Звернення:
За тендером : 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробувань. Послуги з експертного обстеження та позачергового технічного огляду, повного технічного огляду та часткового технічного огляду обладнання, а саме: вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання.
Тема:
Уточнення технічних параметрів устатковання
Зміст:
Добрий день! Шановний Замовнику, дякуємо за інформацію, яка не НАДАЛА ВІДПОВІДЬ НА НАШЕ ЗВЕРНЕННЯ.
Звертаючись щодо пояснень Тендерної документації ми не мали на увазі виконання зйомки підкранових колій. Тому є такі пояснення:
Посилаючись на Постанову КМУ Про затвердження Порядку проведення технічного огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки №687 від 26.05.2004 р. (зі змінами), гадаємо, що Ви звернули увагу на те, що абзацом 3 пункт 4 Порядку визначено:
«4. У разі проведення технічного огляду та/або експертного обстеження роботодавець зобов'язаний:
………………………………………………………………
ПІДГОТУВАТИ УСТАТКОВАННЯ ДО ПРОВЕДЕННЯ ТЕХНІЧНОГО ОГЛЯДУ ТА/АБО ЕКСПЕРТНОГО ОБСТЕЖЕННЯ ВІДПОВІДНО ДО ВИМОГ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНИХ ДОКУМЕНТІВ;»
Нагадуємо (термін, який визначений Порядком):
організаційно-методичні документи - методики, інструкції, інші документи щодо проведення технічного огляду, випробування та експертного обстеження устатковання, затверджені в установленому порядку.
В організаційно-методичних документах, що визначають методики проведення експертного обстеження ВПМ, перед проведенням експертного обстеження передбачається складання Програми експертного обстеження, якою, зокрема, передбачається проведення огляду крана та його складових частин, проведення неруйнівного контролю металевих конструкцій.
Сподіваємося фахівці, що готовили відповідь знають, що:
ПРОЛІТ КРАНА – це горизонтальна відстань між осями рейок підкранової колії, по яких рухається міст мостового крана. Це один із ключових параметрів, що визначає вантажопідйомність крана та його конструктивні особливості. Чим більший проліт, тим більшу вантажопідйомність може мати кран.
• Визначення: Відстань між двома паралельними рейками, на яких стоїть міст крана.
• Призначення: Проліт визначає робочу зону крана та впливає на його вантажопідйомність.
• Взаємозв'язок з вантажопідйомністю: Як правило, чим більший проліт, тим вищу вантажопідйомність може мати кран, оскільки це дозволяє розмістити більш потужну конструкцію.
• Термінологія: Також може називатися "прогоном" і вимірюється в метрах.
Тобто «проліт» є металевою конструкцією, яку необхідно оглядати, а в деяких випадках контролювати неруйнівними методами контролю, які визначає експерт технічний промислової безпеки, під час проведення огляду.
Хочемо зауважити, що при розрахунку вартості експертного обстеження та технічного огляду вантажопідіймального крана застосовуються такі основні технічні характеристики та параметри:
• Тип крана (наприклад, мостовий, козловий, баштовий, стріловий самохідний, кран-маніпулятор). Від типу залежить складність конструкції та обсяг робіт.
• Вантажопідйомність – максимальна маса вантажу, яку кран може підняти. Цей параметр є ключовим для визначення навантажень під час статичних та динамічних випробувань.
• Висота підйому гака та виліт стріли (для відповідних типів кранів). Ці геометричні параметри впливають на необхідний простір та умови проведення огляду і випробувань.
• Вантажний момент (для баштових кранів).
• Режим експлуатації (інтенсивність використання). Крани, що інтенсивно експлуатуються, можуть вимагати більш ретельного обстеження або частіших оглядів.
• Рік виготовлення та термін служби. Для старого обладнання може знадобитися додаткове експертне обстеження (технічне діагностування) для визначення залишкового ресурсу.
