Закупівля Послуги з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень, згідно коду ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини від Управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області.
Послуга з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень Олександрівського закладу загальної середньої освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: 68091, Одеська обл., с. Олександрівка, вул. Центральна, 85
Послуга з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень Бурлачобалківської гімназії Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: 68094, Одеська обл., с. Бурлача Балка, вул. Інститутська, 22
Послуга з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень закладу дошкільної освіти (ясла - садок) № 7 "Струмочок" Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: 68091, Одеська область, с. Олександрівка, вул. Світла 5
Послуга з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень Малодолинського закладу загальної середньої освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: 68093, Одеська область, с.Малодолинське, вул. Зелена, 2
Послуга з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №6 «Сонечко» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: 68001,Одеська область, місто Чорноморськ, проспект Миру, 17-А
Послуга з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень Чорноморського академічного ліцею імені Тараса Шевченка Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: 68001,Одеська область, місто Чорноморськ, вулиця Шевченка, 8
Код ДК 021:2015
77220000-8 -
Послуги з просочування деревини
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
Україна, Відповідно до документації
Дата постачання по
31.12.2025 00:00
Умови оплати
Надання послуг
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
30
робочі
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Розрахунки здійснюються протягом 30 (тридцяти) робочих днів після отримання послуг на підставі актів наданих послуг
Досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.11.2025 12:08
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Договір може бути виконаний в повному обсязі.
1. Довідка, що містить інформацію про повне виконання аналогічного (аналогічних) за
предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору). Зокрема, Довідка має бути надана відповідно до форма 1:
2. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
- копію не менше 1 (одного) договору, зазначеного у довідці, з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору,
- копії/ю документів/у на підтвердження повного виконання не менше ніж одного договору зазначеного в наданій Учасником довідці (актів наданих послуг, видаткових накладних, актів приймання-передачі та/або позитивний лист-відгук від організації).
Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.11.2025 12:08
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
4.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування. У довідці обов’язково вказати обладнання, яке необхідне для виконання робіт з оброблення дерев’яних конструкцій приміщень, що відповідає умовам, визначеним в Постанові Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».
4.2. Підтвердити наявність складу та офісу скан-копією з оригіналу договору купівлі-продажу або копією свідоцтва про право власності, або копією договору оренди приміщень/будівлі/складу та офісу.
4.3. Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або Декларація матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, виданої на ім’я Учасника торгів або субпідрядника, що зареєстрована територіальним органом Держпраці (з відміткою такого органу, якщо вказаний документ надається у паперовому вигляді) або електронна версія вказаного документу із обов’язковою наявністю QR-коду чи іншого ідентифікатора для можливості перевірки автентичності вказаного документу. Вказана декларація повинна підтверджувати відповідність матеріально-технічної бази та умов праці Учасника вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт на висоті понад 1,3 метра. В декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки повинна зазначатися адреса, де будуть виконуватися роботи за даною процедурою закупівлі, або повинно бути зазначено «на об’єктах замовників згідно укладених договорів».
4.4. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки на офісні та складські приміщення, виданої на ім’я Учасника торгів, що зареєстрована територіальним органом ДСНС (з відміткою такого органу, якщо вказаний документ надається у паперовому вигляді) або електронна версія вказаного документу із обов’язковою наявністю QR-коду чи іншого ідентифікатора для можливості перевірки автентичності вказаного документу.
1.5. Відповідно до ПКМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» надати підтвердження доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.11.2025 12:08
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.11.2025 12:08
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.11.2025 12:08
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.11.2025 12:08
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.11.2025 12:08
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.11.2025 12:08
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Відповідно до додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: 10. Учасник зобов'язаний у складі тендерної документації надати лист від виробника щодо своєчасного постачання переможцю тендерної закупівлі (вказати ідентифікатор закупівлі) необхідної кількості ВЗ.
