Закупівля Послуги з фізичної та технічної охорони території, майна і приміщень Код за ДК 021:2015 - 79710000-4 «Охоронні послуги» від Національний дендрологічний парк "Софіївка" Національної академії наук України.
1.1.Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність в Учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг.
1.2.Довідка про наявність в Учасника переносних радіостанцій УКХ радіозв'язку з потужністю вихідного сигналу передавача не менш 3 Вт (в кількості не менш ніж 15 (п'ятнадцять) шт.) які працюють у смузі радіочастот відповідно до ПКУ України № 1340 від 19.12.2023 року;
1.3.Довідка, про наявність в учасника пункту централізованого спостереження та цілодобової диспетчерської служби в місті дислокації обєкта охорони та наявності автомобілів груп швидкого реагування, з можливістю термінового виїзду на тривожні сигнали технічних засобів охорони.
1.4.Інформаційна довідка про технічні та організаційні можливості Учасника щодо встановлення та підключення до власного централізованого пульта охорони (моніторингової станції) кнопки тривожного виклику на посту охорони протягом місяця з моменту укладення договору на охорону, подальшого технічного обслуговування та реагування на тривожні виклики мобільними групами за власні кошти.
1.5.Довідка про наявність в учасника не менш ніж 8 (вісім) персональних супутникових GPS трекерів з функцією «тривожна кнопка» та можливістю моніторингу шляхів пересування охоронників (із зазначенням їх моделей, кодів IMEI, коротким описом технічних характеристик).
1.6.Письмове зобов’язання Учасника на надання прав доступу до системи GPS моніторингу для перегляду інформації стосовно часу та шляхів обходу території охоронниками З використанням технологій контролю несення служби та з подальшим надання даних замовнику.
2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
2.2. Наявність в учасника не менше 10 (десяти) висококваліфікованих охоронників, які можуть бути залучені для посилення постів охорони в разі виникнення нештатних ситуацій (надати копії свідоцтв про присвоєння робітничої кваліфікації за професією «охоронник» не нижче 111 кваліфікаційного розряду).
3.1. Довідка (складена в довільній формі) про досвід виконання аналогічного договору на надання послуг з охорони.
В якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договорів надати: - копію (копії) аналогічних за предметом закупівлі договорів;
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.11.2025 16:22
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.11.2025 16:22
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.11.2025 16:22
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.11.2025 16:22
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.11.2025 16:22
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.11.2025 16:22
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Sofiyivka National Dendrological Park of the National Academy of Sciences of Ukraine
Повна назва
Національний дендрологічний парк "Софіївка" Національної академії наук України
Повна назва (англійською мовою)
Sofiyivka National Dendrological Park of the National Academy of Sciences of Ukraine
Поштовий індекс
20300
Країна
Україна
Область або регіон
Черкаська область
Населений пункт
Умань
Адреса
ВУЛИЦЯ КИЇВСЬКА, будинок 12А
Послуги з фізичної та технічної охорони території, майна і приміщень Код за ДК 021:2015 - 79710000-4 «Охоронні послуги»
Тендер:
UA-2025-11-27-015405-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-11-27-015405-a.c1
Дата:
01.12.2025 12:24
Стан:
Прийнято до розгляду
Скарга
27.11.25 Національний дендрологічний парк "Софіївка" Національної академії наук України (далі – Замовник) оголосив процедуру закупівлі у формі «відкриті торги з особливостями»: «Послуги з фізичної та технічної охорони території, майна і приміщень Код за ДК 021:2015 - 79710000-4 «Охоронні послуги», ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-27-015405-a, на суму: 9`500`000.00 грн.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 05.12.2025 00:00.
Тендерна документація (далі – ТД) затверджена рішенням уповноваженої особи № 636 від 27.11.2025 року.
В пункті 4.1. Додатку 1 до ТД міститься вимога: «Довідка про відсутність скарг та порушень в у сфері охоронної діяльності учасника, надана органом ліцензування. У разі виявлення органом ліцензування порушень вимог ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, які зазначені в акті перевірки, Учасник додатково надає акт в якому органом ліцензування встановлено усунення порушень вимог ліцензійних умов провадження охоронної діяльності».
Вважаємо, що зазначена вимога є дискримінаційною і порушує права Скаржника на участь в цій процедурі закупівлі, що обґрунтовуємо наступним:
В пункті 4.1. Додатку 1 до ТД міститься вимога: «Довідка про відсутність скарг та порушень в у сфері охоронної діяльності учасника, надана органом ліцензування. У разі виявлення органом ліцензування порушень вимог ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, які зазначені в акті перевірки, Учасник додатково надає акт в якому органом ліцензування встановлено усунення порушень вимог ліцензійних умов провадження охоронної діяльності».
