ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія). Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва: ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія. Закупівля на 2026 рік
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
20 000
Аукціон
Cтарт аукціону
08.12.2025 11:03
Позиція
Опис предмета закупівлі
Електрична енергія
Код ДК 021:2015
09310000-5 -
Електрична енергія
Кількість
141 000
Одиниця виміру
Кіловат-година
Адреса постачання
20132, Україна, Черкаська область, с. Іваньки, до межі балансової належності електроустановок замовника
Дата постачання по
31.12.2026 00:00
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
20
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Оплата рахунка та акту приймання-передачі товару Постачальника має бути здійснена Споживачем у строки, визначені у рахунку та акті приймання-передачі товару, протягом 14 календарних днів від дати його отримання, але не пізніше 20-го числа (включно) місяця, наступного за місяцем поставки електричної енергії. Згідно зі статтею 23 Бюджетного кодексу України бюджетні зобов’язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення. У разі затримки фінансування на вказані цілі, Споживач здійснює розрахунки з Постачальником протягом 20 (двадцяти) календарних днів з дня надходження коштів на його рахунок.
Довідка, складену учасником в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, який повністю відповідає встановленим кваліфікаційним вимогам (довідка повинна містити інформацію про предмет договору, дату договору, найменування замовника, суму виконаних зобов’язань, стан виконання договору, номер ідентифікатора закупівлі у разі надання аналогічного договору укладеного з замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 16:26
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Зважаючи на необхідність підтвердження можливості виконання встановленого технічним завданням поставки товару, аналогічним вважається договір на постачання електричної енергії споживачу. У разі надання аналогічного договору, укладеного з замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» – такий договір повинен бути опублікований на веб-порталі Уповноваженого органу, бути виконаним в повному обсязі. Для підтвердження виконання договору в повному обсязі на веб-порталі Уповноваженого органу може бути опублікований звіт про виконання договору. У разі надання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом, який не відноситься до замовників в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону «Про публічні закупівлі» – такий договір повинен бути виконаним в повному обсязі. У складі пропозиції обов’язково надається копія аналогічного договору (не залежно від категорії кінцевого споживача), а також лист-відгук від такого замовника з обов’язковим зазначенням інформації щодо предмету договору, кількості поставлених товарів, вартості поставки товару, термін дії Договору, наявності претензій до постачальника, переліку актів приймання-передачі товару згідно даного Договору, а також документи для підтвердження виконання договору в повному обсязі (акти приймання-передачі товару щодо поставленого товару з підписами сторін), банківський документ (виписка) про надходження коштів згідно такого договору, що завірений банком, акти звірки з замовником, що підписані сторонами, документи, що підтверджують оплату податків на прибуток в період виконання умов договору, що завірене відміткою банку, податкові накладні, які складені на всі акти приймання-передачі товару щодо аналогічного договору та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних (у разі якщо Учасник є платником податку на додану вартість), фінансовий звіт чи податкову декларацію (поквартально) стосовно року, в якому було здійснено постачання товару згідно аналогічного договору. Надані документи повинні відображати повне виконання умов договору сторонами
Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» у вигляді оригіналу або копії фінансового балансу за 2024 рік; оригінал або копія звіту про фінансові результати за 2024 рік; оригінал або копія звіту про рух грошових коштів за 2024 рік (за наявності), яка складається та подається таким учасником згідно положень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», разом з копією квитанції про отримання відповідної звітності Центром обробки електронних звітів Держстату України
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 16:26
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» у вигляді оригіналу або копії фінансового балансу за 2024 рік; оригінал або копія звіту про фінансові результати за 2024 рік; оригінал або копія звіту про рух грошових коштів за 2024 рік (за наявності), яка складається та подається таким учасником згідно положень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», разом з копією квитанції про отримання відповідної звітності Центром обробки електронних звітів Держстату України.
У випаду якщо учасник створений у 2025 році, надається фінансова звітність за період, що встановлений для такого суб’єкту господарювання згідно положень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» разом з копією квитанції про отримання відповідної звітності Центром обробки електронних звітів Держстату України
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 16:26
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: електронної банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації та оголошенні про закупівлю разом із відомостями від банку, який надає забезпечення тендерної пропозиції, а також в якому відкритий валютний рахунок, у формі документа за підписом уповноваженої особи банку щодо відображення структури власності (засновників) такого банку.
