28.11.2025 в електронній системі публічних закупівель уповноваженою особою Державного професійно-технічного навчального закладу «Криворізький навчально-виробничий центр» (далі по тексту – ДПТНЗ «КНВЦ» та/або Навчальний заклад) опубліковано оголошення за процедурою закупівлі – відкриті торги з особливостями з предмету закупівлі: Картоплечистка для створення кулінарного ХАБу в рамках навчально-практичного центру Кухар. Кондитер. Майстер ресторанного обслуговування «АРТФУДцентр» (ДК 021:2015 39220000-0 Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування) UA-2025-11-28-014741-a.
Замовником зазначено, що закупівля здійснюється в рамках виконання заходів Плану України щодо реалізації фінансування Європейського Союзу згідно з інструментом Ukraine Facility, передбаченого Рамковою угодою, ратифікованою Законом України від 06.06.2024 № 3786-ІХ (далі – Рамкова угода).
Електронною системою публічних закупівель було визначено період подачі пропозицій з 28-11-2025, 17:08 по 06-12-2025, 00:00, який станом на дату отримання вимоги вже є завершеним.
05 грудня 2025 21:17 ТОВ «Технопарк плюс» було подано пропозицію на участь у відкритих торгах з особливостями UA-2025-11-28-014741-a з додатками.
Уповноваженою особою Замовника розглянуто тендерну пропозицію ТОВ «Технопарк плюс» та документи до неї, за результатами розгляду якої, протоколом про відхилення тендерної пропозиції/пропозиції UA-2025-11-28-014741-a від 11.12.2025 затверджено рішення про відхилення тендерної пропозиції/пропозиції учасника ТОВ «Технопарк плюс» та опублікувано його на веб-порталі Уповноваженого органу.
Підставою для відхилення тендерної пропозиції/ пропозиції учасника ТОВ «Технопарк плюс» слугувала не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
В той же час, 11.12.2025 в електронній системі закупівель, по відритим торгам з особливостями, від ТОВ «Технопарк Плюс» надійшла вимога UA-2025-11-28-014741-a.c1, в якій Учасник просить Замовника надати детальні та обґрунтовані пояснення щодо причини дискваліфікації поданої Учасником тендерної пропозиції c1c82031a33f41a78c79cf563210314a у межах закупівлі «Картоплечистка для створення кулінарного ХАБу» «UA-2025-11-28-014741-a».
Вивчивши вимогу учасника закупівлі за ідентифікатором UA-2025-11-28-014741-a.c1, повідомляю наступне:
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон №922-VIII), передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб`єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
За правилами статті 22 Закону №922-VIII тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.
У тендерній документації зазначаються, зокрема, такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Для об`єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону; інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Підстави для відхилення тендерної пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель визначено частиною 1 статті 31 Закону України №922-VIII та пунктом 44 Особливостей №1178.
Звертаю увагу, що пунктом 5 Розд. ІІІ ТД закупівлі UA-2025-11-28-014741-a встановлено кваліфікаційні критерії відповідно до статі 16 Закону, підстави відмови, установлені Особливостями, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством, зокрема: Кваліфікаційні критерії та документи, які відповідно до вимог пункту 28 Особливостей подає учасник у складі своєї тендерної пропозиції з метою підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, зазначені у Додатку № 1 до цієї тендерної документації. Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі встановлені п.47 Особливостей та спосіб підтвердження відповідності учасників викладений у Додатку № 1 до цієї тендерної документації.
В той же час, Додатком № 1 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі, до складу яких входять Документи, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації, такі як, в т.ч. визначено: п.п. 2.1. Порівняльна таблиця технічних вимог Замовника до товару, відповідно до Додатку 4 до тендерної документації, з товаром, запропонованим Учасником. Для можливості перевірки детальних характеристик товару учасник має вказати виробника, повну назву, країну походження з переліку прийнятних країн; п.п.2.8. Гарантійний лист, в довільній формі про те, що у разі виявлення невідповідності технічних характеристик поставленого Товару вимогам Замовника, поставлений Товар повертається Учаснику. Всі витрати які виникнуть в разі повернення невідповідного або неякісного Товару несе Учасник.
Крім того, пунктом пункт 7 Розд. ІІІ ТД закупівлі UA-2025-11-28-014741-a містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), зокрема в п.п.2-3 п.7 Розд. ІІІ ТД вказано, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначаються замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначена в Додатку № 4 до цієї тендерної документації. У цій тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»» згідно з пунктом 4 статті 23 Закону. Аналог або еквівалент повинен відповідати вимогам технічної специфікації або краще.
