Звернення:
За лотом №1 позицією №1: Розроблення тендерної документації шляхом об’єднання (укрупнення) показників за об’єктом: “Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на м. Люблін) на ділянці км 471+000 – км 474+000, Волинська область”
Тема:
Щодо пункту 10 додатку 1 тендерної документації
Зміст:
Тендерному комітету
Предмет закупівлі: Розроблення тендерної документації шляхом об’єднання (укрупнення) показників за об’єктом: “Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на м. Люблін) на ділянці км 471+000 – км 474+000, Волинська область”
Вимога до Замовника
згідно ст. 24 ЗаконуУкраїни «Про публічні закупівлі»
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуваннямособливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, на періоддії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КабінетуМіністрів України від 12.10.2022 № 1178, до пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», Учасник звертається до Вас за наданням роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї по об`єкту:Розроблення тендерної документації шляхом об’єднання (укрупнення) показників за об’єктом: “Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на м. Люблін) на ділянці км 471+000 – км 474+000, Волинська область”.
Відповідно до п. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усізвернення за роз’ясненнями та зверненнящодоусуненняпорушення автоматично оприлюднюються в електроннійсистемізакупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягомтрьохробочихднів з дня їхоприлюдненнянадатироз’яснення на звернення та оприлюднитийого в електроннійсистемізакупівельвідповідно до статті 10 Закону.
Предметом Закупівлі є розроблення тендерної документації шляхом об’єднання (укрупнення) показників за об’єктом: “Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на м. Люблін) на ділянці км 471+000 – км 474+000, Волинська область”, адже це не будівельні роботи.
Відповідно до умов ст. 7 «Розроблення та затвердження проекту об'єкта архітектури» розділу ІІ Закону України «Про архітектурну діяльність» «проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат», тобто сертифікат інженера - проєктувальника.
Але відповідно до умов Додатка 1 тендерної документації (п. 10Інша інформація) Замовник вимагає - дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, дозвіл на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Згідно ст. 21 Додержання вимог щодо охорони праці під час проектування, будівництва (виготовлення) та реконструкції підприємств, об'єктів і засобів виробництва Закону України «Про охорону праці» виробничі будівлі, споруди, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, що вводяться в дію після будівництва (виготовлення) або реконструкції, капітального ремонту тощо, та технологічні процеси повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.
Проектування виробничих об’єктів, розроблення нових технологій, засобів виробництва, засобів колективного та індивідуального захисту працюючих повинні провадитися з урахуванням вимог щодо охорони праці. Експертиза проектів будівництва на їх відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці проводиться відповідно достатті 31 Закону України "Про регулювання містобудівноїдіяльності".Роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов'язань на постачання. Одержання дозволу не вимагається у разі експлуатації (застосування) устаткування підвищеної небезпеки, яке прийнято в експлуатацію з видачею відповідного сертифіката або щодо якого зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації, а також у разі реєстрації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Стаття 31 Закону України "Про регулювання містобудівноїдіяльності" не вимагає жодних дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки, дозволів на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та/або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праціпри проєктуванні, це стосується тільки будівництва.
Виконання цих норм є обов'язковим та відповідає цільовому призначенню коштів до даного предмету закупівлі, порушення цих норм неприпустимо, як наслідок, вимоги до фахівців не відповідають предмету закупівлі, що може мати ознаки нецільового використання коштів.
Це є однозначно дискримінаційною умовою для учасників процедури закупівлі, що суперечить нормам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників», а саме:
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівнеставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеноїзакупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
На підставі п. 2 ст. 24 Закону Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушеньзаконодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документ іоприлюднює перелік змін, що вносяться.
У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру.
Для поновлення перебігу тендеру замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на сім днів.
Зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону.
Отже, на підставі вищенаведеного просимо Вас внести відповідні зміни до тендерної документації в частині відміни пункту 10 додатку 1 тендерної документації щодо надання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, дозволу на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Дата оприлюднення звернення:
05.12.2025 16:16
Доброго дня, шановний потенційний Учасник! В тендерну документацію будуть внесені зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
08.12.2025 11:06