Гарантія обов’язково має містити реквізити, що передбачені розділом 3 глави 2 Постанови НБУ № 639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», а також відповідати Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» із зазначенням таких істотних умов Договору про закупівлю як кількість поставки та кінцевий строк поставки товару.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції – не перевищує 3% очікуваної вартості закупівлі та складає:
20 000,00 грн. (двадцять тисяч гривень 00 копійок). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття), шляхом списання (бронювання) коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії, якщо це передбачено договором про надання гарантії, укладеним між принципалом і банком-гарантом; надання гарантії за рахунок банківського кредиту або під заставу або під поруку уповноваженої особи учасника чи засновника учасника відповідно до укладених договорів між банком-гарантом і принципалом про надання кредиту під гарантію з метою забезпечення виконання зобов'язання за гарантією в повному обсязі у разі настання випадків, передбачених частиною 3 цього Розділу. Грошове забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено оригіналом довідки (листа, тощо), виданої банком-гарантом (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту з підтвердженням повноважень уповноваженої особи від банку, що видав таку гарантію. Банківська гарантія оформлюється у обслуговуючому учасника банку, з метою забезпечення стабільності зобов’язання.
Під обслуговуванням необхідно розуміти наявність правовідносин між сторонами щодо отримання будь-якого банківського продукту, в тому числі відкриття рахунку, але не виключно, отримання інших сервісних фінансових послуг, пов’язаних з укладанням договору про надання банківської гарантії. В складі документів тендерної пропозиції надається відповідний лист-згода від Банку-Гаранту на внесення змін до тексту банківської гарантії на вимогу Замовника щодо подовження терміну її дії та довідка (інформація) від банку, що банк-гарант не включений до переліку юридичних осіб, щодо яких державними органами України, США або країн ЄС застосовано спеціальні економічні чи інші обмежувальні санкції.
Застереження щодо випадків, у разі якщо забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику вказані у пункті 3 цього Розділу.
До електронної банківської гарантії додаються: ліцензія банку або витяг з Державного реєстру банків та довіреність на уповноваженого підписанта банку або документ, що засвідчує повноваження цієї особи вчиняти дії від імені банку. Вказані документи повинні надавати підтвердження чинності повноважень підписанта банку-гаранту протягом всього періоду дії забезпечення тендерної пропозиції.
Пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до пункту 44 Постанови про особливості.
Усі витрати, пов’язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок Учасника.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 16:26
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 16:26
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 16:26
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 16:26
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 16:26
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
28.11.2025 16:26
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ІВАНЬКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Поштовий індекс
20132
Країна
Україна
Область або регіон
Черкаська область
Населений пункт
село Іваньки
Адреса
вул.Щербини Ігоря, будинок 35
Електрична енергія
Тендер:
UA-2025-11-28-014113-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-11-28-014113-a.a1
Дата:
02.12.2025 18:30
Стан:
Прийнято до розгляду
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ 365» (далі – Скаржник) є Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ 365» (далі – Скаржник) є ліцензованим постачальником електричної енергії споживачу відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469. Відомості про вказані нормативні акти розміщені у відкритому доступі на офіційних ресурсах (зокрема, веб-сайт Верховної Ради України – zakon.rada.gov.ua та веб-сайт НКРЕКП – www.nerc.gov.ua).
ВІДДІЛОМ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ІВАНЬКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ затверджено тендерну документацію на закупівлю електричної енергії на 2026 рік (далі – Тендерна документація), що підтверджується текстом документа «Тендерна документація…» та Додатком 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Скаржник має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та звертається до Антимонопольного комітету України як органу оскарження у зв’язку з тим, що окремі положення Додатку 3 до Тендерної документації, на думку Скаржника, порушують принципи здійснення публічних закупівель, встановлені законодавством, а саме – принципи недискримінації учасників, пропорційності, добросовісної конкуренції та заборону встановлення вимог до предмета закупівлі, які не передбачені національним стандартом для такого предмета.
2. Оскаржувані положення Додатку 3 до тендерної документації.
Згідно з Додатком 3 до Тендерної документації, який визначає перелік документів та/або інформації, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції, Замовник встановив, зокрема, такі вимоги:
«інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме погодження учасника з технічною специфікацією згідно з Додатком № 1. Документи, що підтверджують якість товару та надаються учасником у складі тендерної пропозиції, повинні бути оформлені або видані або складені поточним роком цієї процедури закупівлі»;
«на підтвердження якості товару, що підлягає постачанню, учасники надають протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені ДСТУ EN 50160:2023, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства, разом із копією чинного сертифіката визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії».
