Закупівля Послуга з охорони об’єктів Замовника та здійснення пропускного режиму офісних приміщень, технічних приміщень та прилеглої території від КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОДОПОСТАЧАННЯ ТА КАНАЛІЗАЦІЯ".
у учасника є в наявності працівники відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.11.2025 10:05
Спосіб підтвердження
Назва
Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі
Опис
Учасником заповнюється Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі за Зразком 2 Додатку 2 до тендерної документації
у учасника є документально підтверджений досвід виконання аналогічного договору
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.11.2025 10:05
Спосіб підтвердження
Назва
Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору
Опис
Учасником заповнюється Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору за Зразком 1 Додатку 2 до тендерної документації
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.11.2025 10:05
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.11.2025 10:05
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.11.2025 10:05
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.11.2025 10:05
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.11.2025 10:05
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.11.2025 10:05
Спосіб підтвердження
Назва
ДОВІДКА ПРО ЗАЛУЧЕННЯ СПІВВИКОНАВЦІВ ДО НАДАННЯ ПОСЛУГ
Опис
Якщо Учасник планує залучати до надання послуг співвиконавців, Учасник заповнює Довідку Про залучення до надання послуг за зразком, наведеним у Додатку 4 До тендерної документації.
Учасник надає у складі своєї тендерної пропозиції:
— копію ліцензії / дозволу співвиконавця (якщо вид послуг, надання яких передбачається надати співвиконавцю, потребує наявності ліцензії / дозволу).
— договір (копію договору) про співпрацю/наміри з таким(ими) співвиконавцем(ями), який повинен містити положення щодо участі співвиконавця(ів) у наданні послуг, що є предметом закупівлі.
Тип
Документ
Документи, що підтверджують кваліфікацію
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.11.2025 10:05
Спосіб підтвердження
Назва
Співвиконавці до надання послуг залучатися не будут
Опис
Якщо Учасник не планує залучати до надання послуг співвиконавців, Учасник у Довідці зазначає: «Співвиконавці до надання послуг залучатися не будуть»
Відповідно до п. 2.2. додатку 2 до тендерної документації: згідно з умовами праці по охороні об’єкта Учасник зобов’язаний мати: - відповідальну особу на об’єктах охорони
1. Відповідно до п. 2.2. додатку 2 до тендерної документації: згідно з умовами праці по охороні об’єкта Учасник зобов’язаний мати: - відповідальну особу на об’єктах охорони (oбов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти за спеціальністю, пов’язаною з охороною об’єктів (юридична освіта, інженерно технічна освіта за напрямком системи технічного захисту інформації тощо) рівнем не нижче бакалавра з обов’язковим наданням сканованої копії з оригіналу диплому про вищу або неповну вищу освіту); - відповідно до ст. 15 Закону України «Про охорону праці» посадову особу, відповідальну за охорону праці, яка повинна мати відповідну підготовку і дозвіл. На підтвердження наявності посадової особи, відповідальної за охорону праці Учасник надає у складі тендерної пропозиції копію або сканований оригінал посвідчення про проходженн я навчання/підвищення кваліфікації/перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці, посадовою особою Учасника.
Відповідно до п.2 розділу 3 додатку 4 до тендерної документації: учасник повинен мати: - транспорт швидкого реагування з відповідним маркуванням (надати фото та підтверджуючі документи на право власності, договору оренди, лізингу тощо) або, при залученні сторонньої організації для оперативного прибуття на об’єкт охорони мобільної групи швидкого реагування - договір про співпрацю, надання послуг тощо).
Відповідно до п. 2.2.1 додатку 6 до тендерної документації: згідно з умовами праці по охороні об’єкта Учасник зобов’язаний мати:
- відповідальну особу на об’єктах охорони (oбов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти за спеціальністю, пов’язаною з охороною об’єктів (юридична освіта, інженерно технічна освіта за напрямком системи технічного захисту інформації тощо) рівнем не нижче бакалавра з обов’язковим наданням сканованої копії з оригіналу диплому про вищу або неповну вищу освіту);
- відповідно до ст. 15 Закону України «Про охорону праці» посадову особу, відповідальну за охорону праці, яка повинна мати відповідну підготовку і дозвіл. На підтвердження наявності посадової особи, відповідальної за охорону праці Учасник надає у складі тендерної пропозиції копію або сканований оригінал посвідчення про проходження навчання/підвищення кваліфікації/перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці, посадовою особою Учасника;
Відповідно до п. 4.5 додатку 6 до тендерної документації учасники маюиь надати: фото та документи на право власності, договору оренди, лізингу тощо на підтвердження наявності транспорту швидкого реагування з відповідним маркуванням. Або, при залученні сторонньої організації для оперативного прибуття на об’єкт охорони мобільної групи швидкого реагування - договір про співпрацю, надання послуг тощо.
