Звернення:
За тендером : Аудиторська перевірка повного пакету річної фінансової звітності за 2025 рік Комунального підприємства теплових мереж «Криворіжтепломережа»
Тема:
Порушення законодавства
Зміст:
Шановний Замовнику!
Після аналізу тендерної документації встановлено наявність умов, що порушують принципи недискримінації, пропорційності, добросовісної конкуренції та відкритості, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги, що зазначені у Додатку 1 документації, не відповідають предмету закупівлі — аудиту фінансової звітності — та штучно обмежують коло потенційних учасників.
1. Дискримінаційні та непропорційні вимоги
Замовником установлено такі умови, які не мають безпосереднього зв’язку з проведенням аудиту та суперечать профільному законодавству:
1. Обов’язкова наявність у ключового партнера (підписанта аудиторського звіту) двох із трьох міжнародних дипломів: ACCA / AICPA / ICAEW.
Закон України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» передбачає лише необхідність відповідності аудитора вимогам АПУ та реєстру аудиторів. Міжнародні сертифікати не є обов’язковими для здійснення аудиту та не можуть встановлюватися замовником як кваліфікаційний мінімум.
2. Вимога щодо наявності у штаті ІТ-аудитора із сертифікатом ISC2.
МСА не передбачають обов’язкової участі ІТ-аудиторів із специфічними міжнародними сертифікатами, тим більше конкретної організації (ISC2). Аудиторська група може залучати відповідних спеціалістів за потреби, без вимоги їхнього штатного статусу та наявності саме такого сертифікату.
3. Вимога щодо наявності працівників із високим рівнем англійської мови, підтвердженої міжнародним сертифікатом ILC або ESOL.
Аудит фінансової звітності українського підприємства не потребує обов’язкової участі англомовних фахівців із міжнародною мовною сертифікацією. Така вимога не пов’язана з предметом закупівлі та обмежує конкуренцію.
4. Вимога наявності сертифікованих аудиторів з досвідом аудиту підприємств-ліцензіатів НКРЕКП у сферах енергетики чи теплоенергетики.
Досвід аудиту в окремих галузях може бути бажаним, проте встановлення його як обов’язкового критерію є дискримінаційним, оскільки:
• звужує коло учасників до дуже обмеженої групи аудиторських фірм,
• не є обов’язковою вимогою МСА або Закону про аудит,
• не є пов’язаним із якістю аудиту, якщо предмет закупівлі не стосується енергетичних чи теплоенергетичних компаній.
2. Невідповідність вимог предмету закупівлі
Предмет закупівлі — аудит фінансової звітності.
Законодавство передбачає чітко визначені вимоги до аудиторів:
• внесення до реєстру аудиторів,
• відповідність нормам Міжнародних стандартів аудиту,
• дотримання вимог до незалежності та професійної етики.
Вимоги, встановлені у тендерній документації щодо кваліфікації персоналу, є надмірними та такими, що обмежують участі у процедурі закупівлі інших учасників і передбачають участь виключно одного суб’єкта аудиторської діяльності ТОВ "АФ "КАПІТАЛ ГРУП" код ЄДРПОУ 33236268. Таким чином Замовник умисно порушив вимоги чинного законодавства України.
3. Вимога щодо внесення змін
Зважаючи на викладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити такі вимоги:
• наявність у ключового партнера двох із трьох дипломів: ACCA / AICPA / ICAEW;
• наявність у штаті ІТ-аудитора із сертифікацією ISC2;
• наявність працівників із підтвердженим міжнародними сертифікатами рівнем англійської мови ILC або ESOL;
• наявність сертифікованих аудиторів з досвідом аудиту підприємств-ліцензіатів НКРЕКП у сферах енергетики чи теплоенергетики.
Просимо привести вимоги тендерної документації у відповідність до законодавства України та принципів рівної конкуренції.
У разі невнесення змін залишаємо за собою право звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою на встановлення дискримінаційних умов.
Дата оприлюднення звернення:
27.11.2025 17:48