1. Відповідно до додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: 10. Учасник зобов'язаний у складі тендерної документації надати лист від виробника щодо своєчасного постачання переможцю тендерної закупівлі (вказати ідентифікатор закупівлі) необхідної кількості ВЗ. 11. Учасник у складі пропозиції надає відповідний гарантійний лист від виробника (-ів) вогнезахисної суміші (яка буде використовуватися для надання послуг) або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або імпортера (-ів)), в якому виробник (-и) (або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер підтверджують гарантовану поставку учаснику якісної вогнезахисної суміші в строк та в обсягах, необхідних для надання послуг, передбачених цим оголошенням із зазначенням номеру оголошення в електронній системі закупівель із зазначенням ідентифікатора закупівлі.
Відповідно додатку 3 до тендерної документації: 10. Учасник зобов'язаний у складі тендерної документації надати лист від виробника щодо своєчасного постачання переможцю тендерної закупівлі (вказати ідентифікатор закупівлі) необхідної кількості ВЗ. 11. Учасник у складі пропозиції надає відповідний гарантійний лист від виробника (-ів) вогнезахисної суміші (яка буде використовуватися для надання послуг) або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або імпортера (-ів)), в якому виробник (-и) (або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер підтверджують гарантовану поставку учаснику якісної вогнезахисної суміші в строк та в обсягах, необхідних для надання послуг, передбачених цим оголошенням із зазначенням номеру оголошення в електронній системі закупівель із зазначенням ідентифікатора закупівлі.
По-перше, Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затвердженні постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачено обов’язкової наявності у суб’єктів з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення:
1) листа від виробника щодо своєчасного постачання переможцю тендерної закупівлі (вказати ідентифікатор закупівлі) необхідної кількості ВЗ;
2) гарантійного листа від виробника (-ів) вогнезахисної суміші (яка буде використовуватися для надання послуг) або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або імпортера (-ів)), в якому виробник (-и) (або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер підтверджують гарантовану поставку учаснику якісної вогнезахисної суміші в строк та в обсягах, необхідних для надання послуг, передбачених цим оголошенням із зазначенням номеру оголошення в електронній системі закупівель із зазначенням ідентифікатора закупівлі.
Надаємо копію Ліцензійних умов.
По-друге, Скаржник звернувся з запитом до виробника з проханням надати вказані листи. Станом на день подання скарги відповіді не отримав.
Вимога про надання вказаних листів розрахована на учасників торгів, які зможуть їх надати, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з нормами чинного законодавства.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
ПОЯСНЕННЯ
управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області по суті скарги ТОВ "СПАС"
від 04 грудня 2025 року № UA-2025-11-29-000422-a.b1
Управлінням освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області (далі - Замовник) розглянуто рішення №18065-р/пк-пз від 08.12.2025 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія Антимонопольного комітету України) щодо надання інформації, документів та матеріалів щодо проведення процедури та повідомляємо наступне.
Ознайомившись зі Скаргою Скаржника щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі повідомляємо:
По першому питанню - твердження Скаржника «Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затвердженні постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачено обов’язкової наявності у суб’єктів з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення: 1) листа від виробника щодо своєчасного постачання переможцю тендерної закупівлі (вказати ідентифікатор закупівлі) необхідної кількості ВЗ; 2)гарантійного листа від виробника (-ів) вогнезахисної суміші (яка буде використовуватися для надання послуг) або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або імпортера (-ів)), в якому виробник (-и) (або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер підтверджують гарантовану поставку учаснику якісної вогнезахисної суміші в строк та в обсягах, необхідних для надання послуг, передбачених цим оголошенням із зазначенням номеру оголошення в електронній системі закупівель із зазначенням ідентифікатора закупівлі. » вважаємо не обґрунтованими Оскільки згідно із ч. 3 ст. 22 Закону від 25.12.2015 № 922-VIII «…Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». Враховуючи той факт, що вимога що надання гарантійного листа виробника стосується підтвердження технічних характеристик товару, що буде використовуватися під час надання послуг встановлена на підставі п ч. 3 ст. 22 та ст..23 Закону від 25.12.2015 № 922-VIII, то ніяким чином не має відношення до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення", затверджених постановою КМУ від 23.11.2016 р. № 852, на які посилається Скаржник та не повинна узгоджуватися з положенням цих Ліцензійних умов. Крім того лист виробника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару для виконання послуг відповідно до вимог тендерної документації. Лист виробника свідчить про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який буде використовувати якісний товар при наданні послуг. З метою отримання якісного товару для виконання послуги з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень та його належної вчасної поставки встановлено вимогу стосовно надання у складі пропозиції листа від виробника.. Отже, замовник торгів має бути переконаний, що відповідні матеріали, а тим паче еквівалентні, будуть якісними та зможуть бути поставленими у строки, які встановлені замовником. Як засвідчує практика, без надання учасниками торгів гарантій виконання майбутніх поставок товарів у формі листів авторизації від виробників чи представників виробників ризики невиконання учасниками — переможцями торгів суттєво зростають і є невиправданими та недопустимими.