По-перше, Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкової наявності у суб’єктів охоронної діяльності:
1) посадової особи, що відповідальна за охорону праці, яка повинна мати відповідну підготовку, дозвіл та посвідчення про проходження навчання/підвищення кваліфікації/перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці, посадовою особою Учасника;
2) відповідальної особи на об’єктах охорони з вищою або неповною вищою освітою за спеціальністю, пов’язаною з охороною об’єктів (юридична освіта, інженерно технічна освіта за напрямком системи технічного захисту інформації тощо) рівнем не нижче бакалавра з обов’язковим наданням сканованої копії з оригіналу диплому про вищу або неповну вищу освіту);
По-друге, Ліцензійні умови в контексті наявного транспорту оперують терміном «кольорографічними схемами (написами)», а не «відповідні маркування» або «маркування».
Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказані вимоги розраховані на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з умови чинного законодавства.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВОДОПОСТАЧАННЯ ТА КАНАЛІЗАЦІЯ» (далі по тексту-Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII та Постанови № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»(далі по тексту- Закон), чинної на дату оголошення про проведення процедури закупівлі – відкриті торги (з особливостями) (далі- Особливості), оприлюднило в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію до закупівлі: «Послуга з охорони об’єктів Замовника та здійснення пропускного режиму офісних приміщень, технічних приміщень та прилеглої території» згідно коду ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги, ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-27-001905-a (далі – Закупівля). 01.12.2025р. ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС», код ЄДРПОУ 45179470 ( далі- Скаржник) було подано скаргу про порушення законодавства в сфері публічних закупівель до Закупівлі.
Скаржником заявлено, що: «1. Відповідно до п. 2.2. додатку 2 до тендерної документації: згідно з умовами праці по охороні об’єкта Учасник зобов’язаний мати: - відповідальну особу на об’єктах охорони (oбов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти за спеціальністю, пов’язаною з охороною об’єктів (юридична освіта, інженерно технічна освіта за напрямком системи технічного захисту інформації тощо) рівнем не нижче бакалавра з обов’язковим наданням сканованої копії з оригіналу диплому про вищу або неповну вищу освіту); - відповідно до ст. 15 Закону України «Про охорону праці» посадову особу, відповідальну за охорону праці, яка повинна мати відповідну підготовку і дозвіл. На підтвердження наявності посадової особи, відповідальної за охорону праці Учасник надає у складі тендерної пропозиції копію або сканований оригінал посвідчення про проходження навчання/підвищення кваліфікації/перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці, посадовою особою Учасника. Відповідно до п.2 розділу 3 додатку 4 до тендерної документації: учасник повинен мати: - транспорт швидкого реагування з відповідним маркуванням (надати фото та підтверджуючі документи на право власності, договору оренди, лізингу тощо) або, при залученні сторонньої організації для оперативного прибуття на об’єкт охорони мобільної групи швидкого реагування - договір про співпрацю, надання послуг тощо). Відповідно до п. 2.2.1 додатку 6 до тендерної документації: згідно з умовами праці по охороні об’єкта Учасник зобов’язаний мати: - відповідальну особу на об’єктах охорони (oбов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти за спеціальністю, пов’язаною з охороною об’єктів (юридична освіта, інженерно технічна освіта за напрямком системи технічного захисту інформації тощо) рівнем не нижче бакалавра з обов’язковим наданням сканованої копії з оригіналу диплому про вищу або неповну вищу освіту); - відповідно до ст. 15 Закону України «Про охорону праці» посадову особу, відповідальну за охорону праці, яка повинна мати відповідну підготовку і дозвіл. На підтвердження наявності посадової особи, відповідальної за охорону праці Учасник надає у складі тендерної пропозиції копію або сканований оригінал посвідчення про проходження навчання/підвищення кваліфікації/перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці, посадовою особою Учасника; Відповідно до п. 4.5 додатку 6 до тендерної документації учасники мають надати: фото та документи на право власності, договору оренди, лізингу тощо на підтвердження наявності транспорту швидкого реагування з відповідним маркуванням. Або, при залученні сторонньої організації для оперативного прибуття на об’єкт охорони мобільної групи швидкого реагування - договір про співпрацю, надання послуг тощо. По-перше, Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкової наявності у суб’єктів охоронної діяльності: 1) посадової особи, що відповідальна за охорону праці, яка повинна мати відповідну підготовку, дозвіл та посвідчення про проходження навчання/підвищення кваліфікації/перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці, посадовою особою Учасника; 2) відповідальної особи на об’єктах охорони з вищою або неповною вищою освітою за спеціальністю, пов’язаною з охороною об’єктів (юридична освіта, інженерно технічна освіта за напрямком системи технічного захисту інформації тощо) рівнем не нижче бакалавра з обов’язковим наданням сканованої копії з оригіналу диплому про вищу або неповну вищу освіту).