У сукупності ці вимоги означають, що всі документи, які підтверджують якість електроенергії як товару, повинні бути видані саме у поточному році проведення процедури закупівлі, а протокол перевірки відповідності якості електроенергії ДСТУ EN 50160:2023 має бути створений спеціалізованою метрологічною лабораторією, включеною до відповідного реєстру, та виданий на ім’я учасника.
3. Правовий аналіз вимоги щодо дати оформлення документів якості «поточним роком».
Тендерна документація не містить посилання на конкретну норму закону чи підзаконного акта, яка прямо зобов’язує постачальників електричної енергії мати документи про якість товару, оформлені саме «поточним роком цієї процедури закупівлі». Такої вимоги немає ні в Законі № 2019-VIII, ні в ПРРЕЕ, ні в КСР, ні в Ліцензійних умовах постачання, ні в ДСТУ EN 50160:2023.
Натомість, загальний принцип, закріплений у частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, вимагає, щоб тендерна документація містила лише такі вимоги, які є об’єктивно необхідними для опису предмета закупівлі та не призводять до необґрунтованого звуження конкуренції чи дискримінації.
Встановлення обов’язку, щоб усі документи, які підтверджують якість товару (зокрема, протокол ДСТУ EN 50160:2023), були видані саме у поточному році, фактично означає, що:
– учасники, які мають чинні, юридично дійсні протоколи вимірювань якості електроенергії, складені попереднього року, не можуть їх використати;
– учасники змушені повторно проводити вимірювання виключно з формальної причини «оновлення дати», хоча ні законодавство, ні національний стандарт не ставлять якість електроенергії в залежність від календарного року оформлення протоколу.
З урахуванням того, що обов’язок забезпечення параметрів якості напруги покладений на оператора системи розподілу (пункт 11.4.6 КСР), а не на постачальника, вимога до постачальника періодично проводити вимірювання для підтвердження якості товару саме у формі «протоколу поточного року» не випливає зі спеціального законодавства.
Узагальнення практики Антимонопольного комітету України щодо закупівель електричної енергії від 22.02.2024 фіксує, що вимоги тендерної документації, які змушують учасників отримувати нові документи (довідки, протоколи, сертифікати) у чітко визначені короткі проміжки часу без об’єктивного нормативного обґрунтування, мають ознаки надмірних та дискримінаційних. Комітет вказав, що такі вимоги не повинні використовуватися замовниками як інструмент штучного звуження конкуренції.
Верховний Суд у згаданих вище постановах у справах № 160/5735/19 та № 160/16553/20 виходив із того, що замовник не може покладати на учасників обов’язок виконання додаткових дій, не передбачених законом, якщо такі дії не мають очевидного зв’язку з предметом закупівлі і призводять до необґрунтованого обмеження конкуренції.
З цих підстав Скаржник вважає, що вимога, відповідно до якої будь-які документи, що підтверджують якість електроенергії як товару, мають бути оформлені саме «поточним роком цієї процедури закупівлі», не відповідає статті 5 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, є непропорційною та має дискримінаційний характер щодо учасників, які мають чинні документи, оформлені раніше.
4. Правовий аналіз вимоги щодо протоколу ДСТУ EN 50160:2023, виданого спеціалізованою метрологічною лабораторією на ім’я учасника
Додаток 3 вимагає від учасників на підтвердження якості товару надати протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність ДСТУ EN 50160:2023, виданий спеціалізованою метрологічною лабораторією на ім’я учасника, а також копію сертифіката визнання вимірювальних можливостей цієї лабораторії.
Як вже зазначалося, ДСТУ EN 50160:2023 регулює характеристики електропостачання (напругу, частоту, симетрію фаз тощо), а пункт 11.4.6 КСР покладає відповідальність за відповідність параметрів якості електроенергії вимогам стандарту на оператора системи розподілу, а не на постачальника.
Ні Закон № 2019-VIII, ні ПРРЕЕ, ні КСР, ні Ліцензійні умови НКРЕКП № 1469 не містять обов’язку для постачальників мати власні протоколи вимірювання якості електроенергії, складені спеціальними метрологічними лабораторіями, як умову здійснення постачання чи участі у публічних закупівлях.
Узагальнення практики АМКУ від 22.02.2024 прямо вказує, що вимоги тендерної документації щодо надання постачальником «протоколів вимірювання показників якості електроенергії» у випадках, коли закон не покладає на постачальника відповідальності за проведення таких вимірювань, а так само не встановлює обов’язку наявності у постачальника власних результатів вимірювань, є такими, що не відповідають пункту 29 Особливостей та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII.
