При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 09:51
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 09:51
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 09:51
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 09:51
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.11.2025 09:51
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
28.11.2025 09:51
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скаржник ознайомився з тендерною документацією, розміщеною в електронній системі закупівель, і встановив, що низка вимог, викладених у розділах III та V тендерної документації та Додатку 5, мають ознаки таких, що не узгоджуються з наведеними вище нормами, а саме:
1. вимога Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» щодо підписання тендерної пропозиції виключно кваліфікованим електронним підписом (КЕП) без можливості використання удосконаленого електронного підпису (УЕП), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису;
2. вимога Розділу III пункту 6 тендерної документації та Додатку 5 щодо надання у складі тендерної пропозиції протоколу перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ EN 50160:2023, разом із наочним графіком усереднених значень відхилень напруги протягом терміну вимірювання, причому відповідний протокол повинен бути виданий у місяці оголошення закупівлі на ім’я учасника спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого органу або підприємства, та додатково – копії чинного сертифіката визнання вимірювальних можливостей цієї лабораторії;
3. вимога пункту 3 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» та Додатку 5 щодо надання гарантійного листа про відсутність з моменту отримання ліцензії та по дату оголошення торгів будь-яких порушень Ліцензійних умов НКРЕКП № 1469, при цьому у разі, якщо Замовник встановить факт порушення Ліцензійних умов, тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню;
4. вимога того ж пункту 3 Розділу V та Додатку 5 щодо надання у складі пропозиції листа (інформації) від уповноваженого органу про відсутність (не перебування) учасника в переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції, при цьому зазначено, що перелік формується згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 622, а лист має бути виданий не раніше 2024 року.
З огляду на вимогу Замовника щодо підписання тендерної пропозиції виключно КЕП, Скаржник зазначає, що частина третя статті 12 Закону № 922-VIII встановлює загальне правило про те, що при використанні електронної системи закупівель документи та дані створюються і подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Закон № 2155-VIII чітко розмежовує види електронних підписів і встановлює, що кваліфікований електронний підпис має презумпцію юридичної сили, еквівалентної власноручному підпису, однак не містить прямої заборони для замовника встановлювати вимогу використання саме кваліфікованого підпису. Наявні у відкритому доступі роз’яснення Міністерства економіки України свідчать, що під час дії експериментального проекту, запровадженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 (яка станом на дату підготовки скарги втратила чинність), учасники могли використовувати удосконалені електронні підписи, що базуються на кваліфікованих сертифікатах, якщо інше не передбачено тендерною документацією замовника.
У сучасних умовах ProZorro та інші державні е-сервіси виходять з того, що для участі в публічних закупівлях має використовуватися саме кваліфікований електронний підпис, про що свідчать численні офіційні інструкції й інформаційні матеріали уповноважених органів.
Скаржник звертає увагу органу оскарження на те, що надмірно деталізовані вимоги щодо форми накладення підпису на кожен документ окремо можуть створювати ризики формалізму і відхилення пропозицій з причин, не пов’язаних із суттю тендерної пропозиції, що Верховний Суд у постанові від 23 квітня 2020 року у справі № 160/5735/19 визнав неприпустимим, вказавши, що надмірний формалізм, який не впливає на сутність пропозиції, суперечить принципам Закону № 922-VIII.
Тендерна документація Замовника містить взаємно суперечливі положення. З одного боку, п. 1 розділу 3 прямо вимагає, щоб тендерна пропозиція була підписана дійсним КЕП, а в Додатку 1 (п. 4.15) наявність КЕП визначена як окремий обов’язковий документ. З іншого боку, інші пункти ТД визнають можливість подання документів з електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті.
На практиці це створює ризик, що Замовник буде формально вимагати, щоб у протоколі перевірки підпису всі підписи позначались саме як «КЕП», та може безпідставно відхиляти пропозиції, підписані удосконаленими електронними підписами, які базуються на кваліфікованому сертифікаті (що повністю відповідає Закону № 2155-VIII та постанові № 193).
У консультаціях Мінекономіки (опублікованих у 2020–2021 рр.) неодноразово наголошувалось, що:
КЕП є різновидом удосконаленого електронного підпису,
при здійсненні публічних закупівель допустимо використання удосконалених електронних підписів, що базуються на кваліфікованих сертифікатах, у випадках, коли законодавство вимагає КЕП.
Тому жорстка вимога «підписати саме КЕП» у формулюванні Замовника не відповідає духу Закону № 2155-VIII та постанови № 193, створює необґрунтований ризик відхилення пропозицій за формальними ознаками, порушує принципи пропорційності та недискримінації (ст. 5 Закону № 922).
Щодо вимоги надати протокол перевірки показників якості електроенергії ДСТУ EN 50160:2023, виданий спеціалізованою метрологічною лабораторією, Скаржник зазначає, що Кодекс систем розподілу у пункті 11.4.6 покладає обов’язок забезпечення показників якості електроенергії в точках приєднання на оператора системи розподілу, а не на постачальника.
