ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія) Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва: ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія. Закупівля на 2026 рік
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
19201, Україна, Черкаська область, місто Жашків, до межі балансової належності електроустановок замовника
Дата постачання по
31.12.2026 11:33
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
20
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Оплата рахунка та акту приймання-передачі товару Постачальника має бути здійснена Споживачем у строки, визначені у рахунку та акті приймання-передачі товару, протягом 14 календарних днів від дати його отримання, але не пізніше 20-го числа (включно) місяця, наступного за місяцем поставки електричної енергії. Згідно зі статтею 23 Бюджетного кодексу України бюджетні зобов’язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення. У разі затримки фінансування на вказані цілі, Споживач здійснює розрахунки з Постачальником протягом 20 (двадцяти) календарних днів з дня надходження коштів на його рахунок.
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів): 4. Довідка, складену учасником в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, який повністю відповідає встановленим кваліфікаційним вимогам (довідка повинна містити інформацію про предмет договору, дату договору, найменування замовника, суму виконаних зобов’язань, стан виконання договору, номер ідентифікатора закупівлі у разі надання аналогічного договору укладеного з замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 11:28
Значення, яке очікується
1,4027606
Спосіб підтвердження
Назва
електронна банківська гарантія на суму 50 000,00 грн. (п’ятдесят тисяч гривень 00 копійок). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття)
Опис
Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття), шляхом списання (бронювання) коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії, якщо це передбачено договором про надання гарантії, укладеним між принципалом і банком-гарантом; надання гарантії за рахунок банківського кредиту або під заставу або під поруку уповноваженої особи учасника чи засновника учасника відповідно до укладених договорів між банком-гарантом і принципалом про надання кредиту під гарантію з метою забезпечення виконання зобов'язання за гарантією в повному обсязі у разі настання випадків, передбачених частиною 3 цього Розділу. Грошове забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено оригіналом довідки (листа, тощо), виданої банком-гарантом (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту з підтвердженням повноважень уповноваженої особи від банку, що видав таку гарантію. Банківська гарантія оформлюється у обслуговуючому учасника банку, з метою забезпечення стабільності зобов’язання
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 11:28
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
електронна банківська гарантія на суму 50 000,00 грн. (п’ятдесят тисяч гривень 00 копійок). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття)
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 11:28
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 11:28
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 11:28
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 11:28
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 11:28
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Комунальне некомерційне підприємство "Жашківська багатопрофільна лікарня" Жашківської міської ради
Поштовий індекс
19200
Країна
Україна
Область або регіон
Черкаська область
Населений пункт
Жашків
Адреса
вул. Лікарняна,19
Електрична енергія
Тендер:
UA-2025-11-28-004983-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-11-28-004983-a.c1
Дата:
02.12.2025 18:10
Стан:
Розгляд припинено
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Відповідно до Додатку 3 (розділ І Загальні умови) наявна вимога «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:….
інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме погодження учасника з технічною специфікацію згідно з Додатком №1. Документи, що підтверджують якість товару та надаються учасником у складі тендерної пропозиції повинні бути оформлені або видані або складені поточним роком цієї процедури закупівлі. Заповнений та підписаний Додаток 1 до тендерної документації як згоду на виконання технічного завдання Замовника.»
Відповідно до Додатку 3 (розділ ІІІ Додаткові документи, які повинен подати Учасник) міститься вимога надання документу, що підтверджує якість товару «На підтвердження якості товару, що підлягає постачанню учасники надають протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені ДСТУ EN 50160:2023, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства разом із копією чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом»
Отже, Замовником відповідно до вимог тендерної документації вимагається
«протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені ДСТУ EN 50160:2023, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства разом із копією чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом, що підтверджує якість товару та надається учасником у складі тендерної пропозиції повинен бути оформлений або виданий або складений поточним роком цієї процедури закупівлі»
Відповідно до Додатку 3 (розділ І Загальні умови) наявна вимога «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:….
інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме погодження учасника з технічною специфікацію згідно з Додатком №1. Документи, що підтверджують якість товару та надаються учасником у складі тендерної пропозиції повинні бути оформлені або видані або складені поточним роком цієї процедури закупівлі. Заповнений та підписаний Додаток 1 до тендерної документації як згоду на виконання технічного завдання Замовника.»
Відповідно до Додатку 3 (розділ ІІІ Додаткові документи, які повинен подати Учасник) міститься вимога надання документу, що підтверджує якість товару «На підтвердження якості товару, що підлягає постачанню учасники надають протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені ДСТУ EN 50160:2023, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства разом із копією чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом»
Отже, Замовником відповідно до вимог тендерної документації вимагається
«протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені ДСТУ EN 50160:2023, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства разом із копією чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом, що підтверджує якість товару та надається учасником у складі тендерної пропозиції повинен бути оформлений або виданий або складений поточним роком цієї процедури закупівлі»
Таким чином, Замовник:
- вимагає від учасника обов’язкового наявного протоколу вимірювання якості електроенергії за ДСТУ EN 50160:2023, який має видати третя особа.
- додатково обмежує прийнятні протоколи виключно тими, що видані у поточному році,
- вимагає надання сертифіката визнання вимірювальних можливостей метрологічної лабораторії.
Правове обґрунтування вимог
ДСТУ EN 50160:2023 визначає допустимі діапазони відхилення напруги, частоти, флікеру тощо, але не містить вимог щодо оформлення протоколів вимірювань саме учасником торгів, не встановлює обов’язку надання таких протоколів у складі пропозиції, тим більше – вимоги щодо конкретного року їх видачі.
Встановлюючи, що протокол має бути виданий спеціалізованою метрологічною лабораторією та виданий саме у поточному році, Замовник фактично встановлює до предмета закупівлі додаткову вимогу, яка не передбачена національним стандартом.
Вимога щодо поточного року видачі протоколу створює штучне часово-календарне обмеження. Учасник, який має дійсний протокол за попередні роки, виданий уповноваженою лабораторією за тим самим стандартом, формально не відповідає цій вимозі. Таким чином, до участі допускаються лише ті суб’єкти, які встигли провести вимірювання саме у поточному році, що не має жодного обґрунтування з точки зору якості електроенергії на дату проведення закупівлі.
Аналогічні «жорстко датовані» вимоги (щодо документів, отриманих лише в конкретному році) неодноразово визнавалися органом оскарження та контролюючими органами як надмірні та дискримінаційні, оскільки об’єктивна якість товару/послуг не залежить від того, чи видано документ у «правильному календарному році».
З огляду на пункт 29 Особливостей, вимога щодо обов’язкового протоколу вимірювань, виданого саме в поточному році, є вимогою до предмета закупівлі, не передбаченою національним стандартом (порушення абз. 2 п. 29 Особливостей) та дискримінаційною у розумінні ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону, оскільки безпідставно звужує коло учасників.
Відповідно до чинного законодавства України, а саме Кодексу систем розподілу затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №310, постанови НКРЕКП від 12.08.2020 №1550 «Про внесення змін до Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання» визначено стандарти якості електропостачання та відповідальних з надання компенсацій споживачам за їх недотримання:
Оператор системи розподілу (ОСР):
Відповідає за технічний стан мереж та якість електроенергії (напругу, частоту).
Виправляє причини незадовільної якості в межах своєї мережі, якщо проблема виявлена на вводі в будинок.
Виконує ремонтні роботи та забезпечує відповідність параметрів стандартам.
Постачальник:
Відповідає за дотримання договірних умов, таких як своєчасне виставлення рахунків.
Надає компенсацію споживачам у разі порушення договірних умов.
Відповідно до глави 6.2 розділу VI Кодексу системи розподілу (КСР) вимірювання параметрів якості електричної енергії здійснюється відповідно до ДСТУ IEC 61000-4-30:2010. «Електромагнітна сумісність. Частина 4-30. Методи випробування та вимірювання. Вимірювання показників якості електричної енергії». Для здійснення вимірювання параметрів якості електричної енергії ОСР повинен використовувати засоби вимірювальної техніки, що пройшли оцінку відповідності Технічному регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 94.