Пояснення по суті питання Вимогу щодо наявності у Учасника посадової особи, що відповідальна за охорону праці, та відповідальної особи на об’єктах охорони Замовник вважає обґрунтованим тому що: Скаржник посилається на відсутність у Ліцензійних умовах провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) вимоги щодо обов’язкової наявності у суб’єктів охоронної діяльності: 1) посадової особи, що відповідальна за охорону праці, яка повинна мати відповідну підготовку, дозвіл та посвідчення про проходження навчання/підвищення кваліфікації/перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці, посадовою особою Учасника. Скаржник мав би право оскаржити цю вимогу, якщо б мова йшла про оформлення Ліцензійних умов, перелік документів до яких є виключним. Але в даному випадку мова йде про кваліфікаційні критерії Учасника та технічні вимоги до предмета закупівлі. Закон дає можливість Замовнику розмістити в тендерній документації будь які вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик до предмета закупівлі, які Замовник вважає необхідними для визначення відповідності можливостей Учасника вимогам Замовника, подальшого укладення договору та якісного надання послуг. Наголошуємо, що учасник у своїй діяльності повинен керуватися не лише Ліцензійними умовами, а й іншими законодавчими актами, які регулюють підприємницьку діяльність в Україні, в т.ч. : - Конституція України; - Цивільний кодекс України; - Кодекс законів про працю України; - Податковий кодекс України; - Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»; - Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»; - Закон України «Про охорону праці» і т.п. Наприклад, в Законі України «Про охорону праці» прописано: Стаття 4. Державна політика в галузі охорони праці Державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням. Стаття 8. Забезпечення працівників спецодягом, іншими засобами індивідуального захисту, мийними та знешкоджувальними засобами Стаття 6. Права працівників на охорону праці під час роботи Стаття 5. Працівнику не може пропонуватися робота, яка за медичним висновком протипоказана йому за станом здоров'я. До виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору, допускаються особи за наявності висновку психофізіологічної експертизи. Стаття 17. Обов'язкові медичні огляди працівників певних категорій Роботодавець зобов'язаний за свої кошти забезпечити фінансування та організувати проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щорічного обов'язкового медичного огляду осіб віком до 21 року. Стаття 13. Управління охороною праці та обов'язки роботодавця Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. …та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства Стаття 18. Навчання з питань охорони праці Працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Тому вимога щодо наявності посадової особи, що відповідальна за охорону праці відповідно до ст. 15 Закону України «Про охорону праці» стосується безпосередньо кваліфікаційних критеріїв учасника та технічних і якісних характеристик предмета закупівлі і безпосередньо впливає на якість надання послуг, є доцільною та законною. Наявність особи, відповідальної за охорону праці, є обов'язковою на кожному підприємстві. Її функції може виконувати керівник підприємства (за наявності в нього відповідного навчання) або спеціально призначені посадові особи, або за договірними відносинами сторонніми фахівцями.