ДСТУ EN 50160:2023 встановлює характеристики напруги та допустимі відхилення у мережах загального призначення, але не містить положень про обов’язок постачальників мати окремий протокол вимірювання якості електроенергії в мережі ОСР як попередню умову постачання або участі в публічних закупівлях.
Узагальнення практики розгляду скарг щодо закупівель електричної енергії, схвалене Антимонопольним комітетом України 22 лютого 2024 року, містить приклади визнання неправомірними вимог, які виходять за межі національного стандарту та покладають на постачальника функції оператора системи розподілу, зокрема вимоги про надання специфічних протоколів вимірювання якості електроенергії, якщо така вимога не ґрунтується на законі чи стандарті.
За таких обставин вимога Замовника щодо протоколу ДСТУ EN 50160:2023, сформульована як кваліфікаційна умова до учасника, має ознаки такої, що не відповідає пункту 29 Особливостей і частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, оскільки встановлює вимоги до предмета закупівлі та до учасника, які не передбачені ДСТУ EN 50160:2023 і не покладені на постачальника законодавством як обов’язковий обов’язок. Остаточна оцінка відповідності цієї вимоги зазначеним нормам належить до компетенції органу оскарження.
Щодо вимоги надати гарантійний лист про відсутність будь-яких порушень Ліцензійних умов НКРЕКП № 1469 з моменту отримання ліцензії і до дати оголошення торгів, з одночасним встановленням, що виявлення Замовником такого порушення є підставою для відхилення тендерної пропозиції, Скаржник звертає увагу на статтю 17 Закону № 922-VIII, яка визначає вичерпний перелік підстав для відмови учаснику в участі в процедурі закупівлі, та на статті 29–31 Закону № 922-VIII, які регулюють порядок розгляду пропозицій та підстави їх відхилення.
Порушення Ліцензійних умов НКРЕКП № 1469 не віднесено до переліку підстав, визначених статтею 17 Закону № 922-VIII, і не передбачене як самостійна підстава для обов’язкового відхилення тендерної пропозиції. Контроль за додержанням Ліцензійних умов, застосування санкцій у разі їх порушення та питання анулювання ліцензії віднесено до повноважень НКРЕКП відповідно до Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та Закону № 2019-VIII.
Верховний Суд у постанові від 23.04.2020 у справі № 160/5735/19, а також у постанові від 01.06.2023 у справі № 160/16553/20, аналізуючи положення Закону № 922-VIII, виходив із того, що замовник не має права розширювати перелік підстав для відмови в участі та відхилення пропозицій поза межами, визначеними Законом, а встановлення у тендерній документації додаткових підстав для відхилення пропозиції є порушенням вимог Закону № 922-VIII та принципу недискримінації учасників.
Вимога гарантійного листа в поєднанні з формулюванням про безумовне відхилення пропозиції у разі виявлення Замовником порушень Ліцензійних умов фактично запроваджує додаткову підставу для відхилення, не передбачену Законом № 922-VIII. На думку Скаржника, така вимога має ознаки невідповідності статті 17 та частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII, а також виходу Замовника за межі своїх повноважень.
Щодо вимоги надати лист (інформацію) від уповноваженого органу про відсутність учасника у переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції, Скаржник зазначає, що постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 622 затверджено Порядок формування такого переліку, а актуальний перелік таких осіб оприлюднюється Державною службою фінансового моніторингу України на її офіційному вебсайті у вільному доступі.
Таким чином, інформація про перебування особи у відповідному переліку є публічною та може бути перевірена самим Замовником без звернення до учасника. Частина четверта статті 22 Закону № 922-VIII прямо забороняє вимагати від учасника документального підтвердження публічної інформації, яка міститься у відкритих реєстрах або відкритих даних.
З урахуванням цього вимога Замовника про надання листа від «уповноваженого органу» щодо інформації, яка вже є у відкритому доступі, має ознаки такої, що не відповідає частині четвертій статті 22 Закону № 922-VIII. Разом з тим Скаржник визнає, що підставою для відмови в участі в закупівлі може бути встановлений законом факт застосування до учасника санкцій (пункт відповідної частини статті 17 Закону № 922-VIII), однак закон не вимагає підтвердження цього факту окремим листом від органу, відповідального за формування переліку санкційних осіб.
Антимонопольний комітет України у своєму Узагальненні практики розгляду скарг щодо закупівель електричної енергії від 22.02.2024 року звернув увагу замовників на неприпустимість встановлення вимог, які дублюють або ускладнюють доступ до інформації з відкритих джерел, а також на важливість дотримання частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII при формуванні тендерної документації.
Загалом Скаржник вважає, що наведені вимоги тендерної документації мають ознаки невідповідності Закону № 922-VIII, Особливостям № 1178, спеціальному енергетичному законодавству та практиці Верховного Суду і органу оскарження, у зв’язку з чим просить Антимонопольний комітет України надати їм юридичну оцінку та вжити заходів реагування в межах наданих повноважень.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Виключити вимогу підписання тендерної пропозиції виключно КЕП, передбачивши можливість підписання тендерної пропозиції кваліфікованим електронним підписом або удосконаленим електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті.