Відповідно до вимог ДСТУ EN 50160:2023 протягом кожного тижневого періоду 95 % середньоквадратичних значень напруги електропостачання, які усереднені на 10-ти хвилинному проміжку, мають бути в межах ±10 % від величини номінальної напруги, яка становить 230 В, тобто знаходитися в діапазоні 207 - 253 В.
Так, згідно з встановленим державним стандартом методом прилад вимірювання повинен провести 1008 замірів рівня напруги на кожному 10-ти хвилинному проміжку часу тривалістю в один тиждень (7 днів ? 24 години ? 6 (кількість 10-хвилинних проміжків в 1 годині)). Таким чином, стандартом допускається відхилення від встановленого діапазону ±10 % від номінальної напруги у 5 % значень напруги, усереднених на 10-ти хвилинному проміжку часу протягом тижня, що складає 50 показів вимірювань з 1008.
Результати вимірювань зазначаються у протоколі вимірювання параметрів якості електричної енергії при розгляді скарги/звернення/претензії споживача (крім колективної скарги/звернення/претензії), що є додатком 10 до КСР.
ОСР може направити свого представника в узгоджений зі споживачем час для аналізу можливих причин недотримання показників якості електричної енергії та/або проведення необхідного вимірювання й подальшого надання відповіді споживачу з урахуванням строків, зазначених у пункті 13.2.1 глави 13.2 розділу XIII КСР.
Порядок розгляду скарг/звернень/претензій споживачів щодо показників якості електричної енергії визначений у пунктах 13.2.1 – 13.2.14 глави 13.2 розділу XIIІ КСР.
У разі надходження скарги/звернення/претензії від споживача або групи споживачів (колективної скарги/звернення/претензії) щодо якості електричної енергії ОСР розглядає її протягом 15 днів з дня отримання скарги/звернення/претензії, а у разі проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії в точці розподілу споживача – протягом 30 днів та протягом 45 днів - для колективної скарги/звернення/претензії.
Отже, відповідно до норм чинного законодавства України саме оператор системи розподілу (ОСР) відповідає за якість електричної енергії (https://www.nerc.gov.ua/sferi-diyalnosti/elektroenergiya/yakist-elektropostachannya/yakist-elektrichnoyi-energiyi), і встановлена Замовником вимога щодо надання протоколу якості Учасником, який не являється відповідальним саме за якість електричної енергії є такою що порушує право Учасника на недискримінацію при участі в процедурі закупівлі.
Пункт 29 Особливостей прямо забороняє встановлювати до предмета закупівлі вимоги, що не передбачені відповідним національним стандартом.
Узагальнення практики АМКУ від 22.02.2024 чітко констатує, що вимоги щодо сертифікації постачальників електроенергії та іншими системними стандартами порушують п. 29 Особливостей та мають дискримінаційний характер, оскільки не передбачені національним стандартом для електроенергії та штучно звужують коло учасників до суб’єктів, які пройшли добровільну сертифікацію.
Порушення прав та законних інтересів Скаржника
ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» є ліцензованим постачальником електричної енергії споживачу (ліцензія НКРЕКП). Учасник фактично здійснює постачання електричної енергії споживачам та може забезпечити постачання електроенергії, що відповідає вимогам ДСТУ EN 50160:2023.
Вимога протоколу вимірювання якості, виданого саме у поточному році – змушує Скаржника здійснювати спеціальні вимірювання на користь невизначеного кола потенційних замовників без гарантій перемоги, або взагалі виключає його з участі у процедурі за наявності протоколів за попередні роки.
Ці умови порушують принципи недискримінації, рівного ставлення, пропорційності та добросовісної конкуренції (ст. 5 Закону) та вимоги ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 29 Особливостей.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-28-004983-a, а саме:
1. Виключити з Додатку 3 Тендерної документації вимоги:
а) На підтвердження якості товару, що підлягає постачанню учасники надають протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені ДСТУ EN 50160:2023, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства разом із копією чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом
б) Документи, що підтверджують якість товару та надаються учасником у складі тендерної пропозиції повинні бути оформлені або видані або складені поточним роком цієї процедури закупівлі.