Фактично вимога Замовника про надання протоколу ДСТУ EN 50160:2023, виданого на ім’я учасника, означає покладання на електропостачальника функції технічного контролю характеристик напруги у мережі ОСР, що законодавством покладено на оператора системи розподілу. Це виходить за межі обов’язків постачальника, встановлених Законом № 2019-VIII та ПРРЕЕ, і створює штучний бар’єр участі для тих постачальників, які не проводили такі вимірювання або робили їх раніше, ніж у «поточному році», але при цьому належним чином виконують свої зобов’язання на ринку.
Таким чином, вимога щодо надання протоколу якості за ДСТУ EN 50160:2023, виданого саме поточним роком, спеціалізованою лабораторією і саме на ім’я учасника, не передбачена національним стандартом, суперечить пункту 29 Постанови № 1178 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII і має ознаки дискримінаційної вимоги.
5. Право Скаржника на захист та перспективи судового оскарження
Відповідно до статті 16 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV кожна особа має право на захист свого цивільного права та інтересу, зокрема шляхом визнання незаконними рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших суб’єктів, що здійснюють владні управлінські функції.
Стаття 4 Цивільного процесуального кодексу України від 18.03.2004 № 1618-IV гарантує кожній особі право звернутися до суду за захистом порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Подання цієї скарги до Антимонопольного комітету України як органу оскарження відповідно до статті 18 Закону № 922-VIII не позбавляє Скаржника права на звернення до суду в порядку, встановленому Цивільним процесуальним кодексом України, у разі якщо порушення його прав та законних інтересів не буде усунуто внаслідок розгляду цієї скарги.
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) встановлює, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Частина четверта статті 22 Закону № 922-VIII прямо передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також не повинна містити вимог щодо документального підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або у відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель…» (далі – Постанова № 1178, Особливості) у пункті 29 встановлено, що під час проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі електричної енергії замовник не застосовує пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону № 922-VIII (щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази, технологій та працівників відповідної кваліфікації) та не може встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом.
Національним стандартом для товару «електрична енергія» є ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160:2022, IDT)». З тексту стандарту, що офіційно оприлюднений ДП «УкрНДНЦ», випливає, що він регулює характеристики напруги та допустимі відхилення, однак не встановлює вимог до внутрішньої організації діяльності постачальника чи до форми і дати документів, що підтверджують якість електроенергії у відносинах між постачальником та споживачем.
Кодекс систем розподілу, затверджений постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 (далі – КСР), у пункті 11.4.6 визначає, що параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, встановленим ДСТУ EN 50160, і обов’язок забезпечення таких параметрів покладено на оператора системи розподілу, а не на електропостачальника.
Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – ПРРЕЕ), визначають порядок взаємодії між оператором системи розподілу, постачальником електроенергії та споживачем, але не покладають на постачальника обов’язку самостійно проводити вимірювання якості напруги у мережі ОСР або щороку оновлювати протоколи вимірювання якості як умову здійснення постачання чи участі в публічних закупівлях.
Узагальнення практики розгляду скарг щодо закупівель електричної енергії, схвалене Антимонопольним комітетом України 22.02.2024 (опубліковане на офіційному сайті АМКУ), містить висновок, що замовники не мають права вимагати від учасників у процедурах закупівлі електричної енергії документи та сертифікати, які не передбачені національним стандартом та не випливають із предмета закупівлі, у тому числі надмірні протоколи випробувань чи вимірювань, якщо такі вимірювання відносяться до сфери відповідальності оператора системи розподілу, а не постачальника.
Верховний Суд у постанові від 23.04.2020 у справі № 160/5735/19 (адміністративне провадження № К/9901/1269/20), текст якої оприлюднено в Єдиному державному реєстрі судових рішень (reyestr.court.gov.ua), наголосив, що замовник не вправі встановлювати вимоги, які не передбачені законом та істотно звужують коло учасників, а надмірний формалізм у вимогах тендерної документації, що не впливає на об’єктивну оцінку пропозицій, суперечить принципам Закону № 922-VIII.
У постанові від 01.06.2023 у справі № 160/16553/20 (адміністративне провадження № К/990/31570/22) Верховний Суд підтвердив, що частина четверта статті 22 Закону № 922-VIII забороняє вимагати від учасників документів, не обумовлених законом, які фактично є додатковими дискримінаційними бар’єрами для участі в закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Виключити вимогу Додатку 3 до Тендерної документації в частині, де зазначено, що документи, які підтверджують якість товару та подаються у складі тендерної пропозиції, повинні бути оформлені, видані або складені поточним роком цієї процедури закупівлі.