Виключити з Розділу III пункту 6 та Додатку 5 вимог щодо обов’язкового подання протоколу перевірки показників якості електроенергії ДСТУ EN 50160:2023, виданого спеціалізованою метрологічною лабораторією, та сертифіката визнання вимірювальних можливостей лабораторії як кваліфікаційної вимоги до учасника.
Виключити вимогу п.3. Розділ V. Оцінка тендерної пропозиції та Додатку 5 тендерної документації щодо довідки НЕК «Укренерго» щодо гарантійного листа про відсутність порушень Ліцензійних умов НКРЕКП № 1469 як самостійної підстави для відхилення тендерної пропозиції.
Виключити вимогу п.3. Розділ V. Оцінка тендерної пропозиції та Додатку 5 тендерної документації щодо обов’язкового надання листа від уповноваженого органу про відсутність учасника у переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції
Автор:
41447959, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ 365"
01135, Україна, Київська область, Київ, просп. Берестейський, 5А
Причина припинення:
скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Звернення:
За тендером : Електрична енергія (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09310000-5 - Електрична енергія)
Тема:
незаконні часові обмеження
Зміст:
Шановний Замовник. Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, пункт 6 "Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" та Додаток 5 тендерної документації містить наступну вимогу "- протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160:2023 разом із наочним графіком усереднених значень відхилень напруги протягом терміну вимірювання. ВІДПОВІДНИЙ ПРОТОКОЛ ПОВИНЕН БУТИ ВИДАНИЙ МІСЯЦЕМ ОГОЛОШЕННЯ ДАНОЇ ЗАКУПІВЛІ на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства. Для підтвердження повноважень метрологічної лабораторії учасник у складі пропозиції подає копію чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом"
Яким чином часове обмеження (місяць оголошення закупівлі) та і саме надання протоколу стосується взаємовідносин між Постачальником і Споживачем? Даний протокол доцільно вимагати при укладенні договору на послуги з розподілу електричної енергії у оператора системи розподілу, а не у даних відкритих торгах. Рекомендуємо видалити дану вимогу, для забезпечення проведення закупівлі без звернення Учасників до АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
30.11.2025 20:50
Вимога безпосередньо стосується відносин між Постачальником та Споживачем. Відповідно до ст. 8 Закону України «Про ринок електричної енергії», Правил роздрібного ринку електричної енергії (постанова НКРЕКП №312), Кодексу системи розподілу, ДСТУ EN 50160:2023, саме електропостачальник, як сторона договору постачання, несе відповідальність за якість комерційної пропозиції, організацію постачання, дотримання стандартів та реагування на звернення споживачів щодо якості.
Замовник, як споживач, укладає договір саме з електропостачальником, а не з оператором системи розподілу. Саме тому Замовник має право і обов'язок переконатися в тому, що учасник спроможний підтвердити відповідність якості електроенергії встановленим стандартам. Протокол є індикатором реальної технічної спроможності учасника. Протокол ДСТУ EN 50160:2023, виданий саме на ім’я учасника, підтверджує наявність у учасника налагодженої взаємодії з метрологічною лабораторією; можливість контролювати якість власних комерційних портфелів та комутаційних процесів; технічну компетентність у сфері постачання електричної енергії; відповідність фактичних параметрів електроенергії вимогам стандартів ЄС, які імплементуються в Україні. Це є важливою складовою належного виконання договору постачання.
Часове обмеження (місяць оголошення) забезпечує актуальність інформації. Оскільки параметри якості електроенергії є змінними в часі, протоколи, видані 6–12 місяців тому, у попередніх комерційних періодах, за іншими точками вимірювання, не можуть вважатися актуальними доказами відповідності учасника вимогам закупівлі.
Встановлення межі «місяць оголошення» гарантує Замовнику отримання актуальної, достовірної та підтверджуваної інформації, що повністю відповідає принципам: ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі» (пропорційність, недискримінація), ст. 22 Закону (право замовника визначати спосіб підтвердження відповідності технічним характеристикам).
Вимога не дублює та не замінює функцій оператора системи розподілу. Протокол відповідно до ДСТУ EN 50160:2023: не є документом оператора системи, не підтверджує виконання послуг з розподілу, не стосується виключно компетенції ОСР. Йдеться не про перевірку роботи ОСР, а про оцінку здатності самого електропостачальника забезпечувати якісне постачання, з урахуванням його комерційних, технологічних та організаційних можливостей. Практика показує, що постачальники різняться за рівнем сервісу, реагуванням на скарги, обробкою аварійних ситуацій, комунікацією зі споживачем та здатністю належним чином взаємодіяти з операторами системи. Саме це Замовник і перевіряє. Вимога є пропорційною та не порушує конкуренцію. Протокол може бути отриманий будь-яким постачальником у ліцензованій метрологічній лабораторії.
Вартість та час отримання не створюють незаконних бар’єрів.