Скаржником заявлено, що «Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкової наявності у суб’єктів охоронної діяльності: 2) відповідальної особи на об’єктах охорони з вищою або неповною вищою освітою за спеціальністю, пов’язаною з охороною об’єктів (юридична освіта, інженерно технічна освіта за напрямком системи технічного захисту інформації тощо) рівнем не нижче бакалавра з обов’язковим наданням сканованої копії з оригіналу диплому про вищу або неповну вищу освіту)».
Пояснення по суті питання Дана вимога не суперечить Ліцензійним умовам, на які посилається Скаржник. В п. 14 «Кадрові вимоги» Ліцензійних умов прописано: Кадрові вимоги 14. До штату суб’єкта охоронної діяльності, його філії, іншого відокремленого підрозділу* повинен входити фахівець (фахівці) з організації заходів охорони. * Відокремлений підрозділ охорони — це підрозділ юридичної особи (наприклад, охоронної компанії, підприємства), який розташований поза її основним місцезнаходженням та здійснює функції охорони від імені головної компанії. Зазначений фахівець повинен мати один з таких освітніх та (або) кваліфікаційних рівнів: вищу освіту і стаж роботи не менше трьох років на посадах офіцерського складу в оперативних і слідчих підрозділах органів внутрішніх справ, міліції охорони, поліції охорони, СБУ або стаж не менше трьох років на посадах офіцерського складу військовослужбовців Збройних Сил, військових формувань, утворених відповідно до законів, а також на посадах середнього, старшого та вищого начальницького складу правоохоронних органів, або керівного складу відомчої воєнізованої охорони; {Абзац п’ятий пункту 14 в редакції Постанови КМ № 1087 від 03.09.2025} вищу освіту і стаж роботи на керівних посадах (директора, заступника директора, керівника філії, іншого відокремленого підрозділу) суб’єкта охоронної діяльності не менше трьох років або стаж не менше трьох років на посадах, відповідальних за напрям охорони; вищу юридичну освіту і стаж роботи за спеціальністю в суб’єкта охоронної діяльності не менше трьох років. У разі тимчасової відсутності фахівця (фахівців) з організації заходів охорони суб’єкт охоронної діяльності зобов’язаний покласти тимчасове виконання обов’язків фахівця з організації заходів охорони на працівника, який має один з освітніх та (або) кваліфікаційних рівнів, визначених абзацами п’ятим - сьомим цього пункту, та відповідає вимогам, що встановлені абзацом першим пункту 17 цих Ліцензійних умов.
Для належного виконання договору Замовник має право вимагати від Учасника визначити особу, яка відповідає за організацію роботи охорони на об’єкті Замовника. Дана вимога обґрунтована предметом закупівлі, оскільки надання охоронних послуг передбачає: оперативну взаємодію виконавця з представником замовника; координацію охоронників на об’єкті; відповідальність за дотримання режиму, інструкцій і оперативне реагування. Така вимога є необхідною, доцільною та правомірною. До того ж, як вже було наголошено, замовник може запроваджувати вимоги до Учасника згідно інших нормативних актів та документів, а не лише згідно Ліцензійних умов, та включати вимоги, необхідні для забезпечення якісного надання послуг (враховуючи, що підприємство є оператором критичної інфраструктури та повинно виконувати згідно Закону України «Про критичну інфраструктуру», одне із основних, покладених на нього завдань операторів критичної інфраструктури, а саме: забезпечення захисту об’єктів критичної інфраструктури, створення, налагодження та підтримання функціонування ефективної системи фізичної безпеки, безпеки операційних систем та кібербезпеки). Замовник не може застосовувати до учасників вимоги, які не пов’язані з предметом закупівлі. Але, оскільки встановлені вимоги безпосередньо пов’язані з організацією та якістю охоронних послуг, ця вимога: має логічний зв’язок із предметом закупівлі; не створює неправомірних переваг або обмежень; відповідає принципам Закону та є правомірною вимогою.
Скаржником заявлено, що: По-друге, Ліцензійні умови в контексті наявного транспорту оперують терміном «кольорографічними схемами (написами)», а не «відповідні маркування» або «маркування».