По другому питанню: стосовно твердження Скаржника, «Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у суб’єктів з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення: сертифікатів про відповідність Учасника вимогам – ДСТУ EN ISO» 2 грудня 202509:21 Замовнику надійшло питання : «Шановний замовнику, видаліть дискримінаційну вимогу відповідно до п. 15. Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам – ДСТУ EN ISO 9001:2018 або ДСТУ ISO 9001:2015. Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) або ISO 45001:2018. Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам ДСТУ 8965:2019. Сертифікати, зазначені в цьому пункті, повинні бути чинними на кінцеву дату подання пропозицій, а тому у разі отримання сертифікату більше, ніж за рік відносно кінцевої дати подання пропозицій – обов’язкове додавання наглядового або проміжного звіту органу сертифікації/оцінки. Надання послуг/виконання робіт надаються відповідно до Постанови 852. Є велика практика АМКУ де вони вже давно вказали, що це дискримінація зі сторони замовників. Просимо видалити цю вимогу, бо вимушені будемо подати скаргу в АМКУ.» Відповідь 4 грудня 202513:21 Замовником була надана відповідь Доброго дня! Замовником будуть внесені зміни до Тендерної документації. З метою уникнення непорозумінь уповноваженою особою було внесено зміни до тендерної документації які затверджені протоколом від 07.12.2025 р. №б/н та викладено Додаток 1 до тендерної документації в новій редакції. (Додаток 1 до тендерної документації (нова редакція) Перелік документів та/або інформації, які подаються УЧАСНИКОМ процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. додається.)
По третьому питанню: твердження Скаржника «Ліцензійні умови не передбачають обов’язкової наявності у працівників суб’єктів з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення: 1) посвідчень та протоколів (виписок або витягів з протоколів) про навчання та/або перевірку знань з безпечного виконання робіт з інструментом та пристроями відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями», з безпечного виконання висотно – верхолазних робіт з використанням індивідуальних страхувальних засобів відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті», з охорони праці, з пожежної безпеки (пожежно – технічного мінімуму); 2) документів (листів, довідок, роз'яснень, тощо) від органів з питань праці щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці щодо Учасника закупівлі (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442).» вважаємо не обґрунтованими оскільки, відповідно до пункту 4 частини 1 статті 1 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII (далі — Закон № 222) ліцензійні умови — нормативно-правовий акт Кабінету Міністрів України, іншого уповноваженого законом органу державної влади, положення якого встановлюють вичерпний перелік вимог до провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії. За статтею 9 Закону № 222 ліцензіат, тобто суб’єкт господарювання, який має ліцензію, зобов’язаний виконувати вимоги ліцензійних умов відповідного виду господарської діяльності, а здобувач ліцензії для її отримання — відповідати ліцензійним умовам. Залежно від особливостей провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, вимоги ліцензійних умов встановлюються стосовно суб’єкта господарювання загалом та/або відносно кожного місця провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. Вимоги ліцензійних умов мають бути обумовлені особливостями провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, та включають вичерпний перелік підтвердних документів, що підтверджують відповідність суб’єкта господарювання вимогам ліцензійних умов, кадрові, організаційні та технологічні вимоги, а також спеціальні вимоги, передбачені законом.