Жоден учасник не отримує перевагу — умова однакова для всіх. АМКУ у подібних справах неодноразово визнавав правомірним встановлення документів, які підтверджують фактичну технічну спроможність учасника виконувати договір (рішення 2023–2024 рр. щодо підтвердження якості послуг, наявності досвіду, вимірюваних параметрів тощо).
Вимога щодо надання протоколу ДСТУ EN 50160:2023, виданого у місяць оголошення закупівлі спрямована на підтвердження здатності учасника забезпечити якісне постачання електроенергії, має безпосередній зв’язок із предметом закупівлі, є законною, пропорційною та однаковою для всіх учасників, не порушує конкуренцію, є необхідною для забезпечення інтересів Замовника та мінімізації ризиків неналежного виконання договору.
Підстав для видалення вимоги немає.
Дата оприлюднення відповіді:
03.12.2025 09:18
Звернення:
За тендером : Електрична енергія (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09310000-5 - Електрична енергія)
Тема:
Щодо групи площадок вимірювання А стимулююча
Зміст:
Шановний Замовник. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), 10.12.2024 прийняла постанову №2079, якою скасовано процедуру віднесення площадок вимірювання споживачів до групи "а". Відтепер визначення площадок комерційного обліку, які належать до групи «а», здійснюється згідно з п.4.4.11 Кодексу комерційного обліку електричної енергії (ККОЕЕ). Відповідно до групи «а» належать об’єкти, які мають електроустановки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год (фактичним за попередній календарний рік або заявленим для нових електроустановок), крім багатоквартирних житлових будинків та побутових споживачів. Нагадуємо, що з 01.01.2025 споживачі які віднесені до групи «а», зобов’язані: забезпечити свої вузли комерційного обліку сучасними інтелектуальними лічильниками, які повинні функціонувати у складі автоматизованої системи та гарантувати щодобове дистанційне зчитування інтервальних даних (п.4.4.12 ККОЕЕ); розробити та погодити з Оператором системи розподілу програму модернізації вузлів обліку у частині встановлення таких лічильників; реалізувати програму модернізації. На підставі п.12.1.5-12.1.6 ККОЕЕ, модернізація вузлів обліку та розробка «Програми модернізації» відбувається за рахунок власника точки комерційного обліку (ВТКО). Звертаємо увагу: з 01.01.26 для споживачів групи «а», які не забезпечать гарантоване автоматичне дистанційне зчитування інтервальних даних, буде застосовано стимулюючий погодинний графік із врахуванням ринкових цін, що може призвести до збільшення загальної вартості електроенергії для таких споживачів. Оператори системи розподілу направляли повідомлення споживачам щодо переходу в групу «а» або необхідністю укладання договору з ППКО((ДК 021:2015 код 72310000-1 — Послуги з обробки даних) у зв’язку з тим, що деякі точки, відповідно до п.4.4.11 ККОЕЕ по критеріям стали відповідати групі «а», а до цього відносились до групи «б». У зв’язку з таким переходом ціна електричної енергії по таким точкам суттєво зросла. Отже, якщо на Вашому підприємстві є точки які перейшли в групу «а», а в тендерній документації Вами не зазначена дана інформація (або не надано чіткої відповіді на запитання Учасника), то в майбутньому це призведе до можливого розірвання договору, так як розрахунок по таким точкам буде відповідно до стимулюючого погодинного графіку із врахуванням ринкових цін, про що Учасник розраховуючи ціну для пропозиції фактично не знав і не розумів як саме необхідно проводити розрахунок ціни для пропозиції. Просимо повідомити чи є на вашому підприємстві точки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год – які наразі відносяться до групи «а» і чи встановлено на таких точках ЛУЗОД/АСКОЕ/АСЗД. Інформацію, щодо переведення точок групи «б» на групу «а» стимулююча Ви можете отримати у свого діючого постачальника або оператора системи розподілу з яким укладено договір про надання послуг з розподілу електричної енергії. Ознайомитися з роз’ясненнями та рекомендаціями НКРЕКП щодо переходу на дистанційне зчитування даних для групи «А» можна на офіційному сайті НКРЕКП за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/news/osoblivosti-perehodu-spozhivachiv-z-ploshchadkamikomercijnogo-obliku-grupi-na-distancijne-zchituvannya-pokaziv-lichilnikiv-elektrichnoyienergiyi
Дата оприлюднення звернення:
30.11.2025 20:50
Замовник ознайомлений із положеннями постанови НКРЕКП №2079 від 10.12.2024 та вимогами пп. 4.4.11–4.4.12 ККОЕЕ щодо переходу споживачів до групи «а».
Повідомляємо, що жоден із об’єктів Замовника НЕ відповідає критеріям групи «А», а саме:
- приєднана потужність кожної точки — менше 150 кВт;
- середньомісячне споживання кожної точки — значно менше 50 тис. кВт•год;
- ОСР не надсилав Замовнику повідомлень про переведення будь-яких точок у групу «а».
Також на жодному об’єкті Замовника не встановлено інтелектуальних лічильників, ЛУЗОД, АСКОЕ або АСЗД, які є обов’язковими для групи «а».
