавства у сфері публічних закупівель, допущене при формуванні тендерної документації. Вимога Додатку 2, якою Ви зобов’язуєте учасника надати «Лист керівника та підписанта про ознайомлення з кримінальною відповідальністю, встановленою Ст. 358. Кримінального кодексу України "Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів" та Ст. 366. "Службове підроблення" та гарантування, що всі завантажені для участі у процедурі закупівель документи не мають ознак документів, віднесених до ст.358, 366 КК України.», є незаконною, дискримінаційною та такою, що прямо суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». Наголошуємо, що частина друга статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко визначає вичерпний перелік інформації, яка може міститися у тендерній документації. Будь-які інші вимоги, що не передбачені Законом, вважаються незаконними. Таким чином, Ваша вимога — не просто недоречна, а нікчемна за своєю правовою природою, адже порушує принципи законності, об’єктивності та недискримінації, встановлені статтею 5 Закону. Ви створили додатковий, необґрунтований бар’єр для учасників, що є класичним проявом дискримінації та вже неодноразово визнавалося органом оскарження — Антимонопольним комітетом України — порушенням законодавства. Більше того, звертаємо Вашу увагу, що уповноважена особа Замовника особисто несе відповідальність за незаконні дії при підготовці тендерної документації. Стаття 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення прямо встановлює адміністративну відповідальність за порушення законодавства у сфері публічних закупівель, включаючи встановлення вимог, не передбачених законом. Санкції за такі дії передбачають накладення штрафу на службову особу, і за наявності належних доказів цей штраф буде накладено. У зв’язку з цим вимагаємо невідкладно надати нормативне обґрунтування зазначеної вимоги із чіткою вказівкою на норму закону, на якій вона ґрунтується. Якщо такого обґрунтування не існує Ви зобов’язані вилучити незаконну вимогу з тендерної документації. У разі ігнорування цього звернення ми залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України з відповідною скаргою, що матиме наслідком притягнення уповноваженої особи до відповідальності та зупинення процедури закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 17:22
Шановний учаснику! Ваше звернення буде розглянуто.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 16:12
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
розрахунок ціни
Зміст:
Як буде вирішуватися за яким саме механізмом буде розраховуватися вартість електричної енергії протягом дії договору? Згідно розділу 1 чи 2 Додатку №3?
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 17:27
Шановний учаснику! Ваше зауваження буде розглянуто .
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 15:50
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
група А
Зміст:
Шановний Замовнику! Постановою НКРЕКП від 22.07.2025 №?1104 затверджено Зміни до Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період, якими передбачено принципові зміни в алгоритмі визначення обсягів споживання електричної енергії для площадок комерційного обліку, які відповідно до п. 4.4.11 Кодексу комерційного обліку електричної енергії, затвердженого Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 311, віднесені до групи «а», зокрема: з приєднаною потужністю від 150?кВт і більше; середньомісячним обсягом споживання понад 50?тис.?кВт·год (фактичним за попередній календарний рік або заявленим для нових електроустановок); обладнані приладами погодинного обліку електричної енергії (системою АСКОЕ). У зв’язку з вищенаведеним та враховуючи наявність таких площадок та/або імовірність віднесення площадок до групи «а» в процесі дії Договору, проєкт договору щодо закупівлі електричної енергії необхідно доповнити механізмом визначення ціни погодинних фактичних обсягів споживання електричної енергії Споживача у відповідному розрахунковому періоді, виходячи з погодинних цін на ринку «на добу наперед» за розрахунковий період, згідно даних оприлюднених Оператором ринку або передбачити можливість внесення відповідних змін у разі виникнення такої потреби. Вищезазначена інформація викладена в листі Мінекономіки, направленому органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб’єктам сфери публічних закупівель, №3322-07/79830-06 від 21.11.2025 року “Щодо застосування стимулюючих коефіцієнтів”, розробленому на виконання відповідного звернення НКРЕКП №11983/17.3.2/7-25 від 13.10.2025
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 17:28
Шановний Учасник! Роз’яснення Мінекономіки щодо застосування стимулюючих коефіцієнтів стосуються установок Споживачів з приєднаною потужністю від 150?кВт і більше; середньомісячним обсягом споживання понад 50?тис.?кВт•год. У Замовника відсутні установки, що перевищують зазначені показники.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 15:17