Технологічні вимоги стосуються, зокрема, наявності певної матеріально-технічної бази, що являє собою сукупність засобів та/або місць провадження виду господарської діяльності, які дають можливість провадити господарську діяльність, що підлягає ліцензуванню. Кадрові вимоги стосуються мінімальної кількості працівників за окремими посадами. Ліцензійні умови затверджуються для видів господарської діяльності, передбачених статтею 7 Закону № 222. Так, для прикладу, урядом визначено: Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджені постановою від 23.11.2016 № 852 (далі — Умови 852); Крім того згідно з пунктом 28 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922) з урахуванням Особливостей. Поряд з цим законодавством у сфері публічних закупівель не передбачено обов’язку замовника формувати умови тендерної документації виходячи з положень ліцензійних умов провадження певного виду господарської діяльності. Частина 2 статті 16 Закону № 922 визначає, що кваліфікаційні критерії встановлюються замовником самостійно на власний розсуд щодо наявності в учасника обладнання та матеріально-технічної бази та/або працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Проте законодавство також не містить приписів, які б зобов’язували замовника дублювати вимоги ліцензійних умов або формувати кваліфікаційні критерії з урахуванням положень галузевого законодавства, що регулює порядок отримання чи дії ліцензії, чи взагалі обмежувати умови документації вимогами до учасника, що визначаються саме ліцензійними умовами. До того ж, Замовником закуповуються Послуги з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень, задля безпеки охорони праці та інших нормативів України Замовнику треба переконатися, що працівники які будуть виконувати саме ці послуги мають посвідчення та протоколи (виписок або витягів з протоколів) про навчання та/або перевірку знань з безпечного виконання робіт з інструментом та пристроями відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями», з безпечного виконання висотно – верхолазних робіт з використанням індивідуальних страхувальних засобів відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті», з охорони праці, з пожежної безпеки (пожежно – технічного мінімуму); документи (листів, довідок, роз'яснень, тощо) від органів з питань праці щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці щодо Учасника закупівлі (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442).
По четвертому питанню: стосовно твердження Скаржника, «Вимога про працевлаштування інженера– проєктувальника розрахована на учасників торгів, в яких він працевлаштований, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника. » 2 грудня 202509:25 Замовнику надійшло питання : «Відповідно до Постанови 852 інженер-кошторисник, інженер- проектувальник не передбачений. Видаліть вимогу про працевлаштування такого співробітника. Багато організацій ліцензійних заключають договір на надання послуг. І це законодавством не заборонено. Кошторисні розрахунки повинні бути завірені підписом та печаткою Учасника та підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації (в складі пропозиції надати діючий кваліфікаційний сертифікат такого інженера – проектувальника та документи, які підтверджують працевлаштування інженера – проектувальника). Просимо видалити цю вимогу, звернемося до АМКУ» Відповідь 4 грудня 202513:21 Замовником була надана відповідь Доброго дня! Замовником будуть внесені зміни до Тендерної документації. З метою уникнення непорозумінь уповноваженою особою було внесено зміни до тендерної документації які затверджені протоколом від 07.12.2025 р. №б/н та викладено Додаток 1 до тендерної документації в новій редакції. (Додаток 1 до тендерної документації (нова редакція) Перелік документів та/або інформації, які подаються УЧАСНИКОМ процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. додається.)
Підсумовуючи викладене, прошу скаргу ТОВ "СПАС" залишити без розгляду, через те, що Замовник вважає вимоги Скаржника необґрунтованими, голослівними, надуманими, упередженими та такими, що не відповідають дійсності.
Відповідно до додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: 15. Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам – ДСТУ EN ISO 9001:2018 або ДСТУ ISO 9001:2015.
2. Відповідно до додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: 15. Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам – ДСТУ EN ISO 9001:2018 або ДСТУ ISO 9001:2015. Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) або ISO 45001:2018. Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам ДСТУ 8965:2019. Сертифікати, зазначені в цьому пункті, повинні бути чинними на кінцеву дату подання пропозицій, а тому у разі отримання сертифікату більше, ніж за рік відносно кінцевої дати подання пропозицій – обов’язкове додавання наглядового або проміжного звіту органу сертифікації/оцінки.