Тому ризики застосування стимулюючого погодинного графіку до Замовника — відсутні.
Уся інформація про належність Замовника до групи «Б» відображена у тендерній документації, яка складена відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та ККОЕЕ.
Дата оприлюднення відповіді:
03.12.2025 09:18
Звернення:
За тендером : Електрична енергія (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09310000-5 - Електрична енергія)
Тема:
Цифровий підпис
Зміст:
Шановний Замовнику!
Ваша вимога щодо підписання документів кваліфікованим електронним підписом є дискримінаційною та такою, що порушує Закон України “Про електронні довірчі послуги”, тому пропонуємо Вам внести зміни до тендерної документації і замість вимоги накладення КЕП вказати КЕП/ УЕП.
УЕП - (удосконалений електронний підпис) – удосконалена форма електронного підпису, призначена для використання пересічними громадянами для зручності та мобільності останніх. Зберігається на звичайних флешках або на файлових носіях.
КЕП - (кваліфікований електронний підпис) – передбачає найвищий рівень безпеки даних. Зберігається лише на захищених носіях – токенах.
Відповідно до п.23 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. КЕП/ УЕП застосовується для ідентифікації особи, яка підписала документ, а відповідно до п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» ідентифікація особи - процедура використання ідентифікаційних даних особи з документів, створених на матеріальних носіях, та/або електронних даних, в результаті виконання якої забезпечується однозначне встановлення фізичної, юридичної особи або представника юридичної особи.
І КЕП, і УЕП містить інформацію, яка ідентифікує особу, яка підписала документи тендерної пропозиції.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2023 р. № 1298 використання удосконалених електронних підписів учасниками не забороняється.
Приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. .
До того ж ч.5 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» також дозволяє використання Учасниками УЕП, так як Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Жоден, чинний на сьогоднішній день, законодавчий нормативно-правовий акт, не містить прямої заборони або обмеження у використанні Учасниками, які є приватними юридичними особами, при поданні пропозиції саме удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті.
Отже, виходячи з викладеного, внесіть зміни у тендерну документацію та її додатки і замініть КЕП на КЕП/УЕП, щоб не перешкоджати приватним юридичним особам брати участь у закупівлі і таким чином штучно звужуючи кількість учасників.
Врахуйте також, що при аварійних відключеннях світла електронний підпис (КЕП) не зчитується системою, так як мережі Інтернет (в т.ч. мобільних операторів) не вистачає потужностей.
Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
30.11.2025 20:51
Замовник уважно ознайомився з Вашим зверненням щодо застосування УЕП замість КЕП при підписанні документів тендерної пропозиції. Не погоджуємось із таким поверхневим вивченням законодавчого регулювання, у зв’язку із чим повідомляємо про наступне.
Вимога саме КЕП встановлена законодавством та є обов’язковою: відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 193 від 03 березня 2020 року “Про реалізацію експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів”, з 05 березня 2022 року дія експерименту завершена, а отже з 05.03.2022 УЕП не може застосовуватися у випадках, коли законодавство вимагає саме КЕП.
У сфері публічних закупівель такою вимогою є обов’язкове використання КЕП, що прямо підтверджено Адміністратором Prozorro.
Офіційна позиція Prozorro (Infobox) однозначна: «Усі документи тендерної пропозиції мають бути підписані саме кваліфікованим електронним підписом (КЕП), а не УЕП».
Inforbox Prozorro наголошує:
- Учасники не мають права накладати УЕП, якщо Замовником встановлена вимога щодо КЕП.
- УЕП підходить лише тоді, коли нормативні акти не вимагають КЕП.
- Публічні закупівлі належать до сфер, де КЕП є обов’язковим.
Закон України «Про електронні довірчі послуги» не містить жодних виключень для воєнного стану: Законом чітко визначено поняття КЕП та УЕП; встановлено сфери їх застосування; не передбачено жодних перехідних норм, що у період воєнного стану вимога щодо КЕП не застосовується або може замінюватися на УЕП. Тобто КЕП залишається обов’язковим, закон жодних послаблень не містить.
Норма ч.5 ст.22 Закону «Про публічні закупівлі» не дозволяє замінювати КЕП на УЕП. У вказаній нормі йдеться про заборону вимагати дублювання підписів на матеріальних носіях, якщо документ подано в електронному вигляді з накладанням КЕП.
Проте ця стаття не скасовує вимоги застосування КЕП; не дозволяє використання УЕП у разі вимоги КЕП; не встановлює можливості заміни КЕП на УЕП.
Замовник не порушує принцип недискримінації. Вимога КЕП є не вимогою Замовника, а прямою вимогою закону та Постанови №193.
Отже, така вимога не може вважатися дискримінаційною, оскільки застосовується до всіх учасників однаково; ґрунтується на нормативно-правових актах; не створює необґрунтованих бар’єрів.
Щодо технічних труднощів зчитування КЕП під час відключень електроенергії. Питання інтернет-з’єднання або зчитування носія є технічним аспектом, який не регулює Закон або Замовник.