Пояснення по суті питання В тендерній документації Замовника прописано: транспорт швидкого реагування з відповідним маркуванням (надати фото та підтверджуючі документи на право власності, договору оренди, лізингу тощо) або, при залученні сторонньої організації для оперативного прибуття на об’єкт охорони мобільної групи швидкого реагування - договір про співпрацю, надання послуг тощо). «Відповідне маркування» повинно ідентифікувати для інших учасників дорожнього руху, що даний транспорт належить до екстрених служб або служб швидкого реагування, що дасть можливість забезпечити оперативне прибуття на об’єкт охорони Замовника мобільної групи швидкого реагування не більше ніж за 15 хвилин від моменту спрацювання тривожної кнопки, як прописано в вимогах тендерної документації. Замовник в тендерній документації використовує узагальнений термін, який є аналогічним за своїм змістом та не містить завищених або зайвих вимог до транспорту швидкого реагування. А також дає можливість використання транспорту сторонньої організації на підставі підтверджуючих документів. Не зрозуміло які дискримінаційні умови скаржник бачить у цьому формулюванні?
Скаржником заявлено, що: Вказані вимоги розраховані на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника. Вимоги тендерної документації не узгоджуються з умови чинного законодавства.
Пояснення по суті питання Якщо під фразою: «вказані документи, що є дискримінаційними» скаржник має на увазі вимогу щодо наявності «відповідальної особи на об’єкті» та «посадової особи, що відповідальна за охорону», то наявність в штаті підприємства таких працівників є обов’язковими для діяльності охоронного підприємства згідно чинного законодавства України, а відсутність відповідних працівників ставить під питання законність діяльності самого Скаржника.
Пояснення по суті скарги КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВОДОПОСТАЧАННЯ ТА КАНАЛІЗАЦІЯ» проводить процедуру відкритих торгів (з особливостями) з дотриманням всіх вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII та Постанови від 12 жовтня 2022 року № 1178, забезпечивши своєчасне, неупереджене, ефективне, економічне та прозоре здійснення закупівлі в умовах воєнного стану, з дотриманням принципів створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвитку добросовісної конкуренції, дотримуючись принципів недискримінації та рівних прав всіх учасників процедури закупівлі. В тендерній документації Замовника немає жодної умови щодо надання документів, які б не стосувалась безпосередньо предмету закупівлі. Тендерна документація не міститься вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, в тому числі Скаржника.
Просимо: 1. Визнати тендерну документацію КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ВОДОПОСТАЧАННЯ ТА КАНАЛІЗАЦІЯ» такою, що відповідає вимог закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII та Постанови від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»; 2. Відхилити скаргу ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» за відсутністю порушення Замовником принципів здійснення публічних закупівель.
Додатки: - Додаток 2 - Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження; - Додаток 4 - Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі; - Додаток 6 - Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції; - Копія Ліцензійних умов; - Закон України «Про охорону праці» за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2694-12#Text.
Уповноважена особа з питань організації та проведення закупівель/спрощених закупівель КП «Южводоканал» Ірина МЛАДЕНОВА
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВОДОПОСТАЧАННЯ ТА КАНАЛІЗАЦІЯ» (далі по тексту-Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII та Постанови № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»(далі по тексту- Закон), чинної на дату оголошення про проведення процедури закупівлі – відкриті торги (з особливостями) (далі- Особливості), оприлюднило в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію до закупівлі: «Послуга з охорони об’єктів Замовника та здійснення пропускного режиму офісних приміщень, технічних приміщень та прилеглої території» згідно коду ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги, ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-27-001905-a (далі – Закупівля). 01.12.2025р. ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС», код ЄДРПОУ 45179470 ( далі- Скаржник) було подано скаргу про порушення законодавства в сфері публічних закупівель до Закупівлі.