Відповідно до додатку 1 до тендерної документації: замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. З метою підтвердження технологій та якості робіт, щодо їх дотримання учасники повинні надати видані на ім’я Учасника процедури закупівлі органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), чинні документи (сертифікати/свідоцтва, тощо), які підтверджують можливість здійснення Учасником: екологічного управління, управління якістю, управління охороною здоров’я та безпекою праці, управління пожежною безпекою об’єкта захисту.
Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: 15. Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам – ДСТУ EN ISO 9001:2018 або ДСТУ ISO 9001:2015. Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) або ISO 45001:2018. Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам ДСТУ 8965:2019. Сертифікати, зазначені в цьому пункті, повинні бути чинними на кінцеву дату подання пропозицій, а тому у разі отримання сертифікату більше, ніж за рік відносно кінцевої дати подання пропозицій – обов’язкове додавання наглядового або проміжного звіту органу сертифікації/оцінки.
Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. З метою підтвердження технологій та якості робіт, щодо їх дотримання учасники повинні надати видані на ім’я Учасника процедури закупівлі органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), чинні документи (сертифікати/свідоцтва, тощо), які підтверджують можливість здійснення Учасником: екологічного управління, управління якістю, управління охороною здоров’я та безпекою праці, управління пожежною безпекою об’єкта захисту.
Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у суб’єктів з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення:
1) сертифікату про відповідність Учасника вимогам – ДСТУ EN ISO 9001:2018 або ДСТУ ISO 9001:2015;
2) сертифікату про відповідність Учасника вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT);
3) сертифікату про відповідність Учасника вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) або ISO 45001:2018;
4) сертифікату про відповідність Учасника вимогам ДСТУ 8965:2019.
5) наглядових або проміжних звітів органу сертифікації/оцінки;
6) сертифікати/свідоцтва, тощо, які підтверджують можливість здійснення Учасником: екологічного управління, управління якістю, управління охороною здоров’я та безпекою праці, управління пожежною безпекою об’єкта захисту.
Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимога про надання всіх вказаних сертифікатів розрахована на учасників торгів, які зможуть їх надати, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з нормами чинного законодавства.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Відповідно до п. 5 додатку 3 до тендерної документації: На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 2.
3. Відповідно до п. 5 додатку 3 до тендерної документації: На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 2.
Форма 2
Довідка
про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Учасник _________ (зазначається інформація про назву учасника) на виконання вимог тендерної документації замовника надає інформацію про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме:
ПІБ Кваліфікація/
посада Загальний стаж роботи Працівник учасника/***працівник субпідрядника/співвиконавця ***Назва субпідрядника/ співвиконавця
***Заповнюється, якщо учасник планує залучити для підтвердження кваліфікації працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, спроможності субпідрядника / співвиконавця.
В довідці обов’язково зазначити наступних працівників:
- керівника робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення), який повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”) та стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років, що підтвердити в складі пропозиції дипломом (без додатків) та послужним списком/витягом з трудової книжки;
- маляра (штукатура) не нижче 3-го розряду – не менше однієї особи (надати документ(и), який(і) підтверджує(ють) отримання відповідної кваліфікації та необхідного розряду);
- робітника не нижче 3-го розряду.
5.2. На кожну зазначену в довідці особу надати: Копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівниками, вказаними у довідці: копії наказів про прийняття на роботу таких працівників з наданням повідомлення ДПС про прийняття на роботу на кожного працівника, зазначеного в довідці (з відміткою ДПС про реєстрацію) (для працівників, які були прийняті з 2015 року, а для працівників, які були прийняті до 2015 року – копія трудової книжки з відповідною відміткою про прийняття на роботу) або цивільно – правові угоди.
- посвідчення та протокол (виписка або витяг з протоколу) про навчання та/або перевірку знань з безпечного виконання робіт з інструментом та пристроями відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями», з безпечного виконання висотно – верхолазних робіт з використанням індивідуальних страхувальних засобів відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті», з охорони праці, з пожежної безпеки (пожежно – технічного мінімуму).
5.3. Надати документ (лист, довідку, роз'яснення, тощо) від органів з питань праці щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці щодо Учасника закупівлі (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442).
