Звернення:
За тендером : Інвентар довгострокового використання для забезпечення підготовки та участі національної збірної команди України з боротьби вільної, боротьби греко-римської в міжнародних змаганнях, накази 1621, 5027, ДК 021:2015: 37440000-4 - Інвентар для фітнесу
Тема:
внесення змін до вимог тендера
Зміст:
Шановний замовнику закупівлі
просимо ознайомитися із законодавством України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотриманням встановлених принципів проведення закупівель та недискримінації учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Тому вимагаємо видалити пункт 9 додатка 5:
9. З метою попередження поставки неякісного товару, якщо учасник не є виробником продукції, у складі пропозиції необхідно надати документ виробника чи його офіційного представника (дилера, дистриб'ютора тощо), який підтверджує, що учасник уповноважений на реалізацію його продукції, яка є предметом закупівлі.
У випадку, якщо учасник подає документ щодо повноважень на реалізацію продукції не від виробника, а від його офіційного представника (дилера, дистриб'ютора тощо) у складі пропозиції додатково надається документ виробника, що підтверджує повноваження такого офіційного представника (дилера, дистриб'ютора тощо).
Відповідно до пункту 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації НЕ ПОВИННІ містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тому для усунення порушення принципів закупівлі згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та для недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також для об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; і для запобігання корупційним діям і зловживанням – учасник закупівлі повідомляє про необхідність внесення змін до наступних вимог технічного завдання Додаток № 4
ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
Предмет закупівлі: Інвентар довгострокового використання для забезпечення підготовки та участі національної збірної команди України з боротьби вільної, боротьби греко-римської в міжнародних змаганнях, накази 1621, 5027, ДК 021:2015: 37440000-4 - Інвентар для фітнесу
Боротьба вільна, наказ 1621
1 Орбітрек
Технічні характеристики:
Махове колесо, 7 кг Зминити на «Не менше 7 кг»
Рівні навантаження, 16 шт Зминити на «Не менше 16 »
Довжина кроку, 51 см Зминити на «Не менше 51 см»
Максимальна вага користувача, 125 кг Зминити на «Не менше 125 кг»
Програми 20 Зминити на «Не менше 12»
Q-фактор, 6см Зминити на «Не більше 10 см»
Габарити (ДхШхВ), см 173x64x179 Видалити
Вага тренажера, 80 кг Зминити на «Не менше 80 кг»
2 Велотренажер
Технічні характеристики:
Махове колесо, 20 кг Зминити на «Не менше 20 кг»
Максимальна вага користувача, 150 кг Зминити на «Не менше 150 кг»
Габарити (ДхШхВ), см 121х54х120 Видалити
Вага, 50 кг Зминити на «Не менше 50 кг»
Боротьба греко-римська, наказ 5027
1 Велотренажер
Технічні характеристики:
Махове колесо, 20 кг Зминити на «Не менше 20 кг»
Максимальна вага користувача, 150 кг Зминити на «Не менше 150 кг»
Габарити (ДхШхВ), см 121х54х120 Видалити
Вага, 50 кг Зминити на «Не менше 50 кг»
На підставі наведеного вимагаємо від Замовника:
1) Врахувати зазначені вище вимоги учасника, на основі практики АМКУ, та здійснити зміни до умов тендерної документації.
Замовник повинен привести свою документацію у відповідність до вимог законодавства, і створювати умови, що обмежують коло учасниківи.
В разі необґрунтованої відмови щодо виконання вищезазначених законних дій, учасник буде вимушений звернутися до уповноважених органів щодо дотримання законодавства у сфері публічних закупівель, а саме до наступних органів та установ:
Східного управління Державної аудиторської служби України;
Антимонопольного комітету України;
Ми віримо, що дане питання буде вирішено в найкоротші строки в інтересах усіх учасників тендерного процесу та у відповідності до законодавчих вимог, для забезпечення недикримінаційного процесу.
З повагою, постійний учасник закупівель
Дата оприлюднення звернення:
28.11.2025 23:01
Вельмишановний учасник, дякуємо за вашу цікавість до нашої закупівлі, відповідно до вашого звернення зазначаємо наступне
1) Щодо виключення з тендерної документації пункту 9 додатка 5 слід зазначити наступне.
Замовник під час складання тендерної документації щодо закупівлі зазначеного товару неухильно дотримувався вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”. Так, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи, що вказана закупівля здійснюється для забезпечення підготовки та участі національної збірної команди України з боротьби вільної, боротьби греко-римської в міжнародних змаганнях, питання якості інвентарю особливо актуально. Наголошуємо, що підготовка спортсменів до участі у вказаних змаганнях повинна здійснюватися з використанням інвентарю, вимоги до якого чітко регламентовані міжнародними федераціями, а тому Замовник повинен бути переконаний в належній якості товару.
З вашої сторони не обґрунтувано та документально не доведено, що вимога щодо наявності у складі тендерної пропозиції документа виробника чи його офіційного представника (дилера, дистрибютера тощо), який підтверджує, що учасник уповноважений на реалізацію його продукції, яка є предметом закупівлі, унеможливлює Вашу участь у процедурі закупівлі. Ваше запитання не містить інформації про причини неможливості надання ймовірними Учасниками такого документу.
Така ж позиція викладена у рішенні комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4412-р/пк-пз від 09.03.2021 та № 19210-р/пк-пз від 03.12.2024). Крім того, закупівля аналогічного товару з такими вимогами була успішно завершена (https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-05-12-012582-a).
Продукція, що є предметом закупівлі із урахуванням її вартості не є товаром широкого вжитку, не має усталеного ринку збуту та має специфічний характер. З огляду на зазначене, Замовник переконаний, що складнощів для отримання такого документу у добросовісного учасника, який має намір поставити якісний товар, не виникне.
Так, Замовник не вимагає щоб учасник був виробником чи офіційним представником виробника продукції. Для участі у вказаній процедурі достатньо надати документ виробника чи його офіційного представника (дилера, дистрибютера тощо), який підтверджує, що учасник уповноважений на реалізацію його продукції. Тобто, коло учасників не обмежено виробником чи його представниками та є значно ширшим.
2) Стосовно внесення змін до Технічної специфікації, зазначаємо, що інформація буде надана уповноваженим представникам виду спорту для її вивчення та ознайомлення та у разі необхідності відповідні зміни будуть внесені до технічної специфікації.
Дата оприлюднення відповіді:
01.12.2025 15:26