Виключити вимогу Додатку 3 до Тендерної документації у частині обов’язкового надання протоколу перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам ДСТУ EN 50160:2023, виданого на ім’я учасника спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого органу або підприємства разом із копією чинного сертифіката визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії.
Уповноваженою особою прийнято рішення внести зміни до тендерної документації з метою усунення можливих порушень для учасників торгів, в т.ч. спрямованих на усунення потенційно спірних вимог, що подані Скаржником за Скаргою (номер Скарги UA-2025-11-28-014113-a.а1)
Уповноваженою особою прийнято рішення внести зміни до тендерної документації з метою усунення можливих порушень для учасників торгів, в т.ч. спрямованих на усунення потенційно спірних вимог, що подані Скаржником за Скаргою (номер Скарги UA-2025-11-28-014113-a.а1): Не даючи оцінку абсурдності вказаного оскарження Уповноваженою особою прийнято рішення все ж таки задовільнити усі вказані вимоги Скаржника шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, якими виключено вказані вимоги. Зміни до тендерної документації оприлюднені Замовником 03 грудня 2025 року за адресою https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-11-28-014113-a У відповідності до підпункту 3 пункту 63 Постанови про особливості «Орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, коли: 3) замовником відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі;». У випадку прийняття Скарги до розгляду відповідно до пункту 64 Постанови про особливості: «Орган оскарження приймає рішення про припинення розгляду скарги в разі, коли обставини, зазначені в підпунктах 1-4 пункту 63 цих особливостей, установлені органом оскарження після прийняття скарги до розгляду» З урахуванням добровільного характеру внесення змін до тендерної документації Замовником закупівлі та виключення з її вимог умов, що оскаржуються Скаржником просимо Колегію АМКУ залишити без розгляду або припинити розгляд Скарги в цій частині.
ГРУНТОВНІ ПОЯСНЕННЯ в задоволення усіх вимог Скаржника за Скаргою та внесення відповідних змін на підставі скарги ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРДЖІ 365»
Замовником 03 грудня 2025 року було оприлюднено зміни до тендерної документації, що стосувались усунення УСІХ порушень, про які Скаржником зазначалось за Скаргою. Відповідно до змін до тендерної документації питання за Скаргою були повністю задоволені Замовником та відповідні вимоги виключені зі змісту тендерної документації. Не даючи оцінку абсурдності вказаного оскарження Уповноваженою особою прийнято рішення все ж таки задовільнити усі вказані вимоги Скаржника шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, якими виключено вказані вимоги. Зміни до тендерної документації оприлюднені Замовником 03 грудня 2025 року за адресою https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-11-28-014113-a У відповідності до підпункту 3 пункту 63 Постанови про особливості «Орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, коли: 3) замовником відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі;». У випадку прийняття Скарги до розгляду відповідно до пункту 64 Постанови про особливості: «Орган оскарження приймає рішення про припинення розгляду скарги в разі, коли обставини, зазначені в підпунктах 1-4 пункту 63 цих особливостей, установлені органом оскарження після прийняття скарги до розгляду» З урахуванням добровільного характеру внесення змін до тендерної документації Замовником закупівлі та виключення з її вимог умов, що оскаржуються Скаржником просимо Колегію АМКУ залишити без розгляду або припинити розгляд Скарги в цій частині
Зміст:
Шановний Замовник.
Вами в додатку 4 до тендерної документації зазначено: "інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме погодження учасника з технічною специфікацію згідно з Додатком №1. Документи, що підтверджують якість товару та надаються учасником у складі тендерної пропозиції повинні бути оформлені або видані або складені поточним роком цієї процедури закупівлі. Заповнений та підписаний Додаток 1 до тендерної документації як згоду на виконання технічного завдання Замовника;"
Підкажіть які документи повинні бути оформлені або видані або складені поточним роком цієї процедури закупівлі??
(В додатку 1 до тендерної документації не вимагається жодного документа, тому не зрозуміло, які саме документи повинні бути оформлені або видані або складені поточним роком цієї процедури закупівлі)
Дата оприлюднення звернення:
02.12.2025 09:49
відповіді зміни внесено до тендерної документації
Дата оприлюднення відповіді:
03.12.2025 11:55
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
1 339 500
грн.
Період подання пропозицій
до
08.12.2025 00:00
Замовник:
ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ІВАНЬКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