Звернення:
За тендером : Придбання комплектувальних виробів і деталей для доукомплектування виробничого обладнання (фотокопіювальних апаратів) НЦ «МАНУ» показник національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку
Тема:
Дискримінаційна вимога
Зміст:
Добрий день. Під час аналізу Тендерної документації було виявлено ряд вимог, що суперечать положенням ст. 3 і 5 Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняють дискримінацію учасників процедури закупівлі. На вимогу Замовника до Учасника з метою підтвердження технічних і якісних характеристик предмета закупівлі в Додатку 2 п.3 надати: довідку від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник. Крім цього, учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України.»
повідомляємо наступне: Звертаємо Вашу увагу, що предметом закупівлі є товар, проте зазначені довідка від екологічного аудитора та звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі надаються не стосовно конкретного предмета закупівлі / товару, а щодо екологічної діяльності організації з метою забезпечення її результативності, тобто в цілому на діяльність організації або компанії. Вищезазначена довідка від екологічного аудитора та звіт з екологічного аудиту учасника, не мають жодного відношення до предмету даної закупівлі і жодним чином не впливають на кваліфікаційні критерії предмета закупівлі.
Враховуючі вище перераховане, Просимо внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення пункту 3 Додатку 2 з тендерної документації , або документально обґрунтувати необхідність встановлення цієї вимоги та надати роз'яснення, як довідки від екологічного аудитора та звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі пов'язанні з предметом закупівлі, а саме: Придбання комплектувальних виробів і деталей для доукомплектування виробничого обладнання (фотокопіювальних апаратів) НЦ «МАНУ» показник національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку.
Звертаємо особливу увагу, що вразі не задоволення нашої вимоги, ми будемо звертатись до Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та законних інтересів.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 11:38
Добрий день. Уповноважена особа розглянула ваше звернення. За результатами розгляду повідомляємо наступне. Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників враховуючи норми чинного законодавства. Відповідно до п.28 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022р. тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей.
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно із п.3 ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
У загальних вимогах Додатку №2 ТД нами встановлено вимогу щодо надання Учасниками у складі тендерних пропозицій звіту про екологічний аудит та висновку екологічного аудитора.
Ми не вважаємо вказану вимогу дискримінаційною, так як вищезазначені документи можуть бути отримані будь-яким учасником.
Враховуючи вищевикладене, наша тендерна документація, в тому числі технічне завдання, складене у відповідності до норм чинного законодавства та в тендерній документації встановлені однакові вимоги для всіх учасників торгів та не порушено принципи здійснення публічних закупівель. В Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації
Дата оприлюднення відповіді:
04.12.2025 17:32