Вважаємо, що зазначена вимога є дискримінаційною і порушує права Скаржника на участь в цій процедурі закупівлі, що обґрунтовуємо наступним:
Скаржник є суб’єктом охоронної діяльності і відповідно до ст. 7 Закону України «Про охоронну діяльність» та ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (далі – Закон про ліцензування) отримав відповідну ліцензію.
Органом, що здійснює ліцензування охоронної діяльності є МВС (Міністерство внутрішніх справ України), що вбачається з Переліку органів ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2015 р. № 609.
Отже, на думку Замовника МВС України, як орган ліцензування, має надати потенційному учаснику цих торгів, у т.ч. й Скаржнику, довідку «про відсутність скарг та порушень в у сфері охоронної діяльності учасника».
Відповідно до ч. 3 ст. 19 Закону про ліцензування: «Контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов здійснюють у межах своїх повноважень органи ліцензування, крім Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, яка здійснює контроль відповідно до Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", шляхом проведення планових і позапланових перевірок відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом».
Підстави і порядок планових та позапланових перевірок встановлюється положеннями Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» і Закону про ліцензування, який є спеціальним законом у відношенні до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Статтею 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначається перелік розпорядчих документів органів державного нагляду (контролю), серед яких передбачається: «За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт…» (ч. 6 ст. 7 цього Закону).
Частина 7 статі 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачає: «На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п’яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу».
З наведеними положеннями кореспондують положення Закону про ліцензування. Так, згідно з ч. 6 ст. 19 Закону про ліцензування в останній день проведення перевірки складається Акт перевірки додержання ліцензіатом ліцензійних умов. В акті відображаються питання, що перевірялися, та встановлений стан додержання ліцензіатом ліцензійних умов. У разі встановлення під час перевірки додержання ліцензіатом ліцензійних умов підстав для складання актів, що є підставами для припинення дії ліцензії, такі акти складаються як окремі документи в останній день проведення перевірки.
Відповідно до частин 7, 8 статті 19 Закону про ліцензування: «Розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов видається органом ліцензування протягом п’яти робочих днів з останнього дня проведення перевірки у разі виявлення за результатами її проведення порушень ліцензіатом ліцензійних умов. У разі складення за результатом проведення перевірки акта, що є підставою для зупинення дії ліцензії повністю або частково, розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов не видається.
Ліцензіат, який одержав розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов, зобов’язаний в установлений у розпорядженні строк усунути зазначені порушення та подати до органу ліцензування інформацію про виконання вимог такого розпорядження».
Таким чином, факт наявності «порушень в у сфері охоронної діяльності учасника», а саме Скаржника, встановлюється МВС України лише за результатами планової або позапланової перевірки.
Чинне законодавство чітко регламентує підстави і порядок проведення обох видів перевірок, а також чітко визначає види документів, які органи державного нагляду (контролю) мають складати в рамках цих перевірок. Отже, наявність скарг на Скаржника, як на суб’єкта охоронної діяльності, призвело б до його позапланової перевірки органом ліцензування, результат якої оформлюється актом, як і у випадку планової перевірки. Наявність, в свою чергу, порушень Скаржником ліцензійних умов призвело б до видання йому органом ліцензування розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов. І Скаржник був би зобов’язаний в установлений у розпорядженні строк усунути зазначені порушення та подати до органу ліцензування інформацію про виконання вимог такого розпорядження.
Видача довідки, що вимагається Замовником, не передбачено ані Законом про ліцензування, ані Законами України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», «Про охоронну діяльність». Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України
від 18 листопада 2015 р. № 960, також не встановлено вимог щодо надання довідки про відсутність скарг та порушень в у сфері охоронної діяльності учасника, надана органом ліцензування.
Іншими словами, все вище наведене вказує на відсутність в чинному законодавстві такого документу як «Довідка про відсутність скарг та порушень в у сфері охоронної діяльності учасника, надана органом ліцензування».