Скаржником заявлено, що: «1. Відповідно до п. 2.2. додатку 2 до тендерної документації: згідно з умовами праці по охороні об’єкта Учасник зобов’язаний мати: - відповідальну особу на об’єктах охорони (oбов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти за спеціальністю, пов’язаною з охороною об’єктів (юридична освіта, інженерно технічна освіта за напрямком системи технічного захисту інформації тощо) рівнем не нижче бакалавра з обов’язковим наданням сканованої копії з оригіналу диплому про вищу або неповну вищу освіту); - відповідно до ст. 15 Закону України «Про охорону праці» посадову особу, відповідальну за охорону праці, яка повинна мати відповідну підготовку і дозвіл. На підтвердження наявності посадової особи, відповідальної за охорону праці Учасник надає у складі тендерної пропозиції копію або сканований оригінал посвідчення про проходження навчання/підвищення кваліфікації/перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці, посадовою особою Учасника. Відповідно до п.2 розділу 3 додатку 4 до тендерної документації: учасник повинен мати: - транспорт швидкого реагування з відповідним маркуванням (надати фото та підтверджуючі документи на право власності, договору оренди, лізингу тощо) або, при залученні сторонньої організації для оперативного прибуття на об’єкт охорони мобільної групи швидкого реагування - договір про співпрацю, надання послуг тощо). Відповідно до п. 2.2.1 додатку 6 до тендерної документації: згідно з умовами праці по охороні об’єкта Учасник зобов’язаний мати: - відповідальну особу на об’єктах охорони (oбов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти за спеціальністю, пов’язаною з охороною об’єктів (юридична освіта, інженерно технічна освіта за напрямком системи технічного захисту інформації тощо) рівнем не нижче бакалавра з обов’язковим наданням сканованої копії з оригіналу диплому про вищу або неповну вищу освіту); - відповідно до ст. 15 Закону України «Про охорону праці» посадову особу, відповідальну за охорону праці, яка повинна мати відповідну підготовку і дозвіл. На підтвердження наявності посадової особи, відповідальної за охорону праці Учасник надає у складі тендерної пропозиції копію або сканований оригінал посвідчення про проходження навчання/підвищення кваліфікації/перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці, посадовою особою Учасника; Відповідно до п. 4.5 додатку 6 до тендерної документації учасники мають надати: фото та документи на право власності, договору оренди, лізингу тощо на підтвердження наявності транспорту швидкого реагування з відповідним маркуванням. Або, при залученні сторонньої організації для оперативного прибуття на об’єкт охорони мобільної групи швидкого реагування - договір про співпрацю, надання послуг тощо. По-перше, Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкової наявності у суб’єктів охоронної діяльності: 1) посадової особи, що відповідальна за охорону праці, яка повинна мати відповідну підготовку, дозвіл та посвідчення про проходження навчання/підвищення кваліфікації/перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці, посадовою особою Учасника; 2) відповідальної особи на об’єктах охорони з вищою або неповною вищою освітою за спеціальністю, пов’язаною з охороною об’єктів (юридична освіта, інженерно технічна освіта за напрямком системи технічного захисту інформації тощо) рівнем не нижче бакалавра з обов’язковим наданням сканованої копії з оригіналу диплому про вищу або неповну вищу освіту).
Пояснення по суті питання Вимогу щодо наявності у Учасника посадової особи, що відповідальна за охорону праці, та відповідальної особи на об’єктах охорони Замовник вважає обґрунтованим тому що: Скаржник посилається на відсутність у Ліцензійних умовах провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) вимоги щодо обов’язкової наявності у суб’єктів охоронної діяльності: 1) посадової особи, що відповідальна за охорону праці, яка повинна мати відповідну підготовку, дозвіл та посвідчення про проходження навчання/підвищення кваліфікації/перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці, посадовою особою Учасника. Скаржник мав би право оскаржити цю вимогу, якщо б мова йшла про оформлення Ліцензійних умов, перелік документів до яких є виключним. Але в даному випадку мова йде про кваліфікаційні критерії Учасника та технічні вимоги до предмета закупівлі. Закон дає можливість Замовнику розмістити в тендерній документації будь які вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик до предмета закупівлі, які Замовник вважає необхідними для визначення відповідності можливостей Учасника вимогам Замовника, подальшого укладення договору та якісного надання послуг. Наголошуємо, що учасник у своїй діяльності повинен керуватися не лише Ліцензійними умовами, а й іншими законодавчими актами, які регулюють підприємницьку діяльність в Україні, в т.