Замовником 03 грудня 2025 року було оприлюднено зміни до тендерної документації, що стосувались усунення УСІХ порушень, про які Скаржником зазначалось за Скаргою. Відповідно до змін до тендерної документації питання за Скаргою були повністю задоволені Замовником та відповідні вимоги виключені зі змісту тендерної документації
У відповідності до підпункту 3 пункту 63 Постанови про особливості «Орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, коли:
3) замовником відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі;».
У випадку прийняття Скарги до розгляду відповідно до пункту 64 Постанови про особливості: «Орган оскарження приймає рішення про припинення розгляду скарги в разі, коли обставини, зазначені в підпунктах 1-4 пункту 63 цих особливостей, установлені органом оскарження після прийняття скарги до розгляду»
З урахуванням добровільного характеру внесення змін до тендерної документації Замовником закупівлі та виключення з її вимог умов, що оскаржуються Скаржником просимо Колегію АМКУ залишити без розгляду або припинити розгляд Скарги в цій частині
ГРУНТОВНІ ПОЯСНЕННЯ в задоволення усіх вимог Скаржника за Скаргою та внесення відповідних змін на підставі скарги ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРДЖІ 365»
Замовником 03 грудня 2025 року було оприлюднено зміни до тендерної документації, що стосувались усунення УСІХ порушень, про які Скаржником зазначалось за Скаргою. Відповідно до змін до тендерної документації питання за Скаргою були повністю задоволені Замовником та відповідні вимоги виключені зі змісту тендерної документації.
Не даючи оцінку абсурдності вказаного оскарження Уповноваженою особою прийнято рішення все ж таки задовільнити усі вказані вимоги Скаржника шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, якими виключено вказані вимоги. Зміни до тендерної документації оприлюднені Замовником 03 грудня 2025 року за адресою https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-11-28-004983-a
У відповідності до підпункту 3 пункту 63 Постанови про особливості «Орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, коли:
3) замовником відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі;».
У випадку прийняття Скарги до розгляду відповідно до пункту 64 Постанови про особливості: «Орган оскарження приймає рішення про припинення розгляду скарги в разі, коли обставини, зазначені в підпунктах 1-4 пункту 63 цих особливостей, установлені органом оскарження після прийняття скарги до розгляду»
З урахуванням добровільного характеру внесення змін до тендерної документації Замовником закупівлі та виключення з її вимог умов, що оскаржуються Скаржником просимо Колегію АМКУ залишити без розгляду або припинити розгляд Скарги в цій частині.
Тема:
Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO
Зміст:
Доброго дня. Просимо надати обґрунтування, якими саме нормативно-правовими актами або вимогами чинного законодавства ви керувалися при встановленні в тендерній документації вимоги щодо надання сертифікатів систем управління відповідно до стандартів ISO. Встановлені вами вимоги у своїй сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних сертифікатів або відповідають неправомірно сформованим критеріям. Такі умови фактично унеможливлюють участь інших потенційних учасників, що порушує принципи відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначаємо, що вимога щодо обов’язкової наявності сертифікатів ISO не передбачена жодним нормативно-правовим актом України у сфері публічних закупівель і створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників. Предметом закупівлі є електрична енергія (код ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства є стандартизованим товаром, якість якого визначається виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 № 179, чинним національним стандартом, що регламентує технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електричної енергії, що постачається в електричних мережах загального призначення», який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт гармонізований із європейським EN 50160 і встановлює виключно фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема допустимі відхилення напруги в межах 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електричної енергії як товару. Водночас, Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено обов’язку щодо сертифікації електричної енергії або вимог до постачальників щодо наявності сертифікатів ISO. Таким чином, обов’язок учасників процедури закупівлі надавати у складі тендерної пропозиції сертифікати відповідності ISO не встановлений ні профільним законом, ні Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, ні будь-яким іншим нормативно-правовим актом. Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (у редакції, чинній на дату оголошення закупівлі), у разі здійснення закупівлі електричної енергії ви не маєте права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону, а також не можете встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Отже, встановлення вами вимоги щодо наявності сертифікатів ISO є таким, що виходить за межі ваших повноважень, суперечить імперативним нормам чинного законодавства та має дискримінаційний характер. У зв’язку з викладеним просимо внести відповідні зміни до тендерної документації. У разі невиконання цієї вимоги та неприведення тендерної документації у відповідність до вимог законодавства, буде подано скаргу до Антимонопольного комітету України в порядку, передбаченому статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата оприлюднення звернення:
01.12.2025 16:03
Стандарт за системою ISO – не характеристика товару, а підтвердження регульованої діяльності. Вимога стосується організації постачальника (обслуговування, облік, екологія), а не фізико-технічних параметрів ЕЕ (ДСТУ EN 50160:2023, відхилення напруги 207–253 В). За постановою НКРЕКП № 373 (пп. 2.1–2.5), ліцензіат забезпечує стандарти сервісу та контроль ризиків; ISO 9001/14001 (ДСТУ) – оптимальний інструмент. Це спроможність за ч. 2 ст. 22 Закону, а не кваліфікація (ст. 16) чи стандарт товару («Про ринок електричної енергії», ст. 65).