Електронна система закупівель Prozorro працює в безперервному режимі, а накладення КЕП можливе за будь-яких технічних умов, які забезпечує Учасник на власний розсуд.
Отже на підставі Постанови КМУ №193; Закону України «Про електронні довірчі послуги»; офіційних роз’яснень Prozorro; відсутності будь-яких виключень щодо можливості використання УЕП у публічних закупівлях,
Замовник не має правових підстав для внесення змін до тендерної документації та заміни КЕП на КЕП/УЕП.
Усі документи тендерної пропозиції повинні бути підписані кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Дата оприлюднення відповіді:
03.12.2025 09:18
Звернення:
За тендером : Електрична енергія (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09310000-5 - Електрична енергія)
Тема:
Відсутність порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії
Зміст:
Шановний Замовнику, просимо надати роз’яснення стосовно встановлених Вами вимог, а саме в розділі V. Оцінка тендерної пропозиції тендерної документації в пункті 3."У складі тендерної пропозиції учасник надає гарантійний лист про відсутність порушень (з моменту отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу та по дату оголошення відкритих торгів з особливостями) Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469 (далі – Ліцензійні умови). Наведена у гарантійному листі інформація повинна бути достовірною та може бути перевірена замовником. У разі, якщо замовником буде виявлено, що учасник порушував вказані вище Ліцензійні умови, пропозиція такого Учасника буде відхилена" Звертаємо вашу увагу, що порушення ліцензійних умов не впливає на виконання майбутніх контрактів. Дані вимоги, які встановлені Вами в тендерній документації, неодноразово були оскаржені АМКУ, у результаті чого Замовники закупівель були зобов'язані внести зміни до тендерної документації, що призвело до затягування процедури. Додатково, Повідомляємо, що з даного питання є практика АМКУ, згідно з якою Замовників зобов’язують вносити зміни до ТД: 1.рішення від 17.12.2024 № 20072,оголошення UA-2024-12-03-012921-a. 2.рішення від 17.12.2024 № 20071,оголошення UA-2024-12-04-008473-a. 3. Оголошення UA-2024-12-03-015025-a. 4. оголошення UA-2024-12-27-010436-a., де АМКУ зобов’язує замовника внести зміни до тендерної документації і де чітко сформульоване заключення Антимонопольного комітету, що: 1. «наявність у суб'єкта господарювання, зокрема, порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, застережень щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, штрафів, та за умови усунення суб'єктом господарювання підстав, що стали причиною для зупинення дії ліцензії, а також відсутність рішень НКРЕКП, зокрема, щодо анулювання дії ліцензії не позбавляє можливості суб'єкта господарювання здійснювати відповідну господарську діяльність, зокрема щодо постачання електричної енергії» 2. «Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». Просимо видалити дану вимогу з тендерної документації
Дата оприлюднення звернення:
30.11.2025 20:53
Шановний Учаснику!
Вимога щодо надання гарантійного листа про відсутність порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії встановлена Замовником з метою підтвердження належної ділової репутації та доброчесності учасника, а також його здатності забезпечити стабільне та якісне виконання договору постачання електричної енергії.
Дотримання Ліцензійних умов є одним із ключових факторів належного надання послуг електропостачання та безпосередньо впливає на виконання зобов’язань перед споживачами, у тому числі на якість організації постачання, взаємодію з ОСП/ОСР, фінансову дисципліну та своєчасність виконання вимог нормативно-правових актів у сфері енергетики.
Інформація щодо можливих порушень Ліцензійних умов не міститься у відкритих державних реєстрах у повному обсязі та не є доступною Замовнику для самостійної перевірки. Тому гарантійний лист є єдиним можливим способом отримати від учасника підтвердження достовірності відповідної інформації. Зазначена вимога не передбачає надання додаткових документів та не створює необґрунтованих бар’єрів для участі в процедурі.
Вимога є однаковою для всіх учасників, не обмежує конкуренцію та має безпосередній зв’язок із предметом закупівлі, оскільки спрямована на мінімізацію ризиків неналежного виконання зобов’язань за майбутнім договором.
Підстав для внесення змін у частині виключення зазначеної вимоги немає.
Дата оприлюднення відповіді:
03.12.2025 09:18
Звернення:
За тендером : Електрична енергія (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09310000-5 - Електрична енергія)
Тема:
Господарський кодекс втратив чинність
Зміст:
Згідно з частиною третьою статті 17 “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 9 січня 2025 року № 4196-IX “Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб” (далі – Закон № 4196-IX) Господарський кодекс України (далі - ГК України) визнано таким, що втратив чинність, з дня введення в дію цього Закону 28 серпня 2025 року. у разі придбання товарів, робіт та послуг у спосіб згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей, такі договори укладаються, зокрема відповідно до ЦК України та з урахуванням особливостей, визначених у тому числі пунктом 19 Особливостей. Отже, посилання на Господарський кодекс після втрати його чинності є порушенням.
