Звернення:
За тендером : «Нове будівництво споруди підземного простору на території Запорізької гімназії № 13 Запорізької міської ради, з метою використання як найпростіше укриття за адресою: м.Запоріжжя, вул.Селищна, 50». Відповідно до настанови з визначення вартості будівництва № 281 від 01.11.2021 (код ДК 021:2015 – 45200000-9 - Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва)
Тема:
зміни в проект договру
Зміст:
Пункт 4.1.14
Умови зазначеного пункту передбачають можливість виконання Підрядником будівельних робіт впродовж усієї доби.
Звертаємо увагу на тому, що на теперішній час в місті Запоріжжя Запорізькою ОВА протягом 2025 року в період з 23-00год. до 04-00год. введено комендантську годину через здійснення військової агресії російської федерації проти України та незаконне вторгнення військ іноземної держави на територію нашої країни, що стало підставою для введення воєнного стану з 24 лютого 2022 року відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022р. за № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».
З огляду на вище викладене вважаємо, що можливість виконання Підрядником будівельних робіт за договором підряду в період дії комендантської години є повністю недоречним, оскільки це створить реальну неможливість їх виконання з боку підприємства – підрядника в цей час.
Пункт 4.2.1
Умови зазначеного пункту передбачають обов’язок для Замовника надати на адресу Підрядника іншу договірну документацію.
При цьому зміст проекту Договору в редакції Замовника чітко не визначає, які саме документи відносяться до іншої договірної документації.
З огляду на це пропонуємо внести відповідні зміни до запропонованої редакції проєкту Договору.
Пункт 4.4.23
Умови зазначеного пункту передбачають обов’язок для Підрядника після закінчення робіт повернути на адресу Замовника примірник робочої документації.
При цьому зміст проекту Договору в редакції Замовника чітко не визначає порядок та умови складання робочої документації, у тому числі особливості її використання Сторонами протягом терміну дії Договору.
З огляду на це пропонуємо внести відповідні зміни до запропонованої редакції проєкту Договору.
Пункт 16.4.
Умови зазначеного пункту передбачають можливість застосування Замовником до Підрядника неустойки у вигляді штрафу за кожен день затримки та/або прострочення у разі порушення строків усунення недоліків (дефектів), виявлених Замовником.
Звертаємо увагу на тому, що положеннями статті 549 Цивільного кодексу України чітко визначено поняття видів неустойки, а саме: поняття пені та поняття штрафу.
Так положеннями зазначеної статті передбачено, що штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов’язання.
Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов’язання за кожен день прострочення виконання.
З огляду на те, що запропонована Замовником редакція пункту 16.4. розділу 6 проекту Договору не коректно визначає вид неустойки для Підрядника за порушення своїх договірних зобов’язань, який за своєю правовою суттю фактично має ознаки іншого виду неустойки пропонуємо внести відповідні зміни до проєкту Договору.
Пункт 16.6.
Умови зазначеного пункту передбачають можливість застосування Замовником до Підрядника оперативно-господарських санкцій у разі встановлення факту будь-якого невиконання останнім будь-яких умов Договору.
Звертаємо увагу на тому, що починаючи з 28 серпня 2025 року положення Господарського кодексу України втратили свою чинність.
Саме положеннями Господарського кодексу України визначалися правові підстави та умови застосування оперативно-господарських санкцій за порушення учасниками договірних відносин своїх договірних зобов’язань.
З урахуванням чого просимо врахувати вище зазначену інформацію та внести відповідні зміни до запропонованої редакції проекту Договору.
Дата оприлюднення звернення:
28.11.2025 14:54
З приводу наведеного питання повідомляємо, що умови пункту 4.1.14 проекту договору не є обов'язком, а є виключно правом Учасника на встановлення порядку та режиму виконання робіт, що також попередньо узгоджується з Замовником та не потребує внесення змін.
З приводу пунктів 4.2.1 та 4.4.23 передбачається будь-яка робоча документація у розумінні ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва» перелік якої узгоджується та встановлюється сторонами додатково, що не потребує внесення змін на стадії розробки проекту договору.
З приводу пункту 16.4 щодо встановлення штрафних санкцій повідомляємо, що ст. 549 Цивільного кодексу України не встановлюється порядок таких санкцій, зокрема, у процентному або у грошовому.
В частині застосування оперативно-господарських санкцій повідомляємо, що Замовником відповідна санкція застосовується без посилання на скасований нормативно-правовий акт у зв'язку з чим сторони вільні у виборі санкцій щодо попередження безпідставного невиконання Підрядником умов договору про закупівлю у вигляді - відмови від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов’язання.
Також повідомляємо, що вказана редакція договору (додаток 7 тендерної документації) є саме проектом, при цьому змістом питання є пункті які не відносяться до істотних умов договору, у зв'язку з чим, враховуючи п. 4 розділу VI тендерної документації можуть змінюватися на загальних підставах відповідно до норм Цивільного кодексу України.
Дата оприлюднення відповіді:
01.12.2025 17:53