Відповідність Особливостям № 1178 та інтеграції з ENTSO-E: П. 29 Особливостей № 1178 забороняє вимоги до товару поза стандартом і кваліфікацію за пп. 1–2 ч. 2 ст. 16 Закону – наша не підпадає, бо стосується процесів (не товару). Обґрунтовано державними зобов'язаннями: гармонізація з ENTSO-E (Протокол 9 Угоди про асоціацію; наказ Міненерго № 179 від 23.05.2024) вимагає ISO для екології та якості в операціях.
Пропорційність специфіці: безпека та конкуренція: Постачальник – суб'єкт сервісу (кол-центри, точки контакту, виїзди), де ISO гарантує безпеку (п. 3 постанови № 373). Доступна всім (НААУ), не обмежує (ст. 5 Закону), а фільтрує надійних, мінімізуючи ризики. Отже, вимоги ґрунтуються на ст. 22 Закону, НКРЕКП № 373, ENTSO-E; не суперечить п. 29 Особливостей № 1178 чи ДСТУ EN 50160:2023; пропорційна регульованій діяльності, не дискримінує. Зміни не вносяться. Готові до додаткових роз'яснень; скарга до АМКУ розглядатиметься з урахуванням норм. Дякуємо.
Дата оприлюднення відповіді:
02.12.2025 12:28
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
Щодо вимог надання сертифікатів ISO
Зміст:
Звертаємо вашу увагу, щодо вашої вимоги в тендерній документації сертифікатів ISO. Надаємо приклади аналогічної практики Антимонопольного комітету України, який уже визнавав подібні вимоги незаконними та дискримінаційними, а саме: • № 6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (№ ID UA-2023-04-26-009178-a); • № 1117-р/пк-пз від 01.02.2023 (№ ID UA-2023-01-10-006734-a); • № 13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (№ ID UA-2023-08-17-012915-a); • № 11818-р/пк-пз від 30.07.2025 (№ ID UA-2025-07-15-003259-a); • № 12327-р/пк-пз від 11.08.2025 (№ ID UA-2025-07-28-000031-a); • № 12644-р/пк-пз від 15.08.2025 (№ ID UA-2025-08-01-009680-a); Крім того, аналіз практики Державної аудиторської служби України свідчить про аналогічний підхід. Зокрема, за результатами моніторингу UA-M-2023-10-31-000010 у закупівлі UA-2022-11-30-006578-a встановлено порушення, оскільки тендерна документація була складена з порушенням вимог пунктів 3, 28 та 29 Особливостей № 1178, зокрема під час проведення відкритих торгів для закупівлі електричної енергії були застосовані положення пунктів 1 та 2 частини другої статті 16 Закону та встановлено вимоги до предмета закупівлі, не передбачені відповідним національним стандартом для електричної енергії. Також наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 № 11712 затверджено примірну тендерну документацію щодо здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення або скасування. Зазначена примірна тендерна документація не містить жодних вимог щодо сертифікатів ISO, що ще раз підтверджує їхню дискримінаційність та протиправність. У разі невжиття Вами відповідних заходів ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України буде у нас з вами ще одне роз'яснення стосовно сертифікатів, якщо для вас зоконодавчі докази не є підставою для внесення змін. Дякую.