ч. : - Конституція України; - Цивільний кодекс України; - Кодекс законів про працю України; - Податковий кодекс України; - Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»; - Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»; - Закон України «Про охорону праці» і т.п. Наприклад, в Законі України «Про охорону праці» прописано: Стаття 4. Державна політика в галузі охорони праці Державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням. Стаття 8. Забезпечення працівників спецодягом, іншими засобами індивідуального захисту, мийними та знешкоджувальними засобами Стаття 6. Права працівників на охорону праці під час роботи Стаття 5. Працівнику не може пропонуватися робота, яка за медичним висновком протипоказана йому за станом здоров'я. До виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору, допускаються особи за наявності висновку психофізіологічної експертизи. Стаття 17. Обов'язкові медичні огляди працівників певних категорій Роботодавець зобов'язаний за свої кошти забезпечити фінансування та організувати проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щорічного обов'язкового медичного огляду осіб віком до 21 року. Стаття 13. Управління охороною праці та обов'язки роботодавця Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. …та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства Стаття 18. Навчання з питань охорони праці Працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Тому вимога щодо наявності посадової особи, що відповідальна за охорону праці відповідно до ст. 15 Закону України «Про охорону праці» стосується безпосередньо кваліфікаційних критеріїв учасника та технічних і якісних характеристик предмета закупівлі і безпосередньо впливає на якість надання послуг, є доцільною та законною. Наявність особи, відповідальної за охорону праці, є обов'язковою на кожному підприємстві. Її функції може виконувати керівник підприємства (за наявності в нього відповідного навчання) або спеціально призначені посадові особи, або за договірними відносинами сторонніми фахівцями.
Скаржником заявлено, що «Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкової наявності у суб’єктів охоронної діяльності: 2) відповідальної особи на об’єктах охорони з вищою або неповною вищою освітою за спеціальністю, пов’язаною з охороною об’єктів (юридична освіта, інженерно технічна освіта за напрямком системи технічного захисту інформації тощо) рівнем не нижче бакалавра з обов’язковим наданням сканованої копії з оригіналу диплому про вищу або неповну вищу освіту)».
Пояснення по суті питання Дана вимога не суперечить Ліцензійним умовам, на які посилається Скаржник. В п. 14 «Кадрові вимоги» Ліцензійних умов прописано: Кадрові вимоги 14. До штату суб’єкта охоронної діяльності, його філії, іншого відокремленого підрозділу* повинен входити фахівець (фахівці) з організації заходів охорони. * Відокремлений підрозділ охорони — це підрозділ юридичної особи (наприклад, охоронної компанії, підприємства), який розташований поза її основним місцезнаходженням та здійснює функції охорони від імені головної компанії. Зазначений фахівець повинен мати один з таких освітніх та (або) кваліфікаційних рівнів: вищу освіту і стаж роботи не менше трьох років на посадах офіцерського складу в оперативних і слідчих підрозділах органів внутрішніх справ, міліції охорони, поліції охорони, СБУ або стаж не менше трьох років на посадах офіцерського складу військовослужбовців Збройних Сил, військових формувань, утворених відповідно до законів, а також на посадах середнього, старшого та вищого начальницького складу правоохоронних органів, або керівного складу відомчої воєнізованої охорони; {Абзац п’ятий пункту 14 в редакції Постанови КМ № 1087 від 03.09.2025} вищу освіту і стаж роботи на керівних посадах (директора, заступника директора, керівника філії, іншого відокремленого підрозділу) суб’єкта охоронної діяльності не менше трьох років або стаж не менше трьох років на посадах, відповідальних за напрям охорони; вищу юридичну освіту і стаж роботи за спеціальністю в суб’єкта охоронної діяльності не менше трьох років. У разі тимчасової відсутності фахівця (фахівців) з організації заходів охорони суб’єкт охоронної діяльності зобов’язаний покласти тимчасове виконання обов’язків фахівця з організації заходів охорони на працівника, який має один з освітніх та (або) кваліфікаційних рівнів, визначених абзацами п’ятим - сьомим цього пункту, та відповідає вимогам, що встановлені абзацом першим пункту 17 цих Ліцензійних умов.