Вам необхідно привести у відповідність тендерну документацію так як оголошення про проведення торгів оприлюднено після втрати чинності ГКУ, тому маєте вилучити всі посилання на положення ГКУ замінивши їх на відповідні положення ЦКУ або інші закони, що регулюють відповідні правовідносини.
Дата оприлюднення звернення:
30.11.2025 20:54
Шановний Учаснику!
Повідомляємо, що проект договору (Додаток 4 до тендерної документації) не містить посилань на Господарський кодекс України, а всі його положення побудовані відповідно до норм Цивільного кодексу України та спеціального законодавства у сфері енергетики.
Щодо наявних у тексті тендерної документації посилань на Господарський кодекс України, зауважуємо, що вони відтворюють чинні на дату оголошення закупівлі приписи законодавства, зокрема:
- частину першу статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо встановлює: «Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом»;
- пункт 17 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178, який також передбачає, що договір укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України. Останні зміни до пункту 17 набули чинності у жовтні 2025 року та залишили посилання на ГКУ в актуальній редакції.
Таким чином, Замовник при формуванні тендерної документації керується чинними нормативно-правовими актами, які продовжують містити посилання на Господарський кодекс України, незважаючи на ухвалення Закону №4196-ІХ. Відсутність приведення вказаних норм у відповідність не належить до компетенції Замовника.
З огляду на викладене та відсутність посилань на ГКУ у проекті договору, підстав для внесення змін до тендерної документації немає. У разі необхідності роз’яснення співвідношення норм Закону №4196-IX та вимог статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» пропонуємо звернутися до законодавця або центрального органу виконавчої влади, уповноваженого на формування державної політики у сфері закупівель.
Дата оприлюднення відповіді:
03.12.2025 09:18
Звернення:
За тендером : Електрична енергія (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09310000-5 - Електрична енергія)
Тема:
Щодо групи площадок вимірювання
Зміст:
Шановний Замовник.
Споживачі розподіляються на групи відносно організації обліку (група «А»/група «Б»).
Споживачі групи «А» – це споживачі, площадки вимірювання яких забезпечені прийнятою до розрахунків за електричну енергію схемою обліку електричної енергії (де вимірюється надходження електричної енергії на площадку) із встановленими та введеними в експлуатацію ЛУЗОД, АСКОЕ, АСЗД або лічильниками диференційного (погодинного, зонного) обліку електричної енергії із гарантованим щодобовим зчитуванням показів, належать до групи «А» за умови забезпечення визначеним споживачем, Оператором АСКОЕ або ППКО щодобового зчитування, формування та передачі сформованих погодинних даних комерційного обліку до ОСР/НЕК.
Споживачі групи «Б» – це споживачі, площадки вимірювання яких, не відповідають вимогам щодо організації обліку електроенергії для групи «а».
Процедура віднесення площадок вимірювання споживачів до групи “А” врегульована додатком до Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період, затвердженого постановою НКРЕКП від 28 грудня 2018 року N 2118.
Принципи нарахування за електроенергію для споживачів групи «А»/групи «Б». Для споживачів групи «А», що є споживачами за вільними цінами, погодинна ціна буде розраховуватися на основі фактичного графіка погодинного електроспоживання цих клієнтів та погодинних цін закупівлі електроенергії на ринку. Для споживачів групи «Б» ціна буде розраховуватися з урахуванням графіку погодинного споживання усіх клієнтів групи «Б» постачальника в цілому та погодинної вартості на ринку.
Отже, для правильного розрахунку економічно вигідної ціни пропозиції для торгів учаснику необхідно знати яка група відносно організації обліку у Замовника.
Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу.
Просимо надати інформацію щодо групи відносно організації обліку Замовника група «А» чи група «Б».
Від даної інформації залежить і правильність розрахунку економічно вигідної ціни і подальший супровід Замовника в разі укладення договору.
Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
30.11.2025 20:54
Повідомляємо, що відповідно до підтвердженої інформації оператора системи розподілу, всі об’єкти електроспоживання Замовника віднесені до групи «Б».
Площадки вимірювання:
- не мають АСКОЕ, ЛУЗОД або систем дистанційного зчитування;
- не забезпечують щодобового зчитування інтервальних даних;
- мають приєднану потужність менше 150 кВт та середньомісячне споживання менше 50 тис. кВт•год.
Таким чином, підстав для віднесення об’єктів Замовника до групи «А» згідно з ККОЕЕ — відсутні.
Тендерна документація враховує статус Замовника як споживача групи «Б» і повністю відповідає вимогам чинного законодавства.
Дата оприлюднення відповіді:
03.12.2025 09:18
Звернення:
За тендером : Електрична енергія (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09310000-5 - Електрична енергія)
Тема:
АСКОЕ
Зміст:
Шановний Замовник.
Для споживачів групи «А», що є споживачами за вільними цінами, погодинна ціна буде розраховуватися на основі фактичного графіка погодинного електроспоживання цих клієнтів та погодинних цін закупівлі електроенергії на ринку.