Відповідно до норм права, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону.
Зі змісту Додатку 4 до ТД закупівлі «Картоплечистка для створення кулінарного ХАБу в рамках навчально-практичного центру Кухар. Кондитер. Майстер ресторанного обслуговування «АРТФУДцентр» UA-2025-11-28-014741-a, слідує, що останній містить технічні та якісні характеристики до Картоплечистки (товару), які встановлені замовником з урахуванням його потреб, зокрема: корпус: нержавіюча сталь; обсяг бункера, л: 29; завантаження, кг: до 15; продуктивність, кг / год: 300; таймер: 0-5 хв; підключення до водопроводу і каналізаційних стоків; потужність, квт: 0,75; напруга, в: 220; вага, кг: 22,46.
В той же час, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Технопарк плюс» ідентифікатор c1c82031a33f41a78c79cf563210314a у межах закупівлі «Картоплечистка для створення кулінарного ХАБу» (UA-2025-11-28-014741-a) було долучено документ «Порівняльна таблиця.pdf», за змістом якої, Учасником запропоновано Картоплечистку PPF18M 380V (Fimar): - Корпус з нержавіючої сталі; - Верхня кришка з прозорого харчового полікарбонату; - Запобіжні мікровимикачі на верхній кришці та на вхідному отворі; - Кнопка викиду продукту; - Таймер 0?4 хвилини; - Автоматичний струмінь води для зняття пілінгу; -Стандартна зємна абразивна плита PTA; - Максимальне завантаження: 18 кг; -Продуктивність: 220 - 300 кг/год; - Підключення: 1.1 кВт, напруга, в 380 В.
Слід зазначити, що відповідно до пп. 2 пункту 44 Особливостей 1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією (відповідно до п. 43 Особливостей №1178), розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Крім того, окремим підпунктом 2 пункту 6 Розділу V ТД «Відхилення тендерних пропозицій та підстави для відмови в участі» встановлено випадки (які кореспондуються з вимогами норми п. 44 Особливостей), за умови недотримання Учасником яких, його тендерна пропозиція відхиляється Замовником, в т.ч.: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Проте, у порівняні з вимогами Замовника, встановленими у додатках 1,4 до ТД , очевидно можна дійти висновку, що тендерна пропозиція ТОВ «Технопарк плюс» в рамках закупівлі UA-2025-11-28-014741-a, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації за наявності суттєвих відмінностей запропонованих технічних характеристик, - «Максимальне завантаження: 18 кг, замість встановлених Замовником до 15 кг.», «Продуктивність: 220 - 300 кг/год, замість встановлених Замовником - 300 кг/год», «таймер: 0?4 хвилини, замість встановлених Замовником - таймер: 0-5 хв», «Підключення: 1.1 кВт, замість встановлених Замовником - потужність, квт: 0,75», «напруга, в 380 В, замість встановлених Замовником - напруга, в: 220».
Наявність таких суттєвих відмінностей технічних характеристик у товарі запропонованому ТОВ «Технопарк плюс» призведе до погіршення технічних, функціональних, якісних характеристик предмета закупівлі, оскільки у випадку придбання такого товару, Замовник вимушений буде нести додаткові витрати на збільшення потужності постачання е/енергії, додаткового проведення модернізації Замовником наявного у нього електричного устаткування і мережі.
Додатково звертаю увагу, що в своїй ТД закупівлі «Картоплечистка для створення кулінарного ХАБу в рамках навчально-практичного центру Кухар. Кондитер. Майстер ресторанного обслуговування «АРТФУДцентр» (ДК 021:2015 39220000-0 Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування) UA-2025-11-28-014741-a Замовник не посилається на конкретну торгову марку (виробника тощо), оскільки таке посилання не є необхідним для здійснення закупівлі товару, а встановлює технічною специфікацією виключно сукупність технічних умов, що визначатиме характеристику товару який за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника, що відповідає пункту 33 частини 1 Статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, та керуючись п.п. 5, 7 Розд. ІІІ, пп. 2 п. 6 Розділу V ТД, Додатками 1, 4 ТД, п.п. 44, 46 Особливостей 1178, п.2 ч.1 ст. 31 Закону №922-VIII під час оцінки тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Технопарк плюс», поданої в рамках відкритих торгів з особливостями UA-2025-11-28-014741-a, та приймаючи рішення про її відхилення, - Замовником суворо дотримано всі 6 принципів здійснення публічних закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».