Ліцензійні умови не передбачають обов’язкової наявності у працівників суб’єктів з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення:
1) посвідчень та протоколів (виписок або витягів з протоколів) про навчання та/або перевірку знань з безпечного виконання робіт з інструментом та пристроями відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями», з безпечного виконання висотно – верхолазних робіт з використанням індивідуальних страхувальних засобів відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті», з охорони праці, з пожежної безпеки (пожежно – технічного мінімуму);
2) документів (листів, довідок, роз'яснень, тощо) від органів з питань праці щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці щодо Учасника закупівлі (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442).
Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимога про надання вказаних документів розрахована на учасників торгів, які зможуть їх надати, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з нормами чинного законодавства.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
4. Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: Кошторисні розрахунки повинні бути завірені підписом та печаткою Учасника та підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації (в складі пропозиції надати діючий кваліфікаційний сертифікат такого інженера – проектувальника та документи, які підтверджують працевлаштування інженера – проектувальника).
4. Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: Кошторисні розрахунки повинні бути завірені підписом та печаткою Учасника та підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації (в складі пропозиції надати діючий кваліфікаційний сертифікат такого інженера – проектувальника та документи, які підтверджують працевлаштування інженера – проектувальника). Ціна тверда. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами/ризиками кошторисною документацією не передбачаються Учасником.
Відповідно до додатку 1 до тендерної документації: Кошторисні розрахунки повинні бути завірені підписом та печаткою Учасника та підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації (в складі пропозиції надати діючий кваліфікаційний сертифікат такого інженера – проектувальника та документи, які підтверджують працевлаштування інженера – проектувальника). Ціна тверда. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами/ризиками кошторисною документацією не передбачаються Учасником.
Скаржник планує залучити інженера– проєктувальника, який перебуває з Скаржником не у трудових відносинах, а у цивільно-правових, отже не працевлаштований у Скаржника. Надаємо на підтвердження договір.
Вимога про працевлаштування інженера– проєктувальника розрахована на учасників торгів, в яких він працевлаштований, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Автор:
41120093, ТОВ "СПАС"
65020, Україна, Одеська область, місто Одеса, вулиця Розкидайлівська, будинок 3
Послуги з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень, згідно коду ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини
Звернення:
За тендером : Послуги з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень, згідно коду ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини
Тема:
Дискримінація
Зміст:
Шановний замовнику, видаліть дискримінаційну вимогу відповідно до
п. 15. Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам – ДСТУ EN ISO 9001:2018 або ДСТУ ISO 9001:2015.
Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).
Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) або ISO 45001:2018.
Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам ДСТУ 8965:2019.
Сертифікати, зазначені в цьому пункті, повинні бути чинними на кінцеву дату подання пропозицій, а тому у разі отримання сертифікату більше, ніж за рік відносно кінцевої дати подання пропозицій – обов’язкове додавання наглядового або проміжного звіту органу сертифікації/оцінки.
Надання послуг/виконання робіт надаються відповідно до Постанови 852. Є велика практика АМКУ де вони вже давно вказали, що це дискримінація зі сторони замовників.
Просимо видалити цю вимогу, бо вимушені будемо подати скаргу в АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
02.12.2025 09:21
Доброго дня! Замовником будуть внесені зміни до Тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
04.12.2025 13:21
Звернення:
За тендером : Послуги з вогнезахисного обробляння дерев’яних конструкцій горищних приміщень, згідно коду ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини
Тема:
Дискримінація
Зміст:
Відповідно до Постанови 852 інженер-кошторисник, інженер- проектувальник не передбачений. Видаліть вимогу про працевлаштування такого співробітника.
Багато організацій ліцензійних заключають договір на надання послуг. І це законодавством не заборонено.
Кошторисні розрахунки повинні бути завірені підписом та печаткою Учасника та підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації (в складі пропозиції надати діючий кваліфікаційний сертифікат такого інженера – проектувальника та документи, які підтверджують працевлаштування інженера – проектувальника).
Просимо видалити цю вимогу, звернемося до АМКУ
Дата оприлюднення звернення:
02.12.2025 09:25
Доброго дня! Замовником будуть внесені зміни до Тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
04.12.2025 13:21
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
674 602.74
грн.
Період подання пропозицій
до
12.12.2025 17:00
Замовник:
Управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області