Якщо на Вашому підприємстві присутні точки, які відносяться до групи «А» - прохання надати орієнтовний погодинний графік споживання електричної енергії за місяць по цим точкам.
Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу.
Дана інформація необхідна для розрахунку ціни учасниками, для надання Вам найкращого варіанту.
Дякуємо
Дата оприлюднення звернення:
30.11.2025 20:54
Повідомляємо, що відповідно до наявних технічних даних та інформації, отриманої від оператора системи розподілу, усі об’єкти електроспоживання Замовника належать до групи «Б».
Точки комерційного обліку Замовника не обладнані АСКОЕ, ЛУЗОД чи іншими системами погодинного зчитування, що підтверджує віднесення їх саме до групи «Б».
У зв’язку з цим Замовник не володіє погодинними графіками споживання, оскільки такі дані не формуються на об’єктах групи «Б» та не передаються до ОСР у погодинному форматі.
Водночас зазначаємо, що тендерна документація складена відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії»; Кодексу комерційного обліку електричної енергії; Ліцензійних умов НКРЕКП.
Дата оприлюднення відповіді:
03.12.2025 09:19
Звернення:
За тендером : Електрична енергія (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09310000-5 - Електрична енергія)
Тема:
завуальована вимога
Зміст:
Шановний Замовник.
В тендерній документації Додаток 5 міститься вимога "3.4. Учасник торгів зобов'язаний надати скановану копію дійсного Сертифіката відповідності, що підтверджує відповідність наданих послуг з постачання електричної енергії вимогам законодавства України, зокрема Закону України «Про ринок електричної енергії» та Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312."
Який саме Сертифікат відповідності мається на увазі, дана вимога є маніпулятивною, так як до таких сертифікатів відносяться і ISO, які надаються спеціалізованими організаціями на підтвердження послуг відповідно до стандартів? Який саме сертифікат ISO Ви вимагаєте від учасників. Дуже багато шляхів для маніпуляції в сторону вже заздалегідь обраного постачальника.
Визначтесь що саме вимагаєте або приберіть маніпулятивну та незрозумілувимогу.
Дата оприлюднення звернення:
30.11.2025 21:01
Повідомляємо, що вимога, передбачена п. 3.4 Додатку 5 тендерної документації, не є маніпулятивною та не спрямована на обмеження конкуренції, а встановлена виключно з метою підтвердження відповідності товару – електричної енергії – вимогам чинного законодавства України.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» електрична енергія є товаром.
Також згідно зі статтями 655, 712 Цивільного кодексу України постачання електричної енергії здійснюється на підставі договору купівлі-продажу (поставки), який є різновидом договору купівлі-продажу.
У свою чергу, стаття 14 Закону України «Про захист прав споживачів» прямо надає замовнику (споживачу) право вимагати надання документів, які підтверджують якість та відповідність товару встановленим вимогам. Таким чином, вимога надати сертифікат відповідності на товар є законною та обґрунтованою.
Звертаємо увагу, що зазначена вимога не стосується ISO-сертифікатів.
Мова йде не про сертифікацію систем управління учасника, а про документ, який підтверджує, що товар (електрична енергія) відповідає вимогам законодавства, зокрема Закону України «Про ринок електричної енергії» та Правил роздрібного ринку електричної енергії.
Таким документом може бути, зокрема, сертифікат відповідності (декларація/сертифікат якості), виданий відповідно до вимог законодавства у сфері оцінки відповідності або технічного регулювання, який підтверджує відповідність товару нормативним вимогам.
Вказана вимога не може бути дискримінаційною з огляду на наступне. Якщо учасник впевнений у якості своєї продукції, то проведення лабораторних досліджень підтвердить належність поставки товару постачальником. При цьому, керуючись Законом України «Про захист прав споживачів» за статтею 8 передбачені права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості. До таких прав зокрема належить:
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.
Статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів» унормовано: «Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).»
Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті. Споживач має право пред'явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред'явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено - протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо цю вимогу не задоволено у строки, передбачені частиною дев'ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред'явити виробникові (продавцеві) інші вимоги, відповідно до частини першої цієї статті.
З огляду на вказане вимога про лабораторне дослідження товару і оплату вартості послуг Учасником в разі підтвердження неналежної якості товару повністю узгоджується з діючим законодавством.
Поряд з цим, учасником-Скаржником не доведено неможливості виконати вказані умови тендерної документації шляхом підготовки та подання запитуваного документу.
Вважаємо, що такі дії учасника спрямовані виключно на ініціювання відміни або затягування Процедури закупівлі, що призведе по суті до зриву закупівлі без усвідомлення настання негативних наслідків із забезпечення закладу необхідним товаром для успішного ведення діяльності, що в свою чергу може призвести до соціальної напруги в громаді.
Таким чином:
Вимога обумовлена правовими нормами, що регулюють купівлю-продаж товару, та спрямована виключно на забезпечення належної якості електричної енергії як товару.
Жодних передумов для маніпулювання або визначення «заздалегідь обраного постачальника» вимога не створює.
Дата оприлюднення відповіді:
03.12.2025 09:45
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.