Частиною 2 статті 6 Закону про ліцензування визначаються повноваження органів ліцензування. Так, орган ліцензування для цілей цього Закону за відповідним видом господарської діяльності отримує та розглядає заяву з документами, а також повідомлення, подання яких до органу ліцензування передбачено законом, і за результатом їх розгляду приймає рішення про: залишення заяви без розгляду; видачу ліцензії або відмову у видачі ліцензії; переоформлення ліцензії; зупинення дії ліцензії повністю або частково; відновлення дії ліцензії повністю або частково; припинення дії ліцензії повністю або частково; розширення провадження виду господарської діяльності ліцензіатом; видачу інших документів, визначених законом, що стосуються повноважень органу ліцензування. Однак до повноважень органу ліцензування не входить надання довідки, що вимагається в п. 4.1. Додатку 1 до ТД Замовника.
Оскільки така довідка не передбачена чинним законодавством, прямо не міститься в переліку повноважень органу ліцензування, то з наведеного вбачається, що Замовник прописав вимогу п. 4.1. Додатку 1 до ТД або не розуміючи правової природи наведених правовідносин та процедури перевірок органами ліцензування, або Замовнику відомий потенційний учасник, в якого є такий документ, і метою такого формулювання вимоги є звуження кола потенційних учасників, а, отже, дискримінація інших учасників, у тому числі й Скаржника.
Не дивлячись на те, що зазначена довідка не передбачена чинним в Україні законодавством, що регулює відносини у сфері охоронної діяльності та у сфері ліцензування видів господарської діяльності, не дивлячись на те, що видача такої довідки не входить до повноважень органу ліцензування, Скаржник звернувся до Міністерства внутрішніх справ України, як до органу ліцензування охоронної діяльності, із запитом на отримання довідки, що вимагається в п. 4.1. Додатку 1 до ТД Замовника:
«Приватне підприємство «ІРБІС 2020» є суб’єктом охоронної діяльності і відповідно до ст. 7 Закону України «Про охоронну діяльність» та ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» отримав відповідну ліцензію.
Приватне підприємство «ІРБІС 2020» має намір прийняти участь в процедурі закупівлі «Послуги з фізичної та технічної охорони території, майна і приміщень Код за ДК 021:2015 - 79710000-4 «Охоронні послуги», ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-27-015405-a, що оголошена Національним дендрологічним парком "Софіївка" Національної академії наук України.
В пункті 4.1. Додатку 1 до Тендерної документації встановлено вимогу для учасників: «Довідка про відсутність скарг та порушень в у сфері охоронної діяльності учасника, надана органом ліцензування. У разі виявлення органом ліцензування порушень вимог ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, які зазначені в акті перевірки, Учасник додатково надає акт в якому органом ліцензування встановлено усунення порушень вимог ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» (копія Додатку 1 до Тендерної документації додається).
На підставі наведеного прошу надати документ, що вимагається замовником, а саме: «Довідка про відсутність скарг та порушень в у сфері охоронної діяльності учасника, надана органом ліцензування».
Додаток:
1. Титульний лист Тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи № 636 від 27.11.2025 року на 1 аркуші.
2. Додаток 1 до Тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи № 636 від 27.11.2025 року «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» на 2 аркушах.».
Докази направлення до МВС України цього запиту додаються.
При цьому Скаржник не може стверджувати, що на даний запит орган ліцензування надасть вказану довідку, у відповіді на запит Скаржника може міститися й відмова.
Крім того, на сайті МВС України (https://mvs.gov.ua/) зазначено: «Звернення розглядаються і вирішуються у строк не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. У разі необхідності строк розгляду може бути продовжено, але загальний строк вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів».
Таким чином, Скаржник не встигає отримати довідку або відмову в її отриманні від МВС України до закінчення строку подання тендерних пропозицій: 05.12.2025.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Отже, Замовник встановлюючи дискримінаційну вимогу про надання довідки від МВС України про відсутність скарг та порушень в у сфері охоронної діяльності учасника, надана органом ліцензування, порушив вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі наведеного, -
ПРОШУ:
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови ТД та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Відповідно до скарги по предмету закупівлі «Послуги з фізичної та технічної охорони території, майна і приміщень Код за ДК 021:2015 - 79710000-4 «Охоронні послуги», ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-27-015405-a, на суму: 9`500`000.00 грн. Замовником внесено зміни до тендерної документації (усунуто дискримінаційні умови ТД )
Відповідно до скарги по предмету закупівлі «Послуги з фізичної та технічної охорони території, майна і приміщень Код за ДК 021:2015 - 79710000-4 «Охоронні послуги», ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-27-015405-a, на суму: 9`500`000.00 грн. Замовником внесено зміни до тендерної документації (усунуто дискримінаційні умови ТД )
02.12.2025 13:55
Замовник
Автор:
43438401, ПП "ІРБІС 2020"
02091, Україна, м. Київ, Київ, Харківське шосе 168-Г, оф. 43