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
розрахунок ціни
Зміст:
Шановний замовнику, прохаємо роз’яснити яким чином буде відбуватися розрахунок ціни за спожиту електричну енергію по п.п.7 п.19 Постанови? Мусимо звернути вашу увагу, що при тому розрахунку, який зазначений в договорі, при оголошеній в грудні закупівлі потенційний постачальник не може спрогнозувати, оскільки грудень ще не закінчився, а для розуміння чи буде можливо постачати електричну енергію по ціні, що випливе з розрахунку неможливо. У вас "перевернута" формула, нелогічна. Як приклад правильних, рекомендованих формул можемо запропонувати ознайомитися з наказом 07.05.2024 № 11712 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", яким затверджена примірна тендерна документація з формулами, що відображають волатильність ринку електричної енергії і прибирають ризики розірвання договору з боку постачальника через неможливість постачати електричну енергію без збитків, які він може отримати, зокрема, при використанні формул, затверджених вашою ТД. А з огляду на те, що у вашому регіоні масово оголошені торги з ідентичними Тендерними документаціями, підозрюємо, що формули також під "свого" учасника, який їх просто змінить під час контрактування, т.я. при поточній ситуації в енергетиці неможливо спрогнозувати ціну, щоб працювати по цих формулах. Наполегливо рекомендуємо ознайомитися із зазначеними вище нормативними документами і внести зміни до ТД, щоб убезпечити себе від можливих в майбутньому проблем.
Дата оприлюднення звернення:
04.12.2025 11:54
Шановний учаснику! Ваше звернення буде розглянуто .
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 16:01
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
неправомірна вимога
Зміст:
ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469." Звертаємо вашу увагу, що порушення ліцензійних умов не впливає на виконання майбутніх контрактів. Дані вимоги, які встановлені Вами в тендерній документації, неодноразово були оскаржені АМКУ, у результаті чого Замовники закупівель були зобов'язані внести зміни до тендерної документації, що призвело до затягування процедури. Додатково, Повідомляємо, що з даного питання є практика АМКУ, згідно з якою Замовників зобов’язують вносити зміни до ТД: 1.рішення від 17.12.2024 № 20072,оголошення UA-2024-12-03-012921-a. 2.рішення від 17.12.2024 № 20071,оголошення UA-2024-12-04-008473-a. 3. Оголошення UA-2024-12-03-015025-a. 4. оголошення UA-2024-12-27-010436-a., де АМКУ зобов’язує замовника внести зміни до тендерної документації і де чітко сформульоване заключення Антимонопольного комітету, що: 1. «наявність у суб'єкта господарювання, зокрема, порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, застережень щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, штрафів, та за умови усунення суб'єктом господарювання підстав, що стали причиною для зупинення дії ліцензії, а також відсутність рішень НКРЕКП, зокрема, щодо анулювання дії ліцензії не позбавляє можливості суб'єкта господарювання здійснювати відповідну господарську діяльність, зокрема щодо постачання електричної енергії» 2. «Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». Просимо видалити дану вимогу з тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 11:22
Доброго дня! Шановний Учаснику, дякуємо за зацікавленість закупівлею, щодо вашого питання повідомляємо , ваше зауваження буде розглянуто.
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 15:49
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
неправомірна вимога
Зміст:
В ТД є вимога: 5.25. З метою забезпечення безперебійного постачання електричної енергії споживачу, на підставі Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні від 27.10.2023 № 1127 (зі змінами), затвердженого КМУ, учасник процедури закупівлі надає довідку в довільній формі, що здійснює купівлю імпортованої електричної енергії для покриття потреб споживачів. Довідка від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що учасник процедури закупівлі є імпортером електричної енергії та здійснює операції з купівлі-продажу імпортованої електричної енергії. Проте постачальник не має законодавчого зобов’язання бути імпортером електричної енергії, він може забезпечувати потреби споживачів закуповуючи електричну енергію на внутрішніх ринках. Вимагаємо прибрати дискримінаційну вимогу з ТД
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 11:43
Шановний учаснику! Ваше зауваження буде розглянуто .
Дата оприлюднення відповіді:
05.12.2025 15:48
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
1 930 110
грн.
Період подання пропозицій
до
13.12.2025 00:00
Замовник:
Відділ освіти, культури, молоді та спорту Іваничівської селищної ради