Дата оприлюднення звернення:
01.12.2025 16:04
Вимоги ISO 9001 та ISO 14001 – підтвердження спроможності постачальника, а не товару. Постачання електроенергії – регульована діяльність (Ліцензійні умови НКРЕКП № 1340 від 27.12.2017, постанова № 373 від 12.06.2018), що включає стандарти обслуговування (кол-центри, облік, виїзди) та гармонізацію з ENTSO-E (Угода про асоціацію з ЄС, Розділ IV, Глава 8). ISO 9001:2015 (ДСТУ) та ISO 14001:2015 забезпечують контроль процесів якості та екології, відповідаючи пп. 2.1–2.5 постанови № 373. Це не сертифікація товару (ДСТУ EN 50160:2023), а вимога до спроможності за ч. 2 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що пропорційно ризикам регульованої послуги.
Практика АМКУ не застосовна: наша вимога обґрунтована регульованими аспектами. Наведені рішення АМКУ (напр., № 6270-р/пк-пз від 10.05.2023; № 13858-р/пк-пз від 31.08.2023) скасовували ISO через відсутність зв'язку з предметом та порушення п. 29 Особливостей № 1178 (постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022). Тут ISO пов'язане з обслуговуванням та ENTSO-E, як у дозволених АМКУ випадках для регульованих послуг (напр., № 10240-р/пк-пз від 05.07.2023 для операційної безпеки). Моніторинг ДАСУ (UA-M-2023-10-31-000010) стосувався необґрунтованих вимог до товару, а не процесів. Примірна ТД рекомендаційна, а доступність ISO виключає дискримінацію. Наказ Мінекономіки № 11712 від 07.05.2024 має рекомендаційний характер (ч. 2 ст. 22 Закону); відсутність ISO не забороняє її за специфіки (ст. 5 Закону). Сертифікація доступна всім (акредитовані органи НААУ, >500 енергокомпаній сертифіковано), не створює бар'єрів і сприяє конкуренції кваліфікованих постачальників.
Дата оприлюднення відповіді:
02.12.2025 12:28
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
незаконні часові обмеження
Зміст:
Шановний Замовник.
Додаток 3 тендерної документації, Розділ І ЗАГАЛЬНІ УМОВИ містить наступну вимогу "інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме погодження учасника з технічною специфікацію згідно з Додатком №1. Документи, що підтверджують якість товару та надаються учасником у складі тендерної пропозиції повинні бути оформлені або видані або складені поточним роком цієї процедури закупівлі. Заповнений та підписаний Додаток 1 до тендерної документації як згоду на виконання технічного завдання Замовника." – отже Вами чітко встановлено часове обмеження щодо документів, що підтверджують якість товару. Розділ ІІІ. Додаткові документи, які повинен подати Учасник містить вимогу, що напряму стосується якості товару, а саме: «На підтвердження якості товару, що підлягає постачанню учасники надають протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені ДСТУ EN 50160:2023, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства разом із копією чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом»
Яким чином часове обмеження (поточним роком цієї процедури закупівлі – 2025 рік) та і саме надання протоколу стосується взаємовідносин між Постачальником і Споживачем? Даний протокол доцільно вимагати при укладенні договору на послуги з розподілу електричної енергії у оператора системи розподілу, а не у даних відкритих торгах. Рекомендуємо видалити дану вимогу, для забезпечення проведення закупівлі без звернення Учасників до АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
02.12.2025 16:28
відповідіні зміни внесено до тендерної документації
Дата оприлюднення відповіді:
03.12.2025 11:13
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Період аукціону
Очікувана вартість
3 564 400
грн.
Період подання пропозицій
до
08.12.2025 00:00
Замовник:
Комунальне некомерційне підприємство "Жашківська багатопрофільна лікарня" Жашківської міської ради