• Конструктивні особливості (наприклад, тип приводу - електричний, гідравлічний; наявність систем диспетчеризації або реєстраторів робочих параметрів).
Таким чином, проліт крана є одним з важливих факторів, що впливає на вартість його обстеження. При розрахунку ціни враховуються характеристики та складність конструкції, що безпосередньо залежать від цього параметра.
Чому проліт впливає на вартість:
Більша матеріаломісткість. Чим більший проліт мостового чи козлового крана, тим міцнішими та масивнішими мають бути його головні балки (мости). Обстеження такої конструкції потребує більше часу та ресурсів для перевірки зварних швів, металу та інших елементів.
Складніша конструкція. Крани з великим прольотом мають складнішу інженерну конструкцію, що вимагає ретельнішого та глибшого технічного діагностування. Експерти мають оцінити не лише основні елементи, а й врахувати особливості розподілу навантаження на широкій площі.
Різні методики обстеження. Для кранів мостового типу, що мають великий проліт, застосовуються спеціальні методики експертного обстеження, які враховують усі нюанси їх конструкції. Це може впливати на обсяг робіт і, відповідно, на їхню вартість.
Необхідність додаткових випробувань. Крім візуального огляду та неруйнівного контролю, для великих кранів можуть знадобитися додаткові випробування, що також відображається на підсумковій ціні.
Наприклад, мостовий кран вантажопідйомністю 10 т може мати проліт від 10 м до 30 м. Гадаємо не треба поясняти, що час на огляд крану із прольотом 10 м буде відрізнятися від крана на 30 м.
Також, звертаємо увагу, що Наказом Держгірпромнагляду від 10.12.2007 №295 були затверджені «Галузеві норми часу на проведення експертних робіт у сфері охорони праці та промислової безпеки» (Вони є чинними). В частині IV визначений порядок розрахунку вартості експертного обстеження та технічного огляду підіймальних споруд і там передбачається враховувати довжину прольоту під час розрахунку вартості експертного обстеження та технічного огляду.
Таким чином, враховуючи роз’яснення нашого звернення та проведений аналіз Вашої відповіді, звертаємося до Вас із таким:
1. Для правильного визначення вартості послуг, що планується надати, з урахуванням обсягу робіт з експертного обстеження та технічного огляду зазначеного устатковання відповідно до організаційно-методичних документів, просимо внести зміни до Тендерної документації, зазначивши довжину прольоту по кожній одиниці вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання. Де довжини прольоту немає – зазначити нуль або «відсутня», або на розсуд Замовника.
2. Ретельно проаналізувавши Тендерну документацію, ми не знайшли вказівки, що нівелювання проводити не потрібноі проведення нівелювання буде здійснюватися силами Замовника. Яким чином учасник про це може здогадатися за відсутності такої інформації в Тендерній документації. А нівелювання є складовою частиною експертного обстеження і підлягає розрахунку вартості. Таким чином до Тендерної документації має бути внесено відповідні зміни.
3. Враховуючи викладене в пункті 2 нашого Звернення, ми не знайшли вказівки, щодо необхідності проведення вимірювання електричної частини підйомних споруд, що зазначені в Тендерній документації. Вимірювання електричної частини підйомних споруд (за наявності електричного обладнання) є складовою частиною експертного обстеження і підлягає розрахунку вартості. Таким чином просимо надати відповідь та/або внести відповідні зміни до Тендерної документації.
На жаль інформації, що зазначена у Тендерній документації, НЕ ДОСТАТНЬО для проведення розрахунку вартості послуг з урахуванням Порядку проведення технічного огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженому постановою КМУ від 26.05.2004 №687 та організаційно-методичних документів.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 21:38
Шановний Учасник! Ваша вимога щодо внесення змін до тендерної документації розглянута та погоджена. Найближчим часом зміни до тендерної документації будуть внесені.
Дата оприлюднення відповіді:
04.12.2025 16:37