Для належного виконання договору Замовник має право вимагати від Учасника визначити особу, яка відповідає за організацію роботи охорони на об’єкті Замовника. Дана вимога обґрунтована предметом закупівлі, оскільки надання охоронних послуг передбачає: оперативну взаємодію виконавця з представником замовника; координацію охоронників на об’єкті; відповідальність за дотримання режиму, інструкцій і оперативне реагування. Така вимога є необхідною, доцільною та правомірною. До того ж, як вже було наголошено, замовник може запроваджувати вимоги до Учасника згідно інших нормативних актів та документів, а не лише згідно Ліцензійних умов, та включати вимоги, необхідні для забезпечення якісного надання послуг (враховуючи, що підприємство є оператором критичної інфраструктури та повинно виконувати згідно Закону України «Про критичну інфраструктуру», одне із основних, покладених на нього завдань операторів критичної інфраструктури, а саме: забезпечення захисту об’єктів критичної інфраструктури, створення, налагодження та підтримання функціонування ефективної системи фізичної безпеки, безпеки операційних систем та кібербезпеки). Замовник не може застосовувати до учасників вимоги, які не пов’язані з предметом закупівлі. Але, оскільки встановлені вимоги безпосередньо пов’язані з організацією та якістю охоронних послуг, ця вимога: має логічний зв’язок із предметом закупівлі; не створює неправомірних переваг або обмежень; відповідає принципам Закону та є правомірною вимогою.
Скаржником заявлено, що: По-друге, Ліцензійні умови в контексті наявного транспорту оперують терміном «кольорографічними схемами (написами)», а не «відповідні маркування» або «маркування».
Пояснення по суті питання В тендерній документації Замовника прописано: транспорт швидкого реагування з відповідним маркуванням (надати фото та підтверджуючі документи на право власності, договору оренди, лізингу тощо) або, при залученні сторонньої організації для оперативного прибуття на об’єкт охорони мобільної групи швидкого реагування - договір про співпрацю, надання послуг тощо). «Відповідне маркування» повинно ідентифікувати для інших учасників дорожнього руху, що даний транспорт належить до екстрених служб або служб швидкого реагування, що дасть можливість забезпечити оперативне прибуття на об’єкт охорони Замовника мобільної групи швидкого реагування не більше ніж за 15 хвилин від моменту спрацювання тривожної кнопки, як прописано в вимогах тендерної документації. Замовник в тендерній документації використовує узагальнений термін, який є аналогічним за своїм змістом та не містить завищених або зайвих вимог до транспорту швидкого реагування. А також дає можливість використання транспорту сторонньої організації на підставі підтверджуючих документів. Не зрозуміло які дискримінаційні умови скаржник бачить у цьому формулюванні?
Скаржником заявлено, що: Вказані вимоги розраховані на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника. Вимоги тендерної документації не узгоджуються з умови чинного законодавства.
Пояснення по суті питання Якщо під фразою: «вказані документи, що є дискримінаційними» скаржник має на увазі вимогу щодо наявності «відповідальної особи на об’єкті» та «посадової особи, що відповідальна за охорону», то наявність в штаті підприємства таких працівників є обов’язковими для діяльності охоронного підприємства згідно чинного законодавства України, а відсутність відповідних працівників ставить під питання законність діяльності самого Скаржника.
Пояснення по суті скарги КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВОДОПОСТАЧАННЯ ТА КАНАЛІЗАЦІЯ» проводить процедуру відкритих торгів (з особливостями) з дотриманням всіх вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII та Постанови від 12 жовтня 2022 року № 1178, забезпечивши своєчасне, неупереджене, ефективне, економічне та прозоре здійснення закупівлі в умовах воєнного стану, з дотриманням принципів створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвитку добросовісної конкуренції, дотримуючись принципів недискримінації та рівних прав всіх учасників процедури закупівлі. В тендерній документації Замовника немає жодної умови щодо надання документів, які б не стосувалась безпосередньо предмету закупівлі. Тендерна документація не міститься вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, в тому числі Скаржника.
Просимо: 1. Визнати тендерну документацію КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ВОДОПОСТАЧАННЯ ТА КАНАЛІЗАЦІЯ» такою, що відповідає вимог закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII та Постанови від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»; 2. Відхилити скаргу ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС» за відсутністю порушення Замовником принципів здійснення публічних закупівель.
Додатки: - Тендерна документація; - Протокол уповноваженої особи про надання інформації, документів та матеріалів нв запит АМКУ; - Копія Ліцензійних умов; - Закон України «Про охорону праці» за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2694-12#Text.