Звернення:
За тендером : 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги. Аудит фінансової звітності
Тема:
Внесення змін до кваліфікаційних критеріїв
Зміст:
Шановний Замовнику!
У Додатку 5 до Тендерної документації (пункт 2) встановлено кваліфікаційний критерій щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, а саме:
«...наявність за основним місцем роботи не менше 5 сертифікованих аудиторів з яких не менше 2-х працівників, мають принаймні один документ, що засвідчує проходження повної програми сертифікації, виданий однією з організацій, що є членами Міжнародної федерації бухгалтерів, а саме Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів (АССА), Американським інститутом сертифікованих публічних бухгалтерів (АІСРА) чи Інститутом дипломованих бухгалтерів Англії та Уельсу (ІСАЕУ)...»
Дана вимога обмежує підтвердження кваліфікації лише "повною програмою сертифікації" конкретних організацій та не передбачає можливості підтвердження знань іншими документами, які офіційно визнані регулятором в Україні.
Відповідно до абзацу 5 пункту 4 частини 1 статті 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (далі — Закон), суб’єкт аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, повинен мати за основним місцем роботи не менше п’яти аудиторів, з яких щонайменше дві особи повинні мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ). Перелік таких організацій та сертифікатів затверджується Радою нагляду Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (ОСНАД).
На виконання цієї норми Закону, Радою нагляду за аудиторською діяльністю прийнято Рішення від 30 травня 2025 року № 4/7/83 «Про внесення змін до рішення Ради нагляду за аудиторською діяльністю... від 26 квітня 2023 року № 3/5/59».
Згідно з пунктом 1 зазначеного Рішення, високий рівень знань з МСФЗ працівників суб’єкта аудиторської діяльності для цілей статті 23 Закону підтверджується, зокрема:
• повним членством в професійних організаціях;
• дипломами «Diploma in International Financial Reporting (DipIFR)» Асоціації присяжних сертифікованих бухгалтерів (ACCA).
Отже, регулятор (ОСНАД) чітко визначив, що диплом DipIFR є належним та достатнім документом для підтвердження відповідності аудиторської фірми вимогам статті 23 Закону щодо надання послуг підприємствам суспільного інтересу.
Вимога Замовника щодо надання виключно документів про проходження «повної програми сертифікації» ігнорує чинне рішення Ради нагляду ОСНАД, яке визнає достатнім наявність диплома DipIFR.
Встановлення такої вимоги є дискримінаційним по відношенню до учасників, працівники яких мають дипломи DipIFR (що повністю відповідає вимогам Закону для аудиту ПСІ), але не мають повної сертифікації ACCA/AICPA/ICAEW. Це порушує принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принцип недискримінації учасників та принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Враховуючи викладене, просимо:
1. Внести зміни до Додатку 5 Тендерної документації.
2. Викласти вимогу щодо наявності документів, що підтверджують знання МСФЗ, у відповідності до Рішення Ради нагляду за аудиторською діяльністю від 30.05.2025 № 4/7/83, а саме: передбачити можливість надання як доказу кваліфікації диплому «Diploma in International Financial Reporting (DipIFR)» або інших рівнозначних документів, визнаних ОСНАД.
Сподіваємось на Ваше розуміння та дотримання норм чинного законодавства.
Дата оприлюднення звернення:
02.12.2025 13:34
Шановний Учасник! Ваша вимога щодо внесення змін до тендерної документації розглянута та погоджена. Найближчим часом зміни до тендерної документації будуть внесені.
Дата оприлюднення відповіді:
03.12.2025 15:50