Звернення:
За тендером : ДК 021:2015:42510000-4: Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Придбання обладнання для системи кондиціювання громадського будинку, за адресою: Одеська область, Одеський район, Таїровська територіальна громада, с. Сухий Лиман, вул Чорноморців, буд. 100 ДК 021:2015: 42512200-0 — Настінні кондиціонери повітря)
Тема:
уточнення тендерних умов
Зміст:
Запит Уточнень
Враховучи вимоги включення в ціну тендерної пропозиції вартості монтажних робіт, в умовах Замовника відсутня необхідна інформація для встановлення справедливої вартості монтажних робіт (довжини електрокабелів від внутрішніх та зовнішніх блоків до розподільчого щита,умови прокладання кабельних ліній(прихована прокладка,наружна прокладка в захисній трубі,кабельному каналі,тощо.) Наявність контуру заземлення на об'єкті.Відсутні умови монтажу зовнішніх та внутрішніз блогів-висота встановлення від поверхні землі ,підлоги
Аналіз тендерних умов дає підстави стверджувати,що в осінньо-зимовий період кондиціонери планується використовувати на потреби опалення приміщень обєкту.В звязку з вищенаведеним, тендерні умови повинні містити дані про необхідну потужність кондиціонера при розрахунковій температурі для потреб опалення (-18°С-для Одеської області) та вказати температуру в приміщенні,яку повинен забезпечувати кондиціонер,оскільки теплова потужність,генерована кондиціонером прямо залежить від температури зовнішнього повітря
Тенедерні умови переобтяжені несуттєвими на наш погляд вимогами(діаметри трубопроводів рідинних та газових магістралей,тощо)
Дата оприлюднення звернення:
01.12.2025 17:54
Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Замовник повідомляє, що відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 р. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Тендерна документація повинна містити, зокрема: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі.
Якісні та технічні характеристики встановлені виходячи з вимог законодавства України щодо якості товарів. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178.
Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Надана технічна специфікація (Додаток 2 до тендерної документації) містить повний перелік обов’язкових технічних і функціональних характеристик обладнання, які є достатніми для формування учасниками конкурентних пропозицій. Усі вимоги (в тому числі граничні габаритні розміри, діаметри трубопроводів, температурний діапазон роботи, клас енергоефективності тощо) встановлені виходячи з реальних експлуатаційних потреб замовника, умов розміщення обладнання в наявних приміщеннях та необхідності забезпечення безпечної та довготривалої експлуатації.
Окрім цього, Верховний Суд в постанові від 28.10.2020 у справі № 640/4170/19 (адміністративне провадження № К/9901/35583/19) зазначив наступне: З аналізу норм законодавства, що регулюють спірні правовідносини, та, зокрема, зі змісту положень статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» висновується, що цей Закон обмежує умови щодо визначення у тендерній документації конкретної торговельної марки, фірми, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, проте не забороняє визначати в тендерній документації необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Більш того, детальний опис технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі є обов`язком Замовника. Верховний Суд наголошує, що замовник має право вибору конкретної специфікації предмета закупівлі та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення його потреб у продукції з відповідними технічними, якісними та кількісними характеристиками.
Встановлення позивачем у тендерній документації вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, у тому числі скаржника, є помилковими, оскільки останній не належно аргументував та не довів ту обставину, що такі вимоги пов’язані із відповідною специфікою предмета закупівлі. Водночас, докази наявності ознак дискримінації учасників такої закупівлі відсутні, натомість доведено відповідність тендерної документації вимогам законодавства, що регулює публічні закупівлі.
Крім цього, Верховний Суд наголошує, що доводи третьої особи у цій справі, якими остання обґрунтовувала вимоги поданої до відповідача скарги, фактично зводяться до твердження про неможливість в межах власної господарської діяльності забезпечити замовника предметом закупівлі, а отже не свідчать про дискримінаційний характер окремих вимог тендерної документації.
З огляду на це Верховний Суд додатково звертає увагу, що невідповідність продукції скаржника умовам конкурсної документації не є підставою для визнання таких вимог дискримінаційними.
На виконання вимог законодавства, Замовником оприлюднено Додаток №2 до Тендерної документації. Тобто, розміщений Додаток № 2 до тендерної документації не суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VІІІ від 25.12.2015 року (зі змінами), Постанові Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 та включає в себе технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі, технічну специфікацію та жодним чином не спрямовані на те, що з боку учасників унеможливлюють виконання умов тендерної документації, не порушують права та законні інтереси учасників, пов’язані з участю у даній процедурі закупівлі та не перешкоджають учасникам взяти участь у відкритих торгах й подати свою тендерну пропозицію.
Дата оприлюднення відповіді